بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بازاریابی تلفنی چیست؟ راهنمای قطعی و فهرست مشاغل

چگونه بازاریابی تلفنی موفق طراحی کنیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی تلفنی حوزه وسیعی است که شامل تماس با مشتریان بالقوه برای تبلیغ یک برند و تبلیغ کالاها یا خدمات یک شرکت است. نمایندگان فروش اغلب بر استراتژی های بازاریابی تلفنی برای توسعه روابط بین یک کسب و کار و مصرف کنندگان آن با هدف ایجاد فروش متکی هستند. درک اینکه بازاریابی تلفنی چیست می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا می خواهید مسیر شغلی را در این زمینه دنبال کنید یا خیر.

در این مقاله از ایوسی، نحوه عملکرد بازاریابی تلفنی را مورد بحث قرار می دهیم و لیست مفصلی از پنج نقش بازاریابی تلفنی، از جمله حقوق و مسئولیت های هر موقعیت را ارائه می دهیم.

بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی یک روش مستقیم تبلیغات است که در آن نماینده فروش با مشتریان بالقوه شخصاً یا با فناوری تماس می گیرد تا کالا یا خدماتی را به بازار عرضه کند. فروشندگان ممکن است از طریق تلفن، از طریق ایمیل یا با روش های دیگر از طریق اینترنت با مشتریان ارتباط برقرار کنند. این متخصصان همچنین ممکن است سعی کنند یک محصول را با رفتن در خانه به خانه بفروشند. بسیاری از شرکت‌ها برای افزایش فروش به تکنیک‌های بازاریابی تلفنی متکی هستند، مانند تکنیک‌های غیرانتفاعی، سیاسی، کابلی و اینترنتی، نقشه‌برداری، مالی و صنایع امنیت خانگی.

بازاریابی تلفنی چگونه کار می کند؟

بازاریابی تلفنی اغلب یک فرآیند گسترده است که مراحل زیادی را شامل می شود. یک فروشنده ممکن است فرآیند بازاریابی تلفنی را با شناسایی مخاطبان هدف خود آغاز کند. آنها اغلب از داده ها برای شناسایی بخش های مشتری با احتمال خرید یک کالا یا خدمات استفاده می کنند. برخی از کسب و کارها ممکن است به تیم فروش خود مشتریان خاصی را ارائه دهند تا با آنها تماس بگیرند. شرکت ممکن است با استفاده از پاسخ های نظرسنجی، اطلاعات خریداری شده از سازمان دیگر یا اطلاعات مشتری موجود در دفترچه تلفن، مخاطبان هدف خود را تعیین کند.

فروشندگان ممکن است برای شناسایی میزان علاقه مشتری بالقوه به محصول، یک ایمیل ارسال کنند یا یک تماس برقرار کنند. آنها اغلب از متنی پیروی می کنند که به آنها کمک می کند مشتری بالقوه را برای خرید متقاعد کنند. پس از مکالمه اولیه، نماینده فروش ممکن است پیام های پیگیری مصرف کننده را برای پیگیری فروش ارسال کند. بازاریابی تلفنی ممکن است در یک دفتر، یک مرکز تماس یا از خانه خود فروشنده رخ دهد.

انواع بازاریابی تلفنی

در زیر لیستی از انواع رایج استراتژی های بازاریابی تلفنی آورده شده است:

  • بازاریابی تلفنی ورودی: این رویکرد شامل پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی دریافتی یا پیام‌های مشتریان درباره کالاها یا خدمات است. این مشتریان اغلب با شرکت آشنا هستند، به محصولات آن علاقه نشان داده اند و تبلیغات آن را دیده اند.
  • بازاریابی تلفنی برون مرزی: بازاریابی تلفنی برون مرزی بر تماس با مشتریان بالقوه برای ایجاد سرنخ متمرکز است. با این استراتژی، یک نماینده فروش با هدف بستن یک فروش، با مشتریان احتمالی تماس می گیرد.
  • تولید سرنخ: این زمانی اتفاق می‌افتد که یک نماینده فروش داده‌هایی را درباره گروهی از مشتریان بالقوه جمع‌آوری می‌کند، مانند علایق یا جمعیت آنها. این می تواند به شریک فروش کمک کند تا سودآورترین بخش های مشتری را تعیین کند و رویکرد آنها را هنگام تماس با مشتریان بالقوه سفارشی کند.
  • فروش: فروش عبارت است از تماس با مشتری بالقوه به قصد فروش محصول.

بازاریابی تلفنی در مقابل فروش تلفنی

در حالی که فروش تلفنی بر فروش یک محصول یا خدمات متمرکز است، بازاریابی تلفنی یک اصطلاح کلی است که شامل هر نوع ارتباط با مشتریان بالقوه است. بازاریابی تلفنی بر توسعه روابط بین یک تجارت و مصرف کنندگان آن تمرکز دارد. بازاریابان تلفنی اغلب مسئول ارائه اطلاعات محصول به مشتریان بالقوه هستند. نمایندگان فروش که بر بازاریابی تلفنی تمرکز می کنند اغلب تحقیقات بازار را انجام می دهند و رضایت مصرف کننده را ارزیابی می کنند. هدف از بازاریابی تلفنی شناسایی سرنخ‌ها برای تیم فروش، دریافت بازخورد مشتری، افزایش علاقه به یک برند و تبلیغ محصولات یا پیشنهادات به مشتریان است. فعالیت های بازاریابی تلفنی شامل ارائه یک تیم فروش با داده ها و تنظیم قرار ملاقات با مشتریان است.

فروش تلفنی به خدمات مستقیمی اطلاق می شود که محصول یا خدماتی را از طریق تلفن به مشتری بالقوه می فروشد. این روش شامل استفاده از داده های یک تیم بازاریابی تلفنی برای تبدیل سرنخ ها به فروش موفق است. نمایندگان فروش تلفنی مسئول تماس با مشتریان بالقوه یا موجود برای تشویق آنها به خرید کالاها یا خدمات شرکت هستند.

چیزهایی که بازاریابان تلفنی به شما نمی گویند

نقش های بازاریابی تلفنی

در اینجا لیستی از پنج نقش بازاریابی تلفنی، با میانگین حقوق و وظایف شغلی در کشور آمده است:

۱. نماینده مرکز تماس

میانگین حقوق ملی: ۷۰۵۳۷۹۸۰ تومان در سال

وظایف اصلی: نمایندگان مرکز تماس مسئول پاسخگویی به تماس‌های تلفنی مشتریان، پاسخ به سؤالات و رسیدگی به نگرانی‌ها هستند. آنها به مشتریان با سوالات، شکایات و مسائل فنی کمک و پشتیبانی می کنند. این متخصصان ممکن است با مشتریان بالقوه تماس بگیرند تا یک کالا یا خدمات جدید را تبلیغ کنند و محصولات اضافی را توصیه کنند. یک نماینده مرکز تماس ممکن است حساب‌های مشتریان را بررسی کند و به‌روزرسانی‌ها و اطلاعاتی درباره صورت‌حساب، حمل و نقل و ضمانت‌ها ارائه دهد.

۲. بازاریاب تلفنی

میانگین حقوق ملی: ۹۳۶۰۳۴۵۰ تومان در سال

وظایف اصلی: بازاریابان تلفنی مسئول تماس تلفنی یا حضوری با مشتریان برای تبلیغ کالاها و خدمات هستند. این متخصصان ممکن است به نیازهای مشتری گوش دهند و محصولات مناسب را توصیه کنند. آنها همچنین به سؤالاتی که ممکن است مشتری در مورد محصول داشته باشد پاسخ می دهند. بازاریاب های تلفنی اغلب در طول تماس های خود یادداشت های دقیقی می گیرند و هر گونه بازخوردی را از مشتری ثبت می کنند. پس از انجام فروش، آنها می توانند پردازش سفارش را آغاز کرده و به بخش های مربوطه اطلاع دهند.

۳. مولد قرار

میانگین حقوق ملی: ۱۰۴۷۳۰۹۹۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک تولیدکننده قرار، مسئول تماس با مشتریان بالقوه، توضیح یک کالا یا خدمات خاص و ارزیابی علاقه مشتری احتمالی به محصول است. این متخصصان سعی می کنند مصرف کنندگان را تشویق کنند تا برای تکمیل خرید، قرار ملاقات هایی را با تیم فروش یک شرکت تعیین کنند. مسئولیت اصلی آنها فراخوانی با مشتریان احتمالی برای ترتیب دادن جلسات برای فروشندگان است.

۴. نماینده خدمات مشتری

میانگین حقوق ملی: ۱۱۰۰۰۴۲۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: نمایندگان خدمات مشتری مسئول ارتباط با مشتریان شرکت هستند. آنها اغلب به سوالات و نگرانی ها پاسخ می دهند، سفارشات را پردازش می کنند و اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات ارائه می دهند. این متخصصان ممکن است به تیم فروش کمک کنند تا با تبلیغات محصولات برای مشتریانی که به بخش پیام می دهند، سرنخ ایجاد کند.

۵. کارشناس فروش

میانگین حقوق ملی: ۱۲۸۴۷۷۴۶۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک متخصص فروش مسئول مدیریت تیم فروش شرکت است. این متخصصان ممکن است پیش بینی فروش را انجام دهند، بودجه تبلیغاتی را تهیه کنند و تحقیقات بازار را انجام دهند. آنها به تیم های فروش کمک می کنند تا مشتریان بالقوه را شناسایی کرده و با تماس های بازاریابی تلفنی با آنها تماس بگیرند. از دیگر مسئولیت ها می توان به استخدام نمایندگان فروش جدید، آموزش یک تیم در زمینه تکنیک های فروش و نظارت بر عملکرد بخش فروش اشاره کرد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *