نماد سایت ایوسی

سینرژی چیست؟ (با انواع، الزامات و مثال ها)

منظور از هم افزایی یا سینرجی در کسب و کار چیست؟

منظور از هم افزایی یا سینرجی در کسب و کار چیست؟

سینرژی (یا هم افزایی) تعامل دو بخش است که با هم کار می کنند تا چیزی بهتر از هر یک از اجزای اصلی ایجاد کنند. ایجاد هم افزایی در محل کار می تواند با ترکیب تلاش ها به سازمان کمک کند و شرکت ها ممکن است متوجه شوند که همکاری بهتر از کار به تنهایی است. چه به فکر ادغام باشید یا صرفاً برای افزایش کارایی در یک سازمان، هم افزایی می تواند منجر به کاهش هزینه ها، فرآیندهای ساده و افزایش سودآوری شود.

در این مقاله از ایوسی، هم افزایی، چرایی اهمیت آن، انواع مختلف هم افزایی و الزامات تحقق آن را مورد بحث قرار می دهیم و نمونه هایی از نحوه اجرای هم افزایی شرکت ها در محیط کار ارائه می دهیم.

هم افزایی چیست؟

سینرژی عبارت است از کار با هم از دو یا چند بخش، که در آن تلاش ترکیبی بیشتر از اثربخشی تک تک قطعات به تنهایی است. این به این اشاره دارد که چگونه دو یا چند شرکت می توانند برای تولید نتایجی که بهتر یا مؤثرتر از هر چیزی است که به تنهایی می توانستند به دست آورند، همکاری کنند. هم افزایی اغلب انگیزه اصلی برای پیگیری یک ادغام است. سهامداران می توانند از هم افزایی بهره ببرند، زیرا قیمت سهام پس از ادغام اغلب به دلیل تأثیر هم افزایی بر معامله افزایش می یابد.

شما می توانید از طریق عواملی مانند استعدادهای ترکیبی، فناوری ترکیبی، فرآیندهای ساده که امکان کاهش هزینه و افزایش درآمد را فراهم می کند، به هم افزایی دست یابید. هم افزایی منفی نیز می تواند وجود داشته باشد. در شرایطی که هم افزایی منفی وجود دارد، افراد یا سازمان‌ها اگر مستقل کار کنند، می‌توانند کارهای بیشتری نسبت به زمانی که با هم کار می‌کنند، انجام دهند. یک نمونه از این موارد زمانی است که یک تیم بیش از حد اجتماعی است و زمان بیشتری را صرف معاشرت می کند و زمان کافی برای کار کردن ندارد.

مطالب مرتبط:  مزایا و معایب احتمالی ادغام شرکتی

چرا هم افزایی مهم است؟

هم افزایی مهم است زیرا به شرکت ها اجازه می دهد تا  به عنوان یک سازمان به کارایی و اثربخشی تجاری  بیشتری دست یابند. اثرات آن همچنین می تواند روحیه کارکنان را تقویت کند، به شرکت ها مزیت رقابتی بدهد، رضایت مشتری را افزایش دهد و سهم بازار را گسترش دهد. هم افزایی می تواند بر ارزش یک سازمان تأثیر بگذارد، زیرا شرکت را قادر می سازد تا جریان های نقدی بالاتری از دارایی های موجود، نرخ رشد بالاتر، دوره های رشد طولانی تر یا هزینه های سرمایه کمتر تولید کند.

سینرژی به مدیریت کمک می کند زیرا:

مطالب مرتبط:  اکتساب استراتژیک چیست؟ (تعریف، مزایا و نکات)

انواع هم افزایی

انواع مختلفی از هم افزایی وجود دارد، از جمله:

مطالب مرتبط:  راز پشت قوی بودن انسان: بررسی عوامل مؤثر در توانایی بالقوه انسان

الزامات برای تحقق هم افزایی

چندین عنصر می توانند پتانسیل را برای دستیابی به هم افزایی ایجاد کنند، از جمله:

مطالب مرتبط:  نحوه ایجاد هم افزایی

مثال ها

در اینجا چند نمونه از راه هایی وجود دارد که شرکت ها می توانند هم افزایی ایجاد کنند:

ادغام ها

می توانید هم افزایی بالقوه را در طول فرآیند ادغام و اکتساب بررسی کنید. شرکت‌ها می‌خواهند ارزیابی کنند که آیا می‌توانند درآمد بیشتری تولید کنند یا فرآیندها را برای کاهش هزینه‌ها ساده کنند. اگر آنها بتوانند سودآوری خود را افزایش دهند، مقیاس کنند یا کارایی بیشتری ایجاد کنند، نتیجه هم افزایی است.

به عنوان مثال، یک شرکت تولیدی نسبتاً جدید ممکن است آخرین فناوری را برای تولید محصولات عالی داشته باشد، اما ممکن است یک سیستم لجستیک موثر نداشته باشد. یک شرکت تولیدی قدیمی ممکن است سیستم لجستیکی خود را ساده کرده باشد اما ممکن است تجهیزات قدیمی داشته باشد. اگر این دو شرکت با هم ادغام شوند، می توانند درآمد بیشتری تولید کنند و به مراتب بیشتر از زمانی که واحدهای مجزا باشند، به موفقیت برسند.

مطالب مرتبط:  ادغام شرکتی چیست؟ راهنمای ترکیب شرکت ها

ساختار سازمانی

شرکت ها می توانند با ترکیب بازارها یا محصولات هم افزایی ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک شرکت رسانه‌های اجتماعی ممکن است یک برنامه ویدیویی را خریداری کند زیرا به آنها اجازه می‌دهد تا محصولات خود را گسترش دهند، کاربران بیشتری را جذب کنند و پول بیشتری در تبلیغات ایجاد کنند. یا، به عنوان مثالی دیگر، یک خرده فروش لباس ممکن است با یک خرده فروش جواهرات ادغام شود تا  محصولات را به صورت متقابل بفروشد  و پول بیشتری نسبت به هر یک از مشاغل به دست آورد.

مطالب مرتبط:  زنجیره فرماندهی چیست؟ (تعریف و توضیح)

تیم ها

شرکت ها می توانند با ایجاد تیم هایی که شامل افرادی از بخش های مختلف و افرادی هستند که می توانند مهارت ها و تجربیات خود را به ارمغان بیاورند، به هم افزایی دست یابند. به عنوان مثال، یک تیم توسعه محصول می تواند متشکل از کارشناسان تحقیق و توسعه، بازاریابان و تحلیلگران بازار باشد. با هم، این تیم می‌توانند برای تولید نتایج بهتر از زمانی که اعضای تیم مستقل کار می‌کردند، همکاری کنند. این هم افزایی است.

خروج از نسخه موبایل