نماد سایت ایوسی

نحوه ایجاد هم افزایی

گروه های متمرکز محصول

گروه های متمرکز محصول

در حالی که یک کسب و کار ممکن است به طور موثر کار کند، مدیران آن می توانند با پیوستن به منابع با تیم یا سازمان دیگر از طریق هم افزایی، به آن کمک کنند حتی بهتر عمل کند. هم افزایی به شرکت ها کمک می کند تا هزینه ها را کاهش دهند و برای تولید محصولی با کیفیت بالا کارآمدتر کار کنند. یادگیری در مورد بهترین شیوه ها برای ایجاد هم افزایی می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید چگونه یکی را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید یا بفهمید که چرا ممکن است شرکت شما با دیگری ادغام شود.

در این مقاله از ایوسی، به بررسی مزایای هم افزایی می پردازیم، نحوه ایجاد هم افزایی در محل کار را توضیح می دهیم و مثال هایی ارائه می دهیم.

هم افزایی در محیط کار چیست؟

هم افزایی در محل کار زمانی است که دو یا چند فرد یا سازمان تلاش های خود را برای افزایش دستاوردهای خود ترکیب می کنند و معمولاً وضعیت مالی خود را بهبود می بخشند یا دامنه دسترسی خود را گسترش می دهند. تمرکز آن بر استفاده از کار تیمی برای تولید نتایج مشارکتی است که بیشتر از آن چیزی است که به تنهایی می توانند به دست آورند. حرفه ای ها می توانند هم افزایی را به چند دسته مختلف تقسیم کنند، اما دو دسته اصلی عبارتند از:

بیشتر بخوانید: سینرژی چیست؟

مزایای هم افزایی چیست؟

بسیاری از شرکت ها از هم افزایی برای متحد شدن با مشاغل یا افراد مشابه استفاده می کنند تا به اهداف تجاری خود به نحو احسن دست یابند. در اینجا برخی از مزایای هم افزایی آورده شده است:

تیم را قوی تر می کند

داشتن چندین فرد با استعداد در یک تیم می تواند به قوی تر شدن آن در کل کمک کند. یک شرکت دیگر تنها به کارمندان ستاره خود متکی نیست، زمانی که کارمندان با استعداد زیادی از سازمان دیگری نیز وجود دارند.

امور مالی را بهبود می بخشد

هنگامی که یک سازمان با یک تجارت دیگر ترکیب می شود، می تواند درآمد خود را افزایش دهد و هزینه های خود را از طریق منابع مشترک خود کاهش دهد. Synergy همچنین گاهی اوقات می تواند به شرکت ها اجازه دهد ظرفیت بدهی خود را افزایش دهند و به آنها اجازه می دهد پروژه های بلندپروازانه تری را قبل از رسیدن به محدودیت مالی دنبال کنند.

کار موثرتری ایجاد می کند

به اشتراک گذاری منابع و نیروی کار می تواند منجر به کار موثرتر و سطح بالاتر عملکرد شود. آنها همچنین می توانند کار را سریعتر تولید کنند و رضایت مشتری بالاتری را ایجاد کنند.

تنوع به ارمغان می آورد

از آنجایی که هم افزایی افراد مختلف را گرد هم می آورد، اعضای تیم را با پیشینه ها و ایده های متفاوتی ارائه می دهد. تیم ها وقتی به یک مشکل از زوایای مختلف نگاه می کنند بهتر می توانند آن را تجزیه و تحلیل کنند و به آنها اجازه می دهند راه حل های جدید و مبتکرانه ای برای آنها ارائه دهند. در نتیجه، تنوع به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تمرکز خود را تغییر دهند و اطلاعات جدید را بیاموزند.

مطالب مرتبط: ۱۰ مزیت نیروی کار متنوع

خلاقیت را بهبود می بخشد

ایجاد یک محیط امن برای گروهی از افراد یا شرکت ها برای به اشتراک گذاشتن ایده ها باعث می شود خلاقیت به راحتی رشد کند. توانایی به اشتراک گذاری ایده ها با دیگران به ایجاد یک فرآیند خلاقانه تر برای برنامه ریزی و اجرای ایده های تجاری کمک می کند.

مدیریت را دوباره سازماندهی می کند

ادغام بین دو شرکت باعث ایجاد سازماندهی مجدد در مدیریت می شود. این می‌تواند منجر به بهبود انگیزه کارکنان، ارائه خدمات بهتر و استفاده بهتر از منابع مشترک شود، زیرا افرادی که در پست‌های بالاتر فعالیت‌های خود را دوباره کار می‌کنند.

نحوه ایجاد هم افزایی در کار

هنگام کار برای ایجاد هم افزایی در محل کار خود، این مراحل را دنبال کنید:

۱. شفاف باشید

اطمینان حاصل کنید که همه افراد درگیر از اهدافی که شرکت می خواهد به آنها دست یابد می دانند. اگرچه وظایف ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد، اما همه برای یک مأموریت کار می کنند و باید به عنوان یک تیم متحد کار کنند. دلیل اینکه چرا در محیط کار به دنبال هم افزایی هستید را مشخص کنید و مزایای آن را نیز توضیح دهید.

۲. با همه کارمندان ارتباط برقرار کنید

پس از اینکه هدف را به طور واضح برای تیم بیان کردید، مطمئن شوید که همه می دانند که از آنها چه انتظاری دارید. ارتباطات همچنین به گروه ها کمک می کند تا اختلافات را حل کنند و ایده های خود را به هم نزدیک کنند. به عنوان مثال، در طول ادغام یک شرکت کاغذ و شرکت چاپگر، کارمندان باید با دیگران در مورد نحوه عملکرد نقش‌هایشان و راه‌هایی که می‌توانند به راحتی آنها را در حال حاضر که با هم کار می‌کنند، صحبت کنند.

مطالب مرتبط: ۲۲ تکنیک ارتباطی برتر برای استفاده در محل کار

۳. به برنامه متعهد شوید

هنگامی که همه بدانند باید چه کاری انجام دهند، می توانند یک ارتباط عاطفی با کار ایجاد کنند و به طور کامل به آن متعهد شوند. تعهد زمانی اتفاق می افتد که افراد احساس کنند می توانند به افرادی که با آنها کار می کنند اعتماد کنند و هدف کلی را ببینند.

۴. به کارکنان کمک کنید تا احساس قدرت کنند

یک محیط مثبت برای کمک به تشویق افراد به استفاده موثر از مهارت ها و قدرت خود ایجاد کنید. به هر یک از کارمندان قدرت دهید تا در اشتراک گذاری ایده های خود و آزمایش تاکتیک های جدید با گروه احساس راحتی کنند.

مطالب مرتبط: چگونه خود و دیگران را توانمند کنیم

۵. پیگیری پیشرفت

یک سیستم ردیابی ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که همیشه درک می کنید که روند هم افزایی چگونه در حال پیشرفت است. داشتن راهی برای اندازه گیری یا استفاده از معیارها می تواند به مسئول نگه داشتن افراد در قبال اقدامات خود کمک کند. بازخورد ارائه دهید تا کسانی که در این هم افزایی دخیل هستند بدانند که چگونه کار می کنند و ببینند موفقیت آنها چگونه بر کل گروه تأثیر می گذارد.

مثال ها

در اینجا چند نمونه از روش هایی وجود دارد که می تواند در محل کار ایجاد شود:

فرانشیز

زمانی که یک کسب و کار تصمیم می گیرید چندین مکان را باز کنید، بین مکان جدید و مکان اصلی هم افزایی ایجاد می کند. با داشتن یک طرح تجاری و بودجه از قبل ایجاد شده، یک شرکت می تواند با استفاده از این منابع مشترک یک فروشگاه یا مکان تجاری جدید باز کند. فرانچایز همچنین امکان وفاداری داخلی به برند را فراهم می کند که می تواند منجر به موفقیت در مکان جدید شود. یک نمونه از حق رای دادن می تواند این باشد که یک رستوران مکزیکی تصمیم بگیرد رستوران دیگری را در یک شهر مجاور افتتاح کند تا پایگاه مشتریان خود را گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: فرانشیز چیست؟

ترفیع متقابل

برای افزایش تلاش‌های بازاریابی، کسب‌وکارها می‌توانند با یک کسب‌وکار مشابه و غیررقابتی همکاری کنند. این امکان را برای مخاطبان گسترده‌تری فراهم می‌کند و به طور بالقوه به مصرف‌کنندگان جدیدی که از کسب‌وکار دیگر حمایت می‌کنند دسترسی پیدا می‌کند. یک نمونه از تبلیغات متقابل این است که یک فروشگاه موسیقی تصمیم بگیرد سازهای خود را که با یک معلم گیتار در یک پست رسانه اجتماعی در دسترس است، تبلیغ کند. اگر پست رسانه‌های اجتماعی در هر یک از مکان‌ها به پست رسانه‌های اجتماعی اشاره کند، ممکن است پیشنهادی برای صرفه‌جویی در خرید ابزار و درس ارائه دهد.

برخورد با فروشنده

نوع دیگری از هم افزایی می تواند شامل ایجاد یک معامله با فروشنده یا تامین کننده باشد. کسب و کارها معمولا از این نوع هم افزایی برای کاهش هزینه های منابع خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، ممکن است ببینید که آیا تامین کننده پارچه شما می تواند در ازای قرار دادن تابلویی در خارج از فروشگاه شما برای تبلیغات خدمات خود، خرید عمده شما را برای فروشگاه اثاثه یا لوازم داخلی به شما بدهد. این نوع معامله هم به نفع شما و هم برای تامین کننده است زیرا هر دوی شما چیزی از مبادله به دست می آورید.

خروج از نسخه موبایل