شرکت ها و افرادی که تلاش می کنند پایگاه مشتریان یا دنبال کنندگان خود را افزایش دهند همیشه به دنبال راه های خلاقانه برای تبلیغات هستند. همانطور که افراد بیشتری از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، محتوای حمایت شده تبدیل به یک روش محبوب تبلیغاتی برای استفاده در کنار روش های سنتی شده است. یادگیری اصول اولیه محتوای حمایت شده و نحوه ایجاد آن می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا استفاده از آن برای برند یا پلتفرم شما مناسب است یا خیر.
در این مقاله از ایوسی، جنبههای محتوای حمایتشده را مورد بحث قرار میدهیم، آن را با تبلیغات بومی مقایسه میکنیم و به چند نمونه رایج نگاه میکنیم.
محتوای حمایت شده چیست؟
محتوای حمایتشده، که به آن تبلیغکننده نیز میگویند، نوعی محتوای تبلیغاتی از یک حامی یا شرکت است که توسط فرد یا رسانه دیگری منتشر میشود که ممکن است شبیه به آنچه ناشر قبلاً تولید میکند، باشد. محتوای حمایتشده اغلب طبیعیتر از تبلیغات سنتی است که ممکن است در وبسایتها یا دیگر پلتفرمها ببینید. اغلب، اگر برندها بخواهند دسترسی خود را به مخاطبان جدید گسترش دهند و افراد بخواهند اعتبار خود را افزایش دهند، ممکن است محتوای حمایت شده را در پست های رسانه های اجتماعی خود نشان دهند.
مطالب مرتبط: ۱۶ نوع محتوای بازاریابی برای جذب مخاطب
محتوای حمایت شده در مقابل تبلیغات بومی
تبلیغات بومی نوعی تبلیغات است که اغلب با وب سایتی که در آن قرار دارد مطابقت دارد و اطلاعات مورد علاقه بازدیدکنندگان سایت را ارائه می دهد. محتوای حمایت شده نوعی تبلیغات بومی است که در یک وب سایت ترکیب می شود یا در یک وب سایت طبیعی به نظر می رسد و با محتوای معمول سایت میزبان ترکیب می شود. با این حال، محتوای حمایت شده اغلب به وضوح با کلماتی مانند “حمایت مالی” یا “تبلیغ شده” مشخص می شود.
تبلیغات بومی معمولاً با استفاده از موتورهای جستجو یا خرید آنلاین یافت می شود که در آن تبلیغات یا محتوا می تواند نسبت به تجربه باشد. نمونههایی از محتوای تبلیغاتی بومی شامل فهرستهای تبلیغاتی در سایتهای خرید، نتایج جستجوی پولی، ابزارهای توصیهای که شما را به سایتهای دیگر هدایت میکنند و جستجو یا پیشنهادات محصول را شامل میشود.
مطالب مرتبط: تبلیغات بومی چیست؟ انواع، مزایا و تجربه کاربری
مزایای محتوای حمایت شده
اگرچه محتوای حمایتشده نوعی تبلیغات بومی است، اما اغلب بخشی از استراتژیهای برند بزرگتر ناشر و شریک است، در حالی که تبلیغات بومی اغلب اهداف کوتاهمدتی مانند فروش یک محصول خاص دارد. در حالی که تبلیغات بومی می تواند با اندازه گیری کلیک ها و افزایش ترافیک بیشتر از تبلیغات استاندارد به کسب و کارها کمک کند زیرا مارک ها، محصولات و خدمات مشابه محتوای سایت هستند، محتوای حمایت شده با تعبیه آن در سایت این مفهوم را بیشتر می کند.
چندین مزیت دیگر برای تولید محتوای حمایت شده برای شرکت ها یا برندها و تولیدکنندگان محتوا وجود دارد:
-
دسترسی: شرکتها میتوانند به مخاطبان آنلاین دسترسی پیدا کنند که معمولاً ممکن است از طریق کانالها و استراتژیهای بازاریابی سنتی یا تبلیغاتی به آنها دسترسی نداشته باشند.
-
اعتبار: محتوای تبلیغ شده می تواند اعتبار ایجاد کند زیرا به هر مخاطب نشان می دهد که یک شریک به آنها و برندشان برای حمایت مالی از محتوا یا میزبانی حامی اعتماد دارد.
-
داستان سرایی: این معمولاً به یاد ماندنی تر از تبلیغات یکباره است. از آنجایی که محتوای حمایتشده معمولاً روایتی همسو با محتوای ناشر دارد، تبلیغ اغلب بخشی از داستان بزرگتری است که برند میگوید.
-
انعطاف پذیری: فرمت ها در همه پلتفرم ها انعطاف پذیر هستند. حامیان می توانند از پلتفرم ناشر استفاده کنند که معمولاً تبلیغ نمی کنند و ناشر می تواند از ابزارهای حامی استفاده کند.
-
ایجاد رابطه: مشارکت با برند اغلب با تامین منابع مالی و ایجاد محتوا برای سایت های میزبان ادامه دارد. به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس مد ممکن است به طور مداوم از یک نام تجاری برای عکس های خود استفاده کند در حالی که به برند امکان تبلیغ در وبلاگ خود را می دهد.
-
حداقل هزینه میزبانی: به جای پرداخت به ازای هر کلیک، شرکت ها اغلب برای هر قطعه محتوا هزینه ای دریافت می کنند. اغلب، حامی برای ایجاد محتوا هزینه می پردازد، بنابراین ممکن است پست فردی فقط به انتشار محتوا نیاز داشته باشد.
مرتبط: ۱۰ شغل در تبلیغات
نمونه هایی از محتوای حمایت شده
در اینجا چند نمونه از محتوای حمایت شده آورده شده است:
وبلاگ غذا
یک وبلاگ نویس محبوب مواد غذایی ممکن است ویدیویی از خود در آشپزخانه خود با استفاده از مخلوط کن جدید ارسال کند و دستور تهیه شده توسط شرکت مخلوط کن را ایجاد کند. شرکت مخلوط کن اکنون به فالوورهای اینفلوئنسر رسیده است و وبلاگ نویس برای ایجاد محتوایی که با روایت آنها مطابقت دارد، مبلغی دریافت می کند. هر دو طرف می توانند سود ببرند و مصرف کننده ممکن است احساس نکند که از تجربه مشاهده عادی خود خارج شده است.
سایت آزمون
یک سایت مسابقه محبوب می تواند یک مسابقه در مورد انواع گیاهان در یک وبلاگ متمرکز بر کمپینگ و فضای باز ارائه دهد. وبلاگ نویس ممکن است ابزاری برای ایجاد یک مسابقه نداشته باشد تا اسپانسر بتواند از محتوای طبیعی خود برای افزایش تجربه خواننده وبلاگ استفاده کند. افزودن گزینه مشاهده آزمونهای بیشتر میتواند کاربران جدیدی را به سایت مسابقه بیاورد و مشترکین وبلاگ ممکن است تجربه بهتر و ثابتتری داشته باشند.
فیلترهای شبکه های اجتماعی
یک رستوران زنجیرهای ورزشی محبوب ممکن است یک فیلتر عکس در رسانههای اجتماعی ایجاد کند که پسزمینهای شبیه رستوران آنها با پرچمهای ورزشی و تلویزیون دارد و کاربر میتواند طوری ظاهر شود که گویی در آنجا غذا میخورد. این می تواند حس کنجکاوی را در کاربر ایجاد کند و آنها ممکن است در مورد معاملات یا رویدادهایی که زنجیره ارائه می دهد تحقیق کنند. ناشر در این مورد، شرکت رسانه اجتماعی است که قبلاً فیلترهایی را ارائه می دهد تا این تبلیغات بی جا به نظر نرسد. به طور مشابه، این زنجیره می تواند برخی از مطالب بازاریابی را با فیلتر ارسال کند و ترافیک را به سمت استفاده از پلت فرم رسانه های اجتماعی هدایت کند.
مطالب مرتبط: ۱۵ شغل بازاریابی که درآمد خوبی دارند
نکاتی برای ایجاد محتوای حمایت شده موثر
در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد مؤثرترین پست ها برای محتوای حمایت شده خود کمک کند:
-
از استراتژیهای سنتی استفاده کنید: میتوانید بسیاری از استراتژیهای تبلیغاتی سنتی مانند رنگهای برند، لحن و سازگاری را در محتوای حمایت شده اعمال کنید.
-
شراکتهایی ایجاد کنید که منطقی باشند: استفاده از محتوای نسبی و مشارکتها میتواند راهی مؤثر برای تبلیغ برند شما باشد، زیرا احتمالاً با مخاطبان مناسب ارتباط برقرار خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر لباس می فروشید، با یک استایلیست شخصی یا وبلاگ نویس مد شریک شوید تا مخاطبان علاقه مند به مد را پیدا کنید.
-
افزایش تجربه کاربر: ادغام برند با یک سایت میزبان باید تا حد امکان ارگانیک باشد تا تجربه کاربر را بهبود بخشد و محتوا یا اطلاعات اضافی را ارائه دهد که برای بازدیدکننده مفید باشد.
-
برچسب زدن واضح به محتوای حمایت شده: برچسب زدن واضح محتوای حمایت شده برای ایجاد اعتماد بین بازدیدکنندگان بسیار مهم است. از آنجایی که تبلیغکنندگان قصد دارند تبلیغات بومی با محتوای موجود در یک صفحه ترکیب شود، بازدیدکنندگان ممکن است با درج افشای صریح شما را صادقانه ببینند.