نماد سایت ایوسی

محتوای ارگانیک چیست؟ (به علاوه مزایا، کیفیت ها و نکات)

محتوای ارگانیک در مقابل. محتوای رسانه های اجتماعی پولی

محتوای ارگانیک در مقابل. محتوای رسانه های اجتماعی پولی

بازاریابان می توانند انواع مختلفی از محتوا را برای ایجاد روابط با مشتریان، آموزش آنها در مورد محصولات یا خدمات یک شرکت و ایجاد درآمد ایجاد کنند. این متخصصان اغلب از محتوای ارگانیک که به محتوای بدون پرداخت اشاره دارد، برای ارائه اطلاعات یا ارائه سرگرمی به مشتریان جدید یا موجود استفاده می کنند. اگر حرفه ای بازاریابی هستید، ممکن است بخواهید درباره محتوای ارگانیک بیشتر بدانید.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که محتوای ارگانیک چیست، مزایا و ویژگی‌های آن را شرح می‌دهیم، محتوای ارگانیک و پولی را با هم مقایسه می‌کنیم و نکاتی را برای کمک به شما برای توسعه مؤثر محتوای ارگانیک ارائه می‌کنیم.

مطالب مرتبط: ۱۵ شغل بازاریابی که درآمد خوبی دارند

محتوای ارگانیک چیست؟

محتوای ارگانیک هر محتوای بازاریابی بدون پرداختی است که مشتریان بالقوه و موجود می توانند به طور طبیعی پیدا کنند. به جای پرداخت هزینه برای تبلیغات، بازاریابان می توانند محتوای ارگانیک را بدون هیچ هزینه ای برای دستیابی به مشتریان ایجاد کنند. نمونه هایی از محتوای ارگانیک شامل یک پست وبلاگ در وب سایت یک شرکت یا یک اینفوگرافیک ارسال شده در صفحات رسانه های اجتماعی یک شرکت است. هر مشتری که محتوای مرتبط را به صورت آنلاین جستجو می کند یا شرکتی را در رسانه های اجتماعی دنبال می کند، ممکن است این نوع محتوا را بیابد. بازاریابان می توانند با تشویق مشتریان به اشتراک گذاری محتوای ارگانیک با دیگران، مانند دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود، دامنه دسترسی به محتوای ارگانیک را افزایش دهند.

مزایای محتوای ارگانیک

بازاریابان می توانند از محتوای ارگانیک به عنوان روشی کم هزینه برای آموزش مشتریان در مورد محصولات یا خدمات شرکتشان استفاده کنند. این نوع محتوا می تواند مزایای زیادی برای بازاریابان داشته باشد. به طور خاص، می تواند به این متخصصان کمک کند:

مرتبط: برندینگ چیست و چرا مهم است

کیفیت محتوای ارگانیک خوب

در حالی که محتوای ارگانیک می تواند بر اساس نحوه استفاده بازاریابان از آن متفاوت باشد، این نوع محتوا اغلب دارای ویژگی های مشترکی است تا آن را از انواع دیگر محتوای بازاریابی متمایز کند. در اینجا برخی از ویژگی های محتوای ارگانیک خوب آورده شده است:

آموزنده

در حالی که محتوای ارگانیک می تواند اهداف مختلفی داشته باشد، اغلب برای شخصی که آن را مشاهده می کند آموزنده و مفید است. این نوع محتوا معمولاً به دنبال پاسخ به سؤالات رایج یا آموزش مشتریان در مورد یک موضوع خاص است. به عنوان مثال، یک متخصص بازاریابی در یک شرکت مبلمان ممکن است یک پست وبلاگی ارگانیک درباره نحوه تعیین محل قرارگیری مبلمان در اتاق نشیمن بنویسد. این نوع محتوای آموزنده و همیشه سبز می تواند به بازاریابان کمک کند تا با پیش بینی سؤالات و ارائه پاسخ به مشتریان بالقوه دست یابند.

معتبر

محتوای ارگانیک معمولاً یک شرکت را به عنوان منبع معتبر اطلاعات در مورد یک موضوع ایجاد می کند. برای ارائه دانش به مشتریان فعلی یا بالقوه، از تخصص یک شرکت در یک زمینه خاص استفاده می کند. به عنوان مثال، یک باشگاه ورزشی ممکن است یک بخش پرسش و پاسخ در وب سایت خود داشته باشد که در آن مربیان به سوالات متداول در مورد تغذیه سالم و ورزش پاسخ می دهند. ایجاد محتوای ارگانیک معتبر می تواند اعتماد شرکت را به محصولات یا خدمات خود منتقل کند و به بازاریابان کمک کند تا با مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد کنند.

درگیر کننده

بسیاری از بازاریابان برای ایجاد محتوای ارگانیک جذاب تلاش می کنند تا بتوانند با مشتریان تعامل داشته باشند. برای مثال، یک بازاریاب رسانه‌های اجتماعی در یک رستوران ممکن است پست‌هایی ایجاد کند که بازدیدکنندگان را تشویق کند تا عکس‌های وعده‌های غذایی خود را در نظرات به اشتراک بگذارند. محتوای جذاب اغلب توجه مشتریان موجود یا بالقوه را به خود جلب می کند و آنها را تشویق می کند که به مطالعه یا دنبال کردن یک شرکت در رسانه های اجتماعی ادامه دهند. محتوای جذاب به بازاریابان کمک می کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند و به مخاطبان بیشتری دست یابند.

مطالب مرتبط: ۱۶ نوع محتوای بازاریابی برای جذب مخاطب

مشتری محور

محتوای ارگانیک معمولاً مشتری محور است. در تلاش است تا مشتریان را آگاه یا سرگرم کند تا تجربه مثبتی برای آنها ایجاد کند. این نوع محتوا اغلب با ارائه راه حلی برای یک مشکل یا پاسخ به سؤالات آنها در مورد یک موضوع، ارزشی برای مشتریان فراهم می کند. بازاریابان می توانند محتوای ارگانیک متمرکز بر مشتری ایجاد کنند تا دلایلی را که محصولات یا خدمات یک شرکت می تواند برای مشتریان مفید باشد را بیان کنند. محتوای ارگانیک خوب می تواند به بازاریابان کمک کند تا با ارائه اطلاعات ارزشمند و مرتبط، روابط خود را با مشتریان جدید یا موجود توسعه دهند.

محتوای ارگانیک در مقابل محتوای پولی

در حالی که محتوای ارگانیک شباهت هایی با محتوای پولی دارد، این دو نوع محتوای بازاریابی دارای تفاوت های کلیدی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. درک این تفاوت ها می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید از چه نوع محتوایی برای تلاش های بازاریابی خود استفاده کنید. در اینجا مقایسه محتوای ارگانیک با محتوای پولی وجود دارد تا به شما کمک کند استراتژی مناسبی را برای کمپین بازاریابی خود انتخاب کنید:

تعریف

در حالی که محتوای ارگانیک هر محتوای بازاریابی بدون پرداخت است، محتوای پولی به این اشاره دارد که بازاریابان محتوا به پلتفرم های دیگر برای تبلیغ پرداخت می کنند. آنها پول می پردازند تا این محتوا بین مخاطبان هدفی که ممکن است به محصولات یا خدمات یک شرکت علاقه مند باشند، توزیع شود. به عنوان مثال، محتوای پولی در رسانه‌های اجتماعی به یک پست حمایت‌شده اشاره دارد، که به بازاریابان اجازه می‌دهد جمعیت‌شناسی خاصی را که می‌خواهند هدف قرار دهند انتخاب کنند تا بتوانند به مخاطبان بیشتری دست یابند. هزینه محتوای پولی می تواند بسته به پلت فرم متفاوت باشد. به عنوان مثال، تبلیغات وب سایت معمولاً دارای یک مدل هزینه به ازای کلیک هستند، که در آن شرکت ها برای هر کلیک روی تبلیغ هزینه پرداخت می کنند.

اهداف

بازاریابان معمولاً هنگام تولید محتوای ارگانیک یا پولی اهداف متفاوتی دارند. بازاریابان ممکن است محتوای ارگانیک را برای آموزش مشتریان بالقوه و ایجاد اعتبار یک شرکت ایجاد کنند. این محتوا اغلب به بازاریابان کمک می کند تا با مشتریانی که شرکت را معتبر می دانند، روابط بلندمدت ایجاد کنند. در مقابل، بازاریابان معمولاً از محتوای پولی برای دستیابی سریعتر به مشتریان استفاده می کنند. هدف این نوع محتوای بازاریابی افزایش بازگشت سرمایه شرکت در بازه زمانی کوتاه با هدف قرار دادن مخاطبان خاص است. بازاریابان ممکن است از محتوای پولی برای جذب مشتریان جدید و کمک به شرکت در رسیدن به اهداف فروش خود استفاده کنند.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن اهداف بازاریابی

انواع

انواع مختلفی از محتوای بازاریابی ارگانیک و پولی وجود دارد. هنگام توسعه محتوای ارگانیک، بازاریابان معمولا از پست‌های وبلاگ، صفحات فرود در وب‌سایت‌ها، اینفوگرافیک‌ها و ویدیوهای آموزشی استفاده می‌کنند. هنگامی که مشتریان به دنبال اطلاعاتی در مورد یک موضوع هستند، این محتوا اغلب در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد. بازاریابان ایجاد محتوای پولی معمولاً از تبلیغات یا رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. آنها می توانند این نوع محتواها را برای گسترش دامنه یک شرکت تبلیغ کنند. گاهی اوقات، انواع محتوای ارگانیک و پولی ممکن است تلاقی داشته باشند. به عنوان مثال، یک بازاریاب ممکن است یک پست حمایت شده در رسانه های اجتماعی ایجاد کند که به یک مقاله همیشه سبز در وب سایت شرکت پیوند می دهد.

بودجه

محتوای پولی به بازاریابان نیاز دارد که بودجه ای ایجاد کنند تا بتوانند محتوا را تبلیغ کنند. آن‌ها به پلتفرم‌ها پول می‌دهند تا محتوای خود را به مخاطبان خاص نشان دهند. هزینه محتوای پولی می‌تواند بر اساس پلتفرم بسیار متفاوت باشد، بنابراین برای بازاریابان مهم است که پلتفرم‌ها را با دقت انتخاب کنند تا در بودجه خود باقی بمانند. در حالی که محتوای ارگانیک هزینه ای برای تبلیغ محتوا ندارد، اما همچنان برای بازاریابان مفید است که برای این نوع محتوا بودجه داشته باشند. بودجه برای محتوای ارگانیک ممکن است شامل زمانی باشد که یک بازاریاب برای ایجاد محتوا، توزیع آن و نظارت بر نتایج آن نیاز دارد.

مرتبط: بازاریابی محتوا چیست؟

برای مشاهده و ارسال فرم به برگه کامل بروید.

نکاتی برای توسعه محتوای ارگانیک

در اینجا چند نکته برای کمک به توسعه محتوای ارگانیک برای کمپین بازاریابی خود آورده شده است:

پلتفرم های تحقیقاتی

هنگام ایجاد محتوای ارگانیک، مهم است که در مورد پلتفرم‌ها تحقیق کنید تا بتوانید محتوای خود را در جایی قرار دهید که مشتریان احتمالاً آن را ببینند. مخاطبان هدف شرکت را در نظر بگیرید و نحوه یافتن محتوا را مشخص کنید. از این اطلاعات برای تحقیق در مورد پلتفرم های مختلف استفاده کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید محتوای ارگانیک خود را کجا بازاریابی کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما یک خبرنامه الکترونیکی با نرخ باز شدن بالا دارد، ممکن است انتخاب کنید که پیوندهایی به یک صفحه وب سایت اضافه کنید تا مشتریان را تشویق به مشاهده این محتوای ارگانیک کنید.

روی محتوای با کیفیت تمرکز کنید

کمپین های بازاریابی با محتوای ارگانیک باکیفیت می توانند به شما کمک کنند تا تأثیرات مثبتی بر مشتریان فعلی یا بالقوه ایجاد کنید. بر ایجاد محتوایی تمرکز کنید که به سوالات پاسخ می دهد، راه حل ارائه می دهد و مشتریان را در مورد موضوعات خاص آگاه می کند. از کلمات کلیدی به طور موثر استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در رتبه بندی موتورهای جستجو ظاهر می شود. با ساده کردن موضوعات پیچیده یا ارائه تصاویری برای افزایش درک آنها، مشاهده و اشتراک گذاری محتوای ارگانیک را برای مشتریان آسان کنید. محتوای ارگانیک با کیفیت می تواند به شما کمک کند تا به مشتریان دسترسی پیدا کنید و آنها را تشویق کنید تا این محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارند.

نتایج را اندازه گیری کنید

مهم است که نتایج محتوای ارگانیک خود را اندازه گیری کنید تا بتوانید اثربخشی آن را تعیین کنید. از منابعی مانند ابزارهای تجزیه و تحلیل وب یا رسانه های اجتماعی برای کمک به ارزیابی این محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید ترافیک آنلاین یک پست وبلاگ را در یک دوره یک ماهه بررسی کنید. مناطقی را که می توانید این محتوا را برای گسترش دامنه آن بهبود بخشید، مانند استفاده از کلمات کلیدی مختلف، شناسایی کنید. اندازه گیری نتایج می تواند به شما در ادامه بهبود این محتوا برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود کمک کند.

خروج از نسخه موبایل