ایوسی

برندینگ چیست و چرا مهم است

پوشش برندینگ

نام تجاری بخشی ضروری از برنامه بازاریابی است که شرکت ها، کسب و کارها و سازمان ها از آن برای متمایز کردن خود از رقبا استفاده می کنند و در ذهن مصرف کنندگان مرتبط باقی می مانند. این بخش مهمی از یک استراتژی بازاریابی است زیرا یک نام تجاری تثبیت شده ثبات را نشان می دهد و اعتماد مصرف کننده را جلب می کند.

در این مقاله از ایوسی، به چیستی برندینگ، اهمیت آن و روش های برندسازی که شرکت ها اجرا می کنند، می پردازیم.

مطالب مرتبط: درباره سفیر برند بیاموزید

برندسازی چیست؟

برندسازی یک روش بازاریابی است که در آن شرکت‌ها و سازمان‌ها نام محصول، نماد مرتبط، ویژگی‌ها، رنگ‌ها و طرح‌هایی را ایجاد می‌کنند که به راحتی با محصول قابل شناسایی هستند تا تصویری منسجم برای عموم حفظ کنند. عناصر مختلفی مانند تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل داده ها، خدمات مشتری، کالاهای تبلیغاتی، حضور آنلاین، لوگو و شعارها، همه با هم برای ایجاد هویت برند کار می کنند. برندسازی فرآیند شکل‌دهی و ایجاد برند با تداعی‌های تصویری مطلوب و سپس حفظ آن تصویر و شهرت است.

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

چرا برندسازی مهم است؟

اهمیت نام تجاری در تأثیری است که بر فرآیندهای تصمیم گیری مصرف کننده دارد. موقعیت یک برند در بازار بر خرید مصرف کننده و درآمد کلی کسب و کار تأثیر می گذارد. برندسازی موفق می تواند به ایجاد یک شرکت موفق کمک کند و شرکت های موفق را به سمت موفقیت بزرگ تر سوق دهد. نام تجاری مهم است زیرا می تواند:

شناخت را افزایش دهید

شناخت این است که چگونه یک شرکت در ذهن مصرف کنندگان قابل شناسایی می شود. برندسازی از طریق استفاده از عناصری مانند لوگو و رنگ ها به ایجاد هویتی متفاوت از محصولات و خدمات مشابه در بازار کمک می کند و به برند کمک می کند تا موفق شود و بالاتر از رقبای خود انتخاب شود.

مشتریان جدید را جذب کنید

برندسازی قوی تاثیر مثبتی بر جای می گذارد و حس ثبات و اعتماد را در میان مشتریانی که به دنبال اعتماد به محصول هستند، منتقل می کند. یک نام تجاری مستحکم تبلیغات دهان به دهان طبیعی ایجاد می کند، که یک استراتژی بازاریابی است که هزینه ای برای شرکت ندارد، اما منجر به افزایش تعداد مشتریان جدید می شود.

مشتریان موجود را حفظ کنید

پس از ایجاد یک نام تجاری مستحکم، برندسازی با ارائه کیفیت ثابت مورد انتظار مصرف کنندگان به حفظ مشتریان فعلی کمک می کند.

افزایش ارزش کسب و کار

در تلاش برای ایجاد مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود، برندسازی موفق ارزش کسب و کار را با ارائه یک شرکت با اهرم قوی تر در صنعت افزایش می دهد.

با مخاطب هدف ارتباط برقرار کنید

از طریق تحقیقات بازاریابی و جمع آوری داده ها، نام تجاری به شما کمک می کند تا با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنید و خود را به عنوان یک متخصص در صنعت از طریق ثبات و حضور تثبیت کنید. به راحتی قابل شناسایی شدن، ارتباط عمیق تری با مصرف کنندگان تقویت می کند و ایده آل ها و ارزش های شرکت شما را به اشتراک می گذارد.

مرتبط: راهنمای فرهنگ شرکت

اهمیت برندینگ برای شرکت ها
اهمیت برندینگ برای شرکت ها

چگونه شرکت ها برندسازی می کنند

شرکت ها، کسب و کارها و سازمان ها می توانند از عناصر مختلف برندسازی برای ایجاد هویت و ایجاد اعتماد استفاده کنند. برخی از روش هایی که می توانید برای برندسازی استفاده کنید عبارتند از:

تعریف و هویت برند

با تعیین ماموریت، ارزش ها و شخصیت خود به عنوان یک برند بدانید و آنها را در هر تعاملی که با مشتریان دارید ثابت نگه دارید. تعیین آنچه می خواهید به انجام برسانید، چرا می خواهید، و چگونه پیام خود را به مشتریان منتقل می کنید، همه اجزای اصلی برندسازی هستند.

موقعیت برند

موقعیت برند نحوه برنامه ریزی شما برای متمایز کردن خود از رقبا است. این چیزی است که شما را در آنچه می توانید به مشتریان ارائه دهید از دیگران متمایز می کند. توسعه یک ایده متمایز موقعیت یابی مبتنی بر ارزش، قدرت شما را در بازار ایجاد می کند و شما را متمایز می کند.

لوگو

طراحی لوگو و رنگ‌های شما یک نمایش بصری و نماد ارزش‌هایی است که شرکت شما دارد. این به عنوان چهره شرکت است و یکی از روش های اصلی مصرف کنندگان برای شناسایی برند شما است. لوگوی شما باید منحصر به فرد، به سرعت قابل شناسایی و مرتبط باشد. یک لوگو را با دقت انتخاب کنید تا همه مخاطبان هدف خود را شامل شود و پایه و اساس اعتماد برای مشتریان خود ایجاد کنید.

شعار یا جینگل

این می تواند یک عبارت، جمله یا ملودی موسیقی مرتبط با برند شما باشد. اگر هدف برند شما حفظ حضور آرام در بازار است، شعار یا صدای جینگ شما باید این ایده آل را از طریق صدا منتقل کند. ثبات در پیام شما کلیدی است.

طراحی محصول و بسته بندی

بسته بندی و طراحی محصول بخشی از تجربه برند برای مشتریان است. اگر برند شما بر آگاهی از محیط زیست متمرکز است، پس بسته بندی محصول باید چیزی قابل بازیافت باشد و بدون پلاستیک باشد و ارزش ها و اعتماد مشتریان را حفظ کند.

وب سایت و حضور آنلاین

وب سایت شما به عنوان یکی از معرف ترین اشکال شرکت یا کسب و کار شما منبع تعامل بین برند شما و مشتریان است. جنبه هایی مانند انتخاب کلمه، تصاویر، فونت ها و رنگ ها و نحوه کار همه آنها برای انتقال پیام به مشتریان هدف خود را در نظر بگیرید. حفظ حضور آنلاین از طریق پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی نیز به ایجاد و تداوم تقویت هویت برند شما از طریق برندسازی کمک می کند. حتی با در نظر گرفتن افرادی که از محصول شما استفاده می کنند و آن را تضمین می کنند، باید از تصویر و شخصیت کلی برند شما حمایت کنند. اگر یک سفیر برند استخدام می کنید، یا اگر تصمیم دارید خودتان باشید، حتما به خاطر داشته باشید که به عنوان نماینده شرکت شما، سفیر باید در هر تعامل، پست و پیامی با مشتریان، تصویر برند را حفظ کند.

استراتژی قیمت گذاری

قیمت یک محصول ناخودآگاه ارزشی را به مشتری منتقل می کند. تصمیم گیری دقیق در مورد قیمت و موقعیت در بازار به تعیین هدف و پیشبرد پیام شما به مشتریان کمک می کند. قرار دادن قیمت بالا برای محصولات رایج مانند کفش یا ژاکت، این ایده را نشان می دهد که یک کالا لوکس و با ارزش است. تصمیم‌گیری در مورد قیمت محافظه‌کارانه‌تر برای یک کالا می‌تواند به مشتریان نشان دهد که کیفیت قابل اعتماد است اما زیاده‌روی نیست. این روش می تواند سیستم خرید منسجم تری را برای مشتریانی که پول بیشتری می خواهند ایجاد کند.

ایجاد یک برند مستحکم و ثابت چیزی است که در طول زمان به کندی اتفاق می‌افتد، اما می‌تواند به موفقیت و طول عمر یک برند کمک زیادی کند.

خروج از نسخه موبایل