بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مدیریت دارایی چیست؟ مزایا و نحوه عملکرد آن

مدیر دارایی چه می کند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بسیاری از سازمان ها از مدیریت دارایی برای افزایش ارزش سرمایه گذاری خود و در عین حال کاهش ریسک استفاده می کنند. متخصصانی که این خدمات را ارائه می دهند می توانند به صورت مستقل یا برای یک موسسه مالی مانند بانک سرمایه گذاری کار کنند. یادگیری در مورد مدیریت دارایی می تواند به شما در مدیریت بهتر پورتفولیو و افزایش ثروت کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، مدیریت دارایی را تعریف می کنیم، مزایای آن و نحوه عملکرد آن را توضیح می دهیم و توضیح می دهیم که یک مدیر دارایی چه می کند.

مدیریت دارایی چیست؟

مدیریت دارایی، عمل حفظ سبد سرمایه گذاری برای یک کسب و کار یا فرد سرمایه گذار است. این مجموعه طیف وسیعی از خدمات سرمایه‌گذاری را که موسسات به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند، از جمله خرید و فروش سرمایه‌گذاری‌ها در یک سبد را پوشش می‌دهد. برخی از شرکت‌ها افراد حرفه‌ای را استخدام می‌کنند که به آنها مدیر دارایی یا مدیر پرتفولیو گفته می‌شود، که برای یک شرکت سرمایه‌گذاری، بانک یا کار فردی کار می‌کنند تا این کار را برای آنها انجام دهند. هنگامی که شرکت ها در مدیریت دارایی شرکت می کنند، یک مدیر دارایی سرمایه شرکت را در سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات، سهام خصوصی و غیره سرمایه گذاری می کند.

به دلیل حداقل سرمایه گذاری بالا، مدیریت دارایی اغلب با سرمایه گذاری های با ارزش خالص بالا، مشاغل و سازمان های دولتی اتفاق می افتد. مدیریت دارایی بر روابط قوی، ارتباطات و توانایی تصمیم گیری سریع و تحلیلی بودن متکی است. به همین دلیل، شرکت های مدیریت دارایی اغلب به شدت از بین کارمندان گزینش می کنند. مدیریت دارایی یک سرویس مهم برای شرکت‌های بزرگ است که از سرمایه‌گذاری برای افزایش درآمد خود استفاده می‌کنند و جریان نقد عملیاتی بیشتری را برای سرمایه‌گذاری‌ها فراهم می‌کنند، مانند زیرساخت‌های به روز، منابع فناوری و موارد دیگر.

مزایای مدیریت دارایی چیست؟

مدیریت دارایی خدمات مهمی برای بسیاری از شرکت‌ها است که به عنوان وسیله‌ای برای بهبود جریان نقدی و ایجاد فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری داخلی سرمایه‌گذاری می‌کنند. این می تواند به آنها کمک کند زیرساخت های فناوری اطلاعات خود را بهبود بخشند، محل کار خود را ارتقا دهند یا سرمایه خود را مجدداً در کارمندان خود سرمایه گذاری کنند تا رشد را افزایش دهند. به دلیل افزایش کارگزاران آنلاین، مدیریت دارایی مفهومی است که برای عموم قابل دسترس‌تر می‌شود و به شرکت‌ها با هر اندازه امکان مشارکت در آن را برای بهبود سود می‌دهد.

این مفهوم همچنین به کسب و کارها اجازه می دهد تا بر دارایی های خود نظارت بهتری داشته باشند، که می تواند به حفظ آنها در شرایط بهتر و تشویق رشد کمک کند. این می تواند به آنها منجر شود که بتوانند تصمیمات مالی بهتری بگیرند زیرا به آنها امکان می دهد سیاست ها و جهت گیری های خود را با دارایی های خود هماهنگ کنند و به متخصصان امور مالی درک بهتری از سلامت مالی یک کسب و کار می دهد. سایر مزایای مدیریت دارایی عبارتند از:

  • از انطباق اطمینان حاصل کنید: ردیابی دارایی های شما، چه به صورت دیجیتالی یا دستی، می تواند سازمان و ثبت سوابق شرکت را بهبود بخشد. این می تواند به آن اجازه دهد اطلاعات سرمایه گذاری خود را سریعتر در طول دوره های گزارش پیدا کند و اطمینان حاصل کند که مدیران دارایی همه چیز را حساب می کنند.

  • کاهش زیان: به طور مشابه، اجرای فرآیندی برای نظارت بر دارایی‌ها می‌تواند به شرکت کمک کند تا هرگونه نقصی را در سیستم گزارش‌دهی خود پیدا کند و از ضرر جلوگیری کند، چه در نتیجه موجودی در حال انقضا یا یک زیرساخت مستهلک شده.

  • ساده کردن ممیزی ها: مدیریت فعال دارایی های خود در طول سال می تواند تلاش لازم برای تأیید اطلاعات سرمایه گذاری شما و زمان جمع آوری اطلاعات برای طرف های خارجی را کاهش دهد.

  • صرفه جویی در هزینه ها: استفاده از مدیریت دارایی می تواند به شرکت کمک کند تا هزینه های چرخه عمر را به حداقل برساند، که ممکن است هزینه های نگهداری و عملیاتی آن را کاهش دهد. این همچنین می تواند به یک شرکت کمک کند تا الگوهای هزینه خود را تجزیه و تحلیل کند تا مناطقی را که می تواند کارآمدتر باشد، تعیین کند.

نحوه عملکرد مدیریت دارایی

مدیریت دارایی با یک مدیر دارایی شروع می شود که سبدهای مشتری را تجزیه و تحلیل می کند تا اهداف، سلامت مالی، سرمایه گذاری های جاری و خطرات آنها را تعیین کند. بسیاری از مدیران دارایی، به ویژه آنهایی که برای یک شرکت کار می کنند، از یک فرآیند تعیین شده برای کمک به نظارت بر سرمایه گذاری ها پیروی می کنند. شرکت‌ها یا سرمایه‌گذارانی که مدیر دارایی دارند حسابی دارند که می‌توانند پول نقد را به آن واریز کنند تا مدیر به آن دسترسی داشته باشد. این حساب ها اغلب صندوق های بازار پول هستند که نسبت به حساب های پس انداز معمولی بازده سرمایه گذاری بالاتری را ارائه می دهند.

مشتری که صاحب حساب است همچنین می‌تواند انتخاب کند که وجوه تحت حمایت شرکت بیمه سپرده دولتی باشد یا وجوه غیر آن. سپس، با وکالتنامه محدود، مدیران دارایی می توانند از این وجوه برای تصمیم گیری سرمایه گذاری از طرف مشتریان خود استفاده کنند. برای انجام این کار، آنها وضعیت مالیاتی مشتری، نیازهای درآمدی، سایر عوامل مالی و حتی ارزش ها و شخصیت اخلاقی مشتری را در نظر می گیرند. بر اساس همه اینها، مدیران دارایی تعیین می کنند که کدام فرصت ها بهترین بازده مورد انتظار را برای مشتری ارائه می دهد تا به آنها کمک کند تا ثروت خود را به حداکثر برسانند.

نقش ها در مدیریت دارایی

چندین نقش مشترک وجود دارد که وظایف مهمی را برای کمک به شرکت در بهبود مدیریت دارایی خود انجام می دهد، از جمله:

  • اقتصاددان: اقتصاددانان شرایط بازار را تعیین می کنند و روندهایی را پیش بینی می کنند که می تواند بر سرمایه گذاری های شرکت تأثیر بگذارد. آنها این اطلاعات را با سهامداران در شرکت سرمایه گذاری خود به اشتراک می گذارند تا تصمیمات مناسبی در مورد خرید و فروش بگیرند.

  • تحلیلگر مالی: این افراد حرفه ای در مورد سرمایه گذاری ها تحقیق می کنند، فرصت ها را بررسی می کنند و در مورد زمان خرید و فروش بر اساس بازار فعلی تصمیم می گیرند. مدیران دارایی برای مدیریت پرتفوی مشتریان خود به پیش بینی های تحلیلگران مالی و اقتصاددانان تکیه می کنند.

  • مدیر دارایی: مدیران دارایی با مشتریان ملاقات می کنند تا اهداف مالی آنها را کشف کنند، به آنها کمک می کنند تا سبدهای خود را به روز کنند و سرمایه گذاری های جدیدی را پیشنهاد می کنند که با اهداف آنها هماهنگ باشد.

مهارت های مفید برای مدیریت دارایی

مدیران دارایی تصمیمات سریعی می گیرند که می تواند بر ثروت و معیشت کلی فرد یا شرکت تأثیر بگذارد. به همین دلیل، آنها اغلب دارای ویژگی های خاصی هستند، از جمله:

  • تحلیلی: مدیران دارایی می دانند که چگونه از داده ها برای اطلاع رسانی بینش ها و تصمیمات استفاده کنند. آنها اغلب در فن آوری داده ها و منابع ماهر هستند.

  • ارتباطات: این متخصصان، ارتباطاتی روشنی هستند که روابط خوبی با مشتریان و درون سازمان خود ایجاد می کنند.

  • اعتماد: از آنجایی که مدیران دارایی بر اساس واقعیت تصمیم می گیرند، اعتماد به نفس دارند و آن را به اطرافیان خود نشان می دهند.

  • انگیزه: این متخصصان آینده نگر، مبتکر و به دنبال فرصت های جدید برای دستیابی به مدیریت دارایی هستند.

  • مدیریت زمان: حتی تحت فشار، مدیران دارایی می توانند زمان خود را به خوبی اولویت بندی و مدیریت کنند.

  • توجه به جزئیات: مدیران دارایی دقیق هستند و برای اطمینان از تصمیم گیری مالی مناسب، تمام جزئیات را به دقت زیر نظر دارند.

  • شبکه‌سازی: مدیران دارایی، شبکه‌سازان قوی هستند که در بازاریابی برند شخصی خود برای افراد اطراف خود به نحوی که توجه مثبت مشتریان را به خود جلب می‌کنند، مهارت دارند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *