بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

درباره شغل مدیر کلی بیاموزید

مدیر کل

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مدیر کل چه می کند؟

یک مدیر کل مسئول امور مالی و عملیات روزانه یک شرکت است. آنها مسئول کارمندان هستند و در استخدام، آموزش، برنامه ریزی شیفت ها و تعیین وظایف کمک می کنند. یک مدیر کل ممکن است اهداف و ویژن های فروش را برای هر سه ماهه تعیین کند و یک استراتژی برای تحقق آنها ایجاد کند. آنها همچنین باید پیشرفت شرکت را به مدیریت بالاتر گزارش دهند و برنامه ها را بر اساس بازخورد خود تنظیم کنند.

سایر وظایفی که مدیران کل ممکن است انجام دهند عبارتند از:

  • آموزش کارکنان در مورد سیاست ها یا رویه های جدید

  • رسیدگی به وجوه نقد و انجام وظایف اولیه حسابداری

  • تجزیه و تحلیل گزارش سود و زیان سه ماهه

  • پاسخگویی به هرگونه شکایت مشتری و یافتن راه حل

الزامات مدیر کل

مدیران کل باید قبل از درخواست از آموزش و مهارت های مناسب برخوردار باشند.

تحصیلات

تمامی مدیران کل باید حداقل دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند. بسته به اینکه در چه صنعتی کار می کنند، بسیاری از کارفرمایان به شدت مدرک لیسانس در تجارت یا رشته های مرتبط را ترجیح می دهند. شرکت های منتخب همچنین ممکن است از یک نامزد بخواهند که مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی داشته باشد.

آموزش

اکثر شرکت ها از یک نامزد برای کار در صنعت حداقل به مدت پنج سال، اگر نه بیشتر، نیاز دارند. این زمان می تواند درک کاملی از نحوه عملکرد صنعت و نقش هر موقعیت در شرکت در زمانی که نامزد به سطح مدیریت می رسد، ارائه دهد.

یک کسب و کار ممکن است از نامزد بخواهد که قبل از ارتقاء به مدیر کل، چندین سال با آنها کارمند بوده باشد. برخی از شرکت ها ممکن است نامزدی را ترجیح دهند که تجربه دستیار بودن را قبل از انتقال به سمت مدیر کل داشته باشد. آنها همچنین ممکن است نامزدهایی را بپذیرند که تجربه قبلی با یک شرکت مشابه دارند.

گواهینامه ها

برخی از کارفرمایان ممکن است برای نشان دادن درک کلی خود از این زمینه، از کارمندان بخواهند که گواهینامه خاص صنعت را بگذرانند. برخی از این گواهینامه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • گواهی مدیر خبره:  تکمیل این گواهینامه نشان می دهد که کارفرمایان متقاضی شرایط لازم را در زمینه تجربه و تحصیلات برای کار به عنوان مدیر کل برآورده کرده اند. در این مجموعه سه آزمون وجود دارد که باید آنها را پاس کنند.

  • گواهینامه حرفه ای مدیریت پروژه:  این گواهینامه می تواند دانش یک مدیر کل را در مورد وظایف و وظایف مورد نیاز خود در هنگام مدیریت پروژه بهبود بخشد. آنها باید هر سه سال یک بار گواهینامه دریافت کنند.

  • گواهینامه انجمن مدیریت آمریکا: گواهینامه‌های  مختلفی وجود دارد که یک نامزد می‌تواند کسب کند، از جمله گواهی‌هایی که رهبری، ارتقای کسب‌وکار، مدیریت منابع انسانی و مهارت‌های ارتباطی را توسعه می‌دهند.

مهارت ها

یک مدیر کل ممکن است نیاز داشته باشد که در مهارت های مختلفی مانند:

رهبری

یک مدیر کل مسئول نظارت بر کارمندان و اقدامات آنها است. آنها ممکن است مسئول مدیریت تعداد زیادی از افراد باشند و باید در مورد مسائل مربوط به عملکردی که ممکن است داشته باشند صحبت کنند. مدیران همچنین باید تصمیم بگیرند که چه زمانی یک کارمند جدید را استخدام کنند و چه زمانی یک کارمند فعلی را در صورت لزوم اخراج کنند، بنابراین آنها باید به دلایل پشت انتخاب خود اطمینان داشته باشند.

مرتبط: ویژگی های رهبری: ۱۰ ویژگی برتر رهبران موثر

خدمات مشتری

یک مدیر کل مسئول تعامل منظم با مشتریان است، بنابراین آنها باید احساس راحتی کنند که با افراد مختلف صحبت کنند. به عنوان مدیر، آنها همچنین باید به تعارضات پاسخ دهند و برای انواع نیازهای مشتری راه حل ارائه دهند.

مرتبط: ۱۰ نمونه خدمات مشتری برجسته

تحلیلی

آنها ممکن است اهدافی را داشته باشند که مافوق آنها برای آنها تعیین کرده است، بنابراین مدیران کل باید بدانند که چگونه برای برآورده کردن آنها تنظیماتی را انجام دهند. آنها باید بدانند که چه رویه‌هایی به خوبی کار می‌کنند و چه چیزهایی باید برای افزایش سود تغییر دهند، مانند کاهش قیمت منو برای جذب مشتریان بیشتر.

مرتبط: مهارت های تحلیلی: تعاریف و مثال ها

مالی

درک اینکه یک شرکت چگونه سود می کند و هزینه هایی که دارد برای یک مدیر کل بسیار مهم است. آنها باید بودجه تعیین کنند و دلیل خود را برای کارفرما توضیح دهند. مدیران همچنین باید دانش اولیه در مورد رسیدگی به وجوه نقد و حسابداری داشته باشند، زیرا آنها اغلب مسئول بررسی درآمد و هزینه های روزانه در پایان هر شیفت هستند.

مرتبط: ۱۰ مهارتی که تحلیلگران مالی به آنها نیاز دارند

چند وظیفه ای

مدیران کل ممکن است در محیط های شلوغ کار کنند و وظایف زیادی را به طور همزمان انجام دهند. آنها باید بهترین راه برای رسیدگی سریع به هر نگرانی را درک کنند. آنها همچنین می توانند یاد بگیرند که در صورت لزوم وظایف خود را به سایر کارمندان محول کنند تا بتوانند توجه خود را به مسائل مبرم تر معطوف کنند.

مرتبط: مهارت های چندوظیفه ای: تعریف و مثال

سازمانی

یک مدیر کل باید مهارت های سازمانی قوی داشته باشد و سیستم های کارآمدی برای تکمیل وظایف ایجاد کند. آنها مسئول نگهداری موجودی و سفارش لوازم جدید در صورت لزوم خواهند بود، بنابراین آنها باید بدانند که چگونه یک سیستم سازماندهی شده برای این کار ایجاد کنند. آنها همچنین ممکن است با تعداد زیادی شغل دستکاری کنند، بنابراین باید دریابند که چه چیزی برای تکمیل وظایفشان بهتر است، مانند تهیه چک لیست روزانه یا استفاده از تقویم.

مرتبط: مهارت های سازمانی چیست؟ (با مثال)

فنی

بسیاری از مدیران کل برای انجام کار خود نیاز به داشتن مهارت های اولیه کامپیوتری دارند. آنها ممکن است برای کارمندان، مدیریت ارشد و مشتریان ایمیل ارسال کنند. یک مدیر ممکن است از یک برنامه زمانبندی برای کارکنان تمام کارکنان در هفته استفاده کند و از پوشش کافی آنها اطمینان حاصل کند. آنها ممکن است اسنادی را در یک برنامه پردازش متن برای چاپ ایجاد کنند و از یک برنامه حسابداری برای پیگیری امور مالی شرکت استفاده کنند.

مرتبط: مهارت های فنی: تعاریف و مثال ها

محیط کار مدیر کل

مدیران کل می توانند در تنظیمات مختلفی از جمله خدمات مشتری، فناوری، خرده فروشی، غذا و نوشیدنی، مراقبت های بهداشتی، بازاریابی، بیمه و صنایع عمده فروشی کار کنند. این موقعیت تمام وقت اغلب به مدیران کل نیاز دارد که عصرها و آخر هفته ها در دسترس باشند. ممکن است در صورت عدم توجه به مسائل فوری نیاز به آماده باش داشته باشند.

مدیران کل ممکن است زمانی را در رایانه صرف انجام کارهای اداری و صحبت با فروشندگان یا مشتریان از طریق تلفن کنند. آنها ممکن است اغلب برای تعامل با کارمندان و صحبت با مشتریان در شرکت خود روی پای خود باشند. برخی از سفرها ممکن است برای ملاقات با مدیریت بالاتر برای بحث در مورد اهداف یا شرکت در آموزش مدیران ضروری باشد.

چگونه مدیر کل شویم

برای تبدیل شدن به یک مدیر کل مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مدرک لیسانس بگیرید.  مدیران کل باید تحصیلات خود را در زمینه بازرگانی یا رشته مرتبط به پایان برسانند. همچنین دریافت مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی را در نظر بگیرید تا در رقابت با سایر نامزدها برتری داشته باشید.

  2. در زمینه مرتبط کار کنید.  برای کسب تجربه در این صنعت، در یک زمینه مرتبط شغل پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید مدیر کل یک رستوران باشید، می‌توانید با کار به عنوان میزبان یا پیشخدمت شروع کنید و پس از موفقیت در نقش ابتدایی خود، برای سمت دستیار مدیر درخواست دهید.

  3. رزومه خود را به روز کنید.  به روز رسانی یک رزومه برای نشان دادن دقیق سوابق و تحصیلات شما ضروری است. شما باید تمام تجربیات مرتبط را در رزومه خود قرار دهید و مهارت هایی را که فهرست می کنید با لیست شغلی خاص تطبیق دهید.

مثال شرح شغل مدیر کل

ما به دنبال کاندید مناسب برای کار به عنوان مدیر کل در کافه شلوغ خود هستیم. آنها مسئول رسیدگی به تمام تعاملات کارکنان، از جمله استخدام جدید، ایجاد برنامه هفتگی کارکنان، آموزش کارکنان در مورد سیاست های جدید و رسیدگی به مسائل رفتاری خواهند بود. همچنین مدیر کل مسئول رسیدگی به نیازهای مشتری به صورت تخصصی و به موقع است. آنها باید مهارت های سازمانی و دانش خوبی برای مدیریت زمان خود داشته باشند.

مدیر کل نیز مسئول ایجاد بودجه و مدیریت حسابداری خواهد بود. ما از داوطلبان می خواهیم که مدرک لیسانس در تجارت داشته باشند و به شدت MBA را ترجیح دهند. نامزد مناسب حداقل پنج سال تجربه در صنعت غذا خواهد داشت.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *