دیجیتال مارکتینگ یکی از بخشهایی است که سریعترین رشد را در بازاریابی دارد که از تکنیکهای مختلفی برای کمک به کسبوکارها و سازمانها در ترویج محصولات و خدمات خود استفاده میکند. طیف وسیعی از مشاغل رضایت بخش و پرسود را برای افرادی که علاقه مند به ایجاد محتوا، استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی و تفسیر داده های تحلیلی موتورهای جستجو هستند، ارائه می دهد. اگر علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای در بازاریابی دیجیتال هستید، درک مشاغل مختلف در بازاریابی دیجیتال می تواند به شما کمک کند شغلی را انتخاب کنید که با مهارت های شما مطابقت داشته باشد.
در این مقاله از ایوسی، ۱۶ نوع شغل در بازاریابی دیجیتال، از جمله میانگین حقوق و وظایف اصلی آنها را به اشتراک می گذاریم.
چه نوع مشاغلی در بازاریابی دیجیتال وجود دارد؟
انواع مختلفی از مشاغل در بازاریابی دیجیتال با زمینه های خاص وجود دارد که از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک تا وبلاگ نویسی را شامل می شود. همه مشاغل دیجیتال مارکتینگ از اینترنت (بازاریابی آنلاین) استفاده می کنند و به اشتراک گذاری محتوا و ارتباطات با مخاطبان با استفاده از وب سایت ها، ایمیل، رسانه های اجتماعی، ویدئو و حتی پیامک مربوط می شوند. شرکتها معمولاً افرادی را استخدام میکنند که میتوانند از تکنیکها و کانالهای بازاریابی آنلاین به طور موثر برای ایجاد علاقه و فروش استفاده کنند.
مطالب مرتبط: ۱۰ نقش بازاریابی دیجیتال (وظایف و حقوق اولیه)
۱۶ شغل در بازاریابی دیجیتال
بسیاری از مشاغل در بازاریابی دیجیتال با مشاغلی که رشد بلندمدت را ارائه می دهند، به سرعت در حال تغییر هستند. شما می توانید در بازاریابی دیجیتال با طیف گسترده ای از مشاغل و سازمان هایی که به طور فزاینده ای از بازاریابی آنلاین استفاده می کنند، شغل پیدا کنید. در اینجا ۱۶ شغل در بازاریابی دیجیتال آورده شده است:
۱. عکاس
وظایف اصلی: عکاسان حرفه ای هستند که در گرفتن تصاویر با استفاده از دوربین ها و سایر تجهیزات عکاسی مهارت دارند. تخصص آنها برای ایجاد محتوای دیجیتال با استفاده گسترده از تصاویر دیجیتال با کیفیت بالا در تجارت الکترونیک، تبلیغات و طراحی وب ضروری است. بسیاری از عکاسانی که در بازاریابی دیجیتال کار می کنند در زمینه های تخصصی عکاسی از جمله عکاسی محصول و ایجاد عکس به طور خاص برای وبلاگ ها یا رسانه های اجتماعی تخصص دارند.
۲. طراح گرافیک
وظایف اصلی: طراحان گرافیک در تولید فنی محتوای بصری که شامل تصاویر، جلوههای بصری و تایپوگرافی است، مهارت دارند. آنها می توانند کار خود را با استفاده از برنامه های طراحی و طراحی مبتنی بر نرم افزار تولید کنند. آژانسهای بازاریابی دیجیتال و کسبوکارها میتوانند از عناصر گرافیکی که به صورت دیجیتالی تولید میکنند در وبسایتها، برندسازی، تبلیغات دیجیتال، پستهای رسانههای اجتماعی، کمپینهای بازاریابی ایمیلی و برنامههای موبایل استفاده کنند.
۳. متخصص سئو
وظایف اصلی: متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) از تکنیک های مختلفی برای افزایش دید وب سایت ها در موتورهای جستجوی آنلاین استفاده می کنند. با بهبود رتبه یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)، متخصص سئو می تواند میزان ترافیک و تبدیل وب سایت را افزایش دهد. متخصصان سئو تحقیقات دقیق کلمات کلیدی و بررسی داده های تحلیلی را برای وب سایت انجام می دهند تا استراتژی های دقیق برای بهبود عملکرد وب سایت به صورت آنلاین ایجاد کنند.
مطالب مرتبط: تحلیلگر سئو چیست؟ (با مهارت، وظایف و حقوق)
۴. متخصص رسانه های اجتماعی
وظایف اصلی: متخصصان رسانه های اجتماعی حساب های رسانه های اجتماعی مشتریان یک آژانس بازاریابی دیجیتال را مدیریت می کنند. آنها معمولاً دانش تخصصی از الگوریتمهای پلتفرمهای رسانههای اجتماعی پیشرو دارند و محتوایی ایجاد میکنند که به دقت برای جذب و حفظ مخاطب هدف طراحی شده است. سایر مسئولیت های شغلی یک متخصص رسانه های اجتماعی شامل ایجاد تبلیغات، ردیابی تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش برای مشتریان است تا بتوانند پیشرفت استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را دنبال کنند.
موارد مرتبط: ۱۲ بهترین شغل آنلاین که باید در نظر بگیرید (با حقوق و وظایف)
۵. فیلمبردار
وظایف اصلی: فیلمبرداران متخصصان خلاقی هستند که محتوای ویدئویی را با استفاده از دوربین ها و حتی گوشی های هوشمند ضبط، ویرایش و منتشر می کنند. آنها از رویدادها، درام ها، برنامه های رقص یا مواد تبلیغاتی برای کمپین های بازاریابی دیجیتال فیلم می گیرند. آنها از نزدیک با مدیران خلاق، متخصصان رسانه های اجتماعی، طراحان گرافیک و دیگر متخصصان بازاریابی برای ایجاد ویدیو برای پلتفرم های پخش ویدیو، وب سایت ها و رسانه های اجتماعی کار می کنند.
۶. بازاریاب دیجیتال
وظایف اصلی: بازاریابان دیجیتال متخصصان بازاریابی همه کاره هستند که یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را در تمام کانال های آنلاین یک سازمان اجرا می کنند. استراتژیهایی که ایجاد میکنند شامل کمپینهای بلندمدتی است که آگاهی از برند و تعامل مخاطبان و فعالیتهای کوتاهمدت مانند تبلیغات یا تبلیغات را ایجاد میکند. یک بازاریاب دیجیتال از نزدیک با سایر متخصصان بازاریابی دیجیتال همکاری می کند و از طیف وسیعی از ابزارهای تحلیلی دیجیتال برای نظارت بر ترافیک وب سایت و ردیابی رفتارهای خرید استفاده می کند.
مطالب مرتبط: ۸ سوال مصاحبه بازاریابی دیجیتال (به علاوه پاسخ)
۷. کارشناس بازاریابی
وظایف اصلی: متخصصان بازاریابی حرفه ای هستند که در زمینه های خاصی از بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی محتوا مهارت دارند. آنها معمولاً بر روی ایجاد سرنخ و فروش با استفاده از تکنیک های بازاریابی ورودی یا خروجی در کانال های دیجیتالی که کارفرمای آنها استفاده می کند تمرکز می کنند. مانند دیگر متخصصان دیجیتال مارکتینگ، آنها در طیف گسترده ای از ابزارهای تحلیلی مهارت دارند تا به آنها کمک کند کمپین های خود را بهینه کنند.
مطالب مرتبط: انواع مشاغل در بازاریابی شبکه های اجتماعی و وظایف آنها
۸. کپی رایتر
وظایف اصلی: شرکت ها از کپی رایترها برای تولید طیف وسیعی از مطالب بازاریابی دیجیتال مکتوب از جمله وبلاگ ها، پست های رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و ایمیل ها استفاده می کنند. کار آنها اغلب شامل تحقیقات دقیق بازار برای شناسایی نوع زبان و کلمات کلیدی است که در رشد و جذب مخاطب یا فروش محصولات و خدمات موثر است. آنها اغلب با متخصصان تبلیغات، توسعه دهندگان وب، عکاسان و طراحان گرافیک برای ایجاد کمپین های بازاریابی جذاب و متقاعد کننده همکاری می کنند.
۹. اینفلوئنسر
وظایف اصلی: اینفلوئنسرها در جمع آوری تعداد زیادی فالوور آنلاین در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی تخصص دارند. سپس با شرکت ها و برندهایی که از آنها برای تبلیغ انواع محصولات و خدمات در ازای دریافت کمیسیون و کارمزد استفاده می کنند، مشارکت استراتژیک ایجاد می کنند. اینفلوئنسرها در تولید عکسها، ویدیوها و محتوای نوشتاری که محصولات و خدماتی را به نمایش میگذارند مهارت دارند که دنبالکنندگانشان ممکن است علاقهمند به خرید باشند.
۱۰. طراح تجربه کاربری
وظایف اصلی: طراحان تجربه کاربری یا UX توسعه دهندگان وب هستند که بر بهینه سازی و افزایش تعاملات و تجربه کاربران با وب سایت ها، نرم افزارها و برنامه ها تمرکز می کنند. آنها همچنین مشکلات را عیبیابی میکنند و محصولات دیجیتال موجود را با انجام تستهای قابلیت استفاده، و انجام تحقیقات عمیق بازار و تحلیل رقبا ارزیابی میکنند. آنها از نزدیک با متخصصان بازاریابی دیجیتال از جمله طراحان وب، طراحان گرافیک و مدیران خلاق همکاری می کنند تا تغییرات معنی داری ایجاد کنند که عملکرد و فروش وب سایت شرکت را افزایش دهد.
۱۱. استراتژیست محتوا
وظایف اصلی: یک استراتژیست محتوا یک استراتژی منسجم برای ایجاد محتوای بصری و نوشتاری جذاب برای یک سازمان ایجاد می کند. آنها تحقیقات بازار مفصلی را انجام می دهند که به ایجاد ویدیوها، عکس ها، پست های وبلاگ و گرافیک، مطابق با لحن، سبک و زیبایی شناسی برند کمک می کند. هدف یک استراتژیست محتوا انتشار مداوم محتوایی است که وفاداری به برند را بهبود می بخشد و فروش را افزایش می دهد.
۱۲. مدیر تجارت الکترونیک
وظایف اصلی: مدیران تجارت الکترونیک بر عملیات یک تجارت الکترونیک و به ویژه وب سایت نظارت دارند. مدیران تجارت الکترونیکی دادهها را جمعآوری کرده و عملکرد وبسایت را تجزیه و تحلیل میکنند تا فرصتهای بهبود تجاری را شناسایی کنند و با سایر متخصصان بازاریابی دیجیتال برای اجرای برنامههای خود همکاری کنند. آنها ویژگی ها، طراحی و قالب فروشگاه های تجارت الکترونیک را بهینه می کنند و استفاده و خرید از وب سایت را برای مشتریان آسان تر می کنند.
۱۳. توسعه دهنده Front-End
وظایف اصلی: یک توسعهدهنده فرانتاند مناطقی از یک وبسایت یا برنامه تلفن همراه را ایجاد میکند که برای کاربران است. آنها ظاهر و احساس یک وب سایت را با استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف تغییر می دهند و عملکرد وب سایت را برای شناسایی و عیب یابی مسائل بالقوه مربوط به قابلیت استفاده سایت نظارت می کنند. توسعهدهندگان فرانتاند در کنار توسعهدهندگان بکاند، طراحان گرافیک، کپیرایترها و متخصصان بازاریابی دیجیتال برای ردیابی تحلیلها و اجرای بهروزرسانیهای معمول طبق نیاز کارفرما کار میکنند.
۱۴. مدیر PPC
وظایف اصلی: مدیر PPC یک متخصص تبلیغات پرداخت به ازای کلیک است که کمپین های تبلیغاتی پولی شرکت ها را مدیریت می کند. آنها تیمی از متخصصان را رهبری می کنند که تبلیغاتی ایجاد می کنند که موقعیت های برتر را در جستجوهای آنلاین مرتبط در موتورهای جستجوی پیشرو اشغال می کنند. آنها در مناقصه برای فضای تبلیغات آنلاین، بهینه سازی کمپین های پرداخت به ازای کلیک و حفظ هزینه تبلیغات در حد بودجه مهارت دارند تا کارفرمای آنها سود کند.
۱۵. مدیر پروژه
وظایف اصلی: مدیران پروژه متخصصانی هستند که بر پروژه های بزرگ بازاریابی دیجیتال مانند تجارت الکترونیک یا توسعه وب سایت نظارت دارند. آنها در ساختار پروژه به گونه ای ماهر هستند که با تفویض وظایف به متخصصان خلاقی که کار را بر عهده می گیرند، مقیاس زمانی و بودجه مشتری را برآورده کند. مدیران پروژه همچنین ارتباطات ماهری هستند که معمولاً نقطه تماس اصلی بین ذینفعان پروژه هستند و نمودارها و گزارش هایی را تهیه می کنند که آنها را در مورد پیشرفت کار به روز نگه می دارد.
مرتبط: ۴۱ سوال مصاحبه مدیر پروژه (به علاوه نمونه پاسخ)
۱۶. مدیر خلاق
وظایف اصلی: یک مدیر خلاق تصویر برند یک شرکت، سازمان یا انتشارات را توسعه و حفظ می کند. کار آنها شامل ایجاد طرحبندی برای نشریات دیجیتال، توسعه دستورالعملهای بصری برای رسانههای اجتماعی و نوشتن کتابچه راهنمای برند است که تضمین میکند که بازاریابان و متخصصان خلاق برند را در هر کانال بازاریابی که استفاده میکنند، ثابت و هماهنگ نگه میدارند. مدیران خلاق قبل از تایید عکسها، گرافیکها، طرحها و محتوای نوشته شده را به دقت بررسی میکنند.
و بخوانید: