بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

این ۱۰ راهکار شما را در محیط کارتان می درخشاند

پس رفت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

این مسئله ای انکار ناپذیر است که اکثر مردم جامعه به نوعی کارمند می باشند و تحت نظر و مدیریت شخص، گروه و یا مجموعه ی خاصی مشغول به قعالیت و امرار معاش هستند.

اگرچه شرایط، حقوق و وضعیت کار کارمندی از قبل مشخص شده و ثابت است؛ اما با این حال، هر کس می تواند با بهره گیری از روش های ساده اما کارآمدی، نه تنها از ایستایی روند کاری خود بکاهد، بلکه مسیر پیشرفت خود در کار کارمندی اش را نیز هموارتر کند.

ده راهکار عملی برای موفقیت بیشتر در محیط کار

فراموش نکنید علاوه بر اینکه درخشش شما در محیط کاری تان می تواند در آینده شغلی شما و رشد اقتصادی تان تاثیر بگذارید؛ بر روی روند کاری شما در زمان حال تان نیز می تواند اثر مطلوبی بگذارد؛ و از آنجا که در شبانه روز، چیزی حدود یک سوم زمان خود را در کار کارمندی به سر می برید، توجه به حال خوبتان در این زمان قابل توجه نیز باید برایتان اهمیت ویژه داشته باشد. پس راهکارهای این مقاله از ایوسی را مطالعه کنید.

و بخوانید: برای موفقیت شغلی این ۶ مهارت ضروری را فرا بگیریدکارمند

۱. بدانید در اداره شما چه می گذرد؟!

اشراف بهتر شما بر اموری که در شرکت یا اداره شما در حال وقوع است می تواند در روند تصمیم گیری شما نقش به سزایی داشته باشد. همچنین زمانی که شما از اتفاقات محل کارتان اطلاع داشته باشید، همکاران و مافوق های شما نگاه ویژه ای بر روی شما خواهند داشت.

۲. خود را در چارتِ نانوشته ی افراد اثرگذار اداره قرار دهید

اگرچه هر سازمان، شرکت یا اداره دارای یک چارت سازمانی مشخص است و هر شخص بر اساس این چارت و وضعیت سازمان نفرات، در محل کار خود دارای ارزش، رتبه و جایگاه می شود.
اما باید به این نکته نیز توجه کنید که هر شرکت یا اداره علاوه بر چارت سازمانی اش که از بالا تعیین می شود؛ دارای چارتی نانوشته است که در آن چیدمان افراد بر اساس میزان اثرگذاری افراد در آن سازمان صورت می گیرد.

پس سعی کنید در کنار اینکه خود را در چارت سازمانی تان ارتقاء می دهید؛ خود را در میان افراد اثرگذار سازمانتان نیز جای دهید تا از مزایای یک فرد اثرگذار در سازمان (نگاه ویژه، مشورت گیری از او، دادن امتیازات ویژه و ….) نیز بهره ببرید.

بخوانید: ۸ راه ساده برای موفقیت – از ۸ رهبر الهام بخش.

۳. خود را در اداره وابسته به فرد یا گروهی نکنید

وابستگی شما به هر کس، می تواند میزان امنیت شغلی و مزایای شرایط گنونی شما را دوچندان پایین بیاورد، پس سعی کنید از حضور دیگران نهایت بهره را ببرید، اما این سبب محدود و وابسطه شدن شما به آنها نشود.

۴. با مسائل مهم و حیاتی اداره آشنا باشید

شناخت و اشراف به مسائل مهم و حیاطی سازمان می تواند به شما کمک کند تا رگِ حیاتی آن را در دست بگیرید؛ و ناگفته کاملا مشخص است که در صورت دست یافتن به رگ های حیاتی سازمانتان، میزان اثرگذاری شما در سازمان بسیار بالاتر خواهد رفت و در وضعیت شما و جیگاهتان تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

۵. در ذهن همکارانتان از خود چهره ای معقول بسازید

برخورد دوستانه با همکارانتان می تواند حس صمیمیت را بین شما ایجاد کرده و محل کاری شما را لذت بخش کند. اما توجه به این مسئله هم بسیار مهم است که نباید این دوستی از حد خود تجاوز کرده و به برخوردهای لوده و حقیرانه بدل شود.
شما باید علاوه بر برقراری روابط صمیمانه با همکاران، وقار خود را نیز به تصویر بکشید تا حرمت شخصیت شما حفظ شود.

بخوانید: ۳۴ نکته موفقیت برای صاحبان مشاغل جدید

۶. مخفی کاری نکنید و سایرین را در جریان امور بگذارید

به یاد داشته باشید، انجام امور مخفیانه و شک برانگیز در کار کارمندی می تواند شرایط را برای ایجاد تهمت و افترا فراهم کرده و در امنیت شغلی شما اثر نامطلوب بگذارد.
پس سعی کنید تا حد امکان از مخفی کاری دوری کنید و حداقل همیشه همکار خود را در جریان امور کاری خود بگذارید.

۷. محترم باشید و بنای ناسازگاری با کسی را نگذارید

همان طور که بیان شد، نباید صمیمیت شما با سایرین به حدی برسد که از احترام شما بکاهد.
اما علاوه بر آن، لازم است برای حفظ احترام خود در محیط کاری تان از هر گونه نزاع و ناسازگاری با همکاران خود نیز دوری کنید.
حتی اگر در انجام امور نیز دچار اختلاف نظر شدید؛ بهتر است تا این مسئله را به جدال و نزاع نکشانید و سعی کنید آنرا به صورت مسالمت آمیز حل کنید. در این شرایط، اگر بیم آن را دارید که قدرت حل مسالمت آمیز مسئله را ندارید؛ می توانید از مافوق هایتان نیز برای حل مسئله کمک بگیرید.

۸. درخصوص حرف هایی که می شنوید رازدار باشید

اگر شما بتوانید نسبت به مسائل و حرف هایی که از همکارانتان شنیده و یا می بینید رازدار باشید، حس اعتماد آنها نسبت به شما بسیار بالا خواهد رفت و این در بهبود عملکرد جمعی شما اثر به سزایی خواهد گذاشت.

بخوانید: ۱۲ ویژگی موفقیت در حرفه ای ها (با مثال)

۹. در ارائه درخواست به مافوق هایتان، معقول عمل کنید

بسیار خوب است که بتوانید درخواست های خود را بدون واهمه به رئیس و یا مافوق هایتان بگوید. اما توجه داشته باشید که اولا درخواست های شما نباید از چارچوب وظایف و اختیارات شما تجاوز کند و دوما از افراط و زیاده روی در ارائه ی درخواست ها نیز باید دوری کنید تا موجب تاثیر سوء در نگاه مافوق های شما نسبت به شما نشود.

۱۰. در ابراز خوشحالی و یا گلایه از همکارتان صادق باشید

در زمان هایی که نسبت به عملکرد همکارتان حس خوبی پیدا می کنید و یا کار او موجب خوشحالی شما می شود؛ خیلی خوب است به صورت دوستانه و به دور از هر گونه تملق و چاپلوسی، حس خود را به او بیان کنید.
همچنین اگر عملی از همکار شما سر بزند که موجب ناراحتی شما بشود؛ بهتر است به صورت صادقانه و البته دوستانه، این موضوع را به او بگوید تا حس اعتماد را نیز در او بیشتر تقویت کنید.

کارمند نمونه - کارمند اثرگذار

بخوانید: ۸ نکته برای تحقق شغلی که می توانید برای موفقیت از آنها استفاده کنید

سایر راهکارها برای موفقیت بیشتر در محیط کار

در ادامه ۲۰ راهکار عمومی دیگر برای موفقیت در هر محیط کاری را می آوریم:

  1. تعیین هدف‌های قابل اندازه گیری و قابل دسترس در محیط کارتان.
  2. ارائه کارآمد و کارآمد با تمرکز بر کارهایی که بیشترین تاثیر را دارند.
  3. ارتقاء مهارت‌های شخصی و تخصصی خود.
  4. به‌روز رسانی خبر و اطلاعات مرتبط با حوزه‌ی کاری خود.
  5. توسعه روابط موثر با همکارانتان و سایر افراد در سازمان.
  6. بهره بردن از محتوای آموزشی و منابع آموزشی مرتبط برای رشد شغلیتان.
  7. پیشرفت در استفاده از فناوری و ابزارهای مرتبط با کار خود.
  8. مدیریت زمان بهینه و قابل دسترس.
  9. همکاری و همکاری با دیگران در چالش‌ها و پروژه‌ها.
  10. پشتکار و تحمل و تحمل در مواجهه با مسائل و مشکلات.
  11. تمرکز بر کیفیت در همه کارهایی که انجام می دهید.
  12. بهره بردن از فرصت‌های آموزش و آموزش مرتبط با شغلتان.
  13. شناخت بهترنقاط قوت و ضعف شغلی خود.
  14. طراحی و اجرای استراتژی‌های خلاقانه.
  15. کار گروهی موثر و تیمی.
  16. توسعه مهارت‌های روابط عمومی.
  17. انعطاف پذیری و قابلیت سازگاری با تغییرات.
  18. مدیریت استرس و حفظ تعادل کار-زندگی.
  19. ایجاد ارتباط با سرور و رهبر مؤثر.
  20. تحلیل، ارزیابی و بهبود مداوم عملکرد خود.

توجه کنید که اینها فقط چند نمونه از راهکارهایی است که می تواند به شما کمک کند در محیط کاریتان موفق شوید. در نهایت، این به نیازها و شرایط شغلی شما متکی است، بنابراین ممکن است برای شما راهکارهای دیگری نیز مورد نیاز باشد.

مقالات مرتبط بیشتر:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *