بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه نقاط قوت خود را در محل کار شناسایی کنیم

چگونه پاسخ دهید نقاط قوت شما چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

صرف نظر از عنوان شغلی یا صنعت شما، نقاط قوت مختلفی در محل کار وجود دارد که می تواند به شما در موفقیت در نقش خود کمک کند. با مرور لیستی از پرطرفدارترین نقاط قوت محل کار، می توانید تشخیص دهید که کدامیک بیشتر مرتبط با رشته شما هستند و شروع به جستجوی راه هایی برای بهبود آنها کنید.

در این مقاله از ایوسی، ده نمونه از نقاط قوت محل کار و نحوه شناسایی و برجسته کردن نقاط قوت خود را ارائه می دهیم.

مطالب مرتبط: چگونه در طول مصاحبه بر نقاط قوت شخصی خود تأکید کنید

نقاط قوت محل کار چیست؟

نقاط قوت محل کار شامل چندین مهارت نرم است که حرفه ای ها می توانند در هر محیط کار، صنعت یا شغلی اعمال کنند. حرفه ای ها از این نقاط قوت برای ایجاد روابط سالم در محل کار با همکاران خود و تکمیل جنبه های فنی بیشتر موقعیت خود استفاده می کنند.

موارد مرتبط: راه های برای بهبود نقاط قوت رهبری

۱۰ نمونه از نقاط قوت در محل کار

در اینجا ۱۰ زمینه نمونه از نقاط قوت در کار وجود دارد که می توانید در وظایف حرفه ای خود اعمال کنید:

قابل اعتماد

قابل اعتماد بودن فرد قابل اعتماد و وفادار را مشخص می کند. در محل کار، یک کارمند قابل اعتماد به موقع است و همکارانش همیشه می توانند برای کمک یا راهنمایی به آنها اعتماد کنند. سرپرست آن‌ها می‌داند که می‌توانند برای فراتر از انتظاراتشان یا تحمل بارهای اضافی به آنها تکیه کنند.

قابل انعطاف

انعطاف پذیری فردی را توصیف می کند که می تواند به سرعت خود را با تغییرات وفق دهد. در محل کار، یک کارمند منعطف می تواند به سرعت رویه های جدید را یاد بگیرد و مهمتر از همه، این تغییرات جدید را به شیوه ای خوش بینانه انجام دهد. آنها همچنین می توانند به عنوان الگوهایی برای همکاران خود عمل کنند تا در طول تغییرات شرکت مثبت بمانند.

خود انگیزه

خودانگیختگی فردی را توصیف می کند که بدون حضور سرپرست نظم و انضباط دارد. در محل کار، یک کارمند خودانگیخته برای کارفرمایان ارزشمند است زیرا برای تکمیل مسئولیت های خود نیازی به نظارت یا یادآوری مداوم ندارند.

تیم گرا

فردی که تیم گرا است از کار با گروه هایی از افراد لذت می برد. یک کارمند تیم محور برای کارفرمایان ضروری است زیرا آنها می توانند به عنوان رهبر گروه عمل کنند. یک کارمند تیم محور همچنین برای محل کار مفید است زیرا آنها علاوه بر نقش و مسئولیت فردی خود بر موفقیت کلی بخش یا پروژه خود متمرکز هستند.

موفقیت محور

یک فرد موفقیت گرا بر روی هدف کلی متمرکز است. آنها وظایف خود را با هدف مورد نظر انجام می دهند. این یک نقطه قوت ضروری برای یک کارمند است زیرا به مسئولیت های روزانه آنها هدف می دهد.

خوشبین

کسی که دائماً دیدگاه مثبتی نسبت به رویدادها نشان می دهد، خوش بین است. یک کارمند خوش بین می تواند به همکاران خود کمک کند تا مثبت بمانند، به خصوص در شرایط استرس زا یا در بحبوحه تغییرات عمده شرکت. این به آنها و تیمشان اجازه می دهد با انگیزه و سازنده بمانند.

ارتباطی

یک فرد ارتباطی در برقراری ارتباط با دیگران از طریق رسانه های مختلف مهارت دارد. در محل کار، آنها می توانند از مهارت های ارتباطی نوشتاری یا کلامی برای انتقال اطلاعات به دیگران و محدود کردن سوء تفاهم ها استفاده کنند. به عنوان مثال، کارمندان ارتباطی ممکن است مهارت های نوشتن ایمیل عالی داشته باشند، که به آنها اجازه می دهد اظهارات مختصر و صرفه جویی در زمان را به گیرندگان ارائه دهند.

از نظر عاطفی آگاه است

آگاهی عاطفی توانایی تشخیص احساسات دیگران از طریق کلمات و نشانه های ناگفته آنها از جمله زبان بدن است. یک کارمند همدل از اطرافیان، احساسات و محرک های عاطفی بالقوه آنها آگاه است. آنها می توانند از همدلی برای کاهش تعارض با همکاران و ایجاد یک محیط حمایتی در بخش خود استفاده کنند. این می تواند اخلاق کاری و کار گروهی را بیشتر تشویق کند.

قابل اعتماد

کسی که صادق باشد و بتواند پاسخگو باشد قابل اعتماد است. کارفرمایان برای کارکنان قابل اعتماد ارزش قائل هستند زیرا آنها در قبال اشتباهات خود پاسخگو هستند. همچنین، کارمندان قابل اعتماد می توانند اطلاعات حساس و محرمانه شرکت را بدون نگرانی مدیریت کنند.

مشکل گشا

حل مسئله مشخصه فردی است که در ارزیابی یک موقعیت و ارائه راه حل مهارت دارد. کارمندی که در حل مسئله مهارت دارد می تواند به کارفرمایان کمک کند تا مشکلات بخش خاص را تجزیه و تحلیل کنند و رویه های جدیدی ایجاد کنند که در زمان و هزینه شرکت صرفه جویی می کند.

مرتبط: ۶ نقطه قوت کلیدی که باید برای پیشرفت شغلی توسعه دهید

چگونه نقاط قوت محل کار خود را شناسایی کنیم

مراحل زیر را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه می توانید نقاط قوت خود را به عنوان یک کارمند شناسایی کنید:

۱. مسئولیت های شغلی خود را مرور کنید

اولین راهی که می توانید نقاط قوت محل کار خود را شناسایی کنید این است که برای فکر کردن به مسئولیت های شغلی خود وقت بگذارید. وظایف شغلی خود را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه در نظر بگیرید و حداقل سه نقطه قوت مربوط به عملکرد کاری خود را انتخاب کنید.

مثال: شما به عنوان دستیار بازاریابی کار می کنید. مسئولیت های شما شامل شرکت در جلسات روزانه با تیم بازاریابی، ارائه اسلایدشوهای ماهانه در مقابل مدیران، نظارت بر موفقیت کمپین و هماهنگی با همکاران در پروژه های گروهی است. از این رو، شما سه نقطه قوت محل کار خود را به عنوان ارتباط، کار تیمی و حل مسئله شناسایی می کنید.

۲. نقاط ضعف خود را در نظر بگیرید

روش دومی که می توانید برای مشخص کردن نقاط قوت خود استفاده کنید، شناسایی نقاط ضعف است. با برجسته کردن زمینه‌های بهبود، می‌توانید ویژگی‌هایی را که قبلاً دارید محدود کنید. به وظایف شغلی خاصی فکر کنید که تکمیل آنها بیشتر طول می کشد یا در زمینه هایی که احتمال اشتباه در آنها بیشتر است.

مثال: می‌دانید که گاهی اوقات برای متمرکز ماندن در محل کار سختی می‌کشید، به‌خصوص زمانی که مجبور هستید داده‌ها را از کمپین‌ها برای قرار دادن در صفحات گسترده جمع‌آوری کنید. همچنین شناخته شده‌اید که گاهی اطلاعات را اشتباه وارد می‌کنید. این به شما کمک می کند تا متوجه شوید که ممکن است فاقد انگیزه شخصی و جهت گیری جزئیات باشید. با این حال، با شناسایی نقاط ضعف خود، می توانید نقاط قوت خود را به عنوان کار گروهی و ارتباط کلامی نیز شناسایی کنید. این به این دلیل است که از کار با همکاران خود و ارائه سخنرانی در مقابل همسالان خود لذت می برید.

۳. تیپ شخصیتی خود را شناسایی کنید

همچنین می توانید با یادگیری تیپ شخصیتی خود، نقاط قوت محل کار خود را شناسایی کنید. تکمیل یک نظرسنجی آنلاین، مانند آزمون مایرز-بریگز، را در نظر بگیرید تا بیشتر در مورد اینکه تیپ شخصیتی شما بر نقاط قوت شما تأثیر می گذارد، بیابید.

مثال: شما تصمیم می گیرید که در آزمون مایرز-بریگز شرکت کنید تا دیدگاه بهتری در مورد نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید. شما متوجه می شوید که یک ESTP (برونگرا، حسگر، تفکر و ادراک) هستید. از این طریق می توانید نقاط قوت محل کار خود را مانند ارتباط کلامی، آگاهی عاطفی، حل مسئله و خوش بینی شناسایی کنید.

۴. فهرستی از نقاط قوت تهیه کنید

تهیه فهرستی از نقاط قوت به شما کمک می کند تا ویژگی های قابل استفاده خود را یادآوری کنید. شما می توانید لیست نقاط قوت خود را به سه دسته مجزا تقسیم کنید، مانند مهارت های مبتنی بر دانش (مهارت های فنی)، ویژگی های شخصیتی و مهارت های قابل انتقال (مهارت های بین فردی). به این فکر کنید که چگونه شخصیت و شایستگی های شما در محل کار اعمال می شود، و می توانید یک لیست جامع ایجاد کنید که از آن می توانید با ارزش ترین نقاط قوت محل کار خود را شناسایی کنید.

مثال: شما تصمیم می گیرید یک لیست تهیه کنید. شما از سه دسته برای جداسازی حوزه های مهارتی خود استفاده می کنید:

مهارت های دانش محور

  • مایکروسافت پاورپوینت

  • سیستم های نرم افزاری کامپیوتری

  • بازاریابی ورودی/خروجی

  • آمار

ویژگی های شخصیتی

  • برون گرا

  • تحلیلی

  • مثبت

  • همدل

مهارت های قابل انتقال

  • ارتباط کلامی

  • حل مسئله

  • خوش بینی

  • آگاهی عاطفی

مرتبط: ارزش‌های اصلی: مرور کلی و مثال‌ها

نکاتی برای برجسته کردن نقاط قوت در محل کار

در اینجا چند نکته برای برجسته کردن نقاط قوت خود در رزومه و محل کار آورده شده است.

از سرگیری

می توانید از بخش مهارت های رزومه خود برای نسبت دادن مهارت های خود به مدارک خود استفاده کنید. نقاط قوت خود را با فهرست کردن وظایف شغلی خاصی که در طول مشاغل گذشته انجام داده اید برجسته کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید قدرت خود را به عنوان سازماندهی شده برجسته کنید، می توانید وظایف شغلی مانند “به حداقل رساندن سردرگمی در محل کار با ایجاد یک سیستم فایل دیجیتالی” را در نظر بگیرید.

جلد نامه

نقاط قوت خود را با استفاده از عبارات یا مهارت های خاص برای توصیف خود، مانند سخت کوش، فداکار یا مشتاق نشان دهید. به عنوان مثال، اگر می خواهید قدرت خود را در مثبت بودن برجسته کنید، عباراتی مانند “من فردی سختکوش هستم که از خوش بینی برای ترویج نگرش آینده نگر در محل کار استفاده می کنم” را وارد کنید.

مصاحبه حضوری

مصاحبه حضوری به شما این امکان را می دهد که نقاط قوت محل کار خود را در یک محیط حضوری برجسته کنید. به عنوان مثال، توانایی خود را در برقراری ارتباط با صحبت واضح، برقراری تماس چشمی و پاسخ به زبان بدن مصاحبه کننده نشان دهید.

در محل کار

نشان دادن نقاط قوت خود در محل کار می تواند شانس شما را برای افزایش حقوق یا ترفیع افزایش دهد. از آگاهی عاطفی خود برای کمک به روابط مثبت همکار، انعطاف پذیری خود برای انطباق با رویه های جدید یا تغییرات غیرمنتظره و انگیزه خود برای بهبود بهره وری خود استفاده کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *