بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

کانال های فروش چیست؟ تعریف، ۱۵ مثال و نکته

چگونه فروش کانال را افزایش دهیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک استراتژی فروش متنوع می تواند به رشد برند و دستیابی به مجموعه وسیع تری از مشتریان بالقوه کمک کند و درآمد را افزایش دهد. هنگامی که متخصصان فروش استراتژی‌های فروش را برای محصولات و خدمات ایجاد می‌کنند، شامل طیف وسیعی از عناصر، از جمله پیام‌رسانی برند، قیمت‌گذاری و کانال‌های فروش می‌شوند. اگر در یک تیم فروش کار می کنید، یادگیری در مورد کانال های فروش مختلف می تواند به شما در طراحی یک استراتژی فروش موثر برای محصول یا خدمات خود کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می دهیم که کانال های فروش چیست، نمونه هایی از کانال های رایج را به اشتراک می گذاریم و راهنمایی برای راه اندازی مدل ارائه می دهیم.

کانال های فروش چیست؟

کانال های فروش روش هایی هستند که یک کسب و کار برای فروش یک محصول یا خدمات استفاده می کند. در حالی که برخی از شرکت ها از یک کانال فروش استفاده می کنند، مانند خرده فروشی شخص ثالث، برخی دیگر از کانال های مختلفی برای ارائه محصولات و خدمات خود به مشتریان بالقوه استفاده می کنند. سایر تیم های فروش از یک استراتژی تخصصی استفاده می کنند که در آن برخی از محصولات و خدمات به طور گسترده در دسترس هستند و برخی دیگر فقط از طریق یک کانال خاص قابل دسترسی هستند. به عنوان مثال، یک تولید کننده کفش ممکن است کفش های کتانی خود را به رنگ سیاه و سفید در فروشگاه های کفش بفروشد، با گزینه های رنگ اضافی موجود در وب سایت آنها.

۱۵ نمونه از کانال های فروش رایج

در اینجا ۱۵ کانال فروش متداول که شرکت ها برای فروش محصولات و خدمات استفاده می کنند آورده شده است:

۱. فروش شخصی

فروش شخصی زمانی است که یک شرکت محصولات و خدمات را مستقیماً از طریق ویترین شرکت یا یک سایت تجارت الکترونیک به مصرف کننده می فروشد. هیچ فروشنده شخص ثالثی درگیر نیست، زیرا کسب و کار تمام جنبه های فرآیند فروش را مدیریت می کند. به عنوان مثال، یک فروشگاه کیک کوچک از فروش شخصی استفاده می کند که همکاران فروشگاه به طور مستقیم به مشتریان کیک می پزند و می فروشند. این کانال فروش اغلب هزینه های کمی در فرآیند فروش دارد که می تواند سود را افزایش دهد.

مطالب مرتبط: ۹ مزیت فروش مستقیم (با تعریف، انواع و نکات)

۲. نمایندگان فروش

نمایندگان فروش افرادی هستند که به طور مستقل محصولات یک شرکت را در ازای دریافت پورسانت می فروشند. در حالی که برخی از نمایندگان فروش پیمانکاران مستقل هستند، برخی دیگر برای آژانس‌های فروش شخص ثالث کار می‌کنند که به چندین مشتری شرکتی خدمات می‌دهند. کمیسیون آنها ممکن است درصدی از سود یا درصدی از هر سودی باشد که بیش از مقدار معینی است. یک کسب و کار می تواند فرآیند فروش خود را به این نمایندگان فروش برون سپاری کند تا در هزینه های عملیاتی صرفه جویی کند.

موارد مرتبط: انواع نمایندگان فروش (با مزایا و نقش)

۳. بازار عمومی

بازار عمومی آنلاین وب سایتی است که در آن کاربران می توانند هر نوع محصولی را به فروش برسانند. این وب سایت های بزرگ به شما امکان می دهند محصولات خود را فهرست کنید، پرداخت ها را پردازش کنید و اطلاعات مشتری را برای ارسال جمع آوری کنید. با استفاده از یک بازار عمومی، کسب و کارها می توانند در پول خود صرفه جویی کنند و به مخاطبان موجود بازار دسترسی پیدا کنند. در حالی که بازارها معمولاً حق عضویت دارند، این هزینه ها اغلب کمتر از هزینه ساخت وب سایت شما است. سایت های بازار عمومی می توانند کانال های مفیدی برای کسب و کارهای کوچک یا استارت آپ ها باشند.

مطالب مرتبط: تجارت الکترونیک چیست؟ تعریف، مزایا و معایب

۴. بازار حراج

یک بازار حراج به کاربران اجازه می دهد تا برای اقلام خاصی برای فروش پیشنهاد دهند. فروشندگان می توانند قیمت اولیه پیشنهادی خود یا مبلغی را که مشتریان می توانند مستقیماً محصول را خریداری کنند، فهرست کنند. فهرست کردن محصولات در یک بازار محبوب حراج به کسب و کارها اجازه می دهد تا به مخاطبان گسترده ای دست یابند و به طور بالقوه محصولات خود را با پول بیشتری نسبت به روش قیمت گذاری سنتی بفروشند.

۵. بازار صنایع دستی

بازارهای صنایع دستی وب سایت هایی هستند که در فروش اقلام دست ساز تخصص دارند. اگر کسب‌وکار شما صنایع دستی مختلف یا اقلام شخصی‌سازی شده ایجاد می‌کند، می‌توانید آنها را در بازار صنایع دستی که مخاطبان داخلی از افراد علاقه‌مند به آن کالا دارد، بفروشید. اغلب، سایت های بازار صنایع دستی پشتیبانی حمل و نقل، از جمله برنامه های بیمه و برچسب های حمل و نقل قابل چاپ را ارائه می دهند.

۶. بازار طاقچه

اگر کسب و کار شما یک محصول خاص می فروشد، می توانید یک بازار آنلاین پیدا کنید که به این نوع خاص از کالا پاسخ می دهد. به عنوان مثال، اگر محصولات زیبایی تولید می کنید، می توانید در یک بازار خاص که فقط محصولات زیبایی می فروشد، بفروشید. وب سایت های طاقچه ترافیک هدفمندتری دارند که می تواند تبدیل بازدیدکنندگان به فروش را آسان تر کند.

۷. بازار بر اساس تقاضا

بازار بر اساس تقاضا جایی است که کسب و کارها می توانند محصولات سفارشی را بفروشند. به جای داشتن موجودی از موجودی انبار تولید شده و آماده فروش، کسب و کارها فقط زمانی محصولی را تولید می کنند که مشتریان سفارش دهند. این نوع بازار برای اقلام شخصی تر و منحصر به فرد مفید است.

۸. فروشندگان

نمایندگان فروش افرادی هستند که محصولی را خریداری می کنند و سپس به تنهایی آن را به فروش می رسانند. آنها معمولاً یا محصول اصلی را به صورت عمده با تخفیف می خرند یا آن را با نشانه گذاری مجدد می فروشند تا سود کسب کنند. نمایندگی های فروش هم به صورت آنلاین و هم آفلاین فعالیت می کنند و اقلام متنوعی را می فروشند. این کانال می‌تواند برای شرکت‌هایی که حجم زیادی از محصولات تولید می‌کنند و زیرساخت‌های فروش برای بازاریابی آن‌ها را ندارند، مفید باشد.

مطالب مرتبط: فروشنده چیست؟ انواع و مزایا

۹. رسانه های اجتماعی

برخی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی به کاربران اجازه می دهند محصولات را مستقیماً از طریق پلتفرم های خود به فروش برسانند. استفاده از رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا برای مخاطبان خاص تبلیغ کنند و از فالوورهای اجتماعی موجود خود استفاده کنند. ماهیت اشتراک‌گذاری پست‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند فروش ارجاعی و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی را آسان‌تر کند.

مطالب مرتبط: فروش اجتماعی چیست؟ (با مزایا و بهترین روش ها)

۱۰. خرده فروشی

خرده فروشی زمانی است که یک تجارت از طریق یک فروشگاه به فروش می رسد. در حالی که برخی از شرکت ها فضاهای خرده فروشی خود را اداره می کنند، برخی دیگر محصولات خود را به یک خرده فروش شخص ثالث، مانند یک بازار مواد غذایی یا فروشگاه بزرگ، می فروشند. خرده‌فروشی برای ایجاد فروش به ترافیک زیاد متکی است و ممکن است برای محصولات کمتر قابل شخصی‌سازی، مانند پوشاک یا غذای تولید انبوه مناسب باشد. اس

مطالب مرتبط: ۱۰ نکته مفید برای فروش در خرده فروشی

۱۱. مقایسه سایت های خرید

سایت های خرید مقایسه اطلاعاتی در مورد محصولات جمع آوری می کنند و آنها را با یکدیگر مقایسه می کنند. پس از مطالعه مقایسه محصولات، کاربر می تواند تصمیم بگیرد که کدام محصول را می خواهد خریداری کند. سایت خرید مقایسه ممکن است برای هدایت کاربر به وب سایت کسب و کار، کمیسیون دریافت کند.

۱۲. خدمات صندوق اشتراک

خدمات جعبه اشتراک جعبه هایی از محصولات انتخاب شده است که مشتریان به طور منظم دریافت می کنند. به عنوان مثال، یک مشتری ممکن است برای یک جعبه اشتراک لباس ثبت نام کند و هر ماه یک بار اقلام لباسی را دریافت کند که با سبک شخصی او مطابقت دارد. کسب و کارها با سرویس جعبه اشتراک قرارداد می بندند تا محصولات خود را درج کنند. این کانال فروش ممکن است برای شرکت‌های جدیدی که محصولات تخصصی ایجاد می‌کنند مؤثر باشد، زیرا به آنها اجازه می‌دهد به مشتریان بالقوه‌ای که به نوع محصولی که می‌فروشند علاقه‌مند هستند دسترسی پیدا کنند.

۱۳. سایت معاملات روزانه

سایت های معاملات روزانه اطلاعاتی را در مورد تبلیغاتی که در سراسر اینترنت انجام می شود منتشر می کنند. این سایت‌ها ممکن است از شرکت‌های شرکت‌کننده هزینه اشتراک یا بخشی از فروش را بخواهند که ناشی از کلیک مشتریان روی پیوندهای آنهاست. با همکاری با یک سایت معاملات روزانه، یک تجارت می تواند جدیدترین فروش خود را تبلیغ کند و آن را به مخاطبانی برساند که به دنبال تخفیف هستند.

۱۴. فروش لیبل سفید

در فروش لیبل سفید، یک شرکت کالایی را تولید می‌کند و سپس آن را به کسب‌وکار دیگری می‌فروشد که قبل از فروش آن به مصرف‌کننده، برچسب آن را روی محصول می‌گذارد. شرکت خریدار ممکن است بازار مخصوص به خود یا مخاطبان موجود را داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از مواد غذایی با مارک فروشگاهی در سوپرمارکت ها در واقع توسط شرکت های دیگر تولید می شوند.

مطالب مرتبط: برچسب زدن خصوصی در مقابل برچسب سفید: تفاوت چیست؟

۱۵. فهرست های طبقه بندی شده

فهرست های طبقه بندی شده تبلیغات محلی برای محصولات یا خدمات برای فروش هستند. این فهرست‌های طبقه‌بندی‌شده قبلاً فقط در روزنامه‌ها وجود داشت، اما اکنون چندین وب‌سایت فهرست‌بندی طبقه‌بندی شده محبوب وجود دارد. کسب و کارها می توانند محصولاتی را که برای فروش دارند همراه با جزئیاتی در مورد نحوه خرید کاربران تبلیغ کنند.

عواملی که باید در هنگام راه اندازی کانال های فروش در نظر گرفته شوند

اگر در یک شرکت حرفه ای فروش هستید، ممکن است از چندین کانال فروش برای دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده کنید. در اینجا عواملی وجود دارد که رهبران شرکت هنگام انتخاب کانال های فروش برای محصولات و خدمات خود در نظر می گیرند:

  • اندازه شرکت

  • سن محصول یا خدمات

  • هرگونه نیاز دسترسی، مانند نرم افزار کامپیوتر یا اینترنت پرسرعت

  • هزینه ارسال برای محصول

  • کانال های فروش موجود

  • انتظارات مشتری

مطالب مرتبط: فرآیند فروش و مزایای آن

نحوه راه اندازی کانال فروش در ۵ مرحله

در اینجا پنج مرحله وجود دارد که یک متخصص فروش ممکن است برای راه اندازی یک کانال فروش جدید برای یک محصول یا خدمات انجام دهد:

۱. در مورد محصول یا خدمات فکر کنید

اولین قدم در راه اندازی یک کانال فروش این است که در نظر بگیرید کدام کانال ممکن است برای محصول یا خدمات موثرتر باشد. گزارشی درباره محصول یا خدمات ایجاد کنید که شامل اطلاعات زیر باشد:

  • جمعیت شناسی مشتری : شناسایی افرادی که ممکن است این محصول یا خدمات را بخرند می تواند به شما کمک کند تعیین کنید از کدام کانال ها هنگام خرید استفاده می کنند.

  • اطلاعات قیمت: در نظر گرفتن نقطه قیمت می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا قیمت شراکت با شخص ثالث برای انجام فروش را توجیه می کند یا خیر.

  • جزئیات دسترسی: اگر محصول یا خدمات شما به ابزار خاصی برای خرید یا استفاده نیاز دارد، مانند لیفتراک یا مونتاژ حرفه ای، ممکن است آن را از طریق یک سرویس آنلاین یا فروش مستقیم بفروشید.

  • بودجه برای فروش: برخی از کانال های فروش دارای حق عضویت یا سایر هزینه های مرتبط هستند که ممکن است بر توانایی شما در استفاده از کانال تأثیر بگذارد.

  • اندازه تیم فروش: اگر تیم فروش کوچک باشد، شرکت ممکن است از خرده فروشی یا فروش با برچسب سفید شخص ثالث بهره مند شود که به تلاش کمتر نمایندگان فروش نیاز دارد.

مطالب مرتبط: تحقیقات مشتری چیست؟ (به علاوه چرا مهم است)

۲. یک کانال را انتخاب کنید

از اطلاعاتی که در مورد محصول یا خدمات خود جمع آوری کرده اید استفاده کنید تا کانالی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. در نظر گرفتن مشتری مورد نظر و بودجه شما می تواند به شما کمک کند تا کانالی را پیدا کنید که با صرفه جویی در هزینه به مشتریان شما برسد. به عنوان مثال، شرکتی که یک محصول جدید مراقبت از پوست را می فروشد ممکن است بودجه فروش محدودی داشته باشد و مخاطبان مورد نظر خود را از بزرگسالان جوان داشته باشد. تیم فروش ممکن است یک پلتفرم رسانه اجتماعی با حق عضویت کم و درصد بالایی از کاربران در گروه سنی هدف خود را شناسایی کند. با ایجاد حضور در این پلتفرم، آنها می توانند محصول خود را به مشتریان علاقه مند بفروشند.

۳. یافتن و استخدام شرکا

اگر تصمیم دارید برای استراتژی فروش خود با یک سازمان شخص ثالث شریک شوید، هنگام جستجوی شریک، اطلاعات زیر را در نظر بگیرید:

  • شرکای مشابه شما: به عنوان مثال، وب سایتی که محصولات مشابه شما را می فروشد، مخاطبانی دارد که از قبل به دنبال آن نوع محصول هستند.

  • شرکای با استراتژی های بازاریابی پیچیده: شما به این شریک برای فروش برای شما متکی هستید، به این معنی که آنها باید به مخاطبان گسترده ای دست یابند و آنها را به فروش تبدیل کنند. قبل از تصمیم گیری در مورد شریک، معیارهای کلیدی مانند ترافیک وب و تعامل رسانه های اجتماعی آنها را بررسی کنید.

پس از یافتن نامزدهایی برای شریک شدن، گام بعدی جذب آنهاست. این کار را توسط:

  • مستقیماً با آنها تماس بگیرید و آنچه را که به دنبال آن هستید مشخص کنید

  • توضیح اینکه چگونه از این رابطه سود می برند

  • برای آنها تبلیغ می کند. به عنوان مثال، می توانید یک پست وبلاگی ایجاد کنید که مزایای تبدیل شدن به یک نماینده فروش مستقل برای کسب و کار خود را بیان کند.

مطالب مرتبط: ۱۰ استراتژی بازاریابی برای رشد کسب و کار شما

۴. پارامترها را تعریف کنید

با تعیین اینکه هر یک از طرفین چگونه درآمد ایجاد می کنند، چگونه فرآیند فروش کار می کند، چگونه فرآیند حمل و نقل کار می کند و چه انتظاراتی از هر یک از طرفین می رود، پارامترها را با هر شریکی که موافق همکاری با شما هستند، تعریف کنید. اگر در حال ایجاد کانالی با شرکای داخلی هستید، مانند تیم بازاریابی شرکت یا همکاران فروش، ممکن است یک سند داخلی یا طرح پروژه ایجاد کنید که وظایفی را به هر تیم اختصاص دهد.

۵. کانال فروش را زیر نظر داشته باشید

ردیابی معیارهای هر کانال فروش می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید کدام کانال ها در فروش محصول یا خدمات شما مؤثرتر هستند. بسیاری از پلتفرم‌های مدیریت فروش، درآمد حاصل از کانال‌های فروش مختلف را نظارت می‌کنند و نتایج را در گزارش‌های مقایسه‌ای یا داشبوردهای تعاملی ارائه می‌کنند. اگر با یک شریک کار می کنید، مانند یک آژانس فروش، می توانید بر فروش آنها نیز نظارت داشته باشید و درآمد را با مقدار پولی که شرکت برای استفاده از آنها خرج می کند، مقایسه کنید.

بخوانید: ۱۴ روش اصولی برای افزایش اعضای کانال تلگرام را بشناسید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

  1. کانال فروش یک کانال تلگرامی، اینستاگرامی یا هر پلتفرم دیگری است که برای فروش محصول یا خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این کانال‌ها تبلیغات مربوط به محصولات و خدمات ارائه شده می‌شود و معمولاً اطلاعات، مشخصات و قیمت هر محصول به همراه لینک مربوط به سایت یا فروشگاه آن در این کانال‌ها قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند اقدام به سفارش خرید کنند و با فروشنده در تماس باشند. تشکیل یک کانال فروش به فروشنده‌ها کمک می‌کند تا محصولات خود را معرفی کنند و به راحتی به مشتریان جدید دسترسی داشته باشند.

  2. سلام
    نوشتن همه نویسنده هاتون خوبه، از همین جهت من بازدید کننده منظم سایت شما هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *