بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۷ استراتژی حفظ موفقیت آمیز

نرخ حفظ کارکنان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

حفظ کارکنان می تواند یک چالش در اقتصاد امروز باشد. استراتژی‌های حفظ روش‌هایی را به کارفرمایان می‌دهد تا کارکنان با ارزش را در شرکت خود نگه دارند و از جابجایی زیاد اجتناب کنند. استراتژی‌های نگهداری زیادی برای هر نوع محل کار و تیمی وجود دارد.

در این مقاله از ایوسی، ۱۷ استراتژی حفظ موفقیت آمیز برای شرکت شما ارائه می کنیم.

مطالب مرتبط: پرسش و پاسخ: نرخ های حفظ کارکنان چیست؟

استراتژی های حفظ چیست؟

استراتژی‌های حفظ تاکتیک‌هایی هستند که کارفرمایان از آنها برای جلوگیری از ترک شغل خود استفاده می‌کنند. جابجایی برخی از کارکنان اجتناب‌ناپذیر است، اما اجرای استراتژی‌های حفظ می‌تواند نرخ گردش مالی را پایین نگه دارد و شرکت را با حداکثر بازدهی کار کند.

مطالب مرتبط: ۱۲ گام برای ایجاد یک استراتژی ارتباطی

چرا استراتژی های نگهداری مهم هستند؟

استراتژی های نگهداری به دلایل مختلفی مهم هستند. شرکت‌هایی که می‌توانند کارمندان خود را راضی و سازنده نگه دارند، معمولاً نسبت به شرکت‌هایی که این کار را نمی‌کنند، نرخ گردش مالی کمتری خواهند داشت. در اینجا چند دلیل برای اهمیت استراتژی های حفظ آورده شده است:

  • هزینه: استخدام کارمندان جدید به طور کلی گران تر از حفظ کارمندان فعلی است. همچنین در زمانی که کارمند جدید در مورد شغل خود یاد می گیرد، بهره وری کاهش می یابد.

  • فرهنگ: اگر کارمندان شروع به ترک شرکت کنند، می تواند دیگران را به انجام همین کار ترغیب کند. علاوه بر این، اگر کارمندانی را ببینند که مرتباً کارشان را ترک می‌کنند، ممکن است نسبت به گرفتن شغل خودداری کنند.

  • روحیه: حفظ روحیه بالا هنگامی که دائماً کارکنان جدید یا جاهای خالی در یک شرکت وجود دارد، می تواند چالش برانگیز باشد. موقعیت های خالی به این معنی است که کارمندان باقی مانده ممکن است مجبور باشند کار چندین نفر را انجام دهند که می تواند باعث استرس و تنش شود.

مرتبط: اهداف هوشمند: تعریف و مثال

۱۷ استراتژی حفظ

در اینجا استراتژی‌هایی برای حفظ کارکنان وجود دارد که می‌توانید از آنها برای حفظ کارمندان در طولانی مدت استفاده کنید:

  1. فرهنگ شرکت را بهبود بخشید.

  2. افزایش حقوق و مزایا.

  3. فرآیند استخدام را ارزیابی کنید.

  4. ناامیدی ها را کاهش دهید.

  5. رهبری موثر ارائه دهید.

  6. مشارکت کارکنان را افزایش دهید.

  7. مشارکت های مثبت را اجرا کنید.

  8. ارائه مشاوره

  9. امتیازات را ارائه دهید.

  10. سلامتی را در اولویت قرار دهید

  11. بررسی کارکنان را انجام دهید.

  12. کارمندان را توسعه دهید.

  13. جوایز ارائه دهید.

  14. اجازه کار انعطاف پذیر را بدهید.

  15. نقاط عطف را بشناسید.

  16. بازخورد مداوم ارائه دهید.

  17. کارکنان را به چالش بکشید

۱. بهبود فرهنگ شرکت

فرهنگ شرکت به طور مستقیم بر روحیه کارکنان تأثیر می گذارد. اگر کارکنان به طور مداوم در محل کار احساس تنش یا استرس داشته باشند، آنها را ترک خواهند کرد تا محل کار راحت تری پیدا کنند. فرهنگ شرکت را با مدیریت تعارضات و دریافت بازخورد مستقیم از کارمندان در مورد مسائلی که احساس می کنند در محل کار بهبود می یابد، بهبود بخشید.

مرتبط: چگونه می توان تغییرات فرهنگی را در یک سازمان ارتقا داد

۲. افزایش حقوق و مزایا

بسیاری از کارمندان به دلیل دریافت بسته غرامت بهتر از یک شرکت دیگر، شغل خود را ترک می کنند. یک راه آسان برای حفظ این کارمند افزایش حقوق یا مزایای آنها است. این کار را فعالانه با افزایش هزینه های زندگی یا افزایش حقوق سالانه مبتنی بر عملکرد انجام دهید.

مرتبط: حقوق پایه و بسته مزایای شما

۳. فرآیند استخدام را ارزیابی کنید

با استخدام بهترین کارمند در ابتدا، حفظ کارکنان را بهبود بخشید. نمایندگان استخدام فقط باید آن دسته از کارمندانی را استخدام کنند که فکر می کنند برای شرکت مناسب ترین هستند. از استخدام کارمندانی که سابقه ترک کار دارند یا کسانی که به نظر می‌رسد در انتخاب شغل مردد هستند، خودداری کنید.

مرتبط: فرآیند استخدام در ۷ مرحله (به علاوه نکات)

۴. ناامیدی ها را کاهش دهید

برخی از کارمندان به دلیل ناامیدی در محل کار مانند رویه های پیچیده یا عدم ارتباط مدیریتی، موقعیت خود را ترک می کنند. ناامیدی کارکنان را شناسایی کنید و آنها را کاهش دهید تا کارکنان را حفظ کنید.

مرتبط: مقابله با اندوه و سختی در راه به دست آوردن هدف با ۱۲ راهکار عملی

۵. ارائه رهبری موثر

رهبری عالی می تواند به کارکنان انگیزه دهد تا بهره وری بیشتری داشته باشند و به شرکت خود وفادار بمانند. اگر متوجه گردش مالی زیاد در یک بخش خاص شدید، رهبری را ارزیابی کنید. ممکن است مشکل به جای موقعیت واقعی، مربوط به مدیر باشد.

مرتبط: توصیه های رهبری: ۱۸ نکته برای تبدیل شدن به یک رهبر موثر

۶. مشارکت کارکنان را افزایش دهید

مردم می خواهند احساس کنند که در آن مشارکت دارند. به کارکنان فرصت دهید تا در تصمیم گیری شرکت مشارکت کنند. به کارمندان اجازه دهید پیشنهادات خود را ارائه دهند یا تغییراتی را اعمال کنند. اگر کارمندان احساس نیاز کنند و ایده هایشان شنیده شود، به احتمال زیاد در شغل خود باقی خواهند ماند.

مرتبط: ۶ راهکار موثر در بالا بردن مشارکت کارکنان سازمان‌ها …

۷. مشارکت های مثبت را اجرا کنید

با مشارکت مثبت نشان دهید که شرکت شما به جامعه ای که در آن فعالیت می کند اهمیت می دهد. این می تواند از طریق رویدادهای خدمات اجتماعی ماهانه، ارائه پول به یک سازمان اجتماعی یا اجازه دادن به کارمندان برای داوطلب شدن به نام شرکت باشد. کارمندان از کار کردن برای سازمانی که به جامعه خود اهمیت می دهد احساس خوبی خواهند داشت.

مرتبط: نحوه افزایش همکاری در محل کار

۸. ارائه مشاوره

برخی از کارمندان احساس می کنند در کار مورد بی توجهی قرار گرفته اند. به کارمندان مشاوره از کارمندان ارشد ارائه دهید. کارمندان جوان احساس می کنند از کارشان قدردانی می شود، کارمندان ارشد فرصت های رهبری خواهند داشت و همه کارمندان عملکرد کاری بهبود یافته ای را نشان خواهند داد.

مرتبط: ۷ مهارت و شایستگی مشاوره مورد نیاز برای موفقیت

۹. امتیازات را ارائه دهید

هر شرکتی در موقعیتی نیست که حقوق ها را افزایش دهد یا سایر مشوق های مالی برای ماندن در شرکت ارائه دهد. امتیازها یک راه عالی برای بهبود حفظ بدون صرف سرمایه زیاد است. هدیه‌ها می‌تواند شامل مواردی مانند کار کردن از خانه یک روز در هفته به عنوان پاداش برای رعایت مهلت مقرر، نگه‌داشتن تنقلات در اتاق استراحت یا ارائه یک ناهار با غذا یک بار در ماه باشد. امتیازات کوچک نشان دهنده قدردانی از کارمندان است.

مرتبط: ۱۳ امتیاز سرگرم کننده برای ارائه به کارکنان در محل کار

۱۰. سلامتی را در اولویت قرار دهید

کارمندان سالم کارمندان شادی هستند. به کارمندان فرصت دهید تا ورزش کنند یا شیوه های بهداشت روانی را در محل کار توسعه دهند. نشان دادن احترام به سلامتی کارکنان منجر به افزایش نرخ حفظ کارمندان می شود.

مرتبط: ۳ نکته مدیریت زمان در بهبود سلامت و بهره وری شما

۱۱. بررسی کارکنان را انجام دهید

بسیاری از شرکت ها سالانه کارمندان خود را به طور رسمی بررسی می کنند. با این حال، انجام مکرر چک‌های فشار کم می‌تواند مفید باشد. این بررسی‌ها به کارمندان اجازه می‌دهد تا ایده‌هایی را برای بهبود شرکت و چالش‌هایی که ممکن است با آن‌ها روبرو هستند به اشتراک بگذارند. بررسی‌ها به کارفرمایان این امکان را می‌دهد تا به نقاط دردناکی که ممکن است کارمندان قبل از خارج شدن از کنترل داشته باشند، رسیدگی کنند.

مرتبط: نحوه انجام ارزیابی کارکنان (با سوالات متداول)

۱۲. کارکنان را توسعه دهید

رکود می تواند کارمند را وادار به ترک موقعیت خود در جستجوی چیز جدید کند. کارکنان را از طریق آموزش و رهبری توسعه دهید و آنها را به چالش بکشید تا آنها را در شرکت سرمایه گذاری کنند و به عنوان کارمند رشد کنند.

مرتبط: ۱۱ راه برای بهبود توسعه کارکنان

۱۳. پاداش بدهید

برای کار عالی به کارمندان پاداش دهید. جوایز می توانند پاداش های پولی، مرخصی، سفر یا هر جایزه دیگری باشد که به کارمندان شما علاقه دارد. این استراتژی حفظ بهره وری کارکنان را نیز افزایش می دهد زیرا پاداش انگیزه ای برای تکمیل کار عالی است.

مرتبط: ۸ نوع انگیزه برای رسیدن به اهداف

۱۴. اجازه کار انعطاف پذیر را بدهید

در دنیای متصل امروزی، کار در دفتر کار به اندازه گذشته حیاتی نیست. به کارمندان اجازه دهید تا به طور منظم از خانه کار کنند. انعطاف پذیری می تواند تأثیر زیادی بر تعادل کار و زندگی کارمند داشته باشد و کارمند را متقاعد کند که در شرکت بماند.

مرتبط: سیاست های کاری انعطاف پذیر: تعریف، انواع و نکات

۱۵. نقاط عطف را بشناسید

نقاط عطف کارکنان مانند سال های خدمت، تکمیل یک پروژه بزرگ یا امضای مشتری جدید را بشناسید. زمانی که کار و وفاداری کارکنان به رسمیت شناخته شود، احتمال بیشتری وجود دارد که کارکنان در شرکت بمانند.

مرتبط: نقاط عطف در مدیریت پروژه چیست؟ (با مثال)

۱۶. بازخورد مداوم ارائه دهید

بازخورد منظمی برای کارمندان در مورد خروجی کاری خود ارائه دهید. اغلب، کارفرمایان یا مدیران فرض می‌کنند که کارکنان می‌دانند برای بهبود چه کاری باید انجام دهند. بیان صریح زمینه‌هایی که کارمند می‌تواند در آن‌ها پیشرفت کند و تشخیص کار خوبی که انجام می‌دهد، می‌تواند کارمند را تشویق کند که در شرکت بماند.

مرتبط: ۱۰ نکته برای ارائه بازخورد مفید برای بررسی عملکرد (با مثال)

۱۷. کارکنان را به چالش بکشید

کارمندان راضی ممکن است خسته شوند و به دنبال چالش در جای دیگری باشند. اطمینان حاصل کنید که کارکنان به اندازه کافی در نقش خود در شرکت شما به چالش کشیده می شوند. فرصت های جدیدی را برای آنها فراهم کنید و در تعیین اهداف SMART (مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان) کمک کنید.

مرتبط: چالش های سلامتی شرکت: ۵ ایده (به علاوه نحوه پیاده سازی)

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *