بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۱ مهارت مدیریت پروژه برای برجسته کردن رزومه شما

محدوده در مدیریت پروژه

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بخش مهارت‌ها در رزومه شما به استخدام‌کنندگان اجازه می‌دهد تا صلاحیت‌های شما را در یک نگاه ارزیابی کنند. علاوه بر این، گنجاندن مهارت ها در تجربه کاری شما توانایی شما را در به کارگیری آنها نشان می دهد. مهارت‌های رزومه اغلب به یکی از دو دسته تقسیم می‌شوند: مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم . هر دو نوع مهارت برای کارفرمایان مهم هستند، بنابراین برجسته کردن آنها مفید است.

در این مقاله از ایوسی، مهارت‌های برتر مدیریت پروژه را مورد بحث قرار می‌دهیم و مثال‌هایی را برای کمک به شما در ایجاد بخش مهارت‌های خود در رزومه ارائه می‌دهیم.

مهارت های مدیریت پروژه چیست؟

مهارت های مدیریت پروژه مهارت هایی هستند که برای برنامه ریزی، مدیریت و اجرای موفق پروژه ها ضروری هستند. این مهارت ها شامل ترکیبی از مهارت های سخت و نرم برای تجزیه و تحلیل عملکرد پروژه، مدیریت منابع، رهبری تیم های پروژه و گزارش پیشرفت و نتایج می باشد. این مهارت ها برای مدیران پروژه برای برنامه ریزی، مدیریت و اجرای موفقیت آمیز پروژه های سازمانی بزرگ در زمان بندی ها و بودجه های تعیین شده مهم هستند. مهارت های مدیریت پروژه در رزومه شما توانایی شما را در تجزیه و تحلیل، زمان بندی، اولویت بندی و تکمیل وظایف نشان می دهد.

نمونه هایی از مهارت های مدیریت پروژه

هنگام تهیه رزومه مدیریت پروژه، چندین مهارت وجود دارد که باید در نظر بگیرید که توانایی شما را در انجام وظایف شغلی نشان می دهد. مهارت هایی که باید در رزومه مدیریت پروژه گنجانده شود عبارتند از:

۱. روش های مدیریت پروژه

مدیریت پروژه مستلزم دانش روش های مختلف مدیریت پروژه مانند روش های Waterfall، Agile و PMI و همچنین توانایی تصمیم گیری در مورد بهترین روش برای پروژه های مختلف است. روش های Waterfall و PMI شامل برنامه ریزی اولیه زیادی قبل از شروع هر کار ارزش آفرین است. متدولوژی چابک بیشتر بر ارائه نتایج متمرکز است. سپس از بازخورد مشتری برای بهبود مستمر محصول یا خدمات حاصل استفاده خواهید کرد.

۲. مهارت در نرم افزار

مدیران پروژه باید در نرم افزارهای مختلف مانند Microsoft Office Suite از جمله Outlook، Word و Excel و همچنین نرم افزارهای مدیریت پروژه مهارت داشته باشند. تسلط به مجموعه آفیس مایکروسافت برای ایجاد اسناد و مدارک در مورد پروژه، مانند ارتباطات و گزارش های تجزیه و تحلیل داده ها ضروری است. نرم افزار مدیریت پروژه به مدیران پروژه امکان مدیریت منابع، وظایف و جدول زمانی و همچنین همکاری با تیم ها و ذخیره اسناد را در یک مکان می دهد.

۳. تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها یک مهارت ضروری برای مدیریت پروژه است. مدیران پروژه به توانایی کمی کردن عملکرد و نتایج پروژه و همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی مانند بودجه، مخارج و بازگشت سرمایه نیاز دارند.

این مهارت برای یک مدیر پروژه برای نظارت بر عملکرد یک پروژه ضروری است تا اطمینان حاصل شود که کارکنان آن را در مهلت مقرر و محدودیت های بودجه ای تکمیل می کنند. علاوه بر این، هنگام بستن یک پروژه، مدیران پروژه باید عملکرد کلی پروژه را گزارش دهند، که به توانایی تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده در طول پروژه، مانند مدت زمان کار، هزینه های واقعی، بازگشت سرمایه و سربه سر نیاز دارد. نکته ها.

۴. کنترل هزینه

کنترل هزینه برای مدیریت پروژه مهم است. این امر مستلزم توانایی بررسی بودجه، مدیریت هزینه‌ها و مذاکره در مورد هزینه‌ها در طول یک پروژه است تا از بیش از حد بودجه جلوگیری شود. شما می توانید این مهارت را از طریق بهینه سازی موفقیت آمیز تخصیص منابع برای مدیریت هزینه ها و ایجاد روابط قوی با فروشنده برای مذاکره در مورد قیمت بهینه نشان دهید. یکی از راه‌های کنترل مؤثر هزینه‌ها در طول پروژه، مدیریت محدوده پروژه و جلوگیری از فراتر رفتن وظایف از محدوده پروژه است که ممکن است هزینه‌ها را افزایش دهد.

۵. مدیریت زمان

مدیریت پروژه موفق به مهارت های مدیریت زمان شدید نیاز دارد. این مهارت شامل توانایی مدیریت زمان خود برای اطمینان از انجام وظایف برنامه ریزی و اجرای پروژه به موقع است، اما همچنین شامل توانایی برنامه ریزی و مدیریت زمان دیگران است.

مدیران پروژه باید درک کاملی از زمان مورد نیاز برای تکمیل وظایف مختلف داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که می‌توانند برنامه‌ای برای پروژه ایجاد کنند که برای رسیدن به ضرب‌الاجل‌های تعیین‌شده در هدف باشد. آنها همچنین باید آن برنامه را در طول پروژه مدیریت کنند تا وظایفی را که از بازه زمانی تعیین شده آنها فراتر می رود، در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید:  مهارت های مدیریت زمان: تعاریف و مثال ها

۶. ارتباط موثر

ارتباط موثر کلید مدیریت موفق پروژه است. توانایی انتقال ایده ها و اطلاعات به روش هایی است که دیگران می توانند درک کنند. مدیریت پروژه به این مهارت برای ارتباط کتبی و کلامی با افراد و گروه ها نیاز دارد.

مدیران پروژه باید اطمینان حاصل کنند که همه ذینفعان و اعضای تیم محدوده پروژه، برنامه ها و وظایف را درک می کنند. این ممکن است شامل ارائه اطلاعات به گروه های بزرگ، تسهیل جلسات، نوشتن گزارش و ملاقات با افراد برای بحث در مورد عملکرد وظایف باشد. همچنین شامل ارائه و دریافت بازخورد برای تأیید درک یا ارائه یک اصلاح است.

بیشتر بخوانید: مهارت های ارتباطی: تعاریف و مثال ها

۷. گوش دادن فعال

مدیریت پروژه نیاز به گوش دادن فعال دارد تا اطمینان حاصل شود که شما و همچنین همه ذینفعان و اعضای تیم دامنه، برنامه و وظایف پروژه را درک می کنند. این شامل توانایی جلوگیری از حواس پرتی، تمرکز توجه خود بر گوینده و تأیید درک خود از طریق درخواست توضیح، نقل و خلاصه کردن است.

این برای اطمینان از درک درخواست‌ها و بازخورد سهامداران و اعضای تیم ضروری است. همچنین می‌توانید از این مهارت‌ها برای تأیید اینکه ذینفعان و اعضای تیم با درخواست و گوش دادن به بازخورد آنها در مورد پروژه، و سپس ارائه هرگونه توضیح یا اصلاح لازم، دامنه پروژه و وظایف محول شده را درک می‌کنند، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مهارت های گوش دادن فعال: تعاریف و مثال ها

۸. اولویت بندی

توانایی اولویت بندی کارها برای موفقیت در مدیریت پروژه بسیار مهم است. این شامل توانایی شما برای اولویت بندی وظایف خود و همچنین توانایی اولویت بندی وظایف دیگران در یک پروژه است. مدیریت پروژه شامل ایجاد یک ساختار تفکیک کار است که وظایف مختلف یک پروژه را مشخص می کند.

برخی از کارها باید به صورت متوالی انجام شوند، به این معنی که یک کار باید قبل از شروع کار بعدی تکمیل شود و سایر کارها می توانند همزمان اجرا شوند. وظایف همزمان به وظایف دیگر وابسته نیستند و می توانند در همان زمان بدون عواقب منفی برای پروژه اتفاق بیفتند. توانایی شناسایی وظایف وابسته و کارهایی که به طور موثر آنها را در ساختار شکست کار اولویت بندی نمی کنند ممکن است به موفقیت شما به عنوان مدیر پروژه کمک کند.

مدیران پروژه علاوه بر اولویت بندی وظایف، باید تخصیص منابع را نیز اولویت بندی کنند. به عنوان مثال، اگر ۹ کار همزمان دارید، ممکن است وسوسه شوید که آنها را همزمان برنامه ریزی کنید تا ضرب الاجل های پروژه را رعایت کنید. با این حال، شما همچنین باید منابع موجود را برای تکمیل وظایف در نظر بگیرید. اگر منابع در حال حاضر به کار دیگری با اولویت بالاتر تخصیص داده شده باشد، ممکن است آن کار قبل از شروع سایر کارها به پایان برسد، حتی زمانی که سایر وظایف وابسته نیستند.

۹. حل مسئله

حل مسئله توانایی یافتن راه حل ها و غلبه بر مشکلاتی است که ممکن است بر پروژه تأثیر بگذارد. این شامل تشخیص زمان وجود یک مشکل، شناسایی راه حل های بالقوه، ارزیابی گزینه ها، سپس انتخاب و اجرای بهترین راه حل است. حل مسئله برای مدیریت پروژه ضروری است تا اطمینان حاصل شود که پروژه ها مهلت و محدودیت های بودجه را برآورده می کنند. مثال‌هایی از حل مسئله به‌عنوان مدیر پروژه ممکن است شامل تخصیص مجدد منابع برای اطمینان از تکمیل به موقع وظایف، شناسایی مواد جایگزین برای کاهش هزینه‌ها و تعیین محل کاهش مدت زمان کار برای حفظ جدول زمانی زمانی که کار دیگری به تاخیر افتاده است باشد.

بیشتر بخوانید:  مهارت های حل مسئله: تعاریف و مثال ها

۱۰. سازگاری

سازگاری توانایی پیمایش موفقیت آمیز و پاسخ به تغییرات است. ممکن است شامل یادگیری فرآیندها یا ابزارهای جدید و اولویت‌بندی مجدد کار باشد. اگرچه مدیریت پروژه نیاز به برنامه ریزی زیادی دارد، مدیران پروژه برای رسیدگی به مشکلات و اعمال اصلاحات دوره در سراسر پروژه به سازگاری نیاز دارند. سازگاری به شما این امکان را می دهد که برنامه پروژه خود را در صورت نیاز اصلاح کنید تا روند پروژه را اصلاح کنید و اطمینان حاصل کنید که به موقع و در حد بودجه باقی می ماند.

۱۱. همدلی

همدلی توانایی درک و پاسخ مناسب به احساسات دیگران است. مدیران پروژه اغلب در نقش های رهبری حداقل در طول مدت یک پروژه هستند. همدلی برای برقراری ارتباط موثر و همکاری با ذینفعان، تیم های پروژه و اعضای تیم ضروری است. درک ناامیدی ها و نارضایتی های ذینفعان و اعضای تیم برای رسیدگی به احساسات منفی و جلوگیری از تأثیرگذاری آنها بر پروژه مهم است.

مرتبط:  مهارت های بین فردی: تعاریف و مثال ها

نمونه بخش رزومه مهارت های مدیریت پروژه

هنگامی که مهارت های مدیریت پروژه را در رزومه خود فهرست می کنید، می توانید بخشی را برای فهرست کردن مهارت های خاص قرار دهید. حتماً تجربیاتی را نیز در تاریخچه کاری خود بگنجانید که نشان می دهد چگونه از این مهارت ها استفاده می کنید. در اینجا چند نمونه از یک بخش مهارت وجود دارد که می توانید هنگام ایجاد رزومه خود از آنها پیروی کنید:

مهارت های مدیریت پروژه در بخش مهارت های رزومه

مهارت های فنی: مجموعه مایکروسافت آفیس | ProjectManager.com | تحلیل داده ها

مهارت های اضافی: رهبری | ارتباط | مدیریت زمان

مهارت های مدیریت پروژه در بخش تجربه کاری رزومه

Technologies, Inc.
Project Manager | مه ۲۰۱۵ – ژانویه ۲۰۱۹

• ایجاد، اولویت بندی، مدیریت و مستندسازی پروژه های اختصاص داده شده با استفاده از برنامه وب ProjectManager.com برای استانداردسازی ردیابی و مستندسازی پروژه

• ثبت جزئیات پروژه مانند پیشرفت کار، هزینه های منابع و بودجه های اختصاص داده شده برای تجزیه و تحلیل عملکرد، تولید گزارش های عملکرد برای رهبران کلیدی و اجرای اصلاحی. اقداماتی که عملکرد همه پروژه ها را به طور متوسط ​​۱۵% بهبود می بخشد

• جلسات تسهیل با رهبران کلیدی و همکاری با تیم های پروژه برای اطمینان از تصمیم گیری به موقع و ارتباط موثر بین سهامداران پروژه در تمام سطوح.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *