بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۵ اصل توسعه محصول موفق

اصول توسعه محصول موفق

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

توسعه محصول موفق هدف اصلی هر کسب و کاری است که در تلاش برای گسترش و رشد است. برای ساخت محصولاتی مانند این، باید ذهنیت خاصی داشته باشید که موفقیت را تضمین می کند. این طرز فکر شامل خلاقیت، نوآوری، ذهن باز، پشتکار و نظم است.

حتی با تجربه ترین توسعه دهندگان محصول می دانند که سفر به یک محصول جدید و موفق، بادبان کوچکی نیست.

در این مسیر موانع و چالش های زیادی وجود خواهد داشت اما با یک برنامه ریزی خوب می توانید بر این مسائل فائق آیید.

ارتباط روان، توانایی به اشتراک گذاری ایده ها به روش صحیح، شناسایی محدودیت ها، آزمایش به موقع – اینها برخی از چیزهایی هستند که می توانند در فرآیند توسعه محصول به شما کمک کنند . واضح است که چنین فرآیندی به منابع زیادی نیاز دارد، اما حتی اگر همه آن منابع را در اختیار داشته باشید، این موفقیت را تضمین نمی کند.

پس از تحقیقات گسترده در مورد این موضوع، ما توانستیم پنج اصل توسعه محصول موفق را تعیین کنیم. امیدواریم این اصول به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند.

۵ اصل توسعه محصول موفق

عملی بودن

این یکی از مهمترین اصولی است که به فرآیند شناسایی مشکلاتی اشاره دارد که محصول آینده شما به آنها رسیدگی خواهد کرد. اگر بتوانید مشکلی را شناسایی کنید که در گذشته درمان نشده است یا حداقل به روشی که در حال درمان آن هستید، بسیار عالی خواهد بود. با چنین محصولی قطعا توجه مخاطبان هدف خود را به خود جلب خواهید کرد.

البته، اگر می خواهید چنین محصولی را ارائه دهید، باید مخاطبان/مشتریان خود را بشناسید. کمی زمان بگذارید تا پایگاه مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید و بدانید که آنها به چه چیزی نیاز دارند. اصل عملی بودن به اینجا ختم نمی شود زیرا شما همچنین باید یک سیستم برای مراقبت از مشتری طراحی کنید. علاوه بر این، باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان مایل به پرداخت بیشتر برای محصولی مانند این هستند.

داشتن چشم انداز

هنگامی که در مرحله انتخاب یک مشکل هستید، باید تأثیر بالقوه آن را در آینده تجسم کنید. مطمئناً امروز مردم باید مشکلات خود را حل کنند، اما اگر این مشکل موقتی باشد چه؟ آیا ارزش سرمایه گذاری در توسعه محصولی را دارد که در یک سال بی فایده می شود؟ محصول جدید شما باید بتواند به مشتریان در مورد نیازهای آینده آنها نیز کمک کند.

یکی از راه‌های اجتناب از چنین موقعیت‌هایی این است که فقط به فناوری‌های فعلی تکیه نکنید. سعی کنید بیننده باشید و پیش‌بینی کنید که فناوری مدرن در چه مسیری در حال تکامل است. به عنوان مثال، اکثریت قریب به اتفاق کاربران تلفن همراه به فناوری شبکه سلولی ۳G و ۴G دسترسی دارند.

با این حال، از سال ۲۰۱۹، فناوری ۵G در دسترس افراد و مشاغل قرار گرفته است. بنابراین، ساخت اپلیکیشن‌ها یا دستگاه‌هایی که فقط به فناوری ۳G یا ۴G محدود می‌شوند در سال ۲۰۱۹ محدودیت‌های زیادی را برای کاربران نهایی به همراه خواهد داشت. به بیان ساده، محصولی مانند این نمی تواند در آینده نزدیک بسیار موفق باشد.

سادگی

در اینجا یک اصل مهم دیگر وجود دارد که اگر می خواهید یک محصول موفق بسازید، ارزش توجه به آن را دارد. صرف نظر از نوع محصولی که قصد راه اندازی آن را دارید و اندازه مشکلی که سعی در حل آن با محصول دارید، این محصول باید ساده باشد.

افراد مدرن به دنبال راه حل های ساده برای مشکلات خود هستند. آنها نمی خواهند ساعت های بی شماری را صرف یادگیری نحوه استفاده موفق از محصولات کنند.

تست پیشرفته

برای دستیابی به محصولاتی که سادگی را یکی از اصول آنها می دانند، باید این محصولات را تست کنید. ما در مورد آزمایش ساده صحبت نمی کنیم زیرا این فقط یک تست نیست. شما باید محصول را پس از هر مرحله از فرآیند توسعه از مرحله طراحی تا نسخه بتا محصول آزمایش کنید.

آزمایش پیشرفته به شما کمک می کند تا مسائلی را که در اوایل چرخه زندگی قابل حل هستند شناسایی کنید. بدون آزمایش مناسب، جدول زمانی توسعه محصول به صورت منفی تحت تأثیر قرار می گیرد.

نحوه تست محصولات سوالی رایج در بین کسب و کارهایی است که سعی در معرفی محصولات جدید در بازار دارند. راه های زیادی برای آزمایش محصولات در حالی که هنوز در مرحله توسعه هستند وجود دارد.

بهترین ایده این است که آنها را بر روی پایگاه مشتریان فعلی خود آزمایش کنید. گروهی از مشتریان را انتخاب کنید که آزمایش کنندگان شما شوند. آنچه شما سعی می کنید در اینجا به دست آورید بازخورد آنها است. با تشکر از واکنش های آنها، تیم توسعه فرصتی برای تعدیل، اصلاح و توسعه بیشتر مفهوم پیدا خواهد کرد.

به عنوان مثال، بیشتر خودروسازان خودروهای مفهومی را بر اساس خاک رس می‌سازند و این خودروها را در نمایشگاه‌های خودرو به نمایش می‌گذارند. هدف اصلی آنها دریافت بازخورد از مشتریان بالقوه است.

مقیاس پذیری

در نهایت، اگر می‌خواهید واقعاً موفق باشد، محصولی که می‌خواهید توسعه دهید باید از سطح خاصی از مقیاس‌پذیری برخوردار باشد. همانطور که قبلا ذکر کردیم، مصرف کنندگان مدرن خواسته هایی دارند که دائما در حال تغییر هستند. این دلیل اصلی برای ایجاد محصولاتی است که برای آینده آماده هستند.

اگر می‌خواهید چنین محصولی بسازید، تیم توسعه باید از فناوری‌هایی استفاده کند که قادر به ارائه چنین تغییرات و اصلاحاتی در آینده باشد. هنگامی که در حال توسعه یک محصول جدید هستید، به رویکرد کاربر محور تکیه کنید و ارتقا و تغییر در آینده آسان تر خواهد بود.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *