بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بازاریابی فراگیر چیست؟ مزایا و استراتژی ها

راهنمای نهایی بازاریابی دیجیتال

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی فراگیر می تواند یک روش مفید برای گسترش آگاهی از برند شما و ایجاد ارتباطات در صنعت شما باشد. از طریق بازاریابی فراگیر، شما با افراد با نفوذ و سایر برندها کار می کنید تا آگاهی از برند یک شرکت را افزایش دهید و یک رویکرد بازاریابی شخصی ایجاد کنید. اگر در بازاریابی کار می کنید یا محتوای یک برند را مدیریت می کنید، مهم است که بدانید بازاریابی فراگیر چگونه کار می کند تا بتوانید از این استراتژی به طور موثر استفاده کنید.

در این مقاله از ایوسی، بازاریابی فراگیر را تعریف می کنیم، مزایای آن را توضیح می دهیم و مراحلی را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند تا به طور موثر بازاریابی فراگیر را برای رشد آگاهی از برند انجام دهید.

بازاریابی فراگیر چیست؟

بازاریابی فراگیر نوعی بازاریابی هدفمند است که شامل ایجاد روابط با افراد با نفوذ در صنعت شما برای بحث در مورد فرصت های مشارکت است. همچنین می توانید از بازاریابی فراگیر برای تماس با سایر مشاغل و ایجاد یک رابطه مکمل برای رشد هر دو برند خود استفاده کنید. هدف بازاریابی فراگیر افزایش آگاهی از برند از طریق ارتباط با افراد یا سازمان هایی است که مخاطبان مشابهی دارند. نمونه هایی از افراد یا سازمان های با نفوذ می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • روزنامه نگارانی که صنعت شما را پوشش می دهند

  • وبلاگ نویسان برجسته ای که در مورد صنعت شما می نویسند

  • اینفلوئنسرهایی که سبک یا علاقه ای دارند که به برند شما مربوط می شود

  • افراد مشهور یا موسسات شناخته شده به عنوان سفیران برند عمل کنند

  • کسب و کارهای مکمل با علاقه به مشارکت

  • کارشناسان موضوع ، اگر در زمینه فنی هستید

  • وبلاگ نویسانی که ممکن است بخواهند برای سایت شما محتوا ایجاد کنند

مطالب مرتبط:  راهنمای بازاریابی اینفلوئنسر: چگونه با اینفلوئنسرها کار کنیم

مزایای بازاریابی فراگیر

با بازاریابی فراگیر، پیام های شخصی و هدفمند ایجاد می کنید تا برای افراد و شرکت ها ارسال کنید تا روابط مشترک ایجاد کنید. در اینجا برخی از مزایای استفاده از بازاریابی فراگیر به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی کلی شما آورده شده است:

فرصتی برای تبلیغ محتوای شما ارائه می دهد

با ایجاد فرصت‌هایی از طریق بازاریابی فراگیر، می‌توانید پیشنهادات یک شرکت را به مخاطبان بیشتری تبلیغ کنید. بازاریابی فراگیر می تواند فرصت هایی را برای مشارکت وبلاگ نویسان مهمان و متخصصان موضوع در محتوایی که پست می کنید فراهم کند. این محتوا، که ممکن است شامل وبلاگ‌ها یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی باشد، چیزی را به مخاطبان شما ارائه می‌دهد که در هیچ جای دیگری نمی‌توانند پیدا کنند، که می‌تواند نظر آن‌ها را نسبت به کسب‌وکار بهبود بخشد و آنها را ترغیب کند تا در مورد آن بیشتر بیاموزند.

حضور آنلاین شما را افزایش می دهد

بازاریابی بیرونی می تواند حضور آنلاین شما را به طرق مختلف افزایش دهد. اگر در یافتن همکارانی برای تولید محتوا یا سفیران برند موفق باشید ، این افراد می توانند فالوورهای خود را از برند شما آگاه کنند. حتی اگر افرادی که با آنها تماس می گیرید در حال حاضر نتوانند با شما همکاری کنند، شما آنها را به شیوه ای مثبت از کسب و کار آگاه کرده اید که ممکن است به همکاری های بعدی کمک کند. علاوه بر این، هر گونه تأثیر مثبت بازاریابی فراگیر شما بر محتوای شما می تواند حضور آنلاین شما را افزایش دهد.

استراتژی سئوی شما را بهبود می بخشد

بازاریابی فراگیر اغلب منجر به افزایش محتوای سایت شما و محتوایی می شود که به سایت شما پیوند می دهد. پیوندهایی که به سایت شما باز می گردند، تلاش های شما را برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بهبود می بخشد، در حالی که محتوای جدید ممکن است حاوی پیوندهایی به سایت های دیگر باشد که به سایت شما اعتبار می بخشد یا کلمات کلیدی جدید را هدف قرار می دهد. بهبود استراتژی سئو و اطمینان از اینکه محتوای شما زمانی ظاهر می‌شود که مشتریان بالقوه کلمات کلیدی مرتبط را جستجو می‌کنند، می‌توانند به شما در بازاریابی برای مخاطبان هدف کمک کنند.

مطالب مرتبط:  راهنمای قطعی بازاریابی سئو

شخصی سازی ایجاد می کند

بازاریابی فراگیر می تواند به ارائه یک رویکرد شخصی به تلاش های بازاریابی شما کمک کند. مخاطب اغلب احساس می‌کند با یک اینفلوئنسر، وبلاگ‌نویس یا افراد مشهور مرتبط است، و دیدن این شخص که اطلاعاتی درباره یک کسب‌وکار به اشتراک می‌گذارد، ممکن است آنها را تشویق کند که به دنبال اطلاعات بیشتر یا خرید باشند. با انتخاب افرادی که با آنها تماس می گیرید تا ارتباط آنها با برند خود را بهینه کنید، تجربه را برای مشتریانی که با محتوایی که آنها ایجاد می کنند مواجه می شوند شخصی سازی می کنید.

مطالب مرتبط:  ۱۴ مثال مفید از تاکتیک های بازاریابی شخصی

نحوه انجام بازاریابی فراگیر

در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای انجام موثر بازاریابی فراگیر انجام دهید:

۱. یک برنامه هدفمند ایجاد کنید

قبل از اینکه با افرادی که می خواهید با آنها کار کنید تماس بگیرید، یک برنامه هدفمند ایجاد کنید که فهرست اولیه مخاطبین، اهداف کمپین و ایده های شما را برای هر مخاطب ایجاد می کند. پیام های مختلفی را برای هر مخاطب بر اساس تخصص، مخاطب یا سبک آن تعریف کنید. به عنوان بخشی از برنامه خود، نحوه برنامه ریزی برای اندازه گیری موفقیت تلاش های بازاریابی فراگیر خود و روش هایی را که قصد دارید برای حفظ روابط با همکاران احتمالی استفاده کنید، مشخص کنید.

مطالب مرتبط:  چگونه موفقیت یک کمپین بازاریابی را با معیارها اندازه گیری کنیم

۲. توجه آنها را جلب کنید

هنگامی که آماده تماس با افراد یا سازمان هایی هستید که شناسایی کرده اید، می خواهید مطمئن شوید که توجه آنها را به خود جلب کرده اید. این امر به ویژه زمانی صادق است که ارتباط شما از طریق ایمیل انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که گیرنده پیام شما را می خواند. اگر با فردی تماس می گیرید، در مورد سوابق، تجربه یا علایق او تحقیق کنید تا پیامی ارائه دهید که توضیح دهد چرا نام تجاری شما ممکن است برای او جذاب باشد. هنگام تماس با یک شرکت یا سازمان، بهترین فردی را برای دریافت ایمیل خود، مانند یک مدیر بازاریابی، تعیین کنید تا پیشنهاد شما برای مشارکت را توضیح دهد.

مطالب مرتبط:  چگونه در چند مرحله یک ایمیل متقاعد کننده بنویسیم

۳. فراخوانی برای اقدام ارائه دهید

در پیام خود به همکاران بالقوه، یک فراخوان برای اقدام قرار دهید  تا آنها مراحل بعدی را درک کنند. فراخوان خود را برای اقدام واضح و آشکار بیان کنید. این ممکن است شامل پیوندی برای سفیران برند برای ثبت نام برای بررسی یا یک ایمیل شخصی‌سازی شده باشد که از شخصی می‌خواهد اقدام خاصی را انجام دهد. دعوت شما برای اقدام هر چه باشد، انجام آن را برای شخص آسان کنید.

به عنوان مثال، اگر به یک اینفلوئنسر درباره یک شراکت احتمالی ایمیل زده اید، به وضوح توضیح دهید که اگر بخواهد در آن مشارکت کند، چه کاری می تواند انجام دهد. این ممکن است شامل نوشتن پاسخ به شما برای ترتیب دادن ارسال محصولات به آنها یا پر کردن فرمی برای درخواست بسته ای از اطلاعات نام تجاری باشد.

مطالب مرتبط:  ۱۰ نکته برای نوشتن دعوت به اقدام در ایمیل

۴. نشان دهید که چگونه می توانید کمک کنید

یکی از دلایلی که بازاریابی فرادستی اغلب مؤثر است این است که این همکاری معمولاً به نفع هر دو طرف است. در تماس اولیه خود با یک همکار، توضیح دهید که چگونه مشارکت بالقوه می تواند به برند آنها منتفع شود. به عنوان مثال، اگر برند شما مجموعه ای از لوازم جانبی کتاب مانند چراغ مطالعه ایجاد می کند، ممکن است منطقی باشد که با یک برند ناشر شریک شوید. هنگامی که با ناشر تماس می گیرید، می توانید در مورد اینکه چگونه همکاری با نام تجاری خود می تواند به افزایش آگاهی از کتاب های آنها کمک کند، صحبت کنید.

مطالب مرتبط:  ۳۲ استراتژی موثر بین تبلیغاتی (به اضافه مزایا)

۵. بازخورد بخواهید

همانطور که با افراد و سازمان هایی که با آنها تماس می گیرید رابطه برقرار می کنید، ممکن است برایتان مفید باشد که از آنها بازخورد بخواهید. می توانید از آنها بخواهید که بازخورد خود را در مورد محصولات شرکت یا تجربه کار با برند شما ارائه دهند. از این بازخورد برای کمک به بهبود محتوای بازاریابی و تلاش‌های بازاریابی خود استفاده کنید. اگر با یک شریک احتمالی تماس گرفته‌اید که درخواست شما را رد کرده است، می‌توانید از او بپرسید که آیا می‌توانید بهبودهایی در محتوا یا نام تجاری خود ایجاد کنید تا آنها را در مورد شراکت تجدید نظر کنید.

مطالب مرتبط:  نحوه درخواست بازخورد از مشتریان

۶. مرتباً مجدداً ارزیابی کنید

همانطور که بازاریابی فراگیر خود را ادامه می دهید، ارزیابی مجدد به طور منظم مفید است. این ممکن است شامل ارزیابی نتایج کمپین های فعال یا همکاری برای در نظر گرفتن مراحل طبیعی بعدی باشد. همانطور که ارزیابی می کنید، ممکن است محتوای فعلی خود را در نظر بگیرید و زمینه هایی را که می خواهید در آن بهبود یا رشد کنید، شناسایی کنید. این مرحله همچنین ممکن است شامل شناسایی افراد یا سازمان‌های جدید برای تماس برای همکاری باشد، که ممکن است شامل افرادی باشد که می‌بینید در هنگام تعامل با همکاران فعلی شما در مورد برند شما به صورت آنلاین صحبت می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر با یک اینفلوئنسر شراکت دارید و آنها دوستی دارند که اینفلوئنسر است که روی یکی از پست های آنها نظر داده است، ممکن است مفید باشد که با آن شخص نیز تماس بگیرید. این به ویژه اگر مخاطبان کمی متفاوت از اینفلوئنسر اصلی داشته باشند صادق است. مشارکت با افراد و سازمان های متعدد می تواند به شما کمک کند تا آگاهی از برند خود را افزایش دهید و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *