بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای کامل شبکه سازی

نکاتی برای دریافت ارزش بیشتر از شبکه های تجاری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شبکه‌سازی می‌تواند بخش مهمی از حرفه حرفه‌ای شما باشد، زیرا در صورت موفقیت‌آمیز بودن، مزایای بسیاری را به همراه دارد. هرچه ارتباطات بیشتری در شبکه خود داشته باشید، بیشتر می توانید با شرکت ها و موقعیت هایی که واقعاً می خواهید ارتباط برقرار کنید. در این مقاله، همه چیزهایی که باید در مورد شبکه بدانید، از جمله چیستی، انواع مختلف شبکه و نحوه شبکه‌سازی مانند یک حرفه‌ای را با نکاتی مورد بحث قرار می‌دهیم.

شبکه چیست؟

شبکه سازی عمل ایجاد روابط و تبادل اطلاعات با افراد دیگری است که دارای علایق مشترک هستند، مانند یک حرفه یا صنعت. شبکه‌سازی معمولاً در محیط‌های اجتماعی مانند ساعات شاد یا رویدادهای شبکه اتفاق می‌افتد. بسیاری از افراد از شبکه به عنوان راهی برای گسترش دایره های حرفه ای خود و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرصت های شغلی در زمینه های خود استفاده می کنند.

دلایل دیگری که مردم از شبکه استفاده می کنند عبارتند از:

  • ایجاد روابط با سایر متخصصان در مشاغل مشابه

  • به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به یک صنعت یا حرفه خاص

  • ایجاد روابط با شرکت ها به منظور تجارت با آنها در آینده

  • گسترش آگاهی از روندهای فعلی در یک صنعت خاص

  • به روز ماندن در مورد فرصت های شغلی در یک زمینه یا صنعت

هدف اصلی شبکه سازی ایجاد روابط حرفه ای طولانی مدت است که برای همه طرف های درگیر سودمند باشد.

مطالب مرتبط: راهنمای قطعی شبکه های تجاری 

انواع مختلف گروه های شبکه

برای گسترش تماس های حرفه ای خود می توانید در انواع مختلفی از گروه های شبکه شرکت کنید. رایج ترین انواع گروه های شبکه عبارتند از:

  • گروه های آنلاین: گروه هایی در اینترنت هستند که افراد همفکر را به منظور ایجاد روابط حرفه ای به هم متصل می کنند. به عنوان مثال، ممکن است به یک گروه شبکه آنلاین طراح گرافیک بپیوندید تا با دیگر طراحان گرافیک ملاقات کنید و در مورد فرصت های بالقوه در صنعت اطلاعات کسب کنید. این نوع شبکه برای افرادی که مشغول هستند و قادر به ملاقات حضوری نیستند مناسب است.

  • انجمن های حرفه ای: بسیاری از صنایع دارای انجمن های حرفه ای هستند که به افراد اجازه می دهد با دیگران ارتباط برقرار کنند و پایگاه تماس خود را در آن صنعت گسترش دهند. مردم همچنین از این انجمن ها برای به دست آوردن مشتریان و/یا گسترش خدمات یا محصولات یک شرکت استفاده می کنند.

  • گروه های تماس گاه به گاه: افراد این نوع شبکه را به صورت گاه به گاه تشکیل می دهند و شامل افرادی از صنایع مختلف است که برای ایجاد روابط و گسترش ارتباطات حرفه ای خود گرد هم می آیند. اتاق بازرگانی نمونه ای از یک گروه تماس معمولی است.

  • گروه‌های تماس قوی: این نوع از گروه‌های شبکه‌ای معمولاً به یک فرد در هر حرفه اجازه می‌دهند تا به آن بپیوندد و هدف آن تولید ارجاع‌های تجاری باشد. گروه‌های تماس قوی بسیار انحصاری هستند و ورود به آن‌ها دشوار است.

  • باشگاه های خدمات اجتماعی: این نوع از گروه های شبکه ای در درجه اول خدماتی را به جامعه ارائه می دهند. با این حال، می تواند برای ایجاد روابط پایدار که در نهایت منجر به مزایای حرفه ای می شود، مفید باشد.

چگونه مانند یک حرفه ای شبکه سازی کنیم

برای اطمینان از حرفه ای بودن و موفقیت، مراحل زیر را باید هنگام شبکه برداری انجام دهید:

  1. بهترین نوع شبکه را برای خود انتخاب کنید.

  2. ارتباطات واقعی ایجاد کنید

  3. دریابید که چگونه می توانید به رابطه کمک کنید.

  4. در تلاش های شبکه خود ثابت قدم بمانید.

  5. به ساخت شبکه خود ادامه دهید.

مرتبط: اهمیت شبکه در کسب و کار (نکات موجود) 

۱. بهترین نوع شبکه را برای خود انتخاب کنید.

چندین راه وجود دارد که می توانید شبکه سازی کنید، و همه آنها برای شما کار نمی کنند. به عنوان مثال، اگر شما برونگراتر هستید، ممکن است از رویدادهای شبکه بزرگ لذت ببرید. با این حال، اگر در کنار گروه‌های بزرگ مردم خجالتی هستید، شبکه آنلاین یا انفرادی ممکن است بیشترین مزایا را داشته باشد. تعیین کنید که چه نوع شبکه ای نیازهای منحصر به فرد شما را برآورده می کند و آن را دنبال کنید.

۲. ارتباطات واقعی ایجاد کنید.

مهم است که به خاطر داشته باشید که شبکه در مورد ارتباطات حرفه ای فوری نیست که برای حرفه شما مفید باشد. شما باید به جای ارتباط با افرادی که می توانند چیزی به شما بدهند، بر ایجاد ارتباط واقعی با افراد همفکر تمرکز کنید.

۳. دریابید که چگونه می توانید به رابطه کمک کنید.

تلاش‌های شبکه‌ای خود را بر تعادل بین دادن و گرفتن استوار کنید. اطمینان حاصل کنید که به سادگی از شبکه خود درخواست لطف یا شغل نمی کنید. در عوض، هر کاری که می توانید برای حمایت از تلاش های حرفه ای شبکه خود انجام دهید و این احتمال وجود دارد که آنها نیز همین کار را برای شما انجام دهند. وقتی طرف مقابل در حال صحبت است به او گوش دهید و واقعاً به آنچه می گوید علاقه مند شوید.

۴. در تلاش های شبکه خود ثابت قدم بمانید.

شبکه سازی به معنای رفتن به یک رویداد و گرفتن چند شماره تلفن نیست. بلکه در مورد ملاقات با افراد جدید و سپس تقویت این روابط در طول زمان است. شما باید در تلاش های شبکه خود برای بهره مندی از مزایای ایجاد ارتباطات حرفه ای ثابت قدم بمانید.

۵. به ساخت شبکه خود ادامه دهید.

هرچه افراد بیشتری در شبکه خود داشته باشید، مفیدتر خواهد بود. به جای انتخاب یک نوع شبکه یا یک رویداد واحد برای شرکت در آن، سعی کنید هر زمان که ممکن است ساختن مداوم شبکه خود را به عادت تبدیل کنید. این به رشد شبکه شما کمک می کند و فرصت های حرفه ای جدیدی را برای شما فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته برای کمک به شبکه سازی مانند یک حرفه ای 

نکاتی برای شبکه سازی

در اینجا نکاتی وجود دارد که هنگام شبکه سازی باید در نظر بگیرید:

  • منتظر نمانید تا به شغل جدیدی برای شبکه نیاز داشته باشید. شروع تلاش‌های شبکه‌ای خود از هم‌اکنون، قبل از اینکه برای شروع به جستجوی شغل آماده باشید، یک راه فعال و مؤثر برای استفاده از این استراتژی حرفه‌ای است. سپس، زمانی که زمان پیدا کردن شغل جدید یا تغییر شغل فرا می رسد، شبکه ای مستقر خواهید داشت که می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

  • اهداف شغلی خود را تعیین کنید. این مهم است که هنگام شروع شبکه، بدانید در حرفه خود چه می خواهید. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که اهداف شغلی شما برای سه سال آینده چیست و می خواهید در پنج سال آینده به طور حرفه ای در کجا باشید. داشتن یک ایده مشخص از اهداف خود می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کجا و با چه کسی باید ارتباط برقرار کنید.

  • یک استراتژی شبکه ایجاد کنید. به‌جای انتخاب هر رویداد یا گروه شبکه‌ای برای ارتباط با آن، تصمیم بگیرید که کدام شبکه بیشترین سود را به صورت حرفه‌ای برای شما فراهم می‌کند. سپس، هنگامی که در این شبکه روابط ایجاد می کنید، در نحوه پرورش آنها استراتژیک باشید. هرچه در ارتباطات خود متفکرتر و سنجیده تر باشید، احتمال اینکه در درازمدت ارزش حرفه ای برای شما ایجاد کنند بیشتر است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *