بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مهارت های زبانی: تعریف، مثال ها و نحوه بهبود

مهارت های زبان جهانی قوی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

زبان جزء جدایی ناپذیر ارتباطات است و به متخصصان کمک می کند تا به طور موثر با همکاران، مدیران و مشتریان تعامل داشته باشند. چهار توانایی زبانی اصلی وجود دارد که به افراد کمک می کند تا ایده ها، افکار و احساسات را تبادل کنند. دانستن این چهار مهارت می تواند به بهبود ارتباطات شما در محیط کار و تعامل با مشتریان کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، مهارت‌های زبانی را تعریف می‌کنیم، چهار توانایی زبانی ضروری را توضیح می‌دهیم، در مورد چگونگی بهبود آن‌ها بحث می‌کنیم، کاربرد آن‌ها را در محل کار فهرست می‌کنیم و راه‌های برجسته کردن آن‌ها را هنگام درخواست شغل به اشتراک می‌گذاریم.

مهارت های زبانی چیست؟

مهارت های زبانی توانایی هایی هستند که شما را قادر می سازد افکار خود را به طور منسجم بیان کنید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. این مهارت‌ها ساختار و ارتباط با اطلاعاتی را که می‌خواهید به گیرنده منتقل کنید، ارائه می‌کند. خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن چهار مهارت ضروری هستند که شایستگی زبانی اساسی را شامل می شوند. در حین برقراری ارتباط، افراد معمولاً از ترکیبی از این مهارت ها به طور همزمان استفاده می کنند. انتخاب مهارت‌های مناسب معمولاً به عوامل مختلفی بستگی دارد به فوریت پیام، تعداد افراد مورد نظر و ارتباط رسمی یا غیررسمی آن.

ترکیب دو یا چند توانایی زبان در هنگام تعامل معمول است. این مهارت ها وقتی با هم استفاده می شوند، به یکدیگر وابسته هستند. به عنوان مثال، اگر گوش دادن یک ورودی اطلاعات است، صحبت کردن شکلی از خروجی است که در آن مخاطب می تواند پس از گوش دادن به پیام مداخله کند، سؤال بپرسد یا ورودی ارائه دهد. به همین ترتیب، نوشتن خروجی خلاصه مطالب خوانده شده، درک و تفسیر است که نیازمند مهارت خواندن است.

مطالب مرتبط: مهارت‌های مختلف زبان‌شناس (تعریف و نکات توسعه)

۴ مهارت های ضروری زبان

در اینجا چهار مهارت اساسی زبان وجود دارد که می تواند به بهبود نحوه برقراری ارتباط کمک کند:

۱. گوش دادن

گوش دادن به درک، تفسیر و تحلیل پیام گوینده اشاره دارد. گوش دادن بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند ارتباط است زیرا برای شنونده حیاتی است که درگیر بماند و به طور فعال آنچه گفته می شود درک کند. این به افزایش وضوح، پرسیدن سوالات مرتبط، چارچوب بندی پاسخ های مناسب و جلوگیری از سوء تفاهم کمک می کند. گوش دادن هنگام شرکت در جلسات، بحث ها، جلسات بازخورد و مصاحبه ها بسیار مهم است.

گوش دادن با دقت چندین مزیت دارد که حتی پس از پایان مکالمه نیز می تواند ضروری باشد. گوش دادن فعال می تواند به شما در پردازش و ذخیره اطلاعات برای یادآوری بعدی کمک کند. تمرکز بر آنچه که فرد مقابل شما می گوید نیز می تواند به افزایش تمرکز کمک کند و شما را قادر سازد تا افکار خود را به طور موثر بیان کنید.

مرتبط: مهارت های گوش دادن فعال: تعریف و مثال

۲. صحبت کردن

صحبت کردن بیان کلامی افکار و عقاید شماست. صحبت کردن به طور موثر شامل داشتن وضوح و روان در بیان و دایره لغات شماست. همچنین شامل سایر توانایی های ضروری مانند اعتماد به نفس، اشتیاق و داستان سرایی می شود . مهارت های صحبت کردن معمولاً زمانی مهم است که شرکت ها کارمندان جدیدی را استخدام می کنند. مهارت‌های گفتاری قوی می‌تواند به شما در پیشرفت شغلی، کمک در جلسات و بهبود روابط بین فردی شما کمک کند.

مطالب مرتبط: مهارت های ضروری سخنرانی چیست؟ (و نحوه بهبود آنها)

۳. نوشتن

نوشتن شامل ارائه افکار خود در قالب متن با استفاده از ساختار و جریان صحیح اطلاعات است. نوشتن شامل تغییر قالب و لحن متن بر اساس مخاطب هدف است. انتخاب واژگان مناسب، رسانه و طرح کلی برای آنچه که می خواهید منتقل کنید می تواند اطمینان حاصل کند که نوشته شما جالب است و پیام مورد نظر را ارائه می دهد. نوشتن متن دقیق از نظر گرامری، استفاده از جملات کوتاه و تحقیق جامع از جمله راه هایی است که می تواند متن شما را تاثیرگذارتر کند.

مهم نیست نقش یا صنعت، حرفه ای ها اغلب ایمیل، گزارش، نامه و پیشنهاد می نویسند. این امر مهارت های نوشتاری را برای همه حرفه ای ها، به ویژه آنهایی که در صنعت فناوری اطلاعات، بازاریابی، استراتژی، مشاوره و تجزیه و تحلیل داده ها هستند، ضروری می کند.

۴. خواندن

مهارت های خواندن به درک متون مختلف، زمینه و استنتاج آنها کمک می کند. این مهارت ها برای بهبود مهارت های سواد کلی شما بسیار مهم هستند زیرا می توانند به تقویت واژگان، بیان، تجزیه و تحلیل و ارتباطات شما کمک کنند. خواندن دقیق فرم‌های متنی مختلف مانند نامه‌ها، پیام‌ها، یادداشت‌ها، یادداشت‌ها، ایمیل‌ها و گزارش‌ها می‌تواند به جلوگیری از ارتباط نادرست در روابط شخصی و حرفه‌ای شما کمک کند. توجه و تمرکز در حین مطالعه می تواند به شما کمک کند تا معنای متن را به طور موثر تفسیر کنید و اطلاعات را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.

مطالب مرتبط: مهارت های ضروری خواندن چیست؟ (به علاوه نحوه بهبود آنها)

زبان بدن: راهی نوین به سوی ارتباطات قوی و موثر

دانلود کتاب: زبان بدن: راهی نوین به سوی ارتباطات قوی و موثر
فرمت: pdf
حجم: ۱.۸۴ مگابایت
تعداد صفحات: ۱۳۴ صفحه
این کتاب به شما با استفاده از تکنیک‌های بهبود زبان بدن، نحوه شناسایی نشانه‌های زبان بدن و تفسیر آن‌ها، کاربرد زبان بدن در محیط کار و ارتباط با همکاران، زبان بدن به عنوان یک ابزار قدرتمند در روابط عاطفی و عشقی، زبان بدن در مذاکرات و حل تعارضات، تکنیک‌های بهبود زبان بدن و تمرین آن، استفاده از زبان بدن در سخنرانی و ارائه‌ها و تأثیر ذهن بر زبان بدن و برعکس را آموزش می دهد. قیمت کتاب به صورت دستیار قابلیت پذیرش سفارشات نسخه چاپی بوده و دقیقاً مشخص نشده است.

الان دانلود کنید!

چگونه این مهارت ها را تقویت کنیم؟

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می تواند به شما در بهبود توانایی ها و مهارت های زبانی کمک کند:

۱. به انواع مختلف محتوا گوش دهید

گوش دادن یکی از موثرترین راه ها برای بهبود مهارت های زبانی و ارتباطی شماست. موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و به اشکال مختلف رسانه مانند آهنگ ها، کتاب های صوتی یا پادکست های مرتبط با موضوع گوش دهید. حصول اطمینان از اینکه در حین انجام این کار به طور فعال بر روی گوش دادن تمرکز می کنید بسیار حیاتی است، بنابراین هنگام انجام آن از انجام چند کار خودداری کنید. با این روش می توانید مهارت های شنیداری، گفتاری و نوشتاری خود را بهبود ببخشید.

۲. تسلط خود را بهبود بخشید

اگر در مورد صحبت کردن به زبان خاصی مضطرب هستید، سعی کنید آگاهانه با آن صحبت کنید، حتی اگر اعتماد به نفس ندارید. صحبت کردن منظم به زبانی که می خواهید یاد بگیرید می تواند به افزایش تسلط کمک کند. می توانید از همکاران خود بخواهید که اشتباهات شما را تصحیح کنند یا به گروه های علاقه مند مختلف بپیوندند تا مهارت های گفتاری زبان خود را بهبود بخشند. علاوه بر این، می توانید با افرادی که به زبان مسلط هستند صحبت کنید تا مهارت خود را افزایش دهید.

۳. مکالمات خود را ضبط کنید

همانطور که یاد می گیرید روان تر صحبت کنید، مکالمات خود را ضبط کنید تا بعداً به آنها گوش دهید و اشتباهات خود را شناسایی کنید. سعی کنید به جایی که واژگان، تلفظ یا گرامر شما نادرست است یا جایی که لهجه شما درک کلمات را چالش برانگیز کرده است، اشاره کنید. انجام این کار همچنین می تواند به شما کمک کند پیشرفت خود را اندازه گیری کرده و بر روی بهبود موثر کاستی های خود تمرکز کنید.

۴. فهرستی از کلمات ناآشنا و معانی آنها را حفظ کنید

هنگام خواندن متن و گوش دادن به مطالب جدید، ممکن است با کلمات جدید و ناآشنا مواجه شوید. فهرستی از چنین کلماتی ایجاد کنید و هر زمان که وقت خالی داشتید با تعاریف، مترادف و متضاد آنها آشنا شوید. همچنین می توانید یک دیکشنری جیبی داشته باشید یا یک برنامه کاربردی نصب کنید تا در این فرآیند به شما کمک کند.

۵. دوره زبان را کامل کنید

اگر در حال یادگیری یک زبان کاملا جدید و خارجی هستید، می توانید در دوره های کوتاه زبان نیز ثبت نام کنید تا به بهبود دایره لغات و تسلط شما کمک کند. چندین دوره به صورت آنلاین در دسترس است و همچنین امکان کلاس های آخر هفته را برای متخصصان شاغل ارائه می دهد. همچنین می توانید برای بهبود تخصص خود از مربیان و مربیان حرفه ای زبان کمک بگیرید.

مطالب مرتبط: چگونه مهارت های مکالمه را به زبان انگلیسی تقویت کنیم (با نکات)

مهارت های زبان در محل کار

چرا مهارت هایی مانند خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن می توانند در محل کار بسیار مهم باشند:

  • خواندن می تواند به رشد مهارت های تفکر کمک کند. مهارت های خواندن می تواند به شما در تفسیر دقیق اطلاعات منتقل شده کمک کند. خواندن همچنین به افزایش دانش، ساختن فرآیند فکری و بهبود مهارت های تحلیلی شما کمک می کند.

  • صحبت کردن می تواند به شما کمک کند تا افکار خود را به طور موثر منتقل کنید. متخصصان با استعداد می توانند نظرات خود را با اطمینان بیان کنند، سوالات مرتبط بپرسند و همکاران خود را به طور موثر درگیر کنند. این می تواند به شما کمک کند در جلسات و ارائه های استراتژی کمک های ارزشمندی داشته باشید و پیشرفت شغلی را امکان پذیر می کند.

  • گوش دادن فعال می تواند به شما امکان تمرکز و درک بهتر را بدهد. گوش دادن با دقت به دیگران می تواند به بهبود تمرکز، روابط و تلاش های شبکه ای شما کمک کند. ممکن است احساس اعتماد و همدلی ایجاد کند و شما را قادر سازد تا همکاران خود را بهتر درک کنید.

  • نوشتن به برقراری ارتباط واضح و سریع کمک می کند. مهارت های نوشتاری قوی می تواند به شما کمک کند افکار و پیام های خود را بدون ابهام در ایمیل ها، گزارش ها و یادداشت ها ارائه دهید. این وضوح می تواند در محل کار ارزشمند باشد زیرا می تواند به جلوگیری از سوء تفاهم و بهبود کارایی کمک کند.

برجسته کردن این مهارت ها هنگام درخواست شغل

در اینجا نحوه نشان دادن توانایی های زبان خود در مراحل مختلف فرآیند درخواست شغل آمده است :

در یک رزومه یا نامه حمایتی

مهارت زبان خود را در رزومه در بخش های مختلف مانند خلاصه حرفه ای، تجربه کاری و مهارت ها ذکر کنید. از افعال عملی برای بیان اینکه چگونه مهارت های شما به شما در دستیابی به اهداف حرفه ای کمک کرده و شرکت های گذشته را به نفع خود کرده است، استفاده کنید. در جلد نامه، دو یا سه مهارت زبانی مرتبط را انتخاب کنید و آنها را ذکر کنید. می‌توانید مهارت‌های نوشتاری خود را با ساختن یک رزومه و نامه پوششی چشمگیر که هدف و دستاوردهای شما را بیان می‌کند، به نمایش بگذارید.

در طول مصاحبه شغلی

شما این شانس را دارید که با گوش دادن فعال و صحبت کردن شیوا و روان، توانایی های زبانی خود را در مصاحبه نشان دهید. قاب بندی افکار و پاسخ های خود قبل از صحبت می تواند بازتاب مهارت های خواندن، بیان و بیان شما باشد. در صورت لزوم، پاسخ به سوالات رایج را تمرین کنید و لیستی از دستاوردهای حرفه ای را برای به اشتراک گذاشتن قبل از مصاحبه آماده کنید.

مطالب مرتبط: اهمیت زبان بدن در برقراری ارتباط چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *