بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مذاکره یکپارچه: تعریف، نکات و مثال ها

آیا چانه زنی یکپارچه تاکتیک مناسب برای مذاکره شماست

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در بسیاری از محیط های کاری، دو فرد یا گروه ممکن است نیاز به یافتن راه حلی داشته باشند که هر دو بتوانند روی آن توافق داشته باشند. مذاکره یکپارچه می تواند در این شرایط مفید باشد، زیرا طرفین می توانند با یکدیگر همکاری کنند تا راه حلی سودمند برای دو طرف پیدا کنند. درک این تکنیک مذاکره ممکن است به شما کمک کند عضو تیمی با همکاری بیشتر شوید.

در این مقاله از ایوسی، بحث می کنیم که مذاکره یکپارچه چیست، نحوه استفاده از آن را در محل کار نشان می دهیم و نمونه هایی از مذاکره یکپارچه را با استفاده از چند تکنیک مختلف ارائه می دهیم.

بخوانید: ۱۰ اصل مهم در مهارت مذاکره را بشناسید

مذاکره یکپارچه چیست؟

مذاکره یکپارچه – که به آن چانه زنی یکپارچه، چانه زنی مبتنی بر منافع یا چانه زنی برد-برد نیز گفته می شود – یک استراتژی مذاکره است که در آن طرف های درگیر با یکدیگر همکاری می کنند تا راه حلی پیدا کنند که نیازها و نگرانی های هر یک را برآورده کند. این فرآیند اغلب شامل طوفان فکری گروهی و تفکر خلاق برای افراد می شود تا ایده های مختلفی را پیشنهاد کنند که به نفع هر دو طرف باشد.

سازش و چانه زنی در مذاکرات یکپارچه امری رایج است و هر دو طرف ممکن است نیاز به چشم پوشی از برخی نیازها برای رسیدن به راه حل داشته باشند. صداقت همچنین می‌تواند منجر به مذاکره موفق یکپارچه شود، زیرا می‌تواند به درک جامعی از موضوع و آنچه که هر یک از طرفین برای رضایت از نتیجه نیاز دارد، منجر شود.

مرتبط: مهارت های حل تعارض: تعریف و مثال

نحوه استفاده از مذاکره یکپارچه در محل کار

ممکن است در یک طرف باشید یا در میانجیگری بحث کمک کنید. مراحل زیر را برای هدایت یک مذاکره در محل کار و همکاری در یک راه حل در نظر بگیرید:

۱. نیازهای هر یک از طرفین را مشخص کنید

قبل از ارائه راه حل ها، امیدها و نگرانی های خاص هر یک از طرفین را درک کنید. اگر شما یکی از طرفین هستید، در نظر بگیرید که از طرف دیگر بخواهید در مورد آنچه از مذاکره می خواهند و نیاز دارند صحبت کند. اگر شما میانجی هستید، می‌توانید از هر یک از طرفین بخواهید که در یک زمان موارد واحد را فهرست کنند. این مرحله به همه افراد درگیر این امکان را می‌دهد تا دیدگاه‌های زیادی از وضعیت به دست آورند تا راه‌حل‌های طوفان فکری بهتری را که متناسب با همه نیازها است، به دست آورند.

۲. اهداف مشترک را مشخص کنید

در مرحله بعد، در مورد اهداف هر دو طرف بحث کنید. می‌توانید فهرستی از اهداف متفاوت از آنچه طرف‌های دیگر می‌خواهند و اهداف مشترک هر دو طرف تهیه کنید. یافتن اهداف مشترک می تواند کار برای رسیدن به راه حل را آسان تر کند.

۳. طوفان فکری راه حل های متعدد

همچنین می‌توانید با استفاده از تاکتیک‌های مذاکره یکپارچه، تا حد امکان ایده‌های بیشتری داشته باشید. هر دو طرف می توانند هر راه حلی را که فکر می کنند فهرست کنند و سپس آن را با طرف مقابل در میان بگذارند. این فهرست باید شامل ایده هایی باشد که هم برای شما و هم برای طرف مقابل مفید باشد. با تکمیل این مرحله، ممکن است شانس خود را برای جلب موافقت طرف مقابل افزایش دهید.

مرتبط: مهارت های مذاکره: تعریف و مثال

بحث و گفتگو

تکنیک های مذاکره یکپارچه

چندین تکنیک مذاکره یکپارچه وجود دارد که به طور منظم استفاده می شود. در اینجا چند نمونه هستند:

راه حل های پل

راه‌حل‌های پل جایی است که هر دو طرف ایده‌های جدیدی را برای توافق به‌جای ایده‌های اصلی ارائه می‌کنند. این فرآیند به این صورت عمل می‌کند که هر دو طرف نیازها و خواسته‌های خود را فهرست می‌کنند و سپس همه به ایده‌های متفاوتی فکر می‌کنند که نیازهای هر طرف را برآورده می‌کند، که می‌تواند باعث شود هر دو طرف احساس کنند در حال همکاری برای دستیابی به یک راه‌حل متقابل هستند.

این مثال را در نظر بگیرید: بخش بازاریابی و بخش فناوری اطلاعات در حال بحث در مورد اطلاعاتی هستند که می خواهند در مورد شرکت خود در یک کنفرانس ارائه دهند. بازاریابی می خواهد در مورد تمام دستاوردهای اخیر خود صحبت کند، در حالی که فناوری اطلاعات می خواهد در مورد پیشرفت آنها صحبت کند. با این حال، زمان محدودی برای اسلات اختصاص داده شده آنها وجود دارد، بنابراین آنها فقط می توانند چند نکته را مورد بحث قرار دهند.

آنها تمام نکات صحبت را برای هر بخش می نویسند و تصمیم می گیرند که آنها را ترکیب کنند. این ارائه شامل کمپینی است که بخش بازاریابی آن را تبلیغ می کند و نشان می دهد که فناوری اطلاعات تا چه حد در رفع چند مشکل در شرکت موفق بوده است.

همکاری متقابل (Logrolling)

لوگرولینگ یک تاکتیک مذاکره یکپارچه است که در آن طرفین متناوب می شوند که در صورت وجود مسائل متعدد در یک درگیری، نتیجه مطلوب تری به دست می آورند. ممکن است گروه تصمیم بگیرد که طرف اول برای موضوع اول نتیجه دلخواه خود را بگیرد، طرف مقابل نتیجه دلخواه خود را برای موضوع دوم بگیرد و این راه را ادامه دهد تا همه مسائل حل شود.

به عنوان مثال، چندین کارمند در مورد نگرانی های خود با کارفرمای خود در مورد چهار موضوع مختلف از جمله سیاست های استراحت، ترک برای رفتن به ناهار، تماس با بیمار و کار از خانه صحبت می کنند. آنها جایگزین می کنند که چه کسی راه حل ترجیحی را به عنوان راهی برای سازش می گیرد. این بدان معناست که کارفرما به خط مشی خود مبنی بر اجازه دادن وقفه های ۱۵ دقیقه ای پایبند است، اما کارمندان می توانند تا ۴۵ دقیقه برای صرف ناهار کار را ترک کنند. آنها به تغییر قطعنامه های ترجیحی ادامه می دهند تا زمانی که در مورد همه مسائل بحث کنند.

مرتبط: اهداف هوشمند: تعریف و مثال

سازش برابر

سازش مساوی جایی است که هر دو طرف به همان میزان دست از کار می کشند و برای رسیدن به راه حل نسبتاً مصالحه می کنند. نیازهای هر یک از طرفین برای توافق در نظر گرفته می شود.

در این مثال، یک فروشنده مبلمان می گوید کمترین قیمتی که به یک شرکت برای پنج صندلی پیشنهاد می کند ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان است، اما مشتری می گوید بالاترین قیمتی که می پردازد ۲.۸۰۰.۰۰۰ تومان است. مشتری فروشنده را متقاعد می کند که قیمت را به ۲.۹۰۰.۰۰۰ تومان کاهش دهد و هر دو طرف با صرف نظر از قیمت اصلی خود برای انجام معامله مصالحه می کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *