یک محل کار فراگیر، فضای مثبتی را ایجاد می کند که در آن همه احساس قدردانی و انگیزه برای بیان فردیت خود می کنند. شما باید تلاش کنید تا همه اعضای تیم خود احساس کنند که هر روز مورد استقبال و مشارکت قرار گرفته اند. روشها، تکنیکها و خطمشیهای زیادی وجود دارد که یک محل کار میتواند برای اطمینان از اینکه همهشمول بودن در محل کار به طور منظم توسط کارکنان و مدیران استفاده میشود، اجرا کند.
در این مقاله از ایوسی، به بررسی این موضوع می پردازیم که محل کار فراگیر چیست، چرا مهم است و چگونه می توان یک محل کار فراگیر ایجاد کرد.
محل کار فراگیر چیست؟
محل کار فراگیر مکانی است که همه کارکنان در آن احساس احترام و مشارکت داشته باشند. همه کارکنان در یک محل کار فراگیر از فرصت های برابر برای منابع شرکت برخوردار می شوند. محیط های کاری فراگیر بر اهمیت نه تنها استخدام کارمندان متنوع، بلکه پذیرفتن و تجلیل از ویژگی ها و ویژگی های آنها تأکید دارد. به عنوان یک کارمند، باید تلاش کنید تا همه اعضای تیم خود احساس کنند که مورد استقبال قرار گرفته و تشویق می شوند تا شخصیت خود را ابراز کنند. این به آنها کمک می کند تا برای آمدن به محل کار احساس پذیرش، راحتی و هیجان بیشتری داشته باشند.
مطالب مرتبط: راهنمای جستجوی شغل
چرا یک محل کار فراگیر مهم است؟
یک محل کار فراگیر مهم است زیرا فضای مثبتی را ایجاد می کند که همه کارکنان از بودن در آن لذت خواهند برد. این به تقویت روحیه کارمندان و ایجاد یک فرهنگ شرکتی پر جنب و جوش کمک می کند و باعث می شود در محل کار لذت بیشتری ببرید و در عین حال از طرف همه همکاران خود احساس پذیرش کنید.
محیطهای کاری متنوع و فراگیر همچنین میتوانند دفتر شما را نوآورانهتر و سازندهتر کنند، زیرا همه بدون توجه به فرهنگ، جنسیت یا قومیتشان احساس میکنند ایدههایشان مهم هستند و به خوبی شنیده میشوند. این همچنین معمولاً باعث ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس در کارمندان می شود تا نظرات خود را بیان کنند و کار قابل توجهی برای شرکت ایجاد کنند.
مطالب مرتبط: همه چیز درباره صلاحیت فرهنگی و فرهنگ محل کار
چگونه یک محل کار فراگیر بسازیم
بهعنوان یک کارمند، راههای زیادی وجود دارد که میتوانید فعالانه کار کنید تا مطمئن شوید که هر کارمندی احساس میکند که پذیرفته شده و در دفتر حضور دارد. برای ایجاد یک محیط کار فراگیر مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. اهداف جامعیت برای تیم خود ایجاد کنید
برای ایجاد یک محیط کاری فراگیر و قابل قبول برای همه کارمندان، با تیم خود همکاری کنید تا اهدافی را که می خواهید در جهت آنها کار کنید، ایجاد کنید . شما می توانید این اهداف را در بخش خود ایجاد کنید یا با تیم منابع انسانی خود ملاقات کنید تا اهداف جامعی را در سطح شرکت ایجاد کنید. با آنها کار کنید تا نظرسنجی هایی از کارکنان انجام دهید و از کارمندان بپرسید که در حال حاضر چقدر محیط کارشان فراگیر است و چگونه می توانید آن را بهبود بخشید.
از آنجا، می توانید اهدافی را برای خود و سایر اعضای تیم بسازید تا در جهت تضمین محیطی مشارکتی تر و فراگیرتر تلاش کنید. برای کمک به ایجاد یک محل کار متنوع تر و فراگیر، اهداف واضح و قابل اندازه گیری را ایجاد و با آنها ارتباط برقرار کنید. شما و سایر کارمندان می توانید اهدافی را برای کار در جهت ایجاد حس شنیده شدن، قدردانی و استقبال از همه تعیین کنید.
۲. به دیگران بیاموزید که شامل بودن به چه معناست
برخی از کارمندان ممکن است با معنای واقعی فراگیر بودن آشنا نباشند و مطمئن نباشند که چگونه آن را در محل کار تمرین کنند. اطمینان حاصل کنید که به اعضای تیم خود در مورد چیستی و نحوه استفاده از آن آموزش دهید. با تیم منابع انسانی خود ملاقات کنید تا ببینید آیا آنها می توانند برنامه های آموزشی یا آموزشی منظمی را برای آموزش به مدیران و کارکنان به معنای فراگیر بودن تنظیم کنند.
آموزش می تواند فعالیت های تعاملی و جذابی باشد که هر روز در محل کار راه هایی را برای نشان دادن قدردانی، قدردانی و پذیرش برای سایر کارمندان کشف می کند. وقتی همه اعضای سازمان به وضوح معنی و ظاهر آن را درک کنند، فراگیری میتواند بسیار آسانتر باشد.
۳. تشکیل شورای شمول
برای اطمینان از اینکه تیم شما به طور مداوم در حال تمرین فراگیر بودن در محل کار است، تشکیل یک شورای شمول را در نظر بگیرید. این شورا می تواند متشکل از هشت تا ده کارمند و مدیر باشد که وقت خود را به اجرای سیاست ها و برنامه های شمول در محیط کار اختصاص می دهند. اطمینان حاصل کنید که شورای شما شامل گروه های متنوعی از افراد با پیشینه ها، قومیت ها و جنسیت های مختلف است تا دیدگاه های مختلفی در مورد موقعیت های مختلف به دست آورید.
این شورا می تواند کار کند تا مطمئن شود همه کارمندان یکدیگر را می پذیرند. همچنین ممکن است برای ایجاد اهدافی حول ایجاد یک محل کار متنوع تر از طریق فرآیند استخدام و نگهداری و کمک به گروه هایی که کمتر از آنها نمایندگی می کنند، احساس کنند که بیشتر شنیده می شوند. شورای شما همچنین باید به آموزش رهبری در مورد فراگیر بودن اهمیت دهد و اطمینان حاصل کند که تیمهای آنها به طور منظم آن را هر روز تمرین میکنند.
مطالب مرتبط: رهبری فراگیر چیست؟
۴. اعضای تیم خود و تفاوت های آنها را جشن بگیرید و در آغوش بگیرید
بسیاری از کارمندان از پیشینههای مختلفی میآیند که در آن انواع سنتهای مختلف را جشن میگیرند. شما و اعضای تیمتان باید تفاوت های کارمندان را بپذیرید و جشن بگیرید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید این پذیرش تفاوت ها را در محل کار نشان دهید، از جمله:
-
از تیم منابع انسانی خود بخواهید سیاستهای تحمل صفر را تعیین کنند که کارکنان را ملزم میکند همه کارمندان را بپذیرند و از هرگونه اعمال تبعیض اجتناب کنند.
-
در مورد موقعیت هایی که کارکنان احساس نمی کنند دیگران از آنها استقبال می کنند صحبت کنید یا گزارش دهید.
-
هنگامی که در مورد شخص مهم کارمند صحبت می کنید از اصطلاحات پذیرنده و فراگیر مانند “شریک” یا “همسر” استفاده کنید.
-
در هنگام خرید تنقلات، سفارش ناهار یا آوردن خوراکی برای تیم، به محدودیت های غذایی کارکنان به دلیل نیازهای بهداشتی مذهبی یا جسمی آنها فکر کنید.
-
دسترسی به راهروها، ورودی ها و مناطق اداری خود را افزایش دهید تا به کارکنان دارای معلولیت رسیدگی کنید.
-
برای کارمندانی که از پیشینهها و فرهنگهای مختلف میآیند، مهمانیهایی را برای جشن گرفتن تعطیلات همه ادیان برگزار کنید.
-
مناطق ملاقات را برای تازه مادران فراهم کنید تا به آنها فضایی برای شیر دادن بدهید.
-
به کارمندان با ضمایر ترجیحی آنها مراجعه کنید.
مرتبط راهنمای جامع ضمایر خنثی جنسیت
۵. جلسات خود را فراگیر و جذاب کنید
همه باید در محل کار شما احساس کنند که بیشتر شنیده می شوند و مورد توجه قرار می گیرند، به خصوص در جلسات، جایی که ممکن است موارد ظریفی وجود داشته باشد که در آن کارمندان احساس کنند کنار گذاشته شده یا طرد شده اند. اگر جلسهای را با کارمندانی که فارسی بهعنوان زبان دوم صحبت میکنند رهبری میکنید، مطالب ارائه و جلسه خود را از قبل چاپ کرده و برای همه شرکتکنندگان ارسال کنید. این به همه زمان زیادی می دهد تا به تنهایی آنها را بخوانند و احساس آگاهی بیشتری کنند.
همچنین باید به همه زمان کافی برای صحبت و بیان نظرات خود بدهید. به همه انگیزه دهید و آنها را تشویق کنید تا افکار و ایده های خود را در مورد موضوعات خاص به اشتراک بگذارند و افراد را برای به اشتراک گذاشتن با شما تحسین کنید. اگر کارمندانی را دیدید که صحبت های دیگران را با نظراتشان قطع می کنند، سعی کنید چیزی شبیه این بگویید: “از افکارت متشکرم، کایل، اما بیایید به ایوری کمی فرصت دهیم تا اظهارات خود را تمام کند.”
۶. قدردانی خود را از اعضای تیم ابراز کنید
اگر فعالانه تلاش کنید تا دیگران احساس کنند مورد قبول و ارزشمند هستند، می توانید فضای مثبت و دلگرم کننده تری ایجاد کنید. اگر عضو تیم شما به شما کمک می کند تا مشکلی را حل کنید یا در یک پروژه موفق با شما همکاری نزدیک دارد، از کمک آنها قدردانی و تشکر خود را ابراز کنید. کلمات ساده ای مانند “از شما بسیار متشکرم که برای یافتن گزارش های بودجه قبلی و آموزش نحوه استفاده از سیستم حسابداری جدید به من وقت گذاشتید. من واقعاً از آن سپاسگزارم.”
این به کارکنان کمک می کند تا احساس ارزشمندی و تشویق بیشتری برای کمک به یکدیگر در پروژه ها و سایر تلاش های مشترک داشته باشند. وقتی اعضای تیم می بینند که شما با دیگران اینگونه رفتار می کنید، انگیزه می کنند که همین کار را انجام دهند و فضای مثبت، لذت بخش و مشارکتی بیشتری ایجاد کنند.
۷. اطمینان حاصل کنید که همه احساس می کنند به آنها تعلق دارند
فراگیری به معنای این است که احساس کنید به تیم خود تعلق دارید. فعالانه تلاش کنید تا مطمئن شوید که همه کارمندان با هر اقدام روزانه ای که انجام می دهید این احساس را با یکدیگر دارند. برخی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید عبارتند از:
-
استفاده از همان بستر ارتباطی تجاری و دعوت از کارمندان برای پیوستن به گروه ها بر اساس علایقشان
-
پیگیری و برگزاری جشن تولد همه کارکنان، تعطیلات، سالگردهای کاری و هر نقطه عطف دیگر
-
دعوت از همه کارمندان به رویدادهای شرکت، ناهار کاری یا هر گردش تیمی دیگر
-
تشویق هر کارمند به بیان افکار خود در طول جلسات، جلسات طوفان فکری و هنگام همکاری در پروژه های گروهی