بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۶ مزیت اساسی استفاده از شوخ طبعی در محل کار

پرتره لبخند شادی زیبا

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سلامت محل کار می تواند تأثیر زیادی بر روحیه و انگیزه تیم داشته باشد. شوخ طبعی می تواند به ایجاد یک محل کار سالم کمک کند، زیرا ممکن است تیم را متحد کند، تنش را از بین ببرد و کمک کند مشکلات در چشم انداز باقی بماند. یادگیری در مورد مزایای افزودن شوخ طبعی به محیط کار ممکن است به شما کمک کند تا به تیم خود در دریافت چنین مزایایی کمک کنید.

در این مقاله از ایوسی، به برخی از فواید طنز می‌پردازیم که می‌تواند برای محل کار شما داشته باشد.

طنز در محیط کار چیست؟

شوخ طبعی در محل کار به هر تعامل، موقعیت یا سندی گفته می شود که خنده دار باشد و می تواند شامل هر گونه اظهار نظر یا شوخی ساده باشد. این می‌تواند شامل شوخی‌های بی‌هدف در اتاق استراحت یا نوشته شده در یک ارائه باشد، یا ممکن است یک GIF جاسازی شده در یک ایمیل باشد.

مهم است که هنگام استفاده از شوخ طبعی در محیط کار حرفه ای و با ملاحظه باشید تا همه کارکنان احساس احترام و ارزش کنند. اگر به خوبی انجام شود، شوخ طبعی می تواند راه خوبی برای لذت بخش تر کردن کار، سازنده تر و بدون استرس باشد.

۱۶ مزیت شوخ طبعی در محیط کار

در اینجا برخی از مزایایی که طنز می تواند برای محل کار شما به ارمغان بیاورد آورده شده است:

۱. روابط کارمند و رئیس بهتری ایجاد می کند

شوخ طبعی می تواند با اجازه دادن به مکالمه خارج از موضوعات کاری و کمک به هر دو نفر در شناخت یکدیگر به روابط راحت تر بین اعضای تیم و مدیران کمک کند. این می تواند به مدیران اجازه دهد وظایف را به راحتی محول کنند و احترام تیم خود را جلب کند. به عنوان مثال، هنگام تعیین یک کار دشوار، یک مدیر ممکن است از شوخ طبعی برای بهبود درک تیم خود از کار و نشان دادن همبستگی استفاده کند.

۲. مصاحبه را آسان می کند

شوخ طبعی می تواند باعث شود نامزدها و مصاحبه کنندگان با کم کردن روحیه در طول مصاحبه احساس راحتی بیشتری کنند. همچنین می تواند به نامزدها کمک کند تا عناصر فرهنگ سازمان را درک کنند و به مصاحبه کننده نشان دهند که چگونه می توانند با آن فرهنگ سازگار شوند. به عنوان مثال، یک شوخی در طول مصاحبه در مورد اهمیت تعادل بین کار و زندگی ممکن است به برجسته کردن آن عنصر از فرهنگ سازمان کمک کند.

مطالب مرتبط: ۵۰ سوال خنده دار مصاحبه

۳. مردم را به خواندن ایمیل ها تشویق می کند

لحن دوست‌داشتنی و دوستانه‌ای که طنز ایجاد می‌کند می‌تواند افراد را به خواندن تمام مسیر از طریق ایمیل تشویق کند. همچنین می تواند ارتباطات و روابط بین شعب مختلف منطقه ای یا ملی یک شرکت یا کسانی که در خانه و دفتر کار می کنند ایجاد کند. مهم است که طنز را با دقت در ایمیل ها بیان کنید تا خوانندگان جوک ها را اشتباه متوجه نشوند.

مرتبط: ۸۱ ایمیل سرگرم کننده برای امتحان کردن

۴. مشارکت جلسه را افزایش می دهد

شوخ طبعی می تواند مشارکت جلسه را با عادی کردن فضا افزایش دهد تا کارمندان در صحبت کردن یا پرسیدن سوال احساس راحتی بیشتری کنند. برخی از کارمندان ممکن است ترجیح دهند که در بحث های گروهی شرکت کنند، زمانی که می توانند اظهارات طنز آمیز داشته باشند. این می تواند جلسات طوفان فکری، جلسات بازخورد گروهی و اسپرینت های مشترک را بهبود بخشد.

۵. حافظه ارائه ها را افزایش می دهد

استفاده از طنز در ارائه ها، چه یک شوخی گفتاری در مورد مطالب یا یک GIF موجود در اسلایدها، می تواند ارائه را به یاد ماندنی تر کند. یک چرخش هوشمندانه یا خنده‌دار ممکن است برای کارمندان آسان باشد که به خاطر بیاورند و یک واقعیت یا به‌روزرسانی را درست زمانی که به آن نیاز دارند یادآوری کنند. برای مثال، ممکن است همان عبارت خنده‌دار را در طول ارائه برای تکرار یک نکته مهم تکرار کنید.

۶. به اقناع کمک می کند

از آنجا که شوخ طبعی ممکن است دوست‌داشتنی را افزایش دهد، می‌تواند موقعیت مذاکره را آرام‌تر کند و به دیگران کمک کند اطلاعات جدید را مثبت ببینند. این ممکن است به آنها کمک کند اطلاعات جدید را بپذیرند، با مصالحه موافقت کنند یا دیدگاه های دیگر را درک کنند. به عنوان مثال، شما یک مذاکره را با یک شوخی شروع می کنید تا قصد خود را برای داشتن یک مکالمه معمولی نشان دهید.

مرتبط: راهنمای بهبود ارتباطات تیمی در محل کار

۷. به تنظیم هنجارهای مثبت کمک می کند

یک رهبر می تواند از شوخ طبعی به عنوان ابزار رهبری استفاده کند، هنجارهای اداری را برای چیزهایی که برای شوخی مناسب است تنظیم کند و به دیگران بفهماند که سرگرمی قابل قبول است. از آنجایی که رهبران سابقه ای برای رفتار اجتماعی در دفتر ایجاد می کنند، ضروری است که در نظر داشته باشند که می خواهند چه نوع محل کار داشته باشند و جوک های مناسبی انجام دهند. به عنوان مثال، مدیران منابع انسانی ممکن است جلسه ای برگزار کنند که در آن درباره انواع شوخی ها و نظراتی که در محل کار قابل قبول است بحث کنند.

مطالب مرتبط: ۱۰ راه برای ایجاد یک محیط آموزشی مولد

۸. به ایجاد همدلی کمک می کند

وقتی شوخی‌ها نامناسب یا آزاردهنده هستند، می‌تواند فرصتی برای ایجاد همدلی در محل کار باشد. گفتگو در مورد آنچه برای دیگران مفید و مضر است می تواند دیدگاه های جدیدی را به کارمندان نشان دهد و ممکن است الهام بخش سیاست های جدید باشد یا به بیان شفاف تر ارزش های شرکت کمک کند. برای مثال، ممکن است آموزشی ایجاد کنید که نمونه‌هایی از انواع جوک‌هایی را نشان دهد که با احساسات، ویژگی‌های متنوع، باورها و ایده‌های دیگران همدلانه است.

۹. اتحاد تیم را ایجاد می کند

شوخ طبعی در محل کار می تواند به ایجاد اتحاد تیم و شناخت موانع رایج کمک کند. در یک محیط آرام، وقتی افراد احساس می‌کنند که برای آنچه می‌گویند مخاطبی وجود دارد، راحت‌تر راه‌حل‌هایی برای چالش‌ها پیشنهاد می‌کنند. شوخ طبعی به همکاران کمک می کند با شناختن یکدیگر به یکدیگر اعتماد کنند. می تواند فضای امنی ایجاد کند که در آن افراد احساس راحتی کنند که خودشان هستند.

مطالب مرتبط: ۷۵ سوال خلاقانه برای ایجاد اعتماد در محل کار

۱۰. شکاف های فرهنگی را پر می کند

شوخ طبعی می تواند راهی سرگرم کننده برای ایجاد روابط با افراد با فرهنگ ها یا پیشینه های دیگر باشد. شوخی‌ها می‌توانند افراد را دور هم جمع کنند یا راهی ساده برای کشف تفاوت‌های بین عادات و آداب و رسوم باشند. حساس بودن به پس زمینه، استفاده از شوخ طبعی با نیت خوب و آگاهی از زمانی که دیگران ناراحت هستند ضروری است.

مطالب مرتبط: ۷ راه برای تقویت روحیه کارکنان برای جلوگیری از فرسودگی شغلی

۱۱. وجه اشتراک مردم را نشان می دهد

شوخ طبعی می تواند راهی سرگرم کننده برای یافتن آنچه با دیگران به اشتراک می گذارید باشد. داشتن شوخی می تواند به همکاران کمک کند حتی اگر اغلب با هم کار نمی کنند یا بسیاری از ویژگی های دیگر را به اشتراک نمی گذارند. وقتی کارمندان به اندازه کافی برای شوخی کردن در محل کار احساس راحتی می کنند، می توانند احساس راحتی کنند که به روش های دیگر نیز ابراز نظر کنند، مانند به اشتراک گذاشتن نظرات خلاقانه و ابراز مخالفت.

۱۲. فروتنی و برابری را ترویج می کند

شوخ طبعی خود تحقیر کننده می تواند رهبران را در محل کار قابل دسترس تر کند و می تواند به احساس برابری کمک کند. هنگامی که از طنز برای مقابله با اشتباهات در محل کار استفاده می شود، می تواند به همه کارکنان کمک کند تا بفهمند که اشتباهات فاجعه نیستند، پردازش سالم را ارتقا می دهند و مرحله حل مسئله را زودتر به ارمغان می آورند. همچنین می‌تواند کارمندان را تشویق کند تا زمانی که ارزش هر یک از هم تیمی‌ها به موفقیت آنها بستگی ندارد، طرز فکر فروتنانه‌تر و بخشنده‌تری اتخاذ کنند.

۱۳. تاثیر خوبی بگذارید

کارمندان و نمایندگان فروش که رفتار دوستانه و بامزه ای دارند، تصور خوبی از شرکت شما به مشتریان و مشتریان می دهند. این همچنین می تواند روابط قوی طولانی مدت را در زمانی که دیگران مشتاق همکاری با تیم شما هستند تشویق کند. استفاده از شوخ طبعی در سراسر شرکت می تواند به شما در ایجاد یک برند دوستانه و معاصر کمک کند. تبلیغات طنز می تواند مشتریان را جذب کند و به آنها کمک کند محصول شما را به خاطر بسپارند.

۱۴. تصوری از کنترل ایجاد می کند

شوخی کردن در مورد یک موقعیت می تواند نشان دهنده اعتماد به نفس و آرامش فردی باشد. وقتی مدیران از شوخ طبعی استفاده می کنند، می توانند موقعیت رهبری خود را در تیم تقویت کنند و احترام دیگران را ارتقا دهند. شوخی‌های مناسب می‌تواند مشتریان را راحت کند و پذیرش تاخیر یا شکست را برای آنها آسان‌تر کند.

۱۵. کارمندان جدید را جذب می کند

داشتن یک محیط شرکتی سرگرم کننده می تواند کارکنان همفکری را که مایل به مشارکت و مشارکت هستند جذب کند. این می تواند تیم را بیشتر تقویت کند و محیط کار مثبت را پایدارتر کند. به عنوان مثال، ممکن است از یک شعار استخدام خنده دار برای جذب کارمندانی استفاده کنید که حس شوخ طبعی مشابهی دارند.

۱۶. یک اثر ماندگار ایجاد می کند

شوخ طبعی می تواند به شما کمک کند تا به صورت حرفه ای تاثیر ماندگاری داشته باشید. این می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را برای مشتریان متمایز کنید، یا حتی به یک نامزد کمک کند تا در مصاحبه شغلی تأثیر خوبی بگذارد. در برخی موقعیت‌ها، استفاده از طنز می‌تواند نشان دهد که شما در تماس نیستید یا حساس هستید، بنابراین مهم است که مخاطبان و شوخی‌های خود را در موقعیت‌های پرفشار در نظر بگیرید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *