بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه نوشتن یک طرح در ۵ مرحله (با مثال و نکات)

گام موثر مقیاس شده است

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در دنیای تجارت، یکی از بهترین راه‌ها برای به اشتراک گذاشتن ایده‌های خود، نوشتن یک طرح موفق است. با یک طرح آموزنده، می توانید تمام اطلاعاتی را که به شرکای بالقوه نیاز دارند در اختیار آنها قرار دهید تا تصمیم بگیرند که آیا ایده شما ارزش سرمایه گذاری زمان و هزینه برای پیگیری دارد یا خیر. درک استانداردها و رویه‌های معمولی که در نوشتن یک پیج وجود دارد، می‌تواند به شما کمک کند تا به طور موثر بنویسید.

در این مقاله از ایوسی، ما تعریف می کنیم که طرح (pitch) چیست، یک راهنمای گام به گام توضیح می دهیم که چگونه یک pitch را توضیح می دهد، نکات زیر و بم نوشتن طرح (pitch-writing) را ارائه می دهیم و یک الگو و مثال ارائه می دهیم که می توانید هنگام نوشتن یک pitch به تنهایی به آن مراجعه کنید.

شاید به دنبال این موارد هم باشید:

طرح چیست؟

طرح / گام / زیرنویس، ارائه یک ایده خاص برای فیلم، تلویزیون، رسانه های چاپی یا محصول دیگر است. هدف از ارائه یک ایده، جمع آوری سرمایه برای توسعه ایده و تبدیل آن به یک سرمایه گذاری بادوام و سودآور است.

در تجارت، یک شخص یا گروهی از افراد پیشنهادی را به سرمایه گذاران ارائه می دهند تا آنها را برای تامین مالی پیشنهاد یا ایده ترغیب کنند. کارآفرینان از طریق مکاتبات کتبی، مانند ایمیل یا نامه، یا از طریق مکالمه رو در رو، پیشنهادات خود را ارائه می کنند. به طور معمول، شخص، افراد یا شرکتی که این حرف را می شنوند منابع مالی برای یک طرح تجاری یا سرمایه گذاری را در اختیار دارند.

مطالب مرتبط:  چگونه به ارائه آسانسوری بپردازیم (با مثال)

چگونه یک طرح بنویسیم

نوشتن یک موضوع یک عنصر مهم برای انواع ایده های تجاری در صنایع مختلف است. با این حال، می‌توانید نسخه‌ای از مراحل زیر را برای تناسب با سبک، دامنه و صنعت طرح بعدی خود اجرا کنید:

۱. دستورالعمل ارسال را بخوانید

اولین گام هنگام نوشتن یک طرح این است که اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل‌های ارسال طرح را رعایت می‌کنید. اگر کسب‌وکاری که می‌خواهید در آن راه‌اندازی کنید دارای مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های ارسال است، با خواندن آن‌ها شروع کنید تا مطمئن شوید که دقیقاً آنها را دنبال می‌کنید. هنگامی که با دستورالعمل ها آشنا شدید، می توانید فرآیند نگارش واقعی را شروع کنید.

۲. ایده خود را معرفی کنید و زاویه خود را مشخص کنید

به سرمایه گذاران بالقوه خود به طور واضح بگویید که ایده شما چیست، چگونه می تواند به واقعیت تبدیل شود و نتیجه ای که امیدوارید به دست آورید. از این زمان برای توضیح نکات خود استفاده کنید و هرگونه نقطه مقابلی را که ممکن است ایجاد شود برطرف کنید.

سعی کنید منحصر به فرد بودن و اهمیت ایده خود و اینکه چرا باید به مشتریان و سرمایه گذاران بالقوه علاقه مند باشد را به طور مختصر و واضح توضیح دهید. ایده این است که به جای بیان ویژگی ها، مزایا را برجسته کنید.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی دهان به دهان

۳. روش شناسی خود را توضیح دهید

در صورت دریافت بودجه مورد نیاز برای تکمیل این پروژه، پشتیبانی از طرح خود با ارائه یک متدولوژی محکم و یک فرآیند روشن برای توسعه بسیار مهم است. پس از توضیح برنامه اقدام خود، می توانید یک بودجه تقریبی را در نظر بگیرید تا سرمایه گذاران بتوانند ببینند پول آنها به کجا می رود و چگونه می تواند در هر مرحله از فرآیند کمک کند. مهم است که داده های محکمی برای پشتیبان گیری از ادعاهای خود داشته باشید.

۴. یک مهلت برای نسخه نهایی اولیه تخمین بزنید

مرحله بعدی هنگام نوشتن یک طرح، تخمین مهلتی برای نسخه نهایی اولیه ایده شما است. این می تواند پیش نویس یک کار مکتوب، نمونه اولیه یک محصول یا نتایج آزمایش نهایی آزمایشگاهی مربوط به ایمنی محصول شما باشد. اطمینان حاصل کنید که منابع خود را برای اثبات هرگونه ادعایی که دارید ارائه می دهید.

۵. برای پاسخ دادن به سوالات آماده باشید

پیش بینی کنید که ممکن است با چه سوالاتی روبرو شوید و پاسخ های آن را آماده کنید. در حالت ایده‌آل، ممکن است این سؤالات را پیش‌بینی کرده باشید و پاسخ‌ها را در ارائه خود کار کرده باشید. سعی کنید محصول پیش بینی شده خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید با اطمینان پاسخ های مختصری به سوالات سرمایه گذاران خود ارائه دهید.

مطالب مرتبط:  ۱۰ نکته برای کمک به شما در شبکه سازی مانند یک حرفه ای

نکاتی برای نوشتن یک گام

در اینجا چند نکته برای اطمینان از بی عیب و نقص بودن آهنگ شما وجود دارد.

متمرکز بمانید

مردم مشغول هستند، و مهم است که زمانی را که برای شنیدن صدای شما اختصاص داده اند در نظر بگیرید. اگر سرمایه گذاران نتوانند علاقه مند باقی بمانند یا ایده شما را به سرعت درک نکنند، ممکن است به این نتیجه برسند که مشتریان آنها نیز آن را درک نمی کنند یا به آن اهمیت نمی دهند. هدف خود را بر ایده اصلی پیشنهاد خود متمرکز کنید.

مطالب مرتبط: ۱۲ راه برای بهبود تمرکز در محل کار

برای ارائه جزئیات آماده باشید

هنگامی که در حال آماده سازی ارائه خود هستید، از خود بپرسید که سرمایه گذاران چگونه می توانند با تهیه منابع این پروژه سود ببرند. ایده خوبی است که نیازهای مشتریان خود را درک کنید، از بازگشت سرمایه (ROI) که سرمایه گذاران شما می توانند انتظار داشته باشند، بدانید که چگونه می توانید محصول خود را بازاریابی کنید و چگونه می تواند از رقبا پیشی بگیرد، ایده خوبی است. نشان دادن دانش و علاقه خود به توسعه یک مدل کسب و کار، بودجه و برنامه و دانستن خطرات و پاداش بالقوه ممکن است به شما کمک کند به عنوان فردی با تجربه، باهوش و فداکار برتر باشید.

طرح آسانسور خود را کامل کنید

ببینید آیا می‌توانید یک مقدمه کوتاه‌تر از آهنگ خود را در یک بازه زمانی ۳۰ تا ۶۰ ثانیه قرار دهید. داشتن این آماده برای هر فرصت کوتاهی می تواند احتمال اطمینان از قرار ملاقات را برای تنظیم اصلی خود افزایش دهد. همچنین می تواند به سرمایه گذاران بالقوه ایده ای بدهد که هنگام ملاقات با شما چه انتظاری داشته باشند.

مطالب مرتبط: چگونه می توان ارائه آسانسوری کامل را ایجاد کرد

در مورد صنعت تحقیق کنید

اطمینان حاصل کنید که مخاطبان و رقبای محصول خود را می شناسید و مطمئن باشید که سرمایه گذاران مناسب را معرفی می کنید. سرمایه گذاران مناسب کسانی هستند که منافعشان با شما و ایده های شما همخوانی دارد. اعداد خود را دوباره بررسی کنید، مطمئن شوید که شواهدی برای اثبات ادعاهای خود دارید و حرف خود را مختصر و قابل فهم نگه دارید.

قراردادهای خود را بخوانید

قبل از شروع خود، مطمئن شوید که این سرمایه گذار در گذشته چه نوع سرمایه گذاری هایی انجام داده است و مطمئن شوید که قبل از امضای قراردادهای خود، تمام نکات دقیق قراردادهای خود را مطالعه کرده اید. شما باید دقیقاً بدانید که چه چیزی دریافت می کنید، از نظر بودجه، جدول زمانی و سایر منابع، و سعی کنید حقوق مالکیت معنوی خود را در قرارداد خود روشن کنید.

نمونه ای از یک مسابقه موفق

در اینجا نمونه ای از یک طرح موثر است که می توانید به آن اشاره کنید:

صبح بخیر آقای احمدی!

می خواستم با شما تماس بگیرم و به شما بگویم که من از طرفداران برند شما هستم و اخیراً عاشق کاری هستم که انجام می دهید. من آخرین محصول شما را به صورت آنلاین خریداری و به اشتراک گذاشته ام و به نظر می رسد مردم نیز واقعاً آن را دوست دارند.

دلیل دیگری که من با شما تماس می‌گیرم این است که بخش اصلی کسب‌وکار من شامل کار با مارک‌هایی مانند شما می‌شود تا به ایجاد محتوایی کمک کند که مقیاس‌پذیر باشد و از نظر تعامل و تبدیل بازده بالایی داشته باشد.

دوست دارم با شما یا یکی از اعضای تیمتان درباره استراتژی بازاریابی محتوایتان بنشینم و با هم صحبت کنم و ببینم آیا می‌توانیم با هم همکاری کنیم تا ترافیک بیشتری برای شما به ارمغان بیاوریم. کسب و کار من به چندین برند بزرگ کمک کرده تا ترافیک خود را به طور متوسط ​​۴۷ درصد در سال جاری افزایش دهند و دوست دارم روش های خود را با شما به اشتراک بگذارم. آیا دوست دارید برای یک تماس تلفنی یا یک قهوه سریع برای گپ زدن بنشینید؟

خیلی ممنون. من منتظر گفتگو با شما هستم.

میثم یارالهی
(۰۲۱) ۱۱۱۱۱۱۱۱
mysite.com

PS می‌توانید برخی از جدیدترین همکاری‌های موفق ما را در اینجا [لینک] و اینجا [پیوند] بررسی کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

    1. سلام

      قاعدتا اونچه که در این مقاله نوشته شده، می تونه پاسخگوی این سوال شما باشه.
      ولی باز اگه بخوام به زبونی دیگه ارائه راهکار کنم؛ برای نوشتن یه ایده جذاب و موثر، مراحل زیر رو دنبال کنید:

      ۱. شناخت هدفتان: قبل از هر چیزی، باید هدفتون رو درک کنید. باید بدونید که آیا می‌خواید ایده‌تون رو به دست یه سرمایه‌گذار پیشنهاد بدید، یا به تیمی دیگه معرفی می‌کنید. هر هدف ممکنه نیازهای متفاوتی داشته باشه.

      ۲. تعریف چالش: در این مرحله باید مشکلی یا چالشی رو به خوبی شناسایی کنید که ایده‌تون قراره حل کنه. بیان کنید که دقیقاً چه مشکلی وجود داره و چرا لازمه این چالش حل بشه.

      ۳. ارائه راه‌حل: در این قسمت، به تفصیل توضیح بدید که چطور ایده یا پروژه شما می‌تونه به حل این چالش کمک کنه. استدلال ایده‌آل برای اثبات اینه که راه‌حل شما چرا بهترین انتخاب برای حل مشکله.

      ۴. اهمیت: در این مرحله باید به مخاطبان خود بگید چه نیازهایی از حل این مشکل براشون ایجاد می‌شه و چرا حل اون مشکل براشون اهمیت داره. به دلایل احتمالی بپردازید و توجهشون رو به چالش جلب کنید.

      ۵. فواید: در این قسمت باید نشون بدید که چه فوایدی برای مخاطبان شما ایجاد خواهد شد اگه به ایده یا پروژه شما پیوست کنند یا اون‌ها رو حمایت کنند. بهبود عملکرد، افزایش درآمد یا صرفه‌جویی در زمان و پول از جمله فواید می‌تونند باشند.

      ۶. خلاصه: در این مرحله، ایده یا پروژه خود رو به صورت خلاصه و جذاب بیان کنید. اغلب این بخش به عنوان “ایراد شهرتی” معروفه و باید توانایی شما در جلب توجه رو نشون بده.

      با رعایت این مراحل، می‌تونید طرحی جذاب و قانع‌کننده برای ایده یا پروژه خود نوشته و با دیگران به اشتراک بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *