بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه یک فراخوان خوب بنویسیم (با مثال)

فراخوانی برای اقدام

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک فراخوان برای اقدام طراحی شده است تا چشم خواننده را جلب کند و او را ترغیب کند تا به اقدامی که از او درخواست می‌کنید عمل کند. برخی از پاسخ‌هایی که یک فراخوان برای اقدام درخواست می‌کند شامل کلیک کردن روی پیوندی به وب‌سایت، خواندن کتاب الکترونیکی یا خرید محصولی است که می‌فروشید. شما باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان هدف خود را می شناسید تا بتوانید پیام های خود را اصلاح کنید و نرخ تبدیل خود را در ایمیل ها و پست های رسانه های اجتماعی بهبود بخشید.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می دهیم که فراخوان چیست، چگونه یک فراخوان بنویسیم و نمونه هایی با کیفیت را به نمایش بگذاریم.

بیشتر بخوانید: استفاده از مدیریت عملکرد در محیط کار

فراخوان برای اقدام چیست؟

فراخوان برای اقدام بخشی از یک پیام مکتوب است که الهام بخش مشتریان است و آنها را به اقدام در مورد پست شما هدایت می کند که مستقیماً برای سازمان شما مفید است. فراخوانی برای اقدام می‌تواند فراتر از بازاریابی باشد و یک اقدام با تأثیر گسترده بر دیگران، مانند بازیافت بطری‌های شیشه‌ای یا خواندن مقاله دیگری برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص، ارتباط برقرار کند. اگر یک فراخوان برای اقدام به خوبی نوشته باشید، بینندگان شما ممکن است به حامیان ثابت برند شما تبدیل شوند و در عین حال در معرض دید محصولات و خدمات شما قرار بگیرند.

چند محصول متداول که بازاریابان سعی در استفاده از فراخوان برای اقدام دارند عبارتند از:

آزمایشات رایگان محصول

آزمایش‌های رایگان به مشتریان قبل از اینکه فرصت خرید آن را پیدا کنند، نگاهی اجمالی به محصول شما می‌دهند. به این ترتیب، آنها این گزینه را خواهند داشت که به خرید محصول شما ادامه دهند، اما همچنین این فرصت را برای تیم فروش شما فراهم می کند تا بفهمند چه چیزی آنها را به تصمیم آنها سوق داده است و آیا آنها در آینده به خرید از شرکت شما فکر می کنند یا خیر. دعوت به اقدام می تواند برای مشتری به دلیل تحسین آنها از دسترسی فوری خوشحال کننده باشد، اما مشتریان باید پس از کلیک بر روی پیوند، انتظار تعامل بیشتری با شرکت شما داشته باشند.

محتوای ایجاد شده توسط شرکت

بسیاری از فراخوان ها به اقدام به محتوای منتشر شده در وب سایت شما پیوند می خورند، بنابراین باید یک تیم اختصاصی داشته باشید که محتوای مرتبط را منتشر کند که رهبری فکری شرکت شما را ایجاد کند. رهبری فکری به این معنی است که شما دائماً نظر مشتریان و سایر رهبران تجاری در صنعت خود را تحت تأثیر قرار می‌دهید، که نه تنها باعث سود می‌شود، بلکه فرصتی رو به رشد برای به یاد ماندنی شدن برای سال‌های آینده نیز به همراه دارد. به عبارت دیگر، فراخوان به اقدام می‌تواند به مشتریان این امکان را بدهد که اقدامی انجام دهند و محتوای معناداری را جذب کنند که بر ارزش‌های اصلی آنها تأثیر می‌گذارد و با سازمان شما ارتباط برقرار می‌کند.

نظرسنجی مشتریان و تجربه کاربر

اگر موفقیت شرکت شما از محصولات یا خطوط تولید خاصی ناشی می‌شود، از دعوت به عمل خود برای ایجاد بازخورد از مشتریان در لیست ایمیل خود استفاده کنید تا افکار اولیه آنها را در مورد آن ببینید. شما باید به مشتریان خود انگیزه دهید تا نظرسنجی ها را تکمیل کنند، بنابراین می توانید پاسخ های صادقانه دریافت کنید و در عین حال به آنها برای برقراری ارتباط با شرکت خود پاداش دهید. یک کارت هدیه به یک شریک شناخته شده برند شما، انگیزه قابل توجهی برای تقویت الهام آنها نیز هست.

بیشتر بخوانید: ارزش های اصلی: بررسی اجمالی و مثال ها

چگونه یک فراخوان بنویسیم

برای نوشتن یک فراخوان موثر که فروش و مشتریان را به سمت برند شما سوق دهد، این مراحل را مرور کنید:

۱. از افعال کنشی برای شروع فراخوانی خود استفاده کنید

شما می خواهید از افعالی استفاده کنید که با عملی که می خواهید مشتریان بالقوه انجام دهند مطابقت دارد. اگر در رسانه‌های اجتماعی پست می‌کنید یا تبلیغاتی را برای نمایش در موتورهای جستجو ارسال می‌کنید، باید مختصرتر صحبت کنید زیرا محدودیت کاراکتر مشخصی برای کار کردن دارید. کلماتی مانند “خرید، سفارش، دانلود” و “پر کردن” می توانند از کاربران بخواهند تا اقدامات مختلفی را انجام دهند که مطابق با اقدامات مورد نظر شما است.

۲. دعوت به اقدام خود را با چیزی که اشتیاق مخاطبان هدف شما را افزایش می دهد به پایان برسانید

شما باید احساساتی را برانگیزید که مربوط به فوریت آنها برای خرید محصول شما است. با این حال، به این معنی است که برای ایجاد واکنش مشابه باید در رویکرد خود پرشور باشید. یک مثال می تواند این باشد که مشتری از فروش جمعه سیاه استفاده کند و تا نیمه شب از ۷۰ درصد تخفیف برای خرید برخوردار شود. یکی دیگر از این موارد می تواند برنامه ریزی برای تعطیلات آخر هفته خود باشد، اما باید این نوع تماس ها را با علامت تعجب پایان دهید تا توجه کاربران علاقه مند به این معامله را جلب کنید.

۳. پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را فهرست کنید

مشتریان همیشه باید بدانند که چگونه فراخوان بر روی آنها و نیازهایشان تأثیر می گذارد. آیا این دعوت به اقدام بینشی در مورد صرفه جویی در هزینه ها ارائه می دهد یا می تواند به آنها در بهبود در محل کار کمک کند؟ یافتن اینکه چه چیزی می تواند منجر به پیشرفت در مرحله بعدی فرآیند خرید شود، باعث ایجاد یک فراخوان عملی برای اقدام می شود. یک مشاوره رایگان می تواند کنجکاوی آنها را افزایش دهد و آنها را در معرض پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما قرار دهد.

۴. مهلت های فروش مهم را در محصولات خود برجسته کنید

فروش جمعه سیاه، دوشنبه سایبری و چهارم ژوئیه می تواند به مشتری این فرصت را بدهد که از یک پیشنهاد یک بار مصرف سرمایه گذاری کند. با این حال، فروش در این مدت یک رویکرد باند واگن برای تلاش‌های بازاریابی شما ایجاد می‌کند و می‌توانید مشتریانی را که ایده‌های هدیه برای عزیزانشان دارند یا می‌خواهند در تعطیلات یا فصول خاصی برای یک دوست انجام دهند، وسوسه کنید.

۵. رفتار کاربر در دستگاه های مختلف را در نظر بگیرید

رفتار کاربر در صورت استفاده از لپ تاپ یا گوشی هوشمند تغییر می کند. کاربران گوشی‌های هوشمند معمولاً نتایج سریع‌تری می‌خواهند، در حالی که کاربران لپ‌تاپ و تبلت معمولاً قبل از خرید، زمان بیشتری را صرف تحقیق و مرور می‌کنند.

فراخوانی برای اقدامی که می تواند برای کاربران گوشی های هوشمند متمایز باشد این است که با شرکت خود تماس بگیرید یا برای اطلاعات بیشتر روی لینک وب سایت خود کلیک کنید. قبل از ادامه، مطمئن شوید که وب سایت شما در این دستگاه ها کاربرپسند است. موتورهای جستجو همچنین فرصت هایی را برای تبلیغاتی ارائه می دهند که فقط در دستگاه های تلفن همراه قابل مشاهده هستند.

بیشتر بخوانید: طرح بهبود مستمر محل کار: تعریف، تکنیک ها و مثال ها

نمونه های فراخوان برای اقدام

این فراخوان‌های اقدام نمونه را مرور کنید تا به شما کمک کند درخواست‌های خود را اصلاح کنید و بهتر به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید:

مثال ۱:

فراخوان اقدام: کتاب الکترونیکی ما را خریداری کنید

دعوت به اقدام اصلاح شده: بررسی کنید که چرا بازاریابان این کتاب پرفروش را برای گسترش تلاش های بازاریابی خود می خوانند.

مثال ۲:

دعوت به عمل: از نی های سازگار با محیط زیست استفاده کنید

دعوت به اقدام اصلاح شده: وقتی با نی های پلاستیکی نوشیدنی می نوشید، خطر بیشتری برای استفاده از موادی دارید که زندگی اقیانوس ها را آلوده می کنند. از نی های سازگار با محیط زیست برای به حداقل رساندن تأثیر آلودگی زیر دریا و سراسر جهان استفاده کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *