ایجاد یک کانال یوتیوب می تواند مزایای زیادی را برای مشاغل کوچک و بزرگ فراهم کند. بسته به اهداف شرکت شما، یک کانال YouTube ممکن است راه جدیدی برای ارائه محصولات یا خدمات شما در مقابل مشتریان بالقوه یا حتی یک منبع درآمد اضافی ارائه دهد. هنگام راه اندازی یک کانال یوتیوب برای کسب و کار خود، چندین قدم وجود دارد که باید برای افزایش احتمال موفقیت خود انجام دهید.
در این مقاله از ایوسی، راهنمای گام به گام نحوه ایجاد یک کانال YouTube موثر برای کسب و کار یا برند خود را ارائه می دهیم.
چگونه یک کانال یوتیوب برای کسب و کار خود راه اندازی کنید
برای ایجاد یک کانال یوتیوب موفق برای برند یا کسب و کار خود، این نه مرحله را دنبال کنید:
۱. یک حساب Google ایجاد کنید
YouTube از اطلاعات ورود به سیستم حساب Google یک فرد برای ایجاد یک کانال YouTube استفاده می کند. اگر قبلاً یک حساب Google دارید یا از خدمات Google استفاده می کنید، باید بتوانید از آن حساب برای ایجاد یک حساب YouTube استفاده کنید. اگر در حال حاضر یک حساب Google ندارید، می توانید به سرعت یک حساب کاربری برای YouTube ایجاد کنید.
۲. یک حساب نام تجاری YouTube راه اندازی کنید
هنگامی که با استفاده از اطلاعات کاربری گوگل خود وارد YouTube شدید، اکنون می توانید یک کانال YouTube برای کسب و کار یا نام تجاری خود راه اندازی کنید. برای انجام این کار، به حساب YouTube خود وارد شوید و پس از ورود به سیستم، روی نماد سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. نماد چرخ دنده را انتخاب کنید تا به تنظیمات YouTube خود بروید. “ایجاد یک کانال جدید” را انتخاب کنید و سپس “استفاده از یک کسب و کار یا نام دیگر” را انتخاب کنید. سپس میتوانید «نام تجاری» را با نام تجاری یا کسبوکار خود پر کنید و روی «ایجاد» کلیک کنید تا راهاندازی حساب نام تجاری YouTube خود را به پایان برسانید.
۳. حساب برند YouTube خود را سفارشی کنید
قبل از شروع انتشار محتوا و تبلیغ کانال YouTube خود، ابتدا باید حساب برند خود را سفارشی کنید تا مطمئن شوید که برای شرکت شما حرفه ای و منحصر به فرد به نظر می رسد. برای افزودن توضیحات به کانال YouTube خود، روی دکمه “Customize Channel” که در بالای صفحه حساب شما نمایش داده می شود، کلیک کنید. سپس میتوانید صفحه YouTube خود را به روشهای مختلف سفارشی کنید، از جمله با افزودن توضیحی درباره شرکت، موقعیت مکانی، ایمیل تجاری و سایر اطلاعات مرتبطی که میخواهید با کاربران به اشتراک بگذارید.
هنگام ایجاد شرح کسب و کار خود، می توانید کلمات کلیدی مختص شرکت خود را وارد کنید تا به کاربران کمک کنید به راحتی شما را در YouTube جستجو و پیدا کنند. همچنین باید پیوندهایی به وبسایت کسبوکار خود و همچنین پروفایلهای مرتبط با رسانههای اجتماعی را برای تشویق کاربران به تعامل با پلتفرمهای آنلاین شرکتتان درج کنید.
مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند
۴. تصمیم بگیرید که چه محتوایی ایجاد می کنید
ایجاد محتوایی که مخاطب مورد نظر شما را هدف قرار دهد، کلید داشتن یک کانال یوتیوب موفق است. آموزش های ویدیویی، توصیفات و انواع دیگر محتوا می تواند به مرتبط و جذاب نگه داشتن کانال شما کمک کند. مطمئن شوید که مستقیماً به مخاطبان هدف خود پاسخ می دهید و نیازهای آن کاربران را مجدداً ارزیابی می کنید تا بتوانید به طور مداوم آگاهی برند خود را افزایش دهید.
۵. یک تریلر کانال ایجاد کنید
ایجاد یک تریلر برای کانال YouTube شرکت شما به کاربران جدید معرفی سریع برند شما را می دهد و به آنها اجازه می دهد تا بدانند از کانال شما چه انتظاری دارند. تریلرها معمولاً کوتاه هستند و فقط حاوی اطلاعات مقدماتی هستند که برای بازدیدکنندگان جدید مفید خواهد بود.
مطالب مرتبط: نحوه ایجاد یک تصویر کوچک YouTube در ۶ مرحله (با نکات)
۶. اولین ویدیوی خود را آپلود کنید
با استفاده از تحقیقاتی که بر روی مخاطبان هدف خود انجام داده اید، ویدیوهایی ایجاد کنید که با برند شما مرتبط هستند و اطلاعاتی را که برای انتقال نیاز دارید، به اشتراک بگذارید. پس از فیلمبرداری و ویرایش ویدیو، میتوانید آن را به سادگی با کلیک کردن روی دوربین با نماد علامت مثبت در سمت راست بالای صفحه حساب خود، و سپس روی «آپلود ویدیو» در کانال خود آپلود کنید.
۷. ویدیوهای خود را برای جستجو بهینه کنید
YouTube پارامترهایی را ارائه می دهد که می توانید برای بهینه سازی ویدیوهای خود به گونه ای استفاده کنید که یافتن آن توسط مخاطبان هدف شما آسان باشد. بخشهای عنوان، برچسبها و توضیحات آپلود ویدیو جایی است که میتوانید کلمات کلیدی و سایر اطلاعات جستجوی مرتبط را وارد کنید که ویدیوی شما را برای جستجوی YouTube بهینه میکند. یک ویدیوی یوتیوب که به خوبی بهینه شده است در بالای صفحات نتایج جستجو در گوگل ظاهر می شود که می تواند ترافیک کانال شما را افزایش دهد و به مشتریان بالقوه بیشتری دلیلی برای انتخاب برند شما ارائه دهد.
بیشتر بخوانید: ۶ بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو با مقایسه (آسان و قدرتمند)
۸. ویدیوهای YouTube خود را به اشتراک بگذارید
هنگامی که یک ویدیو را در کانال YouTube برند خود آپلود کردید، پیوند را در پلتفرم های رسانه اجتماعی شرکت خود به اشتراک بگذارید. یک برنامه زمانبندی پستها را تعیین کنید و زمانهایی از روز را که کاربران رسانههای اجتماعی شما بیشتر درگیر و فعال هستند، ارزیابی کنید. این کمک می کند تا در معرض دید کانال YouTube خود قرار بگیرید و بینندگان بیشتری را جذب کنید. در نظر بگیرید که ویدیوهای YouTube برند خود را به وب سایت شرکت خود یا یک پیوند برجسته به کانال برند خود اضافه کنید تا زمانی که کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، در جلو و مرکز قرار گیرند.
۹. از ویدیوهای یوتیوب خود کسب درآمد کنید
اکنون که کانال خود را ایجاد کردید، یاد بگیرید که چگونه از تبلیغات استفاده کنید و به طور بالقوه از YouTube درآمد کسب کنید. کسب درآمد از ویدیوها به YouTube اجازه می دهد تا تبلیغاتی را بر روی محتوای شما اجرا کند که در حین مشاهده آنها درآمد کسب کند، با میانگین پرداختی حدود ۱۸ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از آگهی. حتماً درباره محدودیتهای YouTube در مورد کسب درآمد از کانال خود تحقیق کنید .
مطالب مرتبط: نرخ تکمیل ویدیوی خود را چگونه محاسبه می کنید؟