بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه می توان با موفقیت در مورد نرخ های قرارداد مذاکره کرد

نکاتی برای مذاکره موفق در قرارداد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مذاکره در مورد نرخ قرارداد یک مهارت ضروری برای هر پیمانکاری است، زیرا برای تعیین مبلغی که برای خدمات شما به مشتریان خود صورتحساب می دهید بسیار مهم است. مذاکره در مورد نرخ قرارداد منصفانه می تواند به راضی نگه داشتن مشتریان شما کمک کند و به شما امکان می دهد زندگی مورد نظر خود را ایجاد کنید.

در این مقاله از ایوسی، اهمیت مذاکره موفقیت‌آمیز در مورد نرخ قرارداد را شرح می‌دهیم، نحوه مذاکره در مورد نرخ قرارداد را توضیح می‌دهیم و نکاتی را برای مذاکره مؤثر ارائه می‌دهیم.

مرتبط: مهارت های مذاکره: تعریف و مثال

چرا مذاکره مهم است؟

تمایل به سازش در طول مذاکرات می تواند فرصت های کاری ارزشمندی را برای شما به ارمغان بیاورد. مذاکرات سازنده منجر به یک توافق سودمند متقابل بین مشتری و پیمانکار می شود. تبدیل شدن به یک مذاکره کننده موثر می تواند به شما کمک کند تا سبد کسب و کار آزاد خود را بسازید و شهرت خود را به عنوان یک پیمانکار ارزشمند بسازید.

مطالب مرتبط: ۱۲ نکته برای مذاکره در یک قرارداد

نحوه مذاکره در مورد نرخ قرارداد

راه های زیادی برای مذاکره در مورد نرخ قرارداد وجود دارد که هم به نفع مشتری و هم پیمانکار است. از این مراحل برای مذاکره در مورد نرخ قرارداد بعدی خود استفاده کنید:

۱. حداقل نرخ قابل قبول خود را تعیین کنید.

نتیجه شما که به عنوان حداقل نرخ قابل قبول نیز شناخته می شود، پایین ترین نرخ ساعتی است که می خواهید یا می توانید از یک مشتری هزینه کنید. با استفاده از محاسبات زیر می توانید کمترین نرخ خود را تعیین کنید:

  • حقوق مورد نظر خود را به هزینه های سربار خود اضافه کنید. می توانید آن را بر اساس حقوق قبلی خود به عنوان یک کارمند یا با نگاه کردن به حقوق مشاغل مشابه به صورت آنلاین تعیین کنید. هزینه های سربار شامل مواردی مانند اجاره فضای اداری، لباس فرم، ابزار، تبلیغات و وسایل نقلیه شرکت است. به عنوان مثال ۸۰ میلیون تومان (حقوق سالانه) + ۲۰ میلیون تومان (هزینه های سربار) = ۱۰۰ میلیون تومان.

  • کل را در حاشیه سود مورد نظر خود ضرب کنید. اگر می خواهید حاشیه سود ۲۰% داشته باشید، ۲۰% را در ۱۰۰ میلیون تومان ضرب کنید تا به ۲۰ میلیون تومان برسید. این حاشیه سود را به کل هزینه های خود اضافه کنید. در این مثال، ۱۰۰ میلیون تومان + ۲۰ میلیون تومان = ۱۲۰ میلیون تومان.

  • کل آن را بر ساعات قابل پرداختی که انتظار دارید کار کنید، تقسیم کنید. این کار را برای یک سال کامل انجام دهید تا حداقل نرخ ساعتی خود را دریافت کنید. اگر امسال قصد دارید ۲۰۰۰ ساعت کار کنید، ۱۲۰ میلیون تومان را بر ۲۰۰۰ تقسیم کنید تا ۶۰ هزار تومان در ساعت دریافت کنید.

نتیجه حداقل نرخ ساعتی قابل قبول شماست. حداقل نرخ شما لزوماً عددی نیست که به مشتریان ارائه می‌دهید، اما به شما امتیازی می‌دهد که نمی‌توانید در طول مذاکرات از آن پایین بیاورید.

۲. صنعت خود را بشناسید

نرخ های قرارداد می تواند از صنعت به صنعت متفاوت باشد. به عنوان مثال، پیمانکاران در فناوری اطلاعات اغلب می توانند نرخ های بالاتری نسبت به نویسندگان داشته باشند، زیرا مهارت های آنها اغلب تقاضای بالاتر و تخصصی تر است و به آموزش پیشرفته یا پیچیده نیاز دارد. دریابید که سایر پیمانکاران در زمینه شما چه چیزی را شارژ می کنند. سازمان های تجاری یا حرفه ای، سایر پیمانکاران مستقل و نمایشگاه های تجاری مکان های عالی برای یافتن استانداردهای قراردادهای صنعتی هستند.

۳. ارزش خود را به عنوان یک پیمانکار بدانید

نرخ قرارداد شما بسته به مهارت ها و تجربه کاری منحصر به فرد شما متفاوت خواهد بود. پیمانکاران با مهارت‌های کمیاب که تقاضای بالایی دارند، می‌توانند نرخ‌های بسیار بالاتری از دستمزد را دریافت کنند، مانند کسانی که سابقه تجربه دارند.

۴. محل زندگی شما می تواند بر پرداخت شما تأثیر بگذارد

جایی که شما زندگی می کنید یا مشتری شما در آن قرار دارد نیز ممکن است بر میزان پولی که می توانید در یک مذاکره قرارداد سفارش دهید تأثیر بگذارد. دستمزدها در شهرها معمولاً بیشتر از مناطق دورافتاده است که می تواند به دلیل عوامل متعددی از جمله هزینه بالاتر زندگی در مناطق شهری، مالیات و میزان تقاضا برای خدمات باشد.

۵. ویژگی ها و شرایط منحصر به فرد هر مشتری را در نظر بگیرید

نرخ شما ممکن است از مشتری به مشتری به دلیل شرایط منحصر به فرد هر پروژه متفاوت باشد. معمولاً می‌توانید برای پروژه‌هایی که نیاز به چرخش سریع، جابجایی یا سفر طولانی دارند، نرخ قرارداد بالاتری را درخواست کنید. برعکس، اگر کار مجازی باشد یا اگر مزایا بخشی از بسته حق‌الزحمه شما باشد، نرخ قرارداد ممکن است کمتر باشد.

هنگام مذاکره، محدودیت های مشتری را در نظر داشته باشید. حتی اگر مشتری فکر کند شما ارزش پول بیشتری دارید، ممکن است سقف حقوقی داشته باشد که مانع از پرداخت بیشتر شما شود. در این صورت، زمان و توجه خود را بر جنبه های انعطاف پذیرتر قرارداد خود متمرکز کنید، مانند اینکه چند وقت یکبار باید پیشرفت را گزارش دهید.

۶. طیفی از نرخ های ساعتی را از مشتریان بالقوه دریافت کنید

تعیین طیفی از نرخ های قابل قبول توسط مشتریان بالقوه می تواند روند مذاکره را تسریع کند. داشتن مرزهای بالا و پایین به وضوح تعریف شده می تواند به معنای رسیدن به نرخ مطلوب زودتر باشد.

۷. با نرخ بالا شروع کنید

زمانی که مذاکره می کنید، همیشه با نرخی بالاتر از آنچه قبول می کنید شروع کنید و بدانید که نرخ نهایی قرارداد کمتر خواهد بود. شروع بالا با توقع پایین آمدن می تواند مانع از استقرار شما در حداقل نرخ قابل قبول یا کمتر از آن شود. نرخ شروع شما باید بلندپروازانه باشد، اما به یاد داشته باشید که در محدوده صنعت و محدودیت های مشتری باقی بمانید.

۸. جا برای مذاکره بگذارید

برای مشتریانی که قبل از شروع بحث در مورد قرارداد می خواهند یک قیمت پیشنهادی داشته باشند، مذاکره را با این جمله ادامه دهید: “نرخ ساعتی معمولی من ۶۰ هزار تومان است، اما ممکن است بسته به ویژگی های هر شغل متفاوت باشد. اگر اطلاعات پروژه بیشتری به من ارائه دهید، می توانم نقل قول کنم. شما هزینه دقیق تری دارید.” این پاسخ به شما و مشتری شما نقطه شروعی برای مذاکره می دهد.

۹. شارژ را براساس پروژه و نه ساعتی در نظر بگیرید

اگر بتوانید یک کار را سریعتر از بازه زمانی مشتری انجام دهید، ممکن است برای شما سودمند باشد که به جای ساعت، هزینه را بر اساس پروژه انجام دهید.

۱۰. مذاکرات قبلی را پیگیری کنید

اگر یک مذاکره اولیه شما را بدون توافق متقابل رها کرد، حتماً موارد بحث را یادداشت کنید. ثبت گزارش از هر جلسه مذاکره می تواند در زمان شما صرفه جویی کند زیرا نیازی به بررسی مجدد موضوعاتی که قبلاً بحث شده نیست.

بیشتر بخوانید: درک فرآیند مذاکره

نکاتی برای مذاکره موثر

در اینجا هفت نکته برای مذاکره موثر در مورد نرخ قرارداد وجود دارد:

  • یک توافق سودمند متقابل را هدف قرار دهید: زمانی که شما و مشتری‌تان هر دو احساس می‌کنید که معامله خوبی به دست آورده‌اید، می‌تواند به ایجاد یک رابطه کاری مثبت در طول مدت قراردادتان و بعد از آن کمک کند.
  • مذاکره را به عنوان فرصتی برای ایجاد رابطه در نظر بگیرید: مشتریان خوشحالی که با آنها به خوبی کنار می آیید ممکن است بیشتر برای تجارت آینده به شما مراجعه کنند و از طریق توصیفات و مراجع به رشد کسب و کار شما کمک کنند.
  • به تأخیر انداختن مذاکرات با مشتری را در نظر بگیرید: اگر یک مشتری بالقوه قبل از آماده شدن شما را برای تعیین قیمت درخواست می کند، جلسه ای را در تاریخ بعدی برنامه ریزی کنید تا به خودتان زمان بدهید تا قیمت خود را در نظر بگیرید و مبلغ واقعی و قابل قبولی را بخواهید.
  • احساسات را از مذاکره دور نگه دارید: یکی از کلیدهای موفقیت در مذاکرات قرارداد این است که همیشه آرام، دوستانه و صبور باشید.
  • بپذیرید که هر مذاکره ای نتیجه نمی دهد: مذاکره مهارتی است که با تمرین بهبود می یابد. حتی مذاکرات “شکست خورده” می تواند چیزی به شما بیاموزد و توانایی های شما را بهبود بخشد.
  • حداقل نرخ مجاز خود را مجدداً ارزیابی کنید: حداقل نرخ مجاز شما باید در طول زمان با افزایش تجربه، مهارت و تخصص تغییر کند.
  • مذاکرات را با ایمیل تشکر دنبال کنید: حتی اگر مذاکرات قرارداد شما منجر به شغل نشد، حفظ روابط حرفه ای ممکن است زمینه را برای فرصت های آینده فراهم کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *