بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه تماس با یک سرمایه گذار فرشته

آیا یافتن جزئیات تماس سرمایه گذاران فرشته سخت است؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سرمایه‌گذاران فرشته افراد ثروتمندی هستند که می‌خواهند برای درصدی از شرکت سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها فراهم کنند. بسیاری از شرکت‌های جدید به سرمایه‌گذاران فرشته نگاه می‌کنند، زیرا نسبت به سایر روش‌های تامین مالی، امنیت بیشتر و ریسک کمتری را ارائه می‌کنند. اگر می خواهید استارت آپ خود را تأمین مالی کنید، ممکن است بخواهید در مورد اینکه چگونه سرمایه گذاری فرشته می تواند به شما کمک کند بیشتر بدانید.

در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که سرمایه گذاران فرشته چیست، مزایای سرمایه گذاری فرشته و نحوه تماس با سرمایه گذار فرشته.

سرمایه گذار فرشته چیست؟

سرمایه گذاران فرشته معمولاً افراد ثروتمندی هستند که با مبادله سرمایه برای سهام در یک استارت آپ یا شرکت به کارآفرینان کمک می کنند. سرمایه‌گذاران فرشته ریسک بالای سرمایه‌گذاری در یک شرکت جدید را درک می‌کنند، اما معمولاً وقتی استارت‌آپ‌ها موفق هستند، به دنبال پاداش بالایی هستند. سرمایه گذاران فرشته ممکن است تا ۴۰ درصد از کسب و کار شما را برای سرمایه گذاری خود جستجو کنند.

مطالب مرتبط: سرمایه گذاری فرشته در مقابل سرمایه خطرپذیر: تفاوت چیست؟

مزایای سرمایه گذاران فرشته

این ها برخی از مزایای گنجاندن سرمایه گذاران فرشته در برنامه های تجاری شما هستند:

  • ریسک کمتر از تامین مالی بدهی: هنگامی که استارت آپ ها وام های سنتی می گیرند، باید آنها را در مدت زمان لازم بازپرداخت کنند. این پرداخت‌ها می‌توانند با رشد شرکت تداخل داشته باشند و سرمایه‌گذاری فرشته را به گزینه بهتری تبدیل کنند، زیرا سرمایه‌گذاران فرشته پس از موفقیت راه‌اندازی پول خود را پس می‌گیرند.

  • سرمایه گذاران می توانند راهنمایی ارائه دهند: بسته به سرمایه گذار فرشته، آنها ممکن است تجربه کار با شرکت های دیگر را داشته باشند و ممکن است راهنمایی هایی برای تصمیم گیری های تجاری ارائه دهند.

  • آنها می توانند در معرض خطرات بیشتری باشند: اگر می خواهید روش های غیر متعارفی را برای رشد شرکت خود دنبال کنید، سرمایه گذاران فرشته نسبت به منابع مالی سنتی که ممکن است آن را به عنوان یک ریسک بیش از حد تصور کنند، احتمال بیشتری دارد که آنها را بپذیرند.

  • بدون ضرر در صورت شکست: سرمایه گذاران فرشته می دانند که اگر استارت آپ شکست بخورد، پول خود را پس نخواهند گرفت. منابع مالی سنتی، مانند موسسات بانکی، همچنان از شما انتظار دارند که اگر سرمایه گذاری شما موفق نشد، آنها را بازپرداخت کنید.

  • ممکن است به شبکه سازی کمک کند: بسیاری از سرمایه گذاران فرشته با دیگران کار می کنند تا دارایی های خود را جمع کنند و ریسک خود را مدیریت کنند، به این معنی که وقتی با یک سرمایه گذار فرشته تماس گرفتید می توانید خود را به بسیاری از آنها معرفی کنید. بسته به صنعت و سرمایه گذار، آنها ممکن است به شما کمک کنند تا شبکه و ارتباطات قدرتمند و مفید ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: مزایای شبکه سازی: ۱۴ دلیل برای راه اندازی شبکه شما

نحوه تماس با یک سرمایه گذار فرشته

می توانید این مراحل را دنبال کنید تا یک سرمایه گذار فرشته برای ایده راه اندازی یا کسب و کار خود پیدا کنید:

۱. تعیین کنید که آیا یک سرمایه گذار فرشته برای شما مناسب است یا خیر

مشارکت دادن یک سرمایه گذار فرشته در شرکت شما مزایای زیادی دارد، اما معایبی نیز دارد. سرمایه گذاران فرشته درصدی از کسب و کار شما را برای تامین مالی خود انتظار دارند و ممکن است بخواهند در تصمیم گیری های تجاری سهیم باشند. از آنجایی که سرمایه گذاران فرشته افراد هستند، ممکن است به اندازه روش های سنتی برای تامین مالی سازگار یا قابل اعتماد نباشند. این جنبه های سرمایه گذاری فرشته را در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا انتخاب مناسبی برای شماست، در نظر بگیرید.

۲. درباره سرمایه گذاران فرشته بیشتر بدانید

مهم است که قبل از تماس با سرمایه گذاران فرشته اطلاعات بیشتری در مورد آنها بدانید. دانستن اینکه آنها معمولاً چه کسانی هستند، نیازها و تمایلات آنها می تواند به شما کمک کند موقعیت آنها را بهتر درک کنید و زمینه موثرتری ایجاد کنید. اگرچه موارد دور افتاده وجود دارد، اکثر سرمایه گذاران فرشته بین ۴۰ تا ۶۰ سال سن دارند، درآمد سالانه بیش از ۲۵۰ میلیون تومان دارند، ارزش خالص آنها ده برابر بیشتر است و اگر صنعت شرکت شما را درک کنند، احتمال بیشتری برای سرمایه گذاری دارند.

۳. منابعی را برای یافتن سرمایه گذار در نظر بگیرید

هنگامی که جستجوی خود را برای یک سرمایه گذار فرشته شروع می کنید، فهرستی از منابع بالقوه را تهیه کنید. بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند با استارت آپ هایی کار کنند که از نظر جغرافیایی به آنها نزدیک هستند، بنابراین ممکن است شانس بیشتری برای سرمایه گذاران محلی داشته باشید. در طول این مرحله، شبکه سازی و ایجاد مخاطبینی را به خاطر بسپارید که می توانند به شما در یافتن سرمایه گذاران فرشته کمک کنند. اینها برخی از منابع بالقوه برای تماس با سرمایه گذاران فرشته هستند:

  • پلتفرم های سرمایه گذاری: وب سایت های زیادی به صورت آنلاین وجود دارند که می توانند ارتباط بین سرمایه گذاران فرشته و کارآفرینان را تسهیل کنند. اینها مفید هستند زیرا می توانند شما را با سرمایه گذارانی که ممکن است محلی برای شما نباشند مرتبط کنند.

  • رویدادهای سرمایه‌گذاری فرشته: هر ساله کنفرانس‌های سرمایه‌گذار فرشته در سرتاسر کشور برگزار می‌شود، و شرکت در آن ممکن است به شما این امکان را بدهد که با سرمایه‌گذار فرشته‌ای که متناسب با نیازهای شما است، شبکه و ارتباط برقرار کنید.

  • شبکه‌های تاسیس شده: سرمایه‌گذاران فرشته گاهی دوست دارند با سرمایه‌گذاران دیگر کار کنند و دارایی‌هایشان را جمع کنند، و شبکه‌های سرمایه‌گذار فرشته زیادی وجود دارد که می‌توانید درخواست‌های تجاری را برای آنها ارسال کنید.

  • دوستان و خانواده: اگر دوستان یا خانواده ثروتمندی دارید، ممکن است ایده خوبی باشد که در زمینه کسب و کار خود به آنها نزدیک شوید. دوستان و خانواده شما احتمالاً به سرمایه گذاری شما اعتقاد دارند و می خواهند از شما حمایت کنند، اما مراقب باشید که رابطه خود را در اولویت قرار دهید.

  • سرمایه گذاران فردی: می توانید از طریق انجمن های تجاری محلی خود با سرمایه گذاران فرشته فردی تماس بگیرید.

  • مشاوران جذب سرمایه: این متخصصان می توانند به شما در به دست آوردن وجوه مورد نیازتان کمک کنند و اغلب بهترین راه ها را برای تماس با سرمایه گذاران فرشته می شناسند. اگرچه استخدام مشاوران جمع‌آوری سرمایه می‌تواند این فرآیند را ساده‌تر کند، شما باید برای خدماتشان به آنها پول بپردازید.

۴. اطلاعات و مطالب خود را آماده کنید

هنگامی که با یک سرمایه گذار فرشته تماس گرفتید، قبل از ملاقات با آنها، حتماً مطالب مرتبط را جمع آوری کنید. شما می توانید برنامه های تجاری، اهداف و اطلاعات بودجه خود را درج کنید. اگر محصولی را عرضه می کنید، آوردن نمونه اولیه ممکن است به شما کمک کند تا سرمایه گذار فرشته را متقاعد کنید که راه اندازی شما می تواند موفق باشد. سرمایه گذاران فرشته در طول جلسات با کارآفرینان سؤالات زیادی می پرسند، و آمادگی برای پاسخ به این سؤالات و تأمین مواد به سرمایه گذار شما می تواند به آنها کمک کند تا در تأمین مالی سرمایه گذاری شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

۵. یک طرح تجاری متقاعد کننده ایجاد کنید

ایجاد یک طرح تجاری متقاعد کننده مهمترین بخش تماس با یک سرمایه گذار فرشته است. طرح شما توضیحی مختصر و قانع کننده برای این است که چرا سرمایه گذار باید راه اندازی شما را تامین کند. قبل از ملاقات با سرمایه گذار، روی توسعه مهارت های بین فردی خود کار کنید.

می‌توانید با یک دوست یا همکار خود را تمرین کنید و در عین حال بر حفظ تماس چشمی، ایستادن یا نشستن مستقیم و لبخند زدن تمرکز کنید. از حقایق و ارقام استفاده کنید تا پتانسیل موفقیت خود را مشخص کنید و لحن مثبت و خوش بینانه خود را در سرتاسر برنامه خود حفظ کنید. هنگامی که یک طرح تجاری قانع کننده ایجاد کردید، می توانید آن را با هر سرمایه گذاری که با آنها تماس می گیرید به کار بگیرید.

مطالب مرتبط: چگونه می توان ارائه آسانسوری کامل را ایجاد کرد

۶. در طول فرآیند تصمیم گیری صبور باشید

برخی از سرمایه گذاران فرشته ممکن است بخواهند پس از ملاقات با شما، کمی وقت بگذارند تا درباره تصمیم خود فکر کنند. از تماس مجدد با آنها بلافاصله بعد از جلسه خودداری کنید، به جز تشکر. اجازه دادن به آن‌ها برای احساس آرامش در تصمیم‌گیری‌شان می‌تواند برای شما مفیدتر از عجله کردن آنها باشد، زیرا اگر احساس می‌کنند زمان کافی برای فکر کردن در مورد آن ندارند، ممکن است تصمیم بگیرند به شما کمک مالی نکنند.

مقالات مرتبط بیشتر:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *