بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه یک ناظر گروه متمرکز شویم

چگونه در گروه های کانونی یک مدیر موفق باشیم؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مدیران گروه های کانونی بحث ها را برای کمک به سازمان ها برای جمع آوری بازخورد در مورد محصولات یا خدمات خود تسهیل می کنند. اگر به حوزه تحقیقات بازار و تعامل با دیگران علاقه دارید، ممکن است از این حرفه لذت ببرید. درک اینکه این نقش مستلزم چیست ممکن است به شما کمک کند تا ارزیابی کنید که آیا این مسیر شغلی مناسبی برای شماست یا خیر.

در این مقاله از ایوسی، نقش ناظم گروه متمرکز، از جمله مسئولیت‌های معمول، حقوق و مهارت‌های لازم را به همراه اقداماتی که می‌توانید برای دنبال کردن این حرفه انجام دهید، مورد بحث قرار می‌دهیم.

مطالب مرتبط: ۶ مرحله برای انجام تحقیقات بازار

مدیر گروه متمرکز چیست؟

مدیر گروه متمرکز یک متخصص تحقیقات بازار است که جلسات گروه متمرکز را تسهیل و نظارت می کند. آنها مسئول این هستند که از شرکت کنندگان در گروه متمرکز بپرسند که در مورد محصول، رقبا و تلاش های بازاریابی یک شرکت چه احساسی دارند. شرکت‌کنندگان معمولاً نشان‌دهنده مصرف‌کنندگان هدف شرکت هستند و یک گروه می‌تواند بین شش تا ۱۲ شرکت‌کننده باشد. مدیران گروه تمرکز ممکن است در شرکتی که کالاها و خدمات می فروشد یا شرکت های تحقیقاتی بازار کار کنند. مسئولیت های معمول آنها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای جلسات گروه متمرکز

  • همکاری با اعضای تیم تحقیقاتی برای تعریف رویه‌های گروه متمرکز و ایجاد سوالات مرتبط یا پیشنهادات بحث

  • رهبری بحث های گروه متمرکز و حفظ آنها در مسیر درست

  • تشویق شرکت کنندگان در گروه متمرکز برای به اشتراک گذاشتن افکار و نظرات صادقانه خود

  • توسعه روش یا رویکردی که مشارکت را ارتقا می‌دهد و از اهداف پژوهشی مشتری یا ذینفعان حمایت می‌کند.

  • جمع آوری و سازماندهی داده ها و بینش از شرکت کنندگان در گروه تمرکز

  • ایجاد گزارش هایی که یافته های آنها را خلاصه می کند

  • به اشتراک گذاری گزارش ها و یافته ها با ذینفعان مربوطه

مطالب مرتبط: تقسیم بندی بازار چیست؟ مزایا و مثال ها

چگونه یک مدیر گروه متمرکز شویم

اگر نقش ناظم گروه متمرکز را جالب می‌دانید، می‌توانید از مراحل زیر به عنوان راهنمایی برای پیگیری این حرفه استفاده کنید:

۱. مدرک لیسانس بگیرید

کارفرمایان معمولاً به دنبال مدیران گروه متمرکز می گردند که دارای مدرک در زمینه مربوطه باشند. با کار در زمینه تحقیقات بازار، ممکن است بخواهید مدرکی را در بازاریابی، روانشناسی یا ارتباطات دنبال کنید. گزینه های دیگر ممکن است شامل علوم سیاسی یا تجارت باشد. اگر از طریق برنامه تحصیلی خاص خود در دسترس نیست، باید به دنبال درس های مرتبط با روش های تحقیق، رفتارهای مصرف کننده، روانشناسی و آمار باشید. این نوع دوره ها می توانند به شما کمک کنند تا دانش و مهارت های مورد نیاز برای مسئولیت های معمول مرتبط با مدیران گروه های متمرکز و نقش های تحقیقات بازار را به دست آورید.

۲. کسب تجربه کارآموزی

کارفرمایان اغلب کاندیداهایی را می خواهند که حداقل یک سال تجربه مرتبط داشته باشند. به عنوان یک دانشجو یا فارغ التحصیل اخیر، می توانید با شرکت در دوره های کارآموزی مرتبط با حوزه تحقیقات بازار، تجربه حرفه ای کسب کنید. از طریق این فرصت‌ها، می‌توانید نحوه انجام یا جمع‌آوری داده‌ها از روش‌های تحقیقاتی مختلف، مانند گروه‌های متمرکز، نظرسنجی یا مصاحبه با مشتری را بیاموزید. این تجربه می تواند به شما کمک کند تا برای نقش ناظم گروه متمرکز آماده شوید و عملیات روزانه را در زمینه تحقیقات بازار بهتر درک کنید. کارآموزی همچنین می تواند به ایجاد شبکه حرفه ای شما کمک کند، که می تواند شما را به فرصت های شغلی در آینده متصل کند.

مرتبط: راهنمای کامل دوره های کارآموزی

۳. به دنبال فرصت های تمام وقت باشید

هنگامی که تجربه آموزشی و حرفه ای مرتبط را به دست آوردید، می توانید به دنبال فرصت های شغلی تحقیقاتی بازار مبتدی باشید. قبل از اینکه ناظر گروه متمرکز شوید، ممکن است در شرکت های تحقیقات بازار که به عنوان تحلیلگر تحقیقات بازار یا تحلیلگر محصول کار می کنند، استخدام شوید. برخی از شرکت ها تحقیقات بازار را در داخل انجام می دهند، بنابراین ممکن است فرصت هایی برای همکاری با بخش های بازاریابی این شرکت ها پیدا کنید. کسب تجربه در توسعه استراتژی های تحقیق و جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به شما کمک کند تا برای انجام وظایف ناظم گروه متمرکز احساس آمادگی کنید.

۴. مدرک کارشناسی ارشد را در نظر بگیرید

ممکن است بخواهید برای کمک به پیشرفت شغلی خود، مدرک تحصیلات تکمیلی خود را دنبال کنید. دستیابی به دستاوردهای آموزشی بیشتر می تواند به شما کمک کند مهارت های خود را بسازید و خود را از سایر نامزدها در طول فرآیند درخواست شغل متمایز کنید. برخی از موسسات آموزشی برنامه های کارشناسی ارشد را در زمینه های مرتبط مانند تحقیقات بازار، رفتار مصرف کننده، تجزیه و تحلیل بازاریابی، تحقیقات نظرسنجی و علم داده ارائه می دهند. می توانید در مورد برنامه های تحصیلی موجود تحقیق کنید که به بهترین وجه با علایق و نیازهای شما مطابقت دارد.

۵. گواهینامه ها را دنبال کنید

دریافت گواهینامه های حرفه ای به عنوان روش دیگری برای متمایز کردن خود از سایر نامزدهای شغلی عمل می کند. در حالی که کارفرمایان ممکن است نیازی به گواهینامه نداشته باشند، می توانند به شما کمک کنند تا نشان دهید که صنعت تحقیقات بازار را درک می کنید و مهارت ها و دانش مربوطه دارید. به عنوان مثال، می توانید گواهینامه محقق حرفه ای را از انجمن تحقیقات بازاریابی دریافت کنید. این برنامه مستلزم داشتن تجربه موجود در این زمینه و مشارکت مداوم در آموزش قبل از شرکت در آزمون واجد شرایط است.

دستمزد مدیر گروه متمرکز

میانگین حقوق ملی برای یک مدیر ۳۴۹۸۰ تومان در ساعت است. با این حال، دستمزد مدیران گروه متمرکز ممکن است متفاوت باشد. همانطور که گفته شد، یک تحلیلگر تحقیقات بازار یک شغل مشابه را نشان می دهد و میانگین حقوق ملی آن ۱۲۹۵۸۵۲۲۰ تومان در سال است. این حقوق ممکن است بر اساس موقعیت جغرافیایی یا محل کار افراد متفاوت باشد.

مهارت های لازم برای مدیر گروه متمرکز

بسته به گروه تمرکز، ناظم اغلب نیاز به تخصص یا درک محصول یا خدمات مورد بحث دارد. در نتیجه، مهارت های فنی مورد نیاز برای این نقش ممکن است متفاوت باشد. با این حال، همه مدیران گروه تمرکز می‌توانند از داشتن مجموعه خاصی از مهارت‌های نرم بهره ببرند. نمونه هایی از مهارت های لازم برای این نقش عبارتند از:

مهارت های ارتباطی

یکی از اجزای مهم نقش ناظم گروه تمرکز، تعامل با گروه‌های مردم است. آنها باید دستورالعمل های کتبی و شفاهی را به این گروه ها ارائه کنند و با آنها برای جمع آوری بازخورد ارتباط برقرار کنند. آنها همچنین ممکن است در طول این جلسات یادداشت های واضح و مختصری بردارند که بتوانند گزارشی را برای ذینفعان خود بسازند. مهارت‌های ارتباطی نیز شامل ارتباط غیرکلامی مانند استفاده از زبان بدن و تماس چشمی است. مدیران باید از طریق مهارت های ارتباطی خود محیطی راحت ایجاد کنند که در آن همه احساس کنند شنیده می شوند.

مهارت های گوش دادن و پرسش کردن

مدیران باید از مهارت های پرسشگری و گوش دادن فعال خود برای دریافت بازخورد از شرکت کنندگان در گروه متمرکز استفاده کنند. آنها می توانند این مهارت ها را با پرسیدن سؤالات باز و کاوشگر برای ایجاد دیدگاه های شرکت کنندگان نشان دهند. مدیران همچنین می توانند از تکنیک هایی مانند بازنویسی یا یادآوری برای به دست آوردن وضوح استفاده کنند. تکرار آنچه شرکت کنندگان گفتند می تواند به مدیران کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که درک جامع تری از آنها به دست می آورند. این مهارت‌ها همچنین به مدیر گروه تمرکز کمک می‌کند تا اطلاعات دقیقی را جمع‌آوری کند که ذینفعان آن‌ها می‌توانند برای شیوه‌های تحقیقات بازار خود استفاده کنند.

مرتبط: مهارت های گوش دادن فعال: تعریف و مثال

مهارت های سازمانی

مدیران گروه های متمرکز اغلب یک راهنمای تعدیل را تهیه می کنند. داشتن مهارت های سازمانی می تواند به آنها کمک کند تا اهدافی را که باید در این جلسات به دست آورند شناسایی کنند و اطمینان حاصل کنند که آنها در بازه زمانی تعیین شده به انجام می رسند. آنها موظف به حفظ جریان مناسب گفتگو و متمرکز نگه داشتن آن هستند. مدیران همچنین ممکن است وظایف تحقیقاتی را انجام دهند، بنابراین توجه به جزئیات به آنها اجازه می دهد تا رویکردی آگاهانه و کامل برای دقت در نظر بگیرند. آنها ممکن است با گروه ها یا پروژه های مختلف کار کنند، بنابراین این مهارت ها آنها را قادر می سازد تا کار خود را سازماندهی کنند.

تطبیق پذیری

در حالی که ناظران با یک برنامه به گروه های متمرکز می آیند، هر موقعیتی متفاوت است. انعطاف‌پذیری به مدیران کمک می‌کند تا با جریان‌های مکالمات و شرکت‌کنندگان مختلف سازگار شوند. شرکت کنندگان ممکن است از موضوع منحرف شوند یا گاهی حواسشان پرت شود. مدیران با مهارت‌های انعطاف‌پذیری می‌دانند که چگونه سؤالات یا رویکردهای خود را در صورت لزوم برای ادامه حمایت از شرکت‌کنندگان، همراه با اهداف مشتری تنظیم کنند. به عنوان مثال، اگر سؤالی پاسخ مورد انتظار شرکت کنندگان را دریافت نکند، ناظر ممکن است مجبور شود سؤال جدیدی طراحی کند یا آن را برای دریافت پاسخ بهتر بازنویسی کند.

مرتبط: سازگاری در محیط کار: مزایا و اهمیت

عینیت

مدیران گروه تمرکز باید عینیت خود را نشان دهند تا اطمینان حاصل کنند که نتایج قابل اعتمادی را برای ذینفعان خود ارائه می دهند. هدف گروه تمرکز جمع آوری نظرات و بازخورد از مشتریان بالقوه است و مدیران باید بی طرف بمانند تا اطمینان حاصل شود که همه دیدگاه ها به رسمیت شناخته می شوند. ترویج یک نظر نسبت به نظر دیگر می تواند باعث تفکر گروهی در میان شرکت کنندگان شود یا بر تمایل آنها برای به اشتراک گذاشتن افکارشان تأثیر بگذارد. با این حال، آنها همچنین باید قضاوت خوبی از خود نشان دهند و فرصت های برابر را برای همه شرکت کنندگان ارائه دهند. اجازه دادن به یک نفر برای صحبت بر روی دیگران نیز می تواند بر بحث تأثیر بگذارد و به طور بالقوه نظرات را تحت تأثیر قرار دهد.

ارتباط غیرکلامی یکی از ابزارهای بسیاری است که می تواند به شما کمک کند در مصاحبه ها و زندگی حرفه ای خود تأثیر خوبی داشته باشید. با این حال، ارزیابی نامزدها باید بر اساس مهارت‌ها و صلاحیت‌ها باشد و محیط‌های کاری باید در تلاش باشند تا تفاوت‌های فردی در سبک‌های ارتباطی را درک کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *