بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه در ۵ مرحله نویسنده شوید (به علاوه نکاتی برای موفقیت)

تصویر پس زمینه نویسنده محتوا یا روزنامه نگار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مسیرهای شغلی زیادی وجود دارد که نیاز به مهارت های نوشتاری خوب دارد. اگر به داستان گویی علاقه دارید، نویسنده شدن ممکن است برای شما مناسب باشد. درک مراحل تبدیل شدن به یک نویسنده به شما در مورد نوع تجربه و پیشینه ای که برای داشتن یک حرفه نویسندگی برجسته نیاز دارید، راهنمایی می کند.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که نویسنده چیست، انواع مختلف نویسندگان، چگونه می‌توان یک نویسنده شد و مراحل و نکاتی برای موفقیت ارائه داد.

مطالب مرتبط: ۸ گام برای تبدیل شدن به یک نویسنده بهتر

نویسنده چیست؟

نویسنده خالق یک محتوای نوشته شده است، مانند کتاب، داستان کوتاه، مقاله، فیلمنامه، شعر یا نمایشنامه. همچنین می تواند مربوط به روزنامه نگاران، مقاله نویسان و وبلاگ نویسان باشد.

اصطلاحات “نویسنده” و “نویسنده” اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما تفاوت های ظریفی بین آنها وجود دارد. نویسندگان معمولاً یک اثر اصلی نوشته اند که منتشر شده است. از سوی دیگر، نویسندگان کسانی هستند که در فرآیند نگارش مشارکت دارند. به عبارت دیگر، نویسنده معمولاً نویسنده است، اما نویسنده لزوماً نویسنده در نظر گرفته نمی شود.

میانگین حقوق نویسندگان

نویسندگان را می توان به روش های مختلفی پرداخت کرد، اما معمولاً از طریق پیش پرداخت کتاب و هزینه های حق امتیاز پرداخت می شود. اینکه نویسنده چقدر به عواملی مانند تعداد کتاب های منتشر شده، روش انتشار، ژانر/موضوع و موفقیت کتاب بستگی دارد.

میانگین حقوق ملی برای یک نویسنده ۱۰۰۴۰۸۸۰۰ تومان در سال است (بروزرسانی در پاییز ۱۴۰۲). اداره آمار کار ایالات متحده پیش‌بینی می‌کند که استخدام نویسندگان و نویسندگان تا سال ۲۰۳۰ ۹ درصد رشد کند. برای دریافت به‌روزترین اطلاعات حقوق و دستمزد از Indeed، روی پیوند حقوق کلیک کنید.

انواع نویسندگان

اگر علاقه مند به نویسنده شدن هستید، این نوع نویسندگان را مرور کنید تا به شما در انتخاب ژانر یا دسته ای که با آن احساس راحتی می کنید کمک کند.

نویسنده داستان

یک نویسنده داستان با افراد و رویدادهای اختراعی رمان و داستان کوتاه می نویسد. داستان نویسی معمولاً روایتی است و ژانرهای مختلفی را در بر می گیرد مانند:

  • داستان ادبی

  • رئالیسم جادویی

  • تاریخی

  • جنایت / رمز و راز

  • وحشت

  • تعلیق

  • بالغ جدید

  • فانتزی

  • علمی تخیلی

  • اکشن-ماجراجویی

  • داستان عاشقانه

برای تبدیل شدن به یک نویسنده داستانی عالی، باید توانایی ایجاد خطوط داستانی، شخصیت ها و تنظیمات را با تخیل خود داشته باشید و در عین حال آنها را قابل ارتباط و جذاب کنید.

مطالب مرتبط: چگونه صدای خود را در نوشتن پیدا کنیم

نویسنده غیرداستانی

نویسندگان غیرداستانی بر اساس شواهد یا وقایع واقعی کتاب یا داستان می نویسند و تحقیق می کنند. آن‌ها می‌توانند داستان‌های غیرداستانی خلاقانه بنویسند، که ادبیات روایی است که اتفاقات واقعی را بازگو می‌کند، یا در یک حوزه تخصصی کسب‌وکار یا مطالعه دانشگاهی بنویسند. نویسندگان غیرداستانی مقادیر زیادی از اطلاعات را جذب کرده و در قالب یک کتاب منسجم یا داستان کوتاه که درک آن برای خوانندگان آسان است، سازماندهی می‌کنند. آنها باید نکات نوشتاری خود را بررسی کنند تا از صحت محتوا و پیامی که قصد دارند به مخاطبان هدف خود منتقل کنند اطمینان حاصل کنند.

اگر تصمیم دارید غیرداستانی بنویسید، می توانید کارهایی مانند:

  • خاطرات، زندگی نامه و بیوگرافی

  • قطعات تاریخی

  • قسمت های تفسیری یا طنز

  • راهنماها

  • آموزش یا قطعات خودیاری

  • قطعات روزنامه نگاری

  • قطعات فلسفی

  • متون دانشگاهی

  • راهنمای سفر

مطالب مرتبط: ۲۲ نوع نوشتار غیرداستانی و ویژگی های آنها

پنج قدم برای نویسنده شدن

دانستن مراحل تبدیل شدن به یک نویسنده می تواند به شما کمک کند تا راه هایی را برای گسترش مهارت های نویسندگی و داستان گویی موثر بیاموزید. در اینجا مراحل – و نکات – برای نویسنده شدن آمده است:

۱. خود را آموزش دهید

در حالی که برای نویسنده شدن نیازی به مدرک دانشگاهی نیست، تحصیلات عالی می تواند به شما در توسعه اصول نویسندگی کمک کند. درخواست برای کالج‌ها و دانشگاه‌هایی با رشته‌های تحصیلی یا رشته‌های مرتبط با علایق شغلی خود را در نظر بگیرید. تجربه نمونه هایی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آنها برای گرفتن دوره کارآموزی استفاده کنید.

اگر به دنبال مدرک رسمی هستید، مدرک کاردانی یا لیسانس خود را در نویسندگی خلاق، انگلیسی، ادبیات فارسی و انگلیسی، تاریخ، ارتباطات، هنرهای لیبرال یا روزنامه نگاری در نظر بگیرید. شما می توانید به یک نویسنده یا گزارشگر آزاد تبدیل شوید تا مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید و در زمانی که در دانشگاه هستید درآمد کسب کنید.

اکنون بسیاری از دوره ها به صورت مجازی از طریق کالج ها یا دوره های آموزشی آنلاین ارائه می شوند. برخی از برنامه‌ها به‌ویژه برای نویسندگان مشتاق طراحی شده‌اند و شامل دستورالعمل‌هایی برای انتشار کتاب خود هستند.

۲. مهارت های نوشتاری خود را بسازید

برای کمک به توسعه مهارت های نوشتاری خود، یک دوره کارآموزی با یک روزنامه یا نشریه ادبی را در نظر بگیرید. یک دوره کارآموزی ممکن است به شما کمک کند تا با پیشرفت مهارت های نوشتاری، مقالاتی را منتشر کنید. با متخصصان در بخش روزنامه نگاری یا انگلیسی کالج خود و با نویسندگان در وب سایت های حرفه ای شبکه ارتباط برقرار کنید تا ببینید آیا کسی را می شناسند که به دنبال استخدام کارآموز است یا خیر. به روزنامه دانشجویان کالج بپیوندید تا به متخصصان سیر تکاملی نوشتار خود را نشان دهید و اثبات کنید که چگونه مهارت های شما با شرایط کارآموزی مطابقت دارد.

پس از فارغ التحصیلی از کالج به دنبال یک موقعیت نویسندگی تمام وقت باشید. کار تمام وقت در نوشتن ممکن است به شما کمک کند تا ایده هایی برای رمان یا کتاب خود ایجاد کنید و می توانید در اوقات فراغت خود کار روی آن را شروع کنید.

موقعیت تمام وقت همچنین به شما امکان می دهد سبد خود را گسترش دهید. نمونه کارها نمونه هایی از مهارت های داستان گویی شما را به شرکت ها یا ناشران نشان می دهد.

۳. بر مهارت های نویسنده خود مسلط شوید

هر کسی می تواند کلمات را روی کاغذ بیاورد. به عنوان یک نویسنده مشتاق، شما می خواهید نوشته خود را به سطح بعدی ببرید. همانطور که روی مهارت های نوشتاری خود کار می کنید، فراموش نکنید که روی مهارت های نویسنده خود کار کنید مانند:

  • گفتن داستان‌های معتبر به شیوه‌ای جذاب و خلاقانه: گفتن داستان‌های معتبر به شما امکان می‌دهد سبک نوشتن خود را شخصی‌سازی کنید، زیرا این داستان‌ها منحصر به شما هستند. اگر مخاطبی با داستان های شما طنین انداز شود و به پیام اصلی داستان شما پیوند دهد، ممکن است به داستان های شما علاقه مند شود.

  • انجام تحقیق: مهم است که نویسنده بداند درباره چه چیزی می نویسد. خواه این یک رمان جنایی، کتاب کودکان یا یک استراتژی برای تجارت باشد، باید در مورد موضوع تحقیق کنید. خوانندگان تصور می کنند که شما می دانید در مورد چه چیزی می نویسید و نمی خواهید آنها را ناامید کنید.

  • کاوش در ژانرهای دیگر : با خواندن می توانید چیزهای زیادی در مورد نوشتن بیاموزید. این شامل کتاب‌هایی درباره نوشتن و همچنین خواندن هر چیزی است که به آن علاقه دارید. ممکن است متوجه شوید که قالب یا ژانر خاصی را دوست دارید و با مطالعه بیشتر از آن نوع نوشتار، می توانید سبک خود را اصلاح کنید. همچنین می‌توانید ببینید چه ژانرها یا سبک‌هایی محبوب هستند یا کدام ناشران بهتر از دیگران می‌فروشند.

  • مشاهده افراد و مکان ها: بسیاری از داستان ها حول شخصیت های واقع گرایانه و رویدادهای واضح می چرخند. اگر افراد و مکان های واقعی را مشاهده می کنید، می توانید از آن مشاهدات برای زنده کردن داستان خود استفاده کنید. اگر به طور طبیعی از تماشای دیگران لذت نمی برید، می توانید برای بهبود مهارت های مشاهده خود تلاش کنید.

  • پذیرفتن انتقاد و بازخورد سازنده: با نویسندگان و نویسندگان حرفه ای تماس بگیرید تا در مورد محتوای خود و نحوه بهبود آن بازخورد داشته باشند. با ناشران تماس بگیرید تا ببینید آیا بازخوردی در مورد داستان‌های شما ارائه می‌دهند و تغییراتی را پیشنهاد می‌کنند که باید برای انتشار رمان شما ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که بازنویسی و تجدید نظر منجر به داستان های بهتر می شود.

  • پذیرش اینکه شما یک اثر در حال پیشرفت هستید: شعر و داستان کوتاه بنویسید تا دانش خود را در مورد سبک های مختلف نوشتن خارج از رمان گسترش دهید. حداقل یک بار در هفته تمرین کنید تا مشخص کنید که چگونه از ابتدا تا انتها داستان می گویید و آیا صدای مناسب برای مخاطبی است که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید. داستان های خود را به مسابقات محلی نویسندگی و شرکت های انتشاراتی ارسال کنید تا بازخورد کار خود را دریافت کنید.

  • تنظیم عادت نوشتن: یک برنامه زمانی ایجاد کنید و هر روز یک فرآیند برای نوشتن ایجاد کنید. این به شما امکان می دهد در طول روز وظایف خود را اولویت بندی کنید و در عین حال یک جدول زمانی برای اتمام رمان خود ایجاد کنید. تاریخ پایانی را تعیین کنید تا بدانید هر روز چند کلمه باید بنویسید تا به هدف خود برسید.

بیشتر بخوانید: ۱۴ نکته برای نوشتن خلاق (به علاوه ۵ شغل در این زمینه شغلی)

۴. کتاب خود را بنویسید

در این مرحله باید ایده ای از آنچه می خواهید بنویسید داشته باشید. شما آماده هستید که بنشینید و بنویسید. در اینجا چند نکته برای کمک به پیشرفت شما در این مرحله وجود دارد:

  • یک طرح کلی ایجاد کنید: شما باید اصول اولیه نحوه اجرای داستان خود را بدانید. در ابتدا، میانه و پایان فکر کنید. این یک نقشه راه اساسی است که با عمیق‌تر شدن در نوشتار خود تکامل می‌یابد.

  • برنامه ای برای نوشتن تنظیم کنید: اگر کتابی را ننویسید نمی توانید آن را تمام کنید. اگر برنامه ای نداشته باشید احتمالاً آن را نمی نویسید. هر روز زمانی را در فضایی بدون حواس پرتی به نشستن و نوشتن اختصاص دهید. اگر ضرب الاجل دارید، ممکن است از یک ماشین حساب آنلاین تعداد کلمات و صفحات استفاده کنید تا بدانید هر روز چقدر می نویسید.

  • پیش نویس خام خود را کامل کنید: از طرح کلی خود برای کمک به راهنمای داستان خود استفاده کنید. هنگام نوشتن، پیش نویس خام خود را ویرایش نکنید. شما می خواهید روی داستان، شخصیت ها و رویدادها متمرکز بمانید. ویرایش بعدا می آید.

  • کتاب خود را خود ویرایش کنید: پس از اتمام پیش نویس اولیه، زمان آن رسیده است که کتاب خود را خود ویرایش کنید. یک ویرایش حرفه‌ای در طول فرآیند انتشار انجام می‌شود، اما شما می‌خواهید یک دست‌نوشته تمیز ارائه کنید که بتوان آن را به صورت انتقادی و بدون حواس‌پرتی از خطا خواند. نکات شامل خواندن داستان با صدای بلند، فصل به فصل، برای دیدن ساختار جملات و اجرای خط داستان است.

مطالب مرتبط: چگونه یک کتاب الکترونیکی عالی بنویسیم

۵. کتاب خود را منتشر کنید

شما اولین کتاب خود را نوشته و صیقل داده اید. اکنون چالش انتشار آن فرا می رسد. دو نوع اصلی انتشار وجود دارد:

  • نشر سنتی: با این نوع انتشار، شما کتابی می نویسید و آن را به ناشران ارسال می کنید تا ببینید آیا به آن علاقه مند هستند یا خیر. اگر هم باشند برای شما قرارداد می فرستند و با طراحی، قالب بندی و ویرایش کتاب را برای چاپ آماده می کنند. ناشر معمولاً تمام بازاریابی و توزیع کتاب را انجام می دهد. به خاطر داشته باشید که بستن قرارداد کتاب بسیار رقابتی است و ممکن است سال ها طول بکشد و نپذیرفتن آن.

  • خودنشر: بسیاری از نویسندگان ترجیح می‌دهند کار خود را به‌جای اینکه منتظر بمانند تا یک ناشر آن را بپذیرد، خود منتشر کنند. با انتشار خود، شما کتابی می نویسید و فرآیند انتشار را به تنهایی آغاز می کنید. شما مسئول طراحی، قالب بندی، ویرایش و آماده انتشار کتاب هستید. پس از یافتن یک پلتفرم انتشار، مسئولیت بازاریابی و توزیع کتاب نیز بر عهده شماست.

هنگامی که کتاب شما منتشر شد، باید برای خوانندگان بالقوه به بازار عرضه شود. ابزارهای بازاریابی آنلاین مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند کتاب خود را عمومی کنید. سایر منابع و استراتژی ها عبارتند از:

  • انتشار این خبر در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام

  • قیمت گذاری کتاب خود را برای جذابیت برای خوانندگان احتمالی

  • ایجاد یک وب سایت نویسنده برای اینکه خوانندگان شما را بشناسند

  • تبلیغات در سایت های تبلیغاتی کتاب مانند BookBub

  • دریافت نقد کتاب در سایت هایی مانند GoodReads یا Amazon

وقتی اولین کتاب شما منتشر شد و تجربه یادگیری پشت سر گذاشتید، وقت آن است که کتاب بعدی را شروع کنید. مهم است که به انتشار کتاب ادامه دهید تا شغلی به عنوان نویسنده ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که هر چه تعداد کتاب‌های بیشتری بنویسید، روند شما روان‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ۱۲ نکته برای شروع کار به عنوان نویسنده

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *