بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه با ۸ نکته ساده به تعادل بین کار و زندگی سالم برسید

تعادل زندگی کاری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هنگام انتخاب شغل، مهم است که برنامه، محل کار و حقوقی را که می خواهید داشته باشید و اینکه کدام صنایع می توانند ترجیحات شما را برآورده کنند، در نظر بگیرید. تعادل سالم بین آرزوهای کاری و اولویت های زندگی به شما کمک می کند احساس شادی، رضایت بیشتر و استرس کمتری داشته باشید.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که تعادل کار و زندگی سالم چیست، چرا مهم است و چگونه می توان به تعادل کار و زندگی سالم دست یافت.

تعادل سالم کار و زندگی چیست؟

تعادل سالم کار و زندگی، توانایی دستیابی به اهداف حرفه ای است، در حالی که هنوز هم زمان و انرژی برای اختصاص دادن به یک زندگی شخصی کامل و پر از خانواده، دوستان، سرگرمی ها و/یا زمان استراحت دارید. در نهایت یک تعادل سالم کار و زندگی به این معنی است که شما زمان و منابعی را برای اولویت های شخصی و حرفه ای در اختیار دارید که می تواند استرس را کاهش دهد و بهره وری را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای نهایی برای تعادل بین کار و زندگی

چرا تعادل سالم کار و زندگی مهم است؟

داشتن تعادل کار و زندگی سالم به شما احساس کنترل بر روی دستیابی به اهداف شغلی و زندگی می‌دهد، که می‌تواند به شما کمک کند در شغل خود احساس شادی، سلامت و رضایت بیشتری داشته باشید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا بهره وری بیشتری داشته باشید و روابط با کیفیت بهتری در محل کار و خانه داشته باشید.

مطالب مرتبط: ۹ نکته برای مثبت اندیشی در محل کار

هشت نکته برای دستیابی به تعادل بین کار و زندگی سالم

در اینجا هشت مرحله برای ایجاد تعادل سالم بین کار و زندگی آورده شده است:

۱. کمال گرایی را محدود کنید

درک تفاوت بین سخت کوشی و کمال بسیار مهم است. احتمال اینکه بتوانید در کار خود به برتری برسید و در عین حال نیازهای خانه و خانواده خود را متعادل کنید بسیار بیشتر از رسیدن به کمال است. تلاش برای دستیابی به اهداف غیر واقعی در محل کار می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و رسیدن به ضرب الاجل را دشوار کند.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته برای غلبه بر کمال گرا بودن

۲. کارها و پروژه ها را در محل کار خود رها کنید

با پیشرفت های تکنولوژیکی و ارائه گزینه های کار از راه دور بیشتر توسط کارفرمایان، قطع ارتباط از محل کار در زمان شخصی دشوارتر می شود. به همین دلیل، تعیین و رعایت مرزهای مشخص برای زمان کاری و شخصی بسیار مهم است. به عنوان مثال، ایمیل خود را پس از اتمام ساعات کاری در روز بررسی نکنید.

مرتبط: مهارت های خود مدیریتی: تعریف و مثال

۳. سلامت خود را بسنجید

وقتی در زندگی شخصی خود از نظر جسمی و روحی سالم هستید، احتمالاً در زندگی حرفه ای خود نیز همین احساس را خواهید داشت. با برداشتن گام‌های ساده برای ارتقای تندرستی خود – مانند خوردن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، خواب کافی و مدیتیشن – احتمالاً از نظر جسمی و روحی سالم احساس خواهید کرد که اغلب به افزایش انگیزه و بهره‌وری ترجمه می‌شود.

۴. در سرگرمی های شخصی شرکت کنید

بسیاری از مردم با کاری که برای کار انجام می دهند تعریف می کنند که چه کسی هستند، اما داشتن علایق و سرگرمی های شخصی نیز به همان اندازه مهم است. به این فکر کنید که قبل از اینکه این موقعیت را در محل کار داشته باشید، چه کسی بودید و برای فعالیت هایی که از آنها لذت می برید، زمانی را در برنامه خود اختصاص دهید.

برای مثال، اگر عاشق مطالعه هستید، زمان‌های مشخصی را برای کتاب‌های مورد علاقه‌تان در نظر بگیرید. اگر همیشه از ماهیگیری لذت می بردید، هر هفته در زمان خاصی به ماهیگیری بروید.

موارد مرتبط: ۷۰ نمونه از علایق که می توانید در زندگی خود دنبال کنید

۵- با عزیزان وقت بگذرانید

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از تعادل بین کار و زندگی این است که برای افراد مهم زندگی خود وقت بگذارید. خواه این به معنای خانواده، دوستان یا ترکیبی از هر دو باشد، مهم است که وقت خود را با افرادی بگذرانید که سلامت کلی شما را تشویق می کنند، حمایت می کنند، دوست دارند و به سلامتی شما اهمیت می دهند. سعی کنید زمان مشخصی را برای گذراندن با این افراد در اولویت قرار دهید و سپس مطمئن شوید که زمان بدون حواس پرتی کار است.

۶. نیازهای شخصی خود را ارزیابی کنید

تعادل سالم کار و زندگی منحصر به نیازها و خواسته های شخصی شماست. هنگام تلاش برای دستیابی به یک تعادل سالم بین کار و زندگی، فهرستی شخصی از آنچه برای شما مهم است و چه چیزی باعث می شود احساس شادی و رضایت داشته باشید، تهیه کنید.

۷. تعادل خود را برقرار کنید

سعی کنید به تعادلی دست پیدا کنید که به شما احساس شادی و سلامتی بدهد، نه اینکه زمان شما به طور مساوی بین کار و خانه تقسیم شود. برخی از افراد با ساعات کار بیشتر احساس رضایت بیشتری می کنند، در حالی که برخی دیگر از گذراندن زمان بیشتر در خانه احساس رضایت بیشتری می کنند. با در نظر گرفتن زمان با کیفیت، حقوق و اهداف شخصی و حرفه ای، یافتن تعادل مناسب برای شما مهم است.

۸. عاشق حرفه خود باشید

وقتی به کاری که انجام می‌دهید اشتیاق دارید، به احتمال زیاد در محل کار خوشحال خواهید شد. داشتن شغلی که دوست دارید نیز می تواند به شما کمک کند انگیزه بیشتری داشته باشید و کارها را به نحو احسن انجام دهید. ارزیابی کنید که آیا از رشته و موقعیت خود لذت می برید یا نه، و اگر نه، در عوض چه کاری انجام می دهید. سرگرمی‌های شخصی و مهارت‌ها و تجربیات قابل انتقال فعلی‌تان و اینکه چگونه می‌توانید به شغلی که از آن لذت خواهید برد، تغییر دهید، در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: یافتن شغلی که دوست دارید: با نکات

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *