بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای قطعی بازاریابی اینترنتی

تصویری از بازاریابی اینترنتی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

با تبدیل شدن تکنولوژی و اینترنت به بخش بزرگتری از زندگی روزمره مصرف کنندگان، استراتژی های بازاریابی به طور قابل توجهی تغییر کرده است. بازاریابی آنلاین به یکی از اجزای اساسی هر استراتژی بازاریابی تجاری تبدیل شده است. دانستن نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینترنتی موثر می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا به مخاطبان هدف تان برسید و سودتان را افزایش دهد.

در این مقاله از ایوسی، همه چیزهایی که باید در مورد بازاریابی اینترنتی بدانید، از جمله نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینترنتی را مورد بحث قرار می دهیم.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی که معمولاً به آن بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ نیز گفته می شود، فرآیند استفاده از اینترنت برای دستیابی به مخاطبان هدف پایه گسترده تر و تبلیغ برند، محصولات یا خدمات شما است. بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح فراگیر است که شامل هر ابزار یا استراتژی بازاریابی است که به صورت آنلاین انجام می شود.

مطالب مرتبط: ارزش افزایش واژگان کسب و کار شما

مزایای بازاریابی اینترنتی

کمپین های بازاریابی اینترنتی موفق چندین مزیت را برای یک کسب و کار به ارمغان می آورد که همگی بر نتیجه شرکت تأثیر می گذارد. برخی از بزرگترین مزایای گنجاندن بازاریابی اینترنتی در استراتژی بازاریابی کلی شما عبارتند از:

  • آگاهی برند را بالا می برد
  • این باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود
  • سرنخ های ورودی بیشتری را هدایت می کند
  • باعث افزایش فروش می شود
  • وفاداری و حفظ مشتری را بهبود می بخشد

مرتبط: چگونه یک کسب و کار کوچک را بازاریابی کنیم: یک راهنمای کامل

انواع بازاریابی اینترنتی

انواع مختلفی از بازاریابی اینترنتی وجود دارد که عبارتند از:

طراحی سایت

طراحی وب سایت به جذابیت بصری و عملکرد وب سایت شرکت شما اشاره دارد. یک وب سایت خوب طراحی شده، بازدیدکنندگان سایت شما را تشویق می کند که مدت بیشتری در سایت شما بمانند، و هر چه بازدیدکننده بیشتر در سایت شما بماند، احتمال بیشتری دارد که به درخواست های شما پاسخ دهند.

بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو هر گونه تلاش بازاریابی است که برای بهینه سازی وب سایت شما برای رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می شود. هر دو بهینه سازی موتور جستجو و کمپین های تبلیغاتی جستجوی پولی به عنوان بازاریابی موتور جستجو در نظر گرفته می شوند، اما هر کدام متفاوت است. بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که در آن محتوا، کیفیت و عملکرد وب سایت شما به طور طبیعی رتبه SERP شما را افزایش می دهد. کمپین های سئوی موثر نیازمند تحقیقات گسترده در مورد کلمات کلیدی و توانایی نوشتن محتوای با کیفیت بالا و ارزشمند بر اساس کلمات کلیدی انتخابی شما هستند. کمپین های تبلیغاتی جستجوی پولی به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک شناخته می شوند.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک شکلی از بازاریابی موتورهای جستجو است که در آن به ازای هر کلیک روی لینک خود از صفحه نتیجه موتور جستجو یا یک تبلیغ نمایشی هزینه پرداخت می کنید. این نتایج به عنوان «حمایت‌شده» یا «تبلیغ» علامت‌گذاری می‌شوند تا نشان دهند که بخشی از یک کمپین تبلیغاتی پولی هستند. هر بار که شخصی روی پیوند پولی شما از طریق SERP یا تبلیغات نمایشی کلیک می کند، هزینه تعیین شده ای را پرداخت می کنید.

هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی متنی PPC اجرا می کنید، موتورهای جستجو لینک شما را در بالای SERP یا نزدیک به آن برای جستجوهایی که از کلمات کلیدی خاصی استفاده می کنند قرار می دهند. هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی PPC نمایشی را اجرا می کنید، تبلیغات شما در سراسر اینترنت برای مصرف کنندگانی نمایش داده می شود که با جمعیت شناسی مخاطب هدف شما مطابقت دارند. تبلیغاتی که هنگام حرکت در فیس بوک در فید خبری شما نمایش داده می شوند، نمونه ای از تبلیغات نمایشی هستند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فرآیند استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند، درگیر ماندن با مشتریان، ایجاد وفاداری مشتری و تولید سرنخ‌های فروش است. بازاریابی رسانه های اجتماعی هم از بازاریابی ارگانیک و هم از تبلیغات پولی تشکیل شده است.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا برای افزایش آگاهی از برند، آموزش و اطلاع رسانی به مشتریان و بازدیدکنندگان سایت و ایجاد اعتماد به دانش و تخصص شرکت شما استفاده می شود. این موارد در نهایت منجر به افزایش سرنخ و فروش می شود. بازاریابی محتوا به هر محتوایی اطلاق می شود که برای تبلیغ برند شما به صورت آنلاین نوشته و منتشر می شود. محتوا می تواند شامل مقالات وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، مطالعات موردی، مقالات سفید و پست های مهمان باشد.

بازاریابی ایمیلی

کمپین های بازاریابی ایمیلی راهی برای حفظ ارتباط با لیست مشتریان، تبلیغ محصولات یا خدمات جدید، ارائه تخفیف ها و تبلیغات و یادآوری شرکت شما به آنها فراهم می کند. چندین کار وجود دارد که می توانید برای رشد لیست ایمیل خود انجام دهید، مانند درخواست از مشتریان برای آدرس ایمیل آنها هنگام خرید و استفاده از دکمه های “به لیست ایمیل ما بپیوندید” و دعوت به اقدام در سراسر وب سایت خود. همچنین می توانید یک تخفیف یا کوپن ویژه ارائه دهید تا مشتریان را برای ثبت نام در لیست ایمیل شما ترغیب کنید.

مطالب مرتبط: اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چیست؟ – راهنما

چگونه یک استراتژی بازاریابی اینترنتی ایجاد کنیم

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینترنتی موفق مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. تحقیقات بازار را انجام دهید

اولین قدم در ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینترنتی موفق، انجام تحقیقات بازار است. هدف این تحقیق بازار باید شناسایی مخاطبان هدف شما باشد، کدام کانال های آنلاین در دستیابی به مخاطب هدف شما موثرتر هستند، رقبای شما از چه استراتژی های بازاریابی آنلاین استفاده می کنند و این استراتژی های بازاریابی آنلاین چقدر برای رقبای شما کار می کنند.

۲. نیازهای شرکت خود را تعیین کنید

در مرحله بعد، از بینش های جمع آوری شده از تحقیقات بازار خود برای بررسی اهداف بازاریابی شرکت خود و تعیین نیازهای بازاریابی آنلاین شرکت خود استفاده کنید. در طی این مرحله، باید سعی کنید مشخص کنید که از کدام کانال های آنلاین برای دستیابی به مخاطبان هدف و دستیابی به اهداف بازاریابی خود باید استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است تشخیص دهید که شرکت شما به حضور قوی در رسانه های اجتماعی، یک وب سایت بهینه شده با یک وبلاگ فعال و بهینه سازی موتور جستجو نیاز دارد.

۳. بودجه ایجاد کنید

هنگامی که بدانید نیازهای بازاریابی آنلاین شرکت شما چیست، می توانید بودجه بازاریابی ایجاد کنید که شامل هر یک از نیازهای بازاریابی آنلاین شما باشد. اگر بودجه بازاریابی اولیه شما به اندازه کافی بالا نیست که بتواند هزینه های تمام استراتژی های بازاریابی آنلاین را که می خواهید استفاده کنید، پوشش دهد، فقط با یک یا دو استراتژی شروع کنید و با شروع بازدهی، به بودجه بازاریابی بیشتری برسید. سرمایه گذاری اولیه شما

۴. یک وب سایت کاربر پسند طراحی کنید

وب سایت شرکت شما احتمالاً به عنوان پایه همه کمپین های بازاریابی آنلاین شما عمل خواهد کرد. تمرکز اصلی بیشتر کمپین های بازاریابی آنلاین دیگر این است که ترافیک بیشتری را به وب سایت خود بازگردانید و بازدیدکنندگان را تشویق کنید که در آنجا اقدام کنند. یک وب سایت خوب و کاربرپسند برای یک تجارت ضروری است. در طراحی وب سایت، کاربر پسند به این معنی است که وب سایت دارای طراحی چشم نواز و جذاب است، به راحتی می توان با آن پیمایش کرد و با آن درگیر شد و برای چندین پلتفرم مانند رایانه، لپ تاپ و دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است.

۵. وب سایت خود را بهینه کنید

هنگامی که یک وب سایت کاربرپسند ایجاد کردید و آماده شروع به جذب ترافیک به سایت خود شدید، باید وب سایت خود را برای بازاریابی موتورهای جستجو بهینه کنید. با ایجاد یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو شروع کنید و تعیین کنید که کدام کلمات کلیدی را می خواهید هدف قرار دهید. سپس محتوای ارزشمندی برای وب سایت خود ایجاد کنید که آن کلمات کلیدی را هدف قرار دهد. اطمینان حاصل کنید که برای بهینه سازی درون صفحه و خارج از صفحه بهینه سازی می کنید.

۶. پروفایل های شرکت را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

در مرحله بعد، باید یک نمایه شرکت در حداقل یک پلت فرم رسانه اجتماعی ایجاد کنید. بسیاری از کسب‌وکارها از چندین پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند، اما نحوه استفاده شما از هر پلتفرم مهم‌تر از تعداد پلتفرم‌هایی است که نمایه دارید. به این فکر کنید که مخاطبان هدف شما از کدام پلتفرم‌های رسانه اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند و سپس یک استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای آن پلتفرم‌های خاص طراحی کنید.

۷. انواع دیگری از بازاریابی آنلاین را که استفاده خواهید کرد، تعیین کنید

هنگامی که یک وب سایت کاربرپسند و بهینه دارید و نمایه های رسانه های اجتماعی شرکت خود را ایجاد کردید، می توانید تعیین کنید که چه نوع دیگر از کمپین های بازاریابی آنلاین را می خواهید در استراتژی بازاریابی آنلاین خود بگنجانید. همچنین ممکن است بخواهید به آرامی شروع کنید و برنامه ای برای پیاده سازی نوع متفاوتی از کمپین بازاریابی آنلاین در استراتژی کلی خود در زمان های مختلف ایجاد کنید. به عنوان مثال، ممکن است با استفاده از یک کمپین پرداخت به ازای کلیک در رسانه های اجتماعی و یک کمپین سئو برای هدایت ترافیک به وب سایت خود قبل از شروع یک کمپین ایمیل چند ماه بعد شروع کنید.

۸. نتایج را اندازه گیری، بررسی و تجزیه و تحلیل کنید

پس از اجرای استراتژی بازاریابی آنلاین خود، باید نتایج تلاش های بازاریابی خود را به دقت پیگیری و اندازه گیری کنید. چندین ابزار در دسترس وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا میزان عملکرد هر بخش از کمپین بازاریابی آنلاین خود را کنترل کنید. نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید کدام استراتژی ها بیشترین تاثیر را دارند و کدام استراتژی ها را می توانید بهبود بخشید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *