اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید کسب و کار خود را بازاریابی و توسعه دهید در حالی که بودجه خود را حفظ کنید. Google Trends داده ها و ابزارهای جستجو را ارائه می دهد که شرکت ها می توانند از آنها برای به حداکثر رساندن رویکرد بازاریابی خود استفاده کنند. بیشتر بخوانید تا بفهمید Google Trends چیست، چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد و چگونه می توانید آن را برای کسب بهترین نتایج در کسب و کار خود اعمال کنید.
Google Trends چیست؟
به گفته ScienceDirect ، Google Trends یک وب سایت رایگان است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ راه اندازی شد. در سال ۲۰۰۸ ، گوگل Google Insights را راه اندازی کرد، یکی دیگر از ابزارهای SEO. از آن زمان، گوگل این دو حوزه را برای ایجاد پلتفرم Google Trends که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، ترکیب کرده است. این توسعه یافته است تا به صاحبان مشاغل و سازندگان محتوا اطلاعاتی در زمان واقعی در مورد موضوعات پرطرفدار، کلمات کلیدی، صنایع و منطقه جغرافیایی ارائه دهد که موضوعات خاص بیشترین جستجوها را دریافت می کنند. Google Trends این اطلاعات را با استخراج داده ها از جستجوهای Google در یک زمان معین به دست می آورد. در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی Google Trends وجود دارد که پس از وارد کردن یک عبارت جستجو برای شما در دسترس است:
- علاقه در طول زمان: بخش علاقه در طول زمان یک نمایش بصری از محبوبیت عبارات جستجوی شما از طریق نمودار ارائه می دهد. میتوانید چارچوب زمانی را برای یافتن دادههای جستجو از ۲۴ ساعت گذشته یا سال قبل تغییر دهید.
- علاقه بر اساس زیرمنطقه: بخش علاقه بر اساس زیرمنطقه مناطق جغرافیایی را به شما نشان می دهد که مردم بیشتر برای عبارت شما جستجو کرده اند. میتوانید با کلیک بر روی نوار پایین در بالا، منطقه فرعی را تغییر دهید، و میتوانید جستجوی سراسری انجام دهید یا یک کشور خاص را انتخاب کنید.
- موضوعات مرتبط: در موضوعات مرتبط، می توانید پنج موضوع مرتبط با جستجو را مشاهده کنید که در آن زمان نیز محبوب هستند.
- پرس و جوهای مرتبط: بخش پرس و جوهای مرتبط، پنج سوال مرتبط و موضوع مرتبط با عبارت جستجوی شما را در حال حاضر در اختیار شما قرار می دهد.
مزایای استفاده از Google Trends برای مشاغل
استفاده از Google Trends برای کسب و کار شما مزایای متعددی دارد. در اینجا چند نمونه هستند:
- به شما امکان می دهد بهترین کلمات کلیدی را بیابید: هنگامی که کلمات کلیدی را در Google Trends جستجو می کنید، به شما این امکان را می دهد که یک یا چند عبارت و عبارت را برای مقایسه آن اضافه کنید. این به همراه یک نمودار بصری می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام کلمات کلیدی در مورد یک موضوع نتایج بهتری برای سئو کسب و کار شما ارائه می دهند.
- شما را در مورد روندهای صنعت به روز نگه می دارد: اگر نام صنعت خود را در نوار جستجو وارد کنید، می توانید نتایج جستجوی بلادرنگی را دریافت کنید که موضوعات پرطرفدار در صنعت شما را برجسته می کند. این می تواند به شما در تولید محتوای وب و حتی آماده شدن برای تغییرات صنعت کمک کند.
- پتانسیل افزایش ترافیک وب سایت را فراهم می کند: با به دست آوردن اطلاعات در مورد موضوعات و جستارهای جستجو شده، می توانید محتوا یا کمپین های فصلی ایجاد کنید که دارای آن موضوعات پرطرفدار باشد. به دلیل استفاده از کلمات کلیدی پرطرفدار، این به طور بالقوه می تواند به افزایش ترافیک وب شما کمک کند.
روشهایی که کسبوکارها از Google Trends استفاده میکنند
کسب و کارها می توانند از Google Trends به روش های مختلفی استفاده کنند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
برای بررسی نحوه مقایسه آنها با رقبای خود
با Google Trends می توانید نام رقبای خود را جستجو کنید و ببینید که مردم چه کلمات کلیدی و موضوعاتی را در مورد آنها جستجو می کنند. همچنین میتوانید نام شرکت خود را برای مقایسه مشتریانی که بیشتر جستجو میکنند، اضافه کنید. علاوه بر این، این می تواند شما را تشویق کند که تاکتیک های بازاریابی خود را به روز کنید تا رتبه بهتری نسبت به رقبای خود برای سئو کسب کنید.
برای ایجاد و ایجاد هویت برند آنلاین
همچنین میتوانید از Google Trends برای کمک به ایجاد و ایجاد هویت برند آنلاین شرکت خود استفاده کنید. این به این دلیل است که Google Trends به شما امکان می دهد موضوعات و کلمات کلیدی پرطرفدار را پیدا کنید. با پیاده سازی موضوعات و کلمات کلیدی پرطرفدار در کپی وب سایت، مقالات، پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی و سایر اشکال محتوا، به طور بالقوه می توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید.
برای تجدید نظر در استراتژی بازاریابی خود به دنبال روندهای جدید
کسبوکارها میتوانند از Google Trends برای کمک به تجدیدنظر در استراتژیهای بازاریابی خود بسته به رویدادهای جاری و روندهای محبوب استفاده کنند. دسترسی به این دادهها میتواند به آنها کمک کند تا کمپینهای فصلی ایجاد کنند و محتوای تازهای ایجاد کنند که بازتابدهنده درک عمومی در یک لحظه خاص از زمان باشد. علاوه بر این، اگر یک کسبوکار قبلاً یک کمپین بازاریابی در حال اجرا داشته باشد، بخش بازاریابی آنها میتواند از Google Trends برای نظارت بر اثربخشی کمپین استفاده کند.
برای خرید و فروش محصولات مناسب
کسبوکارها میتوانند از Google Trends بهعنوان یک شاخص بالقوه برای خرید موجودی یا ادامه فروش یک محصول خاص استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر یک بوتیک محلی دو برند کیف دستی را بفروشد، میتواند از Google Trends استفاده کند تا ببیند کدام یک از این دو در بین مصرفکنندگان محبوبتر است. اگر یک نام تجاری مقدار قابل توجهی از نتایج جستجو را به همراه داشته باشد و برند دیگر نتایج جستجو را نداشته باشد، ممکن است با افزایش موجودی برند محبوب تر، بازگشت سرمایه بهتری به دست آورند.
نحوه استفاده موثر از Google Trends
در اینجا لیستی از مراحل پیشنهادی برای کمک به شما برای شروع استفاده موثر از Google Trends آمده است:
۱. موضوعات پرطرفدار را در صفحه اصلی Google Trends مرور کنید
اولین راه برای استفاده موثر از Google Trends استفاده از صفحه اصلی وب سایت است. در بخش جدیدترین داستانها و اطلاعات آماری، Google Trends اطلاعاتی درباره رویدادها و روندهای جاری در سراسر جهان دارد. همچنین میتوانید سال را در جستجو مرور کنید تا روندهای برتر سالهای گذشته را مرور کنید.
۲. با استفاده از نام صنعت خود به عنوان کلمه کلیدی، جستجو کنید
یکی دیگر از راههای موثر برای استفاده از Google Trends جستجوی نام صنعت خود برای شناسایی موضوعات پرطرفدار در حال حاضر است. برای مثال، اگر صاحب یک بانک محلی هستید، «صنعت مالی» را جستجو کنید. ممکن است موضوعات مرتبطی مانند درآمد خالص، برنامه ریزی مالی یا روابط با سرمایه گذار را پیدا کنید. از این سه کلمه کلیدی، میتوانید پستهای وبلاگ، اینفوگرافیک، ویدیوهای آموزشی و سایر اشکال محتوا را ایجاد کنید تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
۳. از داده های زیرمنطقه ای برای بررسی موضوعات پرطرفدار در منطقه خود استفاده کنید
برای کسب و کارهای کوچک که اکثر مشتریانشان در یک شهر یا استان/ایالت ساکن هستند، داده های فرعی Google Trends می تواند بسیار مفید باشد. میتوانید جستجوی خود را با درج مکانهای خاص در برگه مکان در بالای صفحه تنظیم کنید. سپس، می توانید بفهمید که آیا افراد در حال جستجوی موضوعات مرتبط در منطقه شما هستند یا خیر. به عنوان مثال، شما صاحب یک کافی شاپ در مریلند هستید و متوجه شده اید که موضوعاتی که بیشترین جستجو را داشته اند شامل بهترین کافی شاپ ها در مریلند و آموزش های لاته در خانه می شود. از این داده ها، می توانید محتوایی ایجاد کنید که کافی شاپ شما را با بیشترین عبارات جستجو شده مرتبط کند.
۴. از موضوعات مرتبط برای یافتن زمینه های جدید برای کسب و کار خود استفاده کنید
همچنین میتوانید از Google Trends برای گسترش بالقوه به بازارهای خاص استفاده کنید. برای مثال، یک شرکت پرسنل «صنعت استخدام» را در Google Trends جستجو می کند. عبارات برتر جستجو شده شامل مدیریت حقوق و دستمزد و برنامه های مزایای مستقل کارکنان است. از این نتایج، شرکت پرسنل تصمیم می گیرد خدمات خود را برای مدیریت حقوق و دستمزد گسترش دهد. این می تواند تجارت آنها را برای کارفرمایان جذاب تر کند زیرا آنها خدمات اضافی را ارائه می دهند.
با استفاده از ابزارهای سئو مانند Google Trends، می توانید به کسب و کار خود کمک کنید تا نیازهای روندهای مدرن را برآورده کند و تجارت خود را به بازارهای جدید گسترش دهد.