بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

روندهای کسب و کار کوچک: گرایش ها در افق چیست؟

روند کسب و کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

صاحبان مشاغل باید به روندهای نوظهور کسب و کار توجه کنند تا رقابتی باقی بمانند. با یادگیری آنچه مردم از کسب و کارها می خواهند و انتظار دارند، می توانید بهترین خدمات ممکن را به مشتریان ارائه دهید تا مشتریان در آینده به حمایت از کسب و کار شما ادامه دهند. همچنین می توانید با آگاهی از روندهای مختلف خرید، مشتریان جدیدی جذب کنید.

نحوه تشخیص روندهای نوظهور کسب و کار

برای آگاهی از روندهای نوظهور کسب و کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به اخبار توجه کنید
  2. به کارهایی که رقبای شما انجام می دهند توجه کنید
  3. گوش دادن اجتماعی را تمرین کنید
  4. گزارش های صنعت را بخوانید
  5. رهبران صنعت را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

۱. به اخبار توجه کنید

چند منبع خبری مختلف را دنبال کنید تا در داستان های جدید و نوظهور به روز بمانید. به بخش کسب و کار یا سایر بخش های مرتبط با صنعت خود توجه بیشتری داشته باشید. منابعی را انتخاب کنید که دیدگاه های متفاوتی دارند تا طیف وسیعی از داستان ها و نظرات را بیاموزید.

۲. مشاهده کنید که رقبای شما چه می کنند

اگرچه مهم است که یک رهبر فکری در صنعت خود باشید، اما همچنان باید به آنچه رقبای خود انجام می دهند توجه کنید. سپس می توانید ببینید چه چیزی برای آنها خوب است و از چه چیزهایی باید اجتناب کنید. این می تواند به شما کمک کند تا راه های بهتری برای ارائه خدمات به مشتریان خود بیاندیشید.

۳. گوش دادن اجتماعی را تمرین کنید

گوش دادن اجتماعی شامل نظارت بر کانال های مختلف رسانه های اجتماعی است تا ببینید مردم در مورد کسب و کار شما چه می گویند. از رسانه های اجتماعی، جستجوی کلمات کلیدی و سایر ابزارهای گوش دادن اجتماعی برای سنجش نحوه نگاه مشتریان به شرکت و رقبای شما استفاده کنید. به همین ترتیب، نظرات مشتریان شرکت خود و سایر شرکت های صنعت خود را بخوانید.

۴. گزارش های صنعت را بخوانید

گزارش های صنعت شامل داده های مهمی مانند عرضه، قیمت و تقاضا است. آنها همچنین روندها و عملیات بازار را نشان می دهند. به دنبال گزارش‌های صنعتی باشید که مستقیماً با خط کسب و کار شما مرتبط است—بسیاری از آنها را می‌توانید به صورت آنلاین به صورت رایگان پیدا کنید.

۵. رهبران صنعت را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

با سایر رهبران صنعت در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید تا ببینید آنها در مورد شرکت های خود و به طور کلی بازار چه پست می کنند. آنها ممکن است گزارش ها یا پست های روشنگری در مورد پیشنهادات جدید شرکت خود به اشتراک بگذارند. می‌توانید ببینید که مردم در مورد پست‌هایشان چه نظری می‌دهند تا درک بهتری از احساس عمومی در مورد خدمات آنها داشته باشید.

دلایل شکست استارت آپ ها و روندهای نوظهور
دلایل شکست استارت آپ ها و روندهای نوظهور

روندهای فعلی و نوظهور کسب و کار برای آماده شدن

در اینجا چند روند فعلی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید:

  • ابتکارات سبز
  • توسل به Gen Z
  • شفافیت
  • حضور آنلاین
  • نقد های کاربران

ابتکارات سبز

مصرف کنندگان بیشتری نسبت به وضعیت محیط وجدان می شوند و می خواهند از قدرت خرید خود برای بهبود آن استفاده کنند. آنها می خواهند از شرکت هایی حمایت کنند که از محیط زیست آگاه هستند و شیوه های تجاری پایدار دارند. به مدل کسب و کار فعلی خود نگاه کنید تا راه هایی را بیابید که می توانید تأثیر کمتری بر محیط زیست داشته باشید. برخی از ایده ها برای سبزتر بودن عبارتند از:

  • بدون کاغذ بروید:  فقط از وسایل ارتباطی و بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. اگر خرده‌فروشی می‌کنید، به مشتریان این گزینه را پیشنهاد دهید که به‌جای چاپ، رسیدشان را برایشان ایمیل کنند.
  • موقعیت های راه دور را پیشنهاد دهید:  اگر برخی از کارمندان شما می توانند کار خود را از خانه انجام دهند، به آنها این امکان را بدهید که از راه دور کار کنند. این امر باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از رفت و آمد آنها به محل کار می شود.
  • یک مشاور محیط زیست استخدام کنید:  آنها می توانند به عملیات کسب و کار شما نگاه کنند و به روش هایی فکر کنند که بتوانید تأثیرات زیست محیطی خود را کاهش دهید.
  • از نور طبیعی استفاده کنید: اگر در دفتر شما پنجره های زیادی وجود دارد که نور طبیعی را وارد می کنند، برای صرفه جویی در انرژی، در روزهای آفتابی چراغ های دفتر خود را خاموش کنید.

مطالب مرتبط:  ۱۱ نکته برای مدیریت موثر کارکنان از راه دور

توسل به نسل Z

با ورود نسل Z به نیروی کار، آنها شروع به تولید درآمد قابل تصرف خواهند کرد. از گوش دادن اجتماعی برای یادگیری علایق، نظرات و ارزش های آنها و شروع به شکل گیری رویکردهای بازاریابی استفاده کنید.

شفافیت

با توجه به اینترنت و رسانه های اجتماعی، بازار بیش از هر زمان دیگری اشباع شده است. مصرف‌کنندگان می‌خواهند از کسب‌وکارهای معتبری که در مورد عملکردشان شفاف هستند، حمایت کنند. این به معنای داشتن شرایط کاری اخلاقی، دستمزد منصفانه برای کارکنان، کارکنان متنوع و شیوه های پایدار است. هنگامی که به کاری که شرکتتان انجام می دهد افتخار می کنید، آن را در بازاریابی و ارتباطات رسانه های اجتماعی خود منتقل کنید.

مطالب مرتبط:  چگونه کسب و کار خود را توسعه دهیم؟

حضور آنلاین

اکثر مردم حداقل برخی از محصولات را به صورت آنلاین خریداری می کنند. حتی اگر یک فروشگاه آجر و ملات دارید، ممکن است ایده خوبی باشد که به مردم راهی برای خرید کالا یا خدمات شما به صورت آنلاین ارائه دهید.

داشتن یک وب‌سایت به‌روز که بتوان آن را هم در دستگاه‌های دسکتاپ و هم در دستگاه‌های تلفن همراه مشاهده کرد، برای شرکت شما بسیار مهم است. مردم می خواهند قبل از خرید کالا یا خدمات شما درباره شرکت شما تحقیق کنند. به همین ترتیب، مطمئن شوید که فهرست کسب و کار شما دقیق است تا مردم بدانند مکان شما کجاست، فروشگاه شما چه زمانی باز است و چگونه از طریق تلفن یا ایمیل با شما تماس بگیرند.

نقد های کاربران

نظرات کاربران در وب‌سایت‌های بررسی محبوب تنها بر کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد. بسیاری از افراد قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می خواهند از کسب و کار شما حمایت کنند، نظرات را مطالعه می کنند. با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان، احتمالاً افراد بیشتری نظرات خوبی از شما خواهند داشت. اگر نظر منفی دریافت کردید، مستقیماً با مشتری تماس بگیرید تا وضعیت را حل کنید. حتی می‌توانید مودبانه نظر خود را در مورد نظر بدهید، به خاطر تجربه ضعیف آنها عذرخواهی کنید و راهی برای بهتر کردن آن بیابید.

سوالات متداول گرایش های تجاری

این دو مورد از متداول ترین سؤالات در مورد روندهای کسب و کار است:

حضور در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار من چقدر مهم است؟

حضور در رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما اهمیت فزاینده ای پیدا می کند زیرا افراد بیشتری از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. اگر می‌خواهید با مشتریان درگیر شوید و با آنها ارتباط برقرار کنید، باید حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را برای کسب و کار خود بسازید. کمی تحقیق کنید تا ببینید مخاطب هدف شما از کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی استفاده می کند تا بدانید انرژی خود را کجا متمرکز کنید.

چگونه می توانم از موتورهای جستجو برای کمک به یافتن روندها استفاده کنم؟

هنگام استفاده از موتور جستجو برای یافتن روندها، کلمات کلیدی خاصی را در بخش اخبار جستجو کنید. به عنوان مثال، اگر در صنعت خودرو هستید، «ماشین»، «خودرو» و «صنعت خودرو» را جستجو کنید. همچنین می توانید هشدارهای موتور جستجو را برای کلمات کلیدی خاص تنظیم کنید تا مقالات خبری مرتبط هر روز برای شما ایمیل شوند. یک هشدار برای نام شرکت خود تنظیم کنید تا ببینید آیا تا به حال از شما در اخبار نام برده شده است یا خیر.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *