بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

اولین کمپین تبلیغاتی خود را برای کسب و کار خود اجرا کنید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اجرای اولین کمپین تبلیغاتی شما می تواند با عوامل بسیاری که مورد نیاز است بسیار زیاد باشد. چندین گزینه کمپین تبلیغاتی وجود دارد، اما انتخاب مناسب نیاز به تحقیق زیادی دارد. تعیین بودجه همچنین به تحقیقات شما و همچنین درک اهداف شما بستگی دارد. این مقاله برخی از رایج ترین انواع کمپین های تبلیغاتی را فهرست و تعریف می کند، نحوه شناسایی بهترین گزینه برای کسب و کار خود را توضیح می دهد و به برخی از سوالات متداول پاسخ می دهد.

ناوبری سریع

انواع متداول کمپین های تبلیغاتی

لیست زیر شامل برخی از رایج ترین انواع کمپین های تبلیغاتی است:

  • رسانه چاپی
  • بیلبوردها
  • رادیو
  • ایمیل مستقیم
  • دیجیتال

رسانه چاپی

کمپین های تبلیغاتی رسانه های چاپی در درجه اول از فضا در مجلات و روزنامه ها برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده می کنند. تبلیغ‌کنندگان طیف وسیعی از گزینه‌ها مانند رسانه‌های محلی، منطقه‌ای و ملی و همچنین رسانه‌های مصرف‌کننده و تجاری را دارند. محدوده قیمت بستگی به مجله و اندازه فضا دارد. گزینه های فضای رایج شامل صفحه گسترده، تمام صفحه، نیم صفحه، صفحه یک سوم، صفحه چهارم و صفحه یک ششم است.

بیلبوردها

بیلبوردها تبلیغات بزرگ در فضای باز هستند که اغلب در مناطق پر رفت و آمد دیده می شوند. این نوع تبلیغات در دسته رسانه های چاپی نیز قرار می گیرد و امکان خلاقیت بسیاری را فراهم می کند زیرا تزئینات اغلب فراتر از فضای تبلیغاتی داده شده کشیده می شوند و توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. از آنجا که آنها برای رانندگان طراحی شده اند، طراحی آنها باید به راحتی در مدت زمان کوتاهی خوانده و درک شود. گزینه های مختلف بیلبورد مانند رنگ شده، دیجیتال، موبایل و چند منظوره وجود دارد. هر نوع بیشتر برای کمپین ها و طرح های تبلیغاتی خاص مناسب است.

رادیو

تبلیغات رادیویی یکی از قدیمی ترین و مدرن ترین روش های انتخاب شده توسط تبلیغ کنندگان است. در طول زمان اجرای یک ایستگاه، آنها فضایی را برای تبلیغ‌کنندگان محلی برای ارائه یک تبلیغ صوتی فراهم می‌کنند. تبلیغ کنندگان یا هزینه فضای خود را پرداخت می کنند یا از طریق دیگری از ایستگاه حمایت می کنند. متداول ترین تبلیغات رادیویی، تبلیغات نقطه ای، بیش از یک دقیقه طول نمی کشد.

ایمیل مستقیم

تبلیغات پستی مستقیم گزینه دیگری در رسانه های چاپی است. گزینه ها شامل بروشور، کاتالوگ و خبرنامه است. این نوع تبلیغات به عنوان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌های دستیابی به مشتریان جدید و فعلی، انتخاب محبوبی است. تبلیغات پستی مستقیم به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که پیام شخصی را به صندوق پستی مشتری بفرستند. بازاریابان کنترل می کنند که چه کسی تبلیغات آنها را ببیند، چه زمانی و چگونه آن را دریافت می کند و شامل چه مواردی می شود.

دیجیتال

تبلیغات دیجیتال یا آنلاین از ایمیل، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر پلتفرم های آنلاین برای ارائه پیام های بازاریابی استفاده می کند. این شکل از تبلیغات هر ساله به دلیل سهولت برخی از گزینه های توسعه کمپین آنلاین و محبوبیت اینترنت، محبوبیت بیشتری پیدا می کند. تبلیغات دیجیتال بر تکنیک‌های داده‌محور تمرکز می‌کند که پیام‌ها را بر اساس علایق آن‌ها به جمعیت‌های خاصی می‌رساند. یکی از مزایای تبلیغات دیجیتال این است که تبلیغات به طور طبیعی در فیدهای خبری قرار می گیرند، مانند پست های معمولی به نظر می رسند و کاربران را به خواندن و تعامل تشویق می کنند.

مطالب مرتبط:  نکات و استراتژی های استخدام در رسانه های اجتماعی

بدانید کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است

تنها راه برای تعیین اینکه کدام نوع کمپین تبلیغاتی برای کسب و کار شما بهترین است، تحقیق است. اولین هدف شما این است که بفهمید و تعریف کنید که می خواهید با تبلیغات خود به چه چیزی برسید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید آگاهی از برند ایجاد کنید، یک پیشنهاد فعلی را برجسته کنید یا فقط محصولات و خدمات را بفروشید. شما همچنین قبل از بررسی گزینه های خود به یک بودجه مشخص نیاز دارید زیرا برخی از روش ها مقرون به صرفه تر از روش های دیگر هستند و برخی خدمات با روش های تبلیغاتی خاص فروش بهتری دارند. رقبا و انتخاب های تبلیغاتی آنها را نیز مطالعه کنید. ببینید آنها از چه چیزی بیشتر استفاده می کنند و خودتان آن را امتحان کنید.

مطالب مرتبط:  چگونه کسب و کار خود را توسعه دهیم؟

نکاتی برای موفقیت

لیست زیر نکاتی را برای موفقیت کمپین تبلیغاتی بیان می کند:

مخاطب هدف خود را بشناسید

محصولات یا خدمات شما فقط برای گروه خاصی از افراد مورد نیاز است. به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار کوچک، اغلب باید بازاریاب خود باشید و مانند آن فکر کنید و تشخیص دهید که مخاطبان شما چه نوع تبلیغاتی را بیشتر می‌بینند. ببینید آنها چه کسانی هستند، در کجا هستند، آیا به طور مکرر از اینترنت استفاده می کنند و چقدر نیاز آنها به کالاهای شماست.

اندازه گیری و پیگیری تبلیغات

بازاریابان و صاحبان مشاغل به سرعت با روندها و شرایط در حال تغییر سریع در فضای بازاریابی سازگار می شوند. مطالعه عملکرد تبلیغات بخش مهمی از مرتبط و موثر نگه داشتن تلاش های بازاریابی شما است. روش هایی که در سال گذشته کارآمد بودند، ممکن است امسال چندان مؤثر نباشند. وقتی متوجه روند نزولی در عملکرد بازاریابی خود شدید، زمان تغییر فرا رسیده است.

در مکان های مناسب تبلیغ کنید

شناخت مخاطبان جزء مهم تبلیغات است. مخاطبان خاص شما خود را در مکان‌های خاصی در اینترنت یا جهان می‌یابند و بیش از سایرین خود را در معرض برخی روش‌های تبلیغاتی قرار می‌دهند. برای موفقیت کمپین شما، باید جایی که مخاطبان شما هستند تبلیغ کنید.

سوالات متداول کمپین تبلیغاتی

لیست زیر به تشریح بسیاری از سوالات متداول در مورد کمپین های تبلیغاتی می پردازد:

چقدر باید برای تبلیغات هزینه کنم؟

پاسخ به این سوال اغلب مستلزم تحقیق در مورد صنعت خاص شما است. اگر می خواهید با رقبای خود مطابقت داشته باشید، بهتر است به میانگین صنعت در منطقه خود نگاه کنید. با این حال، شما همچنین می توانید بودجه خود را به عنوان درصد ثابتی از فروش برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، اکثر مشاغل ۲ تا ۵ درصد از درآمد سالانه خود را برای تبلیغات کنار می گذارند. اگر سال گذشته ۱۰۰۰۰۰۰۰ تومان درآمد داشتید و ۳٪ را به بودجه تبلیغات خود اختصاص می دهید، حدود ۳۰۰۰۰۰ تومان برای کار دارید.

آیا باید رسانه های اجتماعی را به عنوان پلتفرم خود برای کمپین تبلیغاتی محلی انتخاب کنم؟

رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای ارتباط با مصرف کنندگان محلی برای یک تجارت کوچک است. این یک راه عالی برای دسترسی به افراد محلی علاقه مند است و می توانید انتخاب کنید که تبلیغ خود مانند یک پست معمولی به نظر برسد. این باعث می شود که تبلیغ کمتر اجباری به نظر برسد و کاربران را تشویق به کلیک کردن کند. با این حال، پلتفرم رسانه اجتماعی که انتخاب می کنید به مخاطبان شما بستگی دارد. پیدا کردن اینکه از کدام پلتفرم رسانه ای بهترین استفاده را می کنند، تعیین می کند که تلاش های خود را کجا متمرکز کنید.

مرتبط: بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

چگونه لحن مناسب برای بازاریابی خود را شناسایی کنم؟

پاسخ به این سوال در تحقیقات مخاطب نهفته است. این یکی از مهمترین عوامل در کمپین تبلیغاتی است. شما باید انواع خاصی از افراد را همراه با عادات و نیازهای آنها بشناسید و درک کنید. شما می توانید پروفایل های مخاطب ایجاد کنید تا دموگرافیک هدف خود را بهتر برای خود و تیم بازاریابی خود تعریف کنید. در صورت نیاز به ابزاری ارزشمند برای مرجع تبدیل می شود.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *