نماد سایت ایوسی

۷ هدف در بازاریابی و چرایی اهمیت آنها

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

هر طرح بازاریابی شامل اهدافی است که تیم برای سنجش موفقیت کمپین از آنها استفاده می کند. این اهداف از سهمیه بندی تا افزایش مشارکت مخاطب تا بهبود شاخص های کلیدی عملکرد را شامل می شود. با این حال، همه آنها اهداف مشترکی دارند: بهبود آگاهی از برند، افزایش درآمد و رشد کسب و کار.

در این مقاله از ایوسی، هفت هدف مهم بازاریابی و نحوه تعیین آنها را فهرست می کنیم.

چرا اهداف در بازاریابی مهم هستند؟

اهداف در بازاریابی مهم هستند زیرا به بخش بازاریابی و شرکت جهت، هدف و چشم انداز می دهند. با تعیین اهداف قابل اندازه‌گیری، تیم‌های بازاریابی می‌توانند تعیین کنند که آیا کمپین یا تلاش‌های آن‌ها مؤثر بوده و چه نوع تأثیری بر فروش، عملکرد یا تعامل داشته‌اند. با یک برنامه مشخص، تیم های بازاریابی اهداف خود، مراحلی که برای دستیابی به آن اهداف باید بردارند و نحوه سنجش موفقیت را می شناسند. در نتیجه دستیابی به این اهداف، شرکت باید شاهد افزایش درآمد و رشد باشد.

مرتبط: نحوه نوشتن اهداف بازاریابی

۷ هدف مهم بازاریابی

اهداف بازاریابی دپارتمان شما به صنعت، محصول یا خدماتی که شرکت ارائه می دهد و آنچه که در تلاش برای بهبود یا دستیابی به آن هستید بستگی دارد. در اینجا هفت هدف مهم در بازاریابی وجود دارد که ممکن است تعیین کنید:

۱. آگاهی از برند را افزایش دهید

افزایش آگاهی از برند یکی از اهداف هر حرفه ای بازاریابی است، به طوری که وقتی مشتری به خدمات یا محصولی که سازمان شما ارائه می دهد نیاز دارد، ابتدا به آن شرکت فکر می کند. آگاهی از برند، آشنایی فرد با نام، تصویر و کیفیت محصول است. اگر مصرف کنندگان برند شما را با تجربیات مثبت مرتبط کنند، به احتمال زیاد مشتریان بازگشتی خواهند بود، از ماموریت شما حمایت می کنند و محتوای بازاریابی را که تولید می کنید به اشتراک می گذارند. برندسازی همچنین به مصرف کنندگان اعتماد و اطمینان را به شرکت شما می دهد اگر آنها آن را به عنوان یک منبع معتبر یا سازنده ببینند.

برای افزایش آگاهی از برند، ابتدا باید لحن و شخصیت برند خود را مشخص کنید، سپس با مخاطبان هدف خود در جایی که زمان می گذرانند، مانند رسانه های اجتماعی، ارتباط برقرار کنید. راه های افزایش آگاهی عبارتند از:

برای اندازه گیری افزایش آگاهی از برند و تعیین اینکه آیا به هدف خود می رسید یا خیر، به معیارهایی مانند ترافیک رسانه های اجتماعی و تعامل و ترافیک وب سایت یا وبلاگ نگاه کنید.

مطالب مرتبط: چگونه یک کمپین بازاریابی برند ایجاد کنیم

۲. سرنخ ایجاد کنید

سرنخ های با کیفیت بالا افرادی هستند که ممکن است مشتریان جدیدی شوند. هنگامی که نوع مصرف کننده ای را که به احتمال زیاد مشتری می شود را شناسایی کردید، می خواهید اطلاعات تماس آنها را جمع آوری کنید تا بخش بازاریابی یا فروش بتواند جزئیات و تبلیغات در مورد محصول یا خدمات شرکت را برای آنها ارسال کند. شما ممکن است از طریق:

تولید سرنخ را با ارزیابی نتایج تلاش‌های بازاریابی خود برای تعیین اینکه کدام افراد مشتری می‌شوند، اندازه‌گیری کنید. از تخصیص درآمد برای پیگیری و ارتباط کمپین های بازاریابی با فروش استفاده کنید.

۳. یک رهبر فکری شوید

رهبران فکری افراد و سازمان هایی هستند که مردم به آنها اعتماد دارند و آنها را به عنوان مقامات در حوزه خود می شناسند. اگر مردم شرکت شما را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت بدانند، برای تخصص و مشاوره در آن زمینه به آن مراجعه می کنند که در نهایت ممکن است منجر به فروش شود. توسعه رهبری فکری توسط:

موفقیت استراتژی رهبری فکری خود را با ردیابی ترافیک وبینار یا وبلاگ مهمان و گنجاندن CTA با محتوای خود اندازه گیری کنید.

مطالب مرتبط: رهبری فکری چیست؟ چگونه به یک رهبر فکری تبدیل شویم

۴. ارزش مشتری را افزایش دهید

ارزش مشتری چیزی است که مخاطبان شما معتقدند محصول یا خدمات شما در مقایسه با رقبای شما برایشان ارزش دارد. اگر آنها بر این باورند که شرکت شما خدمات ارزشمندی را به آنها ارائه می دهد، به احتمال زیاد به مشتریان بازگشتی تبدیل می شوند و نام تجاری را به دیگران ارجاع می دهند. شما می توانید ارزش مشتری را نه تنها با ارائه خدمات یا محصول با کیفیت بالا و قیمت رقابتی، بلکه با ارائه خدمات استثنایی به مشتریان، خبرنامه های مفید و مطالب آموزشی و تخفیف برای محصولات جدید افزایش دهید.

برای اندازه گیری افزایش ارزش مشتری، عادات و معیارهای مشتری مانند دفعات خرید و ارجاعات را زیر نظر بگیرید. محتوا یا تبلیغاتی را که بیشترین فروش را به همراه دارند شناسایی کنید تا مشخص کنید مشتریان شما برای کدام یک از آنها ارزش بیشتری دارند.

۵. بهبود سئو

بهینه سازی موتور جستجو ابزاری است که شرکت ها برای افزایش ترافیک وب و آگاهی از برند به آن تکیه می کنند. هرچه سئوی محتوای وب شما بهتر باشد، می توانید به مشتریان بالقوه بیشتری به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنید. راه های بهبود سئو عبارتند از:

بهبود سئو را با نظارت بر مکان ظاهر شدن وب سایت و محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو و رتبه بندی کلمات کلیدی و ردیابی افزایش ترافیک وب اندازه گیری کنید.

مطالب مرتبط: راهنمای قطعی بازاریابی سئو

۶. رشد حضور در رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یک پلت فرم مهم برای تعامل با مشتریان بالقوه و فعلی، آموزش مردم در مورد برند شما و ایجاد سرنخ هستند. شما می توانید فالوورهای شبکه های اجتماعی شرکت خود را در پلتفرم های مختلف افزایش دهید:

برای اندازه‌گیری رشد رسانه‌های اجتماعی، افزایش فالوورها و نرخ تعامل را در هر پلتفرم دنبال کنید. تعیین کنید که کدام نوع پست ها و استراتژی های بازاریابی با استفاده از پلتفرم های خاص منجر به بیشترین فالوور جدید می شود.

۷. نرخ تبدیل را افزایش دهید

تبدیل ها بازدیدکنندگان وب سایتی هستند که قبل از ترک سایت شرکت شما با خرید چیزی تبدیل به مشتری می شوند. راه های افزایش نرخ تبدیل عبارتند از:

شما می توانید با تقسیم تعداد افرادی که اقدام مورد نظر شما را انجام می دهند (خرید یا کلیک بر روی یک تبلیغ) بر تعداد کل بازدیدکنندگان وب سایت، افزایش نرخ تبدیل را محاسبه و اندازه گیری کنید. نظارت کنید که آیا این درصد به طور مداوم افزایش می یابد یا به اهداف نرخ مکالمه شما می رسد.

موارد مرتبط: نرخ تبدیل ۱۰۱: نحوه محاسبه، ردیابی و بهینه سازی نرخ تبدیل

نکاتی برای تعیین اهداف قوی در بازاریابی

اگر تیم شما می‌خواهد به اهداف بازاریابی خود دست یابد، باید یک برنامه روشن ایجاد کنید که مشخص کند به چه چیزی می‌خواهید برسید، چرا مهم است، چگونه به آن دست یابید و چگونه موفقیت را اندازه‌گیری کنید. در اینجا چند نکته برای تعیین اهداف بازاریابی وجود دارد:

هر هدف بازاریابی برای تیم خود را با استفاده از یک الگو به وضوح بیان کنید: تیم بازاریابی به [ عدد ] [ متریک ] می رسد یا [ متریک ] را با [ عدد ] تا [ تاریخ ] یا هر [ بازه زمانی ] افزایش می دهد.

مثال: تیم بازاریابی هر ماه نرخ تبدیل وب سایت را ۵ درصد افزایش می دهد.

مثال: تا ۱ مرداد ۱۴۰۲، موسسه ناروتسکی به ۱۰۰۰۰۰ دنبال کننده در فیس بوک خواهد رسید.

خروج از نسخه موبایل