نماد سایت ایوسی

تحلیل بازار هدف: چیست و چگونه می توان آن را ساخت

مخاطب هدف

مخاطب هدف

فروش مؤثر مستلزم شناخت شرکت ها از خواسته ها و نیازهای مشتری است. تحلیل بازار هدف ابزار مفیدی برای تعیین نحوه دستیابی به مشتریان بالقوه است. ایجاد تحلیل بازار هدف نیاز به تحقیق و مطالعه و گزارش دقیق دارد. در این مقاله، ما توضیح می‌دهیم که تحلیل بازار هدف چیست، توضیح می‌دهیم که چه چیزی باید در آن گنجانده شود، مثال‌هایی ارائه می‌کنیم و مراحل انجام یک تحلیل بازار هدف را بیان می‌کنیم.

مطالب مرتبط: چگونه بازار هدف خود را پیدا کنم؟

تحلیل بازار هدف چیست؟

تجزیه و تحلیل بازار هدف، ارزیابی این است که چگونه محصول یا خدمات شما در یک بازار خاص قرار می گیرد و جایی که بیشترین جذب را در بین مشتریان خواهد داشت. تجزیه و تحلیل بازار هدف به کسب و کارها کمک می کند تا استراتژی هایی را برای تکنیک های بازاریابی و فروش موثر ایجاد کنند. بازار هدف یک شرکت، پایگاه اصلی مشتری آنها یا جمعیت شناسی مشتریانی است که احتمالاً محصول یا خدمات آنها را خریداری می کنند.

تجزیه و تحلیل بازار هدف، دیدگاه سطح بالایی از زمینه کلی کسب و کار را ارائه می دهد و معمولاً فرصت ها و عوامل بازدارنده را برای شرکت هایی که امیدوار به ورود به آن بازار هستند، ترسیم می کند. مزایای تجزیه و تحلیل بازار هدف عبارتند از:

آنچه در تحلیل بازار هدف باید لحاظ شود

تجزیه و تحلیل بازار هدف شرکت شما می تواند شامل انواع فرآیندها، مطالعات و گزارش ها بسته به اهداف نهایی شما باشد. به طور کلی، شما می خواهید موارد زیر را در تحلیل بازار هدف خود بگنجانید:

شرح و چشم انداز صنعت

اطلاعات دقیق، از جمله آمار، در مورد صنعت خود را شناسایی کنید. شامل اطلاعاتی در مورد اندازه، پتانسیل رشد، روندها و چشم انداز باشد. این اطلاعات را جمع آوری کرده و از نزدیک بررسی کنید زیرا به عنوان منبع داده برای بسیاری از تصمیمات شما عمل می کند.

بازار هدف

بازار هدف شما جمعیتی است که می خواهید با محصول یا خدمات خود به آن برسید. شناسایی این عوامل کلیدی است:

علاوه بر این، این عوامل بازار را به عنوان یک کل در نظر بگیرید:

در حالی که محصول شما ممکن است برای افراد خارج از جمعیت هدف شما، مانند سن یا جنسیت، جذاب باشد، تجزیه و تحلیل می تواند نشان دهد که هدف قرار دادن پارامترهای خاص بازده بیشتری در سرمایه گذاری بازاریابی شما خواهد داشت.

تست بازار و نتایج

تجزیه و تحلیل بازار را از طریق نظرسنجی یا آزمایش محصول انجام دهید تا مشخص شود بازار هدف شما چگونه به محصول شما پاسخ می دهد. پس از تکمیل آزمایش، نتایج را در یک گزارش جمع آوری کنید تا در سند تحلیل بازار هدف واقعی خود قرار دهید.

زمان بین شروع و اتمام فرآیند تولید

زمان تحویل به زمانی اشاره دارد که شرکت شما برای پردازش و ارسال محصول و دریافت آن توسط مشتری پس از سفارش طول می کشد. اغلب شرکت ها زمان های متفاوتی را برای سفارش های فردی در مقابل سفارش های انبوه تعیین می کنند.

تحلیل رقابتی

کسب و کارهای رقیب خود را شناسایی کنید. مشخص کنید که آنها برای جذب بازار و تبلیغ محصول یا خدمات خود چه کاری انجام می دهند. گزارشی تهیه کنید که مشخص کند چگونه شرکت شما می تواند از رقبای شما پیشی بگیرد و با چه چالش هایی ممکن است مواجه شوید.

مطالب مرتبط: جمعیت شناسی: تعریف و نحوه استفاده از آن

نمونه های تحلیل بازار هدف

تجزیه و تحلیل کامل بازار هدف یک سند چند صفحه ای کامل با تحقیقات، منابع، نمودارها و نمودارهایی است که توضیح می دهد و پشتیبانی می کند که چرا محصول یا خدمات یک شرکت در بازار موفق خواهد شد. یکی از با ارزش ترین جنبه های تحلیل بازار هدف، توصیف مشتری بازار هدف است. برای مشاهده ویژگی بازار هدف، این مثال ها را مرور کنید.

مثال ۱: میکسرهای ایستاده

بازار هدف برای میکسرهای پایه بلوط و رومیزی:

سن: ۲۷ – ۴۵
جنسیت: زن
درآمد: ۵۰,۰۰۰ دلار سالانه +
شیوه زندگی: متاهل یا نامزد، تحصیل کرده دانشگاه، از آشپزی در خانه لذت می برد
موقعیت جغرافیایی: حومه شهرهای بزرگ و متوسط
​​ترجیحات: لوازم آشپزخانه پیشرفته، اهمیت دادن به ارائه، می خواهد خانه خوبی داشته باشد

مثال ۲: نوشیدنی انرژی زا

بازار هدف Giddyup Energy Booster 2.0:

سن: ۱۵ تا ۲۴ سال
جنسیت:
درآمد مرد: کمتر از ۲۵۰۰۰ دلار در سال
شیوه زندگی: مجرد، در دبیرستان یا دانشگاه، تا دیروقت بیرون با دوستان می‌ماند
موقعیت جغرافیایی: مناطق روستایی یا حومه شهر
ترجیحات: درک محبوبیت، ریسک‌پذیر، ضد قوانین

مثال ۳: فرش مناطق قابل شستشو با ماشین لباسشویی

بازار هدف فرش تامبل تافت:

سن: ۳۰ تا ۵۵ سال
جنسیت: زن
درآمد: سالانه ۴۰۰۰۰ دلار
به بالا شیوه زندگی: متاهل، بچه دار، خارج از خانه کار می کند، برنامه شلوغ
موقعیت جغرافیایی: حومه یا شهرها
ترجیحات: کارکرد را بر مد اولویت می دهد، به دنبال گزینه های پول و صرفه جویی در وقت است، از اوقات فراغت خود لذت می برد. 

نحوه انجام تحلیل بازار هدف

تجزیه و تحلیل بازار خود را برای تعیین بازار هدف خود با استفاده از این مراحل انجام دهید:

  1. تحقیقات بازار انجام دهید

  2. بازار کلی خود را شناسایی کنید

  3. دموگرافیک هدف خود را تقسیم بندی کنید

  4. بازار ایده آل خود را انتخاب کنید

  5. پیش بینی ها را انجام دهید

  6. سند را ایجاد کنید

۱. تحقیقات بازار انجام دهید

درباره صنعت و بازار ایده آل خود تحقیق کنید. برای صنعت، عواملی مانند چشم انداز کلی، روندها و زمینه های بالقوه را در نظر بگیرید. درباره رقبای خود تحقیق کنید و نمودارها، نمودارها و گزارش ها را ایجاد کنید تا به تحلیل کلی بازار هدف خود اضافه کنید و داده هایی را که پیدا کرده اید خلاصه کنید.

۲. بازار کلی خود را شناسایی کنید

برای کل بازار ایده آل خود، مشخص کنید که کدام جمعیت از محصول یا خدمات شما لذت می برند و برای هر کدام توضیحات دقیق بنویسید. هر ویژگی جمعیتی یا گروهی را که فکر می کنید ممکن است به آنچه شرکت شما ارائه می دهد علاقه مند باشد، درج کنید.

۳. دموگرافیک هدف خود را تقسیم بندی کنید

بازار کلی خود را به بخش های مجزا جدا کنید. احتمالاً چندین گروه متفاوت را پیدا خواهید کرد که می توانید محصول یا خدمات خود را برای آنها بازاریابی کنید. تست محصول را اجرا کنید و نظرسنجی هایی را برای اعضای این گروه ها ارسال کنید تا مشخص شود چه کسی بیشترین علاقه را به محصول شما دارد.

۴. بازار ایده آل خود را انتخاب کنید

از این بخش‌ها – و بر اساس اطلاعات مربوط به آزمایش و نظرسنجی محصول شما – تصمیم بگیرید که روی ارائه محصول خود به کدام بازار هدف تمرکز کنید. این بخش به احتمال زیاد جمعیتی است که بیشترین پاسخ مثبت را در آزمایش‌ها و نظرسنجی‌های شما داشته است.

۵. پیش بینی ها را انجام دهید

زمان انجام پروژه، فروش احتمالی، هزینه های بازاریابی و سایر تاکتیک های فروش اولیه که می توانید آماده کنید. گزارشی بنویسید که تمام پیش بینی ها را به وضوح تعریف کند.

۶. سند را ایجاد کنید

در نهایت، تمام اطلاعات ایجاد شده و نوشته شده در طول دوره تجزیه و تحلیل را گرفته و در یک سند واحد جمع آوری کنید. هر گونه منبع، یافته های اضافی یا افکار نهایی را در صورت نیاز اضافه کنید.

خروج از نسخه موبایل