بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه ایجاد یک سرنخ در ۵ مرحله (با مراحل)

تولید سرنخ

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

فروشندگان معمولاً چندین مسئولیت مختلف در حوزه کاری خود دارند. آنها علاوه بر ملاقات با مشتریان و نگهداری اسناد و گزارش ها، باید مشتریان یا سرنخ های بالقوه را نیز شناسایی کنند. تولید سرنخ یک مهارت مهم برای یک فروشنده است زیرا می تواند به آنها در ایجاد پایگاه مشتری بزرگتر و افزایش کمیسیون کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که سرنخ چیست، نحوه تولید آن را شرح می‌دهیم و نکاتی را برای تولید سرنخ مؤثر ارائه می‌کنیم.

مطالب مرتبط: تولید سرنخ چیست و چگونه در ۳ مرحله سرنخ ایجاد کنیم

نحوه تولید سرنخ

دانستن چگونگی توسعه سرنخ ها و هدایت آنها در چرخه فروش می تواند به شما کمک کند فروش کلی خود را افزایش دهید و شغل خود را ارتقا دهید. از این مراحل برای بهبود مهارت های تولید سرنخ خود استفاده کنید:

۱. مخاطبان خود را بشناسید

اولین قدم در ایجاد سرنخ این است که بدانید دقیقاً چه کسی را هدف قرار می دهید. اگر به طور خاص مشتریان بالقوه و مشتریانی را که متناسب با جمعیت هدف شما هستند و احتمالاً به محصول یا خدمات شما نیاز یا تمایل دارند، هدف قرار دهید، می توانید زمان خود را بهینه کنید.

مرتبط: سرنخ های واجد شرایط: آنها چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم

۲. رویکرد خود را انتخاب کنید

می توانید از تعدادی استراتژی برای تعامل با سرنخ ها استفاده کنید. با در نظر گرفتن ساختار بازار هدف، منابع و جدول زمانی خود، رویکردی را که برای شما بهترین است انتخاب کنید. چند استراتژی موثر عبارتند از:

  • بهینه سازی وب سایت: اغلب، مشتریان قبل از تماس مستقیم با یک شرکت، به دنبال اطلاعاتی در مورد یک محصول یا خدمات آنلاین هستند. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما بهینه شده است، تا مشتریان بتوانند به سرعت و به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

  • نوشتن یک وبلاگ: وبلاگ ها راه بسیار خوبی برای جلب علاقه سرنخ های مردد هستند که هنوز در حال تعیین راه حلی برای مشکلشان هستند یا خیر. می توانید از پست های آموزشی برای ایجاد رابطه و اعتماد با این سرنخ های احتمالی استفاده کنید.

  • حفظ حساب رسانه های اجتماعی: تعامل با مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی روش خوبی برای ایجاد رابطه و به اشتراک گذاری اطلاعات به روز در مورد محصولات، خدمات و تبلیغات فروش است.

  • شرکت در کنفرانس ها: برای ملاقات حضوری با مشتریان احتمالی و ایجاد شهرت و آگاهی از برند، به کنفرانس ها و رویدادهای صنعت بروید.

  • جستجوی ارجاع: به ارجاعات انگیزه دهید و از مشتریان فعلی بخواهید تجربیات خود را در مورد محصول شما با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند تا فروش جدید را تشویق کنند.

  • تبلیغات آنلاین و آفلاین: با تیم بازاریابی برای بهینه سازی منابع بازاریابی آنلاین و سنتی برای توسعه MQL کار کنید.

۳. یک قیف فروش ایجاد کنید

هنگامی که استراتژی های تولید سرنخ خود را به کار گرفتید، یک سیستم قیف فروش موثر و جامع ایجاد کنید . ممکن است یک صفحه فرود ایجاد کنید تا اطلاعات تماس اولیه آنها را برای سرنخ های آنلاین به دست آورید. مطمئن شوید که یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM برای ردیابی سرنخ ها در اختیار دارید.

مطالب مرتبط: جذب سرنخ چیست؟ تعریف، اهمیت و خلقت

۴. ایجاد روابط

از اطلاعاتی که جمع آوری می کنید برای دسترسی به سرنخ ها و کمک به آنها در فرآیند فروش استفاده کنید. زمانی را برای ایجاد رابطه و اعتماد اختصاص دهید تا رهبر احساس کند می تواند از شما کمک و راهنمایی بخواهد، زیرا آنها به دنبال اطلاعاتی در مورد بهترین راه برای حل مشکل خود هستند.

۵. آنها را در چرخه زندگی مشتری حرکت دهید

با حرکت دادن مشتریان بالقوه خود از طریق قیف فروش و ایجاد آنها به عنوان بالقوه، فرصت یا مشتری، از روابط پیشرو خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط: سرنخ های فروش چیست؟ تعریف و مثال

نکات و استراتژی هایی برای تولید سرنخ موثر

از این نکات و استراتژی‌ها برای کمک به یافتن سرنخ‌ها در مکان‌های غیرمعمول و افزایش احتمال انتقال سرنخ به مشتری، فرصت یا مشتری استفاده کنید:

  • مسابقه ای را اجرا کنید: میزبانی یک مسابقه را به صورت آنلاین از طریق صفحه رسانه اجتماعی شرکت خود در نظر بگیرید تا با سرنخ های بالقوه جدید درگیر شوید و آگاهی از برند را ایجاد کنید.

  • از فناوری استفاده کنید: مطمئن شوید که از آخرین فناوری در صنعت خود و آنچه مشتریان بالقوه شما استفاده می کنند آگاه هستید. از این منابع برای تامین سرنخ ها و تعامل با مشتریان بالقوه استفاده کنید.

  • وارد تولید محتوا شوید: تولید محتوا راه خوبی برای ایجاد شهرت به عنوان یک متخصص در این زمینه، کمک به ارائه اطلاعات مفید برای سرنخ های احتمالی و افزایش بهینه سازی موتور جستجوی شما است.

  • پرورش سرنخ ها: پرورش سرنخ چیزی است که کسب و کارها برای ایجاد روابط با سرنخ های مشتری و تشویق فروش بیشتر استفاده می کنند. تیم‌های بازاریابی و فروش از استراتژی‌های پرورش سرنخ برای ایجاد و توزیع محتوای مرتبط بین مخاطبان هدف، تعامل با سرنخ‌ها یک به یک، ارائه اطلاعاتی که نیازهای مشتریان را پشتیبانی می‌کند و سرنخ‌ها را تشویق به خرید می‌کنند، استفاده می‌کنند.

  • فعال بمانید: مطمئن شوید که از طریق حساب های رسانه های اجتماعی خود به صورت آنلاین فعال هستید. این حساب ها را جاری نگه دارید و اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را با مشتریان احتمالی به اشتراک بگذارید.

  • استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی: می‌توانید در پایگاه‌های اطلاعاتی سرنخ مشترک شوید که اطلاعات تماس و جزئیات محدودی درباره سرنخ‌های احتمالی برای تماس سرد یا تماس سرد در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • نشان دهید که یک متخصص هستید: با پاسخ دادن به سؤالات در سایر وبلاگ ها یا وب سایت ها و وبلاگ نویسی مهمان در صورت امکان، شهرت خود را به عنوان یک متخصص به صورت آنلاین توسعه دهید.

  • سئو را به حداکثر برسانید: از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای افزایش دید آنلاین خود و هدایت پتانسیل های بیشتر به وب سایت خود استفاده کنید.

  • منابع را از دست بدهید: برخی از منابع خود را به صورت آنلاین به صورت رایگان یا یک دوره آزمایشی به اشتراک بگذارید. مشتریان بالقوه فرصتی برای تعامل با شرکت و محصولات یا خدمات شما دارند قبل از اینکه متعهد به پرداخت برای محصول یا خدمات کامل شوند.

  • به داده ها مراجعه کنید: از داده ها برای اطلاع از روش های تولید سرنخ خود استفاده کنید. ببینید چه تعداد تعامل در پست‌های رسانه‌های اجتماعی دارید و نرخ پاسخ شما برای سرنخ‌های احتمالی تماس سرد چقدر است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *