چرا باید KPI یا معیارهایی را برای فروش آنلاین خود ایجاد کنم؟
شاخصهای کلیدی عملکرد تجارت الکترونیک (KPI) نقاط مرجع کسبوکار هستند که به شما کمک میکنند تعیین کنید آیا اهداف آنلاینی را که برای خود تعیین کردهاید برآورده میکنید یا خیر. استراتژی دیجیتال شما و تلاش برای بهینه سازی موتورهای جستجو
معیارهای تجارت الکترونیک شما نقاط تماس و اعداد فردی هستند که موفقیت را برای شما نشان می دهند. درک رابطه تعداد بازدیدکنندگان وب سایت و فروش حاصل از این بازدیدها بسیار مهم است تا بتوانید فروش آنلاین خود را در خارج از کشور برنامه ریزی کرده و رشد دهید.
معیارها و شاخص های کلیدی کسب و کار تجارت الکترونیک چیست؟
- واحدهایی که برای تعیین موفقیت اندازه گیری می کنید (به عنوان مثال: بازدیدکنندگان سایت و فروش سایت)
- همان داده های جمع آوری شده توسط تجزیه و تحلیل وب برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازخورد دیجیتال مارکتینگ
- نمایانگر یک “داشبورد” از تمام تعاملات آنلاین تجارت و مشتری است
- می تواند از طریق نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ردیابی چرخه کامل فروش از جستجوی آنلاین، تا پیگیری ایمیل و فروش متصل شود.
مثال KPI نرخ تبدیل فروش برای اندازه گیری فروش تجارت الکترونیک
- شما مشاوره عمیق استراتژی دیجیتال را با ما دریافت می کنید خدمات مجازی خدمات تجاری کشور در طی چند ماه، و شما افزایش فروش کلی را در طول این دوره مشاوره گزارش می دهید.
- از تجزیه و تحلیل سایت خود می بینید که تنها در ماه مارس ۱۰۰۰ بازدیدکننده سایت داشته اید. از آن ۲۰ بالقوه و سرنخ مشخص شد که از کانال های آنلاین آمده بودند.
- نتیجه چشم انداز و سرنخ ها ۱ فروش برای ماه بود. با استفاده از فرمول، نرخ تبدیل فروش ۲% از تلاش های آنلاین خود را در ماه مارس داشتید. همچنین می توانید این درصد را از ارقام دلار فروش بگیرید تا مبلغ واقعی دلاری را برای تلاش های آنلاین برای ماه مارس به شما ارائه دهد.
فرمول نرخ تبدیل
[فرم های ارسالی ( +افزودن ) تماس های پیگیری شده ( +افزودن ) ایمیل ردیابی شده ( تقسیم شده بر ) کل بازدیدکنندگان وب سایت = نرخ تبدیل فروش وب سایت]
مرتبط: راهنمای کامل شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI)
بازده سرمایه گذاری دیجیتال مارکتینگ (dmROI) KPI برای اندازه گیری فروش تجارت الکترونیک مثال
- شما یک سرویس ایجاد ملاقات کلید طلایی و با یک توزیع کننده محلی خارج از کشور با حضور آنلاین قوی شریک شوید و در نتیجه فروش شما افزایش یابد.
- مقداری را که برای حمایت از توزیع کننده محلی خود در خارج از کشور برای فروش محصولات خود هزینه کرده اید (زمان صرف شده برای محتوا، پول و غیره) در نظر بگیرید و از آن در فرمول dmROI استفاده کنید.
- برای ماه های فوریه و مارس شما ۱۰۰۰۰ دلار فروش آنلاین را گزارش می دهید. سپس ۲۰۰۰ دلاری را که برای بازاریابی دیجیتال خرج کرده اید (خدمات یا هزینه ها) کم می کنید و دوباره بر همان مقدار تقسیم می کنید. شما از تلاشهای بازاریابی دیجیتال خود به بازده سرمایهگذاری ۴ درصدی دست یافتهاید.
فرمول dmROI
[کل درآمد نسبت داده شده به DM ( – تفریق ) هزینه کل DM ( ÷ تقسیم بر ) هزینه کل DM = ROI بازاریابی دیجیتال (dmROI)]