بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۵ باید و نبایدهای بحث گروهی

چگونه در کارها و بحث های گروهی متمایز شویم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بحث های گروهی مکانی را برای افراد فراهم می کند تا از یکدیگر یاد بگیرند، نظرات خود را در مورد یک موضوع توجیه کنند و مهارت های ارتباطی و کار گروهی خود را توسعه دهند. هنگام شرکت در بحث های گروهی باید از روش های خاصی پیروی کرد. درک نحوه رفتار در این محیط می تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس و حرفه ای بودن را در طول جلسه نشان دهید.

در این مقاله از ایوسی، ما ۱۵ مورد از بایدها و نبایدهای بحث گروهی را بررسی می کنیم تا قبل از گفتگوی گروهی بعدی، آنها را مرور کنید.

۱۵ مورد بحث گروهی

در اینجا لیستی از چندین مورد از بحث های گروهی وجود دارد که می توانید برای برتری در جلسه بعدی خود مرور کنید:

۱. به سایر شرکت کنندگان گوش دهید

بحث‌های گروهی شامل شنیدن دیدگاه‌ها و تخصص دیگران و رشد مکالمه از ایده‌های مشترک است. گوش دادن دقیق به آنچه دیگران می گویند می تواند به شما کمک کند یک موضوع را بهتر یاد بگیرید یا درک کنید. همچنین به سایر اعضا احترام می گذارد زیرا آنها می بینند که شما برای آنچه آنها می گویند ارزش قائل هستید.

۲. ارتباط چشمی را با گروه حفظ کنید

وقتی در یک بحث گروهی صحبت می کنید، با اعضای گروه ارتباط چشمی برقرار کنید. سعی کنید قبل از اینکه به سراغ نفر بعدی بروید، با چند ثانیه نگاه کردن به آنها احساس مهم بودن کند. این می تواند باعث شود گفتگوی شما شخصی تر شود. برقراری تماس چشمی هنگام صحبت کردن به دیگران نیز نشان می دهد که مایلید توجه آنها را جلب کنید. هنگامی که به صحبت های دیگران گوش می دهید، همچنین با گوینده تماس چشمی برقرار کنید تا به آنها نشان دهید که درگیر هستید.

مطالب مرتبط: ۲۰ قدم برای بهبود زبان بدن در محل کار

۳. به دیگران زمان بدهید تا صحبت کنند

مهم است که به دیگران اجازه دهید در یک بحث صحبت کنند، زیرا به آنها اجازه می دهد نظرات خود را از جمله آنچه در مورد موضوع با آن موافق یا مخالف بوده اند به اشتراک بگذارند. سعی کنید از نظر ذهنی برای خود محدودیت‌هایی برای صحبت تعیین کنید، مثلاً قبل از اینکه به شخص دیگری اجازه دهید ۳۰-۴۰ ثانیه صحبت کنید. علاوه بر این، اگر متوجه شدید کسی که هنوز صحبت نکرده است، با پرسیدن نظراتش در مورد موضوع، او را تشویق کنید.

۴. اختلاف نظرهای احتمالی را مؤدبانه نگه دارید

مخالفت مودبانه با کسی نشان دهنده بلوغ است، که در بحث گروهی مهم است زیرا در حین ادامه گفتگو، تفاوت های خود را تصدیق می کنید. در اینجا چند جمله وجود دارد که هنگام مخالفت مؤدبانه با کسی در بحث استفاده می شود:

  • میفهمم چی میگی، با اینکه این حس رو ندارم.
  • می‌دانم چرا اینطور فکر می‌کنید، اما من با شما موافق نیستم.
  • نکته معتبر شما را می شناسم. با این حال، من موافق نیستم.
  • متاسفم، اما من با شما مخالفم.

۵. حرفه ای لباس بپوشید

آنچه برای پوشیدن انتخاب می کنید می تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد و درک شما توسط همسالانتان در یک بحث گروهی داشته باشد. اگر لباس‌های حرفه‌ای بپوشید، می‌تواند نشان دهد که در مورد مکالمه جدی هستید، زیرا برای ظاهر خود تلاش کرده‌اید. همچنین می تواند به شما کمک کند احساس قدرت کنید، که ممکن است عملکرد شما را بهبود بخشد.

مرتبط: چرا حرفه ای بودن در هر جنبه ای از کار مهم است؟

۶. از ادعاهای خود حمایت کنید

اگر موضوع بحث گروهی را قبل از جلسه می دانید، داده ها را برای حمایت از ادعاهای خود تحقیق کنید. حمایت از ادعاهای شما اعتبار بیشتری برای استدلال شما به ارمغان می آورد و می تواند به ایجاد حس اعتماد بین شما و اعضای گروهتان کمک کند. دانستن اینکه شما تحقیقات خود را انجام داده اید می تواند به آنها کمک کند تا مطمئن شوند آنچه شما می گویید واقعی است.

۷. از استدلال های متقابل استقبال کنید

در یک بحث گروهی، سایر اعضا ممکن است با نظرات شما مخالفت کنند. ممکن است شخصی کاملاً با شما مخالف باشد یا ممکن است با شما موافق باشد، اما نه با شواهد شما. بهتر است این برخوردها را با مودب بودن در استدلال‌های متقابل و تأیید دیدگاه مخالف با احترام مدیریت کنید. می‌توانید چند لحظه به استدلال متقابل توجه کنید و سپس جزئیات یا داده‌هایی را در صورت لزوم برای رد آن ارائه دهید.

۸. برای بحث آماده شوید

اگرچه ممکن است ندانید بحث گروهی قرار است در مورد چیست، اما هنوز راه هایی وجود دارد که می توانید برای آن آماده شوید. در اینجا چند موضوع کلی وجود دارد که می توانید پیش از گفتگو مرور کنید:

  • رویدادهای جاری داخلی و خارجی
  • حقایق تاریخ
  • فرهنگ پاپ
  • ادبیات

۹. قبل از صحبت دیگران را تصدیق کنید

وقتی نوبت شماست که بعد از کسی صحبت کنید، قبل از اینکه ایده خود را توضیح دهید، قابل احترام است که گفته های او را بپذیرید. این می تواند به دیگران که به ایده های او گوش داده اید نشان دهد. در اینجا برخی از عبارات وجود دارد که می توانید از آنها برای تأیید یک سخنران دیگر استفاده کنید:

  • من با آنچه شما در مورد این ایده گفتید موافقم. با شواهدی که به اشتراک گذاشتید به نکته بسیار خوبی اشاره کردید.
  • از شما برای به اشتراک گذاری آن متشکرم. من می خواهم آن را بیشتر بسط دهم.
  • با اشاره به آنچه آنها به اشتراک گذاشتند، می خواهم این ایده را بیشتر بسط دهم.

۱۰. گفتگو را آغاز کنید

بسته به نقش شما در یک بحث گروهی، کمک به شروع گفتگو ممکن است برای شما مفید باشد. ارائه جهت به گروه ممکن است به شما کمک کند تا هرگونه تنش در اتاق را کاهش دهید. شروع یک بحث گروهی همچنین می تواند به اعضای گروه نشان دهد که مکالمه کجا و چگونه ممکن است پیشرفت کند.

۱۱. نقاط ورود خود را برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی نقطه ورود می تواند به شما کمک کند که بدانید چه چیزی و چه زمانی آن را در یک مکالمه گروهی بگویید. پس از پایان صحبت شخصی در مورد چیزی که شما اطلاعات زیادی در مورد آن دارید، پس از او صحبت کنید. همچنین اگر به موضوع کلی بحث گروهی مربوط می شود، می توانید گفتگو را به سمت حوزه تخصصی خود هدایت کنید.

۱۲. نقاط خروجی خود را برنامه ریزی کنید

پیدا کردن نقطه خروج به شما امکان می دهد برنامه ریزی کنید که چه زمانی صحبت در یک بحث گروهی را متوقف کنید. اگر نکات شما واضح و مختصر باشد، ممکن است بتوانید افکار خود را به طور خلاصه به اشتراک بگذارید و از گفتگو خارج شوید. اگر توضیح افکار شما بیش از دو دقیقه طول می کشد، می توانید ایده را تقسیم کنید و بخشی از آن را در طول بحث به اشتراک بگذارید. سپس ممکن است در ادامه بحث به اشتراک گذاری ایده خود را پایان دهید.

۱۳. یادداشت بردارید

یادداشت برداری در طول بحث گروهی می تواند به شما کمک کند اطلاعات را بهتر پردازش کرده و بعداً آن را مرور کنید. ایده های کلیدی مورد بحث را بنویسید، مانند موضوعاتی که بعداً باید تحقیق کنید یا چیز جدیدی که در طول مکالمه یاد گرفتید. نوشتن هر نظر یا سوالی که می خواهید از گروه بپرسید نیز ممکن است مفید باشد.

۱۴. توضیح بخواهید

اگر کسی چیزی گفت که شما در مورد آن مطمئن نیستید، از او توضیح بخواهید. اگر فردی ایده های خود را بیشتر توضیح دهد، برای شما و گروه مفید است. به این ترتیب، می توانید مکالمه را درک کنید و به ارائه ایده های خود ادامه دهید.

۱۵. اعتماد به نفس نشان دهید

وقتی در طول بحث خود با اعتماد به نفس به نظر می رسید، ممکن است اعضای گروه شما را وادار کند که به آنچه می گویید گوش دهند. صحبت کردن با لحن قوی و یکنواخت یکی از راه های نشان دادن اعتماد به نفس است. شما همچنین می توانید با حالت صاف بنشینید و پاهای خود را در حالتی پهن قرار دهید تا نشان دهید که پذیرای صحبت دیگران هستید.

مطالب مرتبط: چگونه خوش صحبت باشیم (با نکاتی برای افزایش اعتماد به نفس)

۱۵ نباید بحث گروهی

در اینجا لیستی از چندین مورد از بحث های گروهی وجود دارد که می توانید برای جلسه بعدی خود مرور کنید:

۱. سریع وارد گفتگو شوید

ورود سریع به مکالمه ممکن است نشان دهد که آمادگی ندارید. برای جلوگیری از این امر، به آنچه دیگران می گویند گوش دهید و به دنبال زمانی باشید که می توانید وارد گفتگو شوید. اگر مطمئن نیستید که چه بگویید، اما می‌دانید که باید چیزی بگویید، بهترین زمان برای کمک به افکارتان چه زمانی است.

۲. بیش از حد صحبت کنید

برای جلوگیری از صحبت بیش از حد، نکات خود را مختصر نگه دارید. اگر احساس می‌کنید بیش از حد صحبت می‌کنید، سعی کنید از یکی از اعضا نظرشان را در مورد موضوع بحث بپرسید. به این ترتیب، می توانید امتیازات خود را به اشتراک بگذارید و به یکی دیگر از اعضا اجازه دهید تا صحبت کنند. همچنین اگر می‌خواهید ایده‌های بیشتری را به اشتراک بگذارید، می‌توانید بعداً دوباره صحبت کنید.

۳. در مورد موضوعات دیگر صحبت کنید

برای جلوگیری از دور شدن بحث از موضوع اصلی، مطمئن شوید آنچه اضافه می کنید مرتبط است. قبل از اینکه صحبت کنید، از خود بپرسید که آیا به کل مکالمه مربوط می شود یا خیر. اگر یکی دیگر از اعضای گروه خارج از موضوع صحبت می کند، سعی کنید با بررسی اینکه آیا می توانید ایده مرتبطی را ارائه دهید، به ارتباط آن با گفتگوی کلی کمک کنید.

۴. سایر شرکت کنندگان را تکرار کنید

تکرار نکات دیگر شرکت کنندگان در طول یک بحث گروهی ممکن است ارزشی به مکالمه کلی اضافه نکند. برای جلوگیری از این امر، بهتر است با دقت به صحبت های کسانی که صحبت می کنند گوش دهید. می توانید پاسخ های آنها را تجزیه و تحلیل کنید و سپس پاسخ های خود را برای بحث برنامه ریزی کنید.

۵. جسورانه صحبت کنید یا اشاره کنید

برای جلوگیری از صحبت کردن یا اشاره‌های جسورانه هنگام مخالفت با کسی، چند نفس عمیق بکشید. در مورد آنچه آنها گفته اند فکر کنید و چگونه می توانید مودبانه به آن بپردازید. ایجاد یک فضای قابل اعتماد برای به اشتراک گذاشتن نظرات در میان گروه برای یادگیری ضروری است.

۶. حرف دیگران را قطع کنید

قبل از اینکه شما نظرات خود را بیان کنید، منتظر بمانید تا دیگران صحبت خود را تمام کنند. گوش دادن و تفکر در مورد آنچه دیگران می گویند برای داشتن بحث های گروهی که در آن همه می توانند ایده های خود را به اشتراک بگذارند ضروری است. صبر صبورانه برای به اشتراک گذاشتن افکار خود به شما امکان می دهد به اعضای گروه خود احترام بگذارید.

۷. آمار بی ربط یا نادرست بیاورید

برای جلوگیری از به اشتراک گذاشتن آمارهای نامربوط یا نادرست، قبل از صحبت آنها را تأیید کنید. اگر کاملاً از صحت اطلاعات خود مطمئن نیستید، بهتر است آن را به اشتراک نگذارید. قبل از به اشتراک گذاشتن آمار از خود بپرسید که آیا آنها به مکالمه ارزش می دهند یا خیر.

۸. ناامن ظاهر شوید

عدم برقراری ارتباط چشمی یا بی‌علاقه به نظر رسیدن اعضای گروه، راه‌هایی هستند که ممکن است ناامنی ایجاد کنید. برای اینکه ناامن به نظر نرسید، بازوهایتان را روی هم نگذارید و سرتان را بالا نگه دارید. ظاهر امن نشان می دهد که شما آماده شرکت در بحث گروهی هستید.

۹. اطلاعاتی را که ارزشمند نیستند به اشتراک بگذارید

در یک بحث گروهی، شخص تسهیل کننده ممکن است از هر شرکت کننده بخواهد چیزی را به اشتراک بگذارد. وقتی نوبت شماست، در نظر بگیرید که آیا چیزی که قصد به اشتراک گذاشتن آن را دارید به مکالمه ارزش افزوده می‌دهد یا خیر. اگر اینطور نیست، ممکن است منتظر بمانید تا فرصت دیگری برای وارد شدن به بحث در زمانی که چیز معنی‌داری برای به اشتراک گذاشتن دارید وجود داشته باشد.

۱۰. زبان بدن منفی داشته باشید

طرح زبان بدن منفی می تواند نشان دهنده بی علاقگی به بحث باشد. در عوض، از حالات چهره مثبت استفاده کنید و سعی کنید زبان بدن سایر اعضای گروه را منعکس کنید. این می تواند به شما کمک کند نشان دهید که به مکالمه توجه و علاقه مند هستید.

مطالب مرتبط: ۱۳ راه برای ایجاد اعتماد به نفس با زبان بدن

۱۱. فضای شرکت کننده را به اشتراک بگذارید

وقتی در یک بحث کنار کسی نشسته اید، حواستان به فضای اطراف باشد. برای جلوگیری از اشتراک‌گذاری فضای شرکت‌کننده دیگر، در منطقه تعیین‌شده خود بمانید. اگر به شدت با کسی مخالف هستید، هنگام بیان احساسات خود آرام باشید و در فضای خودتان باشید.

۱۲. با ارزیابان تماس چشمی برقرار کنید

برقراری ارتباط چشمی یک راه عالی برای نشان دادن اعتماد به نفس شماست، اما سعی کنید با ارزیاب های بحث ارتباط چشمی برقرار نکنید. تمام تلاش خود را بکنید تا روی سایر اعضای خود تمرکز کنید زیرا آنها در بحث شرکت دارند. نگاه نکردن به ارزیاب ها می تواند به آنها نشان دهد که در گفتگو سرمایه گذاری کرده اید.

۱۳. فقط روی یک شرکت کننده تمرکز کنید

هنگامی که با اعضای گروه ارتباط چشمی برقرار می کنید، سعی کنید به جای یک نفر، به همه نگاه کنید. به این ترتیب، یکی از اعضای گروه احساس نمی کند که شما فقط با آنها صحبت می کنید. این همچنین به شما این امکان را می دهد که به طور کامل با دیگران درگیر شوید.

۱۴. از زبان قضاوتی استفاده کنید

بحث گروهی مکانی برای یادگیری است، بنابراین این احتمال وجود دارد که افراد بیشتر یا کمتر از شما دانش داشته باشند. برای جلوگیری از قضاوت دیگران، درک کنید که هرکس با سرعت متفاوتی کار می کند و پیشینه تحصیلی متفاوتی دارد. سعی کنید در عوض روی به اشتراک گذاری دانش خود با گروه تمرکز کنید.

۱۵. اگر موضوع ناآشنا است نگران باشید

اگر متوجه شدید که از موضوع بحث مطمئن نیستید، سعی کنید آرامش داشته باشید. در صورت نیاز چند نفس عمیق بکشید و به صحبت های همه گوش دهید. پس از شنیدن نظرات دیگران، سعی کنید لحظه ای را پیدا کنید که بتوانید افکار خود را به اشتراک بگذارید یا سؤالی بپرسید تا در مورد موضوع بیشتر بدانید.

ارتباط غیرکلامی یکی از ابزارهای بسیاری است که می تواند به شما کمک کند در مصاحبه ها و زندگی حرفه ای خود تأثیر خوبی داشته باشید. با این حال، ارزیابی نامزدها باید بر اساس مهارت‌ها و صلاحیت‌ها باشد و محیط‌های کاری باید در تلاش باشند تا تفاوت‌های فردی در سبک‌های ارتباطی را درک کنند.

مرتبط: ۱۰ مزیت یادگیری مشارکتی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

5 پاسخ

  1. سلام ممنون از مطلاب عالی ایوسی
    اگه ممکنه لز مصاحبه استخدامی گروهی هم بگین و اینکه چه نکاتی باید براش رعایت کنیم

    1. سلام

      مصاحبه استخدامی گروهی روشیه که در اون چندین متقاضی در یه زمان و در یه محیط مشترک به سوالات مشابه پاسخ می‌دهند. این نوع مصاحبه ها به کمک مشاهده تعاملات و ارتباط بین متقاضیان، تیم همکاری و رهبری رو بررسی می‌کنن. در زیر چند تا نکته برای رعایت در مصاحبه استخدامی گروهی براتون لیست می‌کنم:

      ۱. آماده‌باش مناسب: قبل از مصاحبه، با موضوعات مرتبط با شغل مورد نظر آشنا بشید و در مورد توانایی‌ها و تجربیات خودتون اطلاعات کافی داشته باشید.

      ۲. نشان دادن همکاری: در مصاحبه گروهی، توانایی همکاری و تعامل با دیگران بسیار مهمه. سعی کنید با سایر متقاضیان به خوبی همکاری کنید و توانایی هماهنگی و همراهی رو نشون بدید.

      ۳. به خوبی گوش دادن: در مصاحبه گروهی، به سوالات و نظرات سایر افراد توجه کنید و به اونها با دقت گوش بدید (یه شنونده فعال باشید). این نشون می‌ده که می‌تونید به خوبی در تیم گروهی مشارکت کنید.

      ۴. ارائه نظرات سازنده: در مصاحبه گروهی، ممکنه از شما بخوان نظری در مورد یه موضوع مشخص بیان کنید. در این حالت، سعی کنید نظرات سازنده و مستند خودتون رو با دیگران به اشتراک بذارید.

      ۵. رعایت قوانین اجتماعی: در مصاحبه گروهی، توجه به قوانین اجتماعی و احترام به حقوق دیگران بسیار مهمه. سعی کنید در تعامل با دیگران احساس راحتی و احترام رو به خوبی به نمایش بذارین.

      ۶. فرصت دادن به دیگران: در مصاحبه گروهی، اجازه بدید دیگران هم بتونند نظر و دیدگاه خودشون رو بیان کنند و در تعاملات مشارکت کنند. این نشون می‌ده که شما توانایی همکاری و همراهی رو دارید.

      ۷. انعطاف پذیری: در مصاحبه گروهی، ممکنه از شما درخواست تغییر نقش یا تعامل با افراد مختلف بشه. سعی کنید انعطاف پذیری خودتون رو در این مواقع نشون بدید و به خوبی با شرایط جدید سازگار بشید.

      ۸. مهارت‌های رهبری: در مصاحبه گروهی، ممکنه شما رو به عنوان رهبر گروه انتخاب کنند. در این حالت، نشون بدید که می‌تونید تیم رو هدایت کنید و تصمیمات مناسبی رو اتخاذ کنید.

      ۹. نشان دادن توانایی مدیریت زمان: در مصاحبه گروهی، ممکنه محدودیت زمانی برای انجام وظایف تعیین بشه. در این حالت، سعی کنید توانایی مدیریت زمان خودتون رو نشون بدید و وظایف رو در زمان مقرر انجام بدین.

      ۱۰. ارتباط مؤثر: در مصاحبه گروهی، توانایی برقراری ارتباط مؤثر با سایر اعضای گروه بسیار مهمه. سعی کنید با استفاده از زبان بدن، صدا و کلام، ارتباط مؤثری رو برقرار کنید و بتونید به درستی انتقال بدید.

      ۱۱. مهارت‌های حل مسئله: در مصاحبه گروهی، ممکنه به شما سوالاتی مربوط به حل مسئله و تصمیم‌گیری داده بشه. در این حالت، سعی کنید با استفاده از مهارت‌های حل مسئله خودتون، بهترین راه‌حل‌ها رو پیدا کنید و به خوبی تفکر کنید.

      ۱۲. ارائه نتایج مثبت: در مصاحبه گروهی، توانایی ارائه نتایج مثبت و تحقق اهداف رو نشون بدین. به خوبی به نمونه‌ها و دلایلی که نشون دهنده توانایی شما در تحقق اهدافه، اشاره کنید.

      ۱۳. تعامل مثبت با دیگران: در مصاحبه گروهی، توانایی برقراری تعامل مثبت با سایر اعضای گروه و تشویق اونها بسیار مهمه. سعی کنید با نشون دادن احترام و توجه به دیگران، تعامل مثبتی رو بوجود بیارید و از تجربیات و دانش دیگران بهره‌برداری کنید.

      ۱۴. نشان دادن توانایی تحمل فشار: در مصاحبه گروهی، ممکنه فشارهایی مثل زمان محدود، وظایف دشوار و رقابت با دیگران وجود داشته باشه. سعی کنید توانایی تحمل فشار رو نشون بدید و در شرایط دشوار به خوبی عمل کنید.

      ۱۵. نشان دادن توانایی رهبری: در مصاحبه گروهی، ممکنه به شما اجازه داده بشه تا به عنوان رهبر گروه عمل کنید. در این حالت، سعی کنید توانایی رهبری خود رو نشون بدید و بتونید گروه رو به سمت هدف مورد نظر هدایت کنید.

      با رعایت این نکات، می‌تونید در مصاحبه استخدامی گروهی با موفقیت عمل کنید و نشون بدید که توانایی همکاری و تعامل در تیم رو دارید.

  2. ممنون از مقاله تون ، واقعا مدرسه و جامعه این مهارت ها رو از بچگی می بایست یاد می دادن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *