نماد سایت ایوسی

چگونه در ۶ مرحله به یک فضای کاری آشفته رسیدگی کنیم

رابطه منفی بین یک میز کثیف و بهره وری

رابطه منفی بین یک میز کثیف و بهره وری

یک فضای کاری نامرتب می تواند بهره وری را کاهش دهد. چه فضای کاری شما در خانه باشد و چه در اداره، تمیز و منظم نگه داشتن آن می تواند حس آرامش را در روز شما به ارمغان بیاورد و ابزار شما را در دسترس نگه دارد. سازمان ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد تا به انجام برسد، اما تسلط بر آن به تمرین بیشتری نیاز دارد.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که یک محل کار نابسامان چگونه ممکن است به نظر برسد و مراحلی را برای نحوه مدیریت حرفه‌ای آن ارائه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه میز، دفتر یا اتاقک خود را در محل کار سازماندهی کنیم

فضای کاری نامنظم چیست؟

محل کار نامنظم هر فضایی است که به کار اختصاص داده شده است که به دلیل به هم ریختگی یا سایر انواع حواس پرتی به عنوان یک محیط کار کارآمد نیست . این فضای کاری می تواند یک میز، دفتر خانه، اتاق کار یا کل دفتر شرکت باشد. در اینجا برخی از انواع بی نظمی و درهم ریختگی کلی که ممکن است به فضای کاری بی نظم منجر شود، آورده شده است:

بی نظمی در محل کار می تواند چیزی بیش از فضای فیزیکی باشد. همچنین در مورد عادات کارکنان و مدیریت، مانند از دست دادن ضرب الاجل ها و بی نظمی عمومی در طول پروژه ها، اعمال می شود. در اینجا چند نوع دیگر وجود دارد:

مطالب مرتبط: ۹ راه برای جلوگیری از فرسودگی شغلی

نحوه مدیریت یک فضای کاری نامرتب

هنگامی که فضای کاری شما به هم ریخته می شود، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای رفع بی نظمی و برنامه ریزی برای آینده انجام دهید، مانند:

۱. اقلام خود را از هم جدا کنید

اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که اقلامی را که دارای ارزش احساسی هستند از اقلام کاری ضروری خود جدا کنید. اقلام احساساتی ممکن است شامل عکس‌ها یا ریزه کاری‌هایی باشد که میز شما را شلوغ می‌کنند، در حالی که چیزهای مهمی که باید در نزدیکی آن‌ها نگه دارید، ابزارها و کاغذبازی‌های ضروری هستند. اگر پشت میز هستید، می توانید همه چیز را بردارید و تازه شروع کنید. تصمیم بگیرید که کدام اقلام احساسی را باید نگه دارید. اگر چندین عکس دارید، یک عکس مهم را نگه دارید.

در مرحله بعد، بررسی کنید که از چه مواردی برای کار استفاده می کنید. تصمیم بگیرید که کدام اقلام برای روز کاری شما ضروری است و چه چیزی بهتر است در کشو یا مکان دیگری نگهداری شود. اقلام تکراری را اهدا یا سطل زباله کنید. به عنوان مثال، ممکن است به دو منگنه یا سه رول نوار نیاز نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نمونه از سازماندهی در محیط کار

۲. زباله ها را پاک کنید

اگر از قبل سطل زباله ندارید، قرار دادن سطل زباله در زیر یا کنار میزتان راهی عالی برای کاهش تجمع زباله است. اضافه کردن یک سطل بازیافت را در نظر بگیرید و به خودتان برای تلاش‌هایتان در کمک به ایجاد یک محیط پاک، مثبت‌اندیشی روزانه بدهید.

۳. وسایل غیر ضروری را کوچک کنید

با رعایت نکات زیر، اقلام اضافی را که روی میز یا محل کار خود ذخیره کرده اید، کوچک کنید:

۴. ایجاد یک سیستم برای سازماندهی تیم

اگر شرکت شما می تواند از یک سیستم سازمانی بهبودیافته بهره مند شود، با رهبری یا مدیریت تیم خود درخواست دهید. نرم افزارهای تخصصی، مانند نرم افزار مدیریت تیم یا پروژه، محل بسیار خوبی برای شروع است. این ابزارها می توانند بستری مرکزی برای برقراری ارتباط با اعضای تیم، سازماندهی پروژه ها و دریافت به روز رسانی های روزانه فراهم کنند.

جلسات تیم می تواند به تعیین منابع چالش و ایجاد ایده های کارکنان برای راه حل کمک کند. به عنوان مثال، اگر تیم احساس می‌کند فقدان ارتباطی وجود دارد که مانع از همکاری مؤثر می‌شود، نرم‌افزار مدیریت پروژه ممکن است به حل مشکل کمک کند و به جمع کردن تیم کمک کند.

بیشتر بخوانید: ۲۴ بهترین ابزار رایگان نرم افزار مدیریت پروژه

۵. از فضای ذخیره سازی ابری استفاده کنید

نرم افزار ذخیره سازی ابری یک ابزار عالی برای مشاغل با هر اندازه ای است که به دنبال سازماندهی بیشتر هستند. فضای ذخیره سازی ابری نه تنها به هم ریختگی فضای ذخیره سازی فیزیکی را از بین می برد، بلکه به همه امکان دسترسی به فایل های خود را در یک پلت فرم قابل دسترس نیز می دهد. سرویس‌هایی مانند Zoho به تیم‌ها اجازه می‌دهند تا به صورت داخلی روی یک سند همکاری کنند و سپس آن را به اشتراک بگذارند یا در پوشه‌های فایل با کنترل دسترسی آپلود کنند.

۶. کمک بخواهید

گاهی اوقات، بازنگری سازمان کل یک کسب و کار برای تیم شما بسیار چالش برانگیز است. سازمان‌دهندگان متخصص و متخصصان کسب‌وکار برای کمک به همه چیز از سازماندهی فضای کاری ساده گرفته تا مهاجرت ابری در دسترس هستند.

خروج از نسخه موبایل