وقتی با یک تیم کار می کنید، ممکن است به نرم افزاری برای تسهیل همکاری نیاز داشته باشید. با استفاده از ابزار مدیریت پروژه، می توانید وظایفی ایجاد و تعیین کنید، با همکاران ارتباط برقرار کنید و فایل ها را به اشتراک بگذارید. اگرچه برخی از ابزارها هزینه اشتراک دارند، بسیاری از بهترین گزینه ها رایگان هستند. در این مقاله، ۲۴ مورد از بهترین گزینههای نرمافزار مدیریت پروژه رایگان یا فریمیوم را مورد بحث قرار میدهیم و بررسی میکنیم که چه چیزی هر کدام را منحصر به فرد میکند.
در نرم افزار رایگان مدیریت پروژه به دنبال چه چیزی باشید
هر برنامه مدیریت تیمی که انتخاب می کنید باید دارای یک رابط کاربر پسند با ویژگی هایی باشد که بهره وری را بهبود می بخشد. بسته به اندازه تیم شما و انواع پروژه هایی که باید انجام دهید، ممکن است به نرم افزار همکاری با یک، دو یا همه این ویژگی ها نیاز داشته باشید:
- امکان ایجاد و تخصیص پروژه هایی با چندین کار
- تقویمهایی که به تیم شما کمک میکنند تا در برنامه خود باقی بمانند
- گزینه های ردیابی زمان تا تیم شما بتواند به راحتی از مشتریان صورتحساب بگیرد
- ذخیره سازی فایل برای اینکه بتوانید اسناد پروژه را آپلود و به اشتراک بگذارید
- دسترسی چند کاربره تا شما و همکارانتان بتوانید به طور همزمان وارد سیستم شوید
- برنامه های تلفن همراه برای اینکه بتوانید پروژه ها را از تبلت یا گوشی هوشمند خود مرور کنید
- ادغام با سایر برنامه ها برای ساده کردن کار تیم شما
بیشتر بخوانید: ۱۱ نکته مهم برای سازماندهی کار و بهره وری
بهترین ابزارهای رایگان مدیریت پروژه چیست؟
در اینجا ۲۴ ابزار نرم افزار مدیریت پروژه رایگان یا فریمیوم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- Airtable
- Asana
- Avaza
- Backlog
- Bitrix24
- ClickUp
- Flowlu
- Freedcamp
- HiTask
- MeisterTask
- Paymo
- PivotalTracker
- Quire
- Redbooth
- TeamGantt
- TeamSnap
- Teamwork
- Todoist
- Toggl Plan
- Trello
- Wrike
- Yodiz
- Zenkit
- Zoho Projects
همچنین بخوانید: ۱۸ مورد از بهترین برنامه و ابزار مدیریت زمان
۱. Airtable
Airtable یک ابزار پایگاه داده با استفاده آسان است که به شما امکان می دهد همه چیز را از محتوا گرفته تا محصولات و رویدادها ردیابی کنید. میتوانید یادداشتها را اضافه کنید، تصاویر را پیوست کنید، چک باکسها و پیوندها را وارد کنید یا تاریخها را اضافه کنید. اگرچه می توانید از آن به عنوان صفحه گسترده یا پایگاه داده استفاده کنید، اما می توانید آن را به یک تقویم محتوا، نقشه راه محصول یا برنامه ریز رویداد تبدیل کنید. تیم شما می تواند به راحتی بین شبکه، تقویم، گالری یا نمای Kanban جابجا شود تا تا حد امکان کارآمد باشد.
۲. Asana
آسانا یک ابزار مدیریت پروژه است که به شما امکان می دهد وظایف را ایجاد و تعیین کنید، پیوندها و تصاویر را به اشتراک بگذارید و ضرب الاجل ها را نظارت کنید. با ابزارهای ارتباطی داخلی آسانا، می توانید در یک فضای اختصاصی درباره پروژه ها بحث کنید و به سوالات پاسخ دهید. از آنجایی که این برنامه رایگان مدیریت پروژه به شما امکان می دهد بین نمایش های لیست، تابلو و تقویم جابجا شوید، هر یک از اعضای تیم می توانند وظایف را به روش دلخواه خود پیگیری کنند. آسانا همچنین با بیش از ۱۰۰ برنامه دیگر بدون هیچ هزینه ای ادغام می شود.
۳. Avaza
با Avaza، می توانید وظایف ایجاد کنید، ضرب الاجل تعیین کنید، پروژه ها را تعیین کنید و اولویت ها را برای تیم خود تعیین کنید. میتوانید رابط کاربری را با یک نمای فهرست ساده نگه دارید یا میتوانید برای مدیریت پروژه پیشرفتهتر به تابلوهای Kanban یا نمودارهای گانت بروید. نسخه رایگان آوازا از حداکثر پنج عضو تیم پشتیبانی می کند و می توانید تمام ارتباطات و فایل های مربوط به پروژه را در برنامه نگه دارید. Avaza همچنین از صورتحساب پشتیبانی می کند و با QuickBooks و Xero ادغام می شود.
۴. Backlog
بک لاگ تجسم پروژه های تیم خود را آسان می کند، زیرا می توانید هر کار را حتی در پروژه های بزرگ ببینید. با استفاده از این برنامه، میتوانید زمانبندی را با نمودارهای گانت ساده کنید و پیشرفت همکاران را با استفاده از تابلوهای کانبان بررسی کنید. اعلانهای فشاری برنامه میتوانند اعضای تیم را از بهروزرسانیهای وظایف آگاه کنند و وظایف شامل موضوعات مفصلی میشود تا بتوانید پیشرفت را به سرعت دنبال کنید. Backlog همچنین دارای برنامه های تلفن همراه بومی است تا بتوانید پروژه ها را تقریباً با هر دستگاهی مدیریت کنید.
۵. Bitrix24
Bitrix24 یک داشبورد مدیریت تیم و پروژه است که به شما امکان میدهد پروژهها را با نمودارهای گانت تجسم کنید، تابلوهای Kanban قابل سفارشیسازی بسازید و قالبهای کار را برای مسئولیتهای تکراری تنظیم کنید. ابزار مدیریت حجم کاری داخلی به شما امکان میدهد ببینید کدام اعضای تیم در برنامههای خود زمان دارند و ادغام ایمیل به شما امکان میدهد پیامها را با یک کلیک به وظایف تبدیل کنید. Bitrix24 همچنین ردیابی زمان را ارائه می دهد تا به شما در نظارت بر منابعی که در هر پروژه وارد می شود کمک کند.
۶. ClickUp
با کلیکآپ، میتوانید وظایف را آغاز کنید، اسناد را آپلود کنید و با اعضای تیم در یک مکان مناسب چت کنید. میتوانید پروژهها را روی تابلوها، تقویم، نمودار گانت یا در فهرست مشاهده کنید تا مطمئن شوید که هرگز یک کار یا مهلت را از دست ندهید. همچنین می توانید برای مشاهده پیشرفت به نمای فعالیت بروید یا از نقشه های ذهنی ابزار استفاده کنید که طوفان فکری را تشویق می کند. ClickUp همچنین دارای یک مانیتور حجم کار است تا اطمینان حاصل شود که هر یک از اعضای تیم تعداد مناسبی از وظایف را در هر زمان معین انجام می دهند.
۷. Flowlu
با ابزارهای همکاری فلولو، می توانید بر پروژه ها نظارت کنید، وظایف با اولویت بالا را شناسایی کنید و در صورت لزوم برنامه ها را تنظیم کنید. همچنین می توانید درآمد حاصل از هر پروژه را تخمین بزنید و هزینه ها را محاسبه کنید تا مطمئن شوید که کار شما سودآور است. Flowlu همچنین به شما امکان می دهد ایده ها را به وظایف تبدیل کنید و آنها را به فرد مناسب برای کار اختصاص دهید. حتی میتوانید چت کنید و بهروزرسانیهای فوری را در داشبورد Flowlu دریافت کنید.
۸. FreedCamp
Freedcamp بسیاری از بهترین برنامههای رایگان مدیریت پروژه، FreedCamp به شما امکان میدهد فهرست کارهای ساده ایجاد کنید ، پروژههای اصلی را به وظایف فرعی کوچکتر تقسیم کنید و وظایف را در تابلوهای Kanban مشاهده کنید. با این حال، این نرم افزار همچنین به شما امکان می دهد لیست کارهای خصوصی ایجاد کنید، نقاط عطف پروژه را مشاهده کنید و مسائل را برای تیم خود پیگیری کنید. FreedCamp حتی با ابزارهای محبوبی مانند Dropbox و Google Drive ادغام می شود تا بتوانید به راحتی تصاویر، فیلم ها و اسناد را با تیم خود به اشتراک بگذارید.
۹. HiTask
HiTask یکی از سادهترین گزینههای نرمافزار مدیریت پروژه است، HiTask به شما امکان میدهد لیست وظایف را ایجاد کنید، پروژهها را راهاندازی کنید و تقویمها را با تیم خود به اشتراک بگذارید. شما می توانید لیست وظایف و تقویم ها را به طور همزمان مشاهده کنید و به شما امکان می دهد وظایف را دسته بندی کنید و همه را در برنامه نگه دارید. طرح رایگان HiTask از حداکثر پنج کاربر پشتیبانی می کند، که آن را به گزینه خوبی برای تیم های کوچک تبدیل می کند.
۱۰. MeisterTask
طرح رایگان MeisterTask مدیریت وظایف اولیه را برای حداکثر سه پروژه ارائه می دهد و به شما امکان می دهد تابلوهای سفارشی سازی شده را برای سازماندهی گردش کار خود ایجاد کنید. شما می توانید اعضای تیم نامحدودی را به هر پروژه اضافه کنید و می توانید فایل ها را برای مرجع سریع آپلود کنید. MeisterTask همچنین به Zapier متصل می شود، که به شما امکان می دهد وظایف را خودکار کنید و برنامه های اضافی را با ابزار مدیریت پروژه خود ادغام کنید.
۱۱. Paymo
نسخه رایگان Paymo با ابزارهای مدیریت وظایف فردی خود، برای فریلنسرها و پیمانکاران مستقل ایده آل است. این برنامه رایگان به شما امکان می دهد وظایف را برنامه ریزی و مدیریت کنید و زمان صرف شده برای هر یک را پیگیری کنید. میتوانید کارهای مشابه را برای سازمانهای اضافه شده گروهبندی کنید و در هر زمانی که بخواهید، مروری بر حجم کاری خود داشته باشید. با ابزار ردیابی زمان، می توانید اطمینان حاصل کنید که کار سخت شما نتیجه می دهد.
۱۲. PivotalTracker
با PivotalTracker، میتوانید داستانها یا ایدههایی را یادداشت کنید که بعداً میتوانید آنها را به پروژههایی با وظایف و جدول زمانی تبدیل کنید. این ابزار مدیریت پروژه Agile برای تیمهای توسعه نرمافزار ایدهآل است، زیرا سرعت را محاسبه میکند و به شما کمک میکند پیشرفت مداوم داشته باشید. PivotalTracker فضاهای کاری را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد چندین پروژه را به طور همزمان ردیابی کنید و تجزیه و تحلیل هایی را ارائه می دهد که به شما در درک زمان و منابعی که برای هر کار اختصاص می دهد کمک می کند. این برنامه همچنین دارای یک ابزار جستجوی قدرتمند است که می تواند هر کار، فایل یا برچسبی را در برنامه ردیابی کند.
۱۳. Quire
پرس و جو یک پلت فرم مشترک است که به تیم شما اجازه می دهد هر چیزی را از وظایف ساده گرفته تا گردش کار پیچیده را تجسم کند. با Quire، می توانید با ایده های بزرگ و پروژه های بزرگ شروع کنید و آنها را به مراحل قابل مدیریت تقسیم کنید. همچنین میتوانید برای بهبود تمرکز و اولویتبندی تابلوهای کانبان ایجاد کنید، و میتوانید با یک نگاه یک نمای کلی از کار تیم خود دریافت کنید. Quire دارای برنامه های دسکتاپ و موبایل است تا بتوانید وظایف را از هر کجا مدیریت کنید.
۱۴. Redbooth
Redbooth یک ابزار مدیریت پروژه انعطاف پذیر با تابلوهای Kanban برای تشویق همکاری و تجسم است. با Redbooth، میتوانید پروژهها را برنامهریزی کنید، پیشرفت را دنبال کنید و چندین فضای کاری ایجاد کنید. همچنین میتوانید وظایفی را تعیین کنید، تاریخهای مقرر را تعیین کنید و فایلهایی را برای اعضای تیم آپلود کنید. نسخه رایگان Redbooth همچنین دارای نمودارهای گانت است که می توانید آنها را صادر کنید، ابزارهای گزارشی که به شما یک نمای کلی از وظایف و مکالمات درون برنامه ای با اعضای تیم می دهد.
۱۵. TeamGantt
تیم گانت تمام ویژگی های مدیریت پروژه مورد نیاز شما را رایگان دارد. با TeamGantt میتوانید پروژههای کوچک یا بزرگ را برنامهریزی و برنامهریزی کنید، وابستگیهای وظایف را تنظیم کنید و مشتریان و ذینفعان را به همکاری دعوت کنید. این نرم افزار همچنین به شما امکان می دهد تا بحث ها و فایل های تیم خود را در یک مکان مناسب ذخیره کنید و به شما کمک می کند تا حجم کاری معقول را برای هر یک از اعضای تیم خود حفظ کنید.
۱۶. TeamSnap
اگر به نرم افزار تخصصی مدیریت تیم های ورزشی نیاز دارید، تیم اسنپ یک گزینه هوشمند است. این برنامه مدیریت تیم های ورزشی به شما امکان می دهد فهرستی را اضافه کنید، برنامه بازی یا مسابقه را تنظیم کنید و وظایفی را به کارکنان اختصاص دهید. TeamSnap به عنوان یکی از بهترین گزینههای رایگان برنامه مدیریت تیم ورزشی موجود، ارزش بیشتری را با پیامرسانی، چت تیمی و صورتحساب میافزاید.
۱۷. Teamwork
کار تیمی/تیمورک برای کمک به تیم ها برای همکاری یکپارچه با هم طراحی شده است و نسخه فریمیوم برنامه شامل تمام ابزارهای اساسی است که همکاران شما برای همکاری نیاز دارند. می توانید وظایفی را به داشبورد اضافه کنید، آنها را به اعضای تیم اختصاص دهید و پروژه های خود را در قالب فهرست، تابلو یا نمودار گانت مشاهده کنید. کار تیمی همچنین به شما امکان می دهد تاریخ های مقرر را اضافه کنید و فایل های پروژه را آپلود کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم شما به اطلاعات یکسان دسترسی دارند.
مطلب مرتبط: ۶ نکته برای آموزش کار گروهی به فرزندان
۱۸. Todoist
تودویست به عنوان یکی از کاربرپسندترین برنامه های مدیریت کار موجود، برای کمک به سازماندهی شما در طول روز کاری طراحی شده است. با داشبورد Todoist می توانید کارهای تک یا تکراری و پروژه های پایه یا چند لایه را با چندین آیتم ایجاد کنید. می توانید وظایف را به اعضای تیم محول کنید، اعلان ها را تنظیم کنید تا هرگز ضرب الاجل را از دست ندهید و برای برقراری ارتباط با همکاران نظرات خود را اضافه کنید. Todoist همچنین برای تکمیل کارها امتیاز می دهد تا به تیم شما انگیزه بیشتری بدهد.
بیشتر بخوانید: استفاده از نرم افزار Todoist برای پیاده سازی تکنیک پومودورو
۱۹. Toggl Plan
با Toggl Plan (که قبلاً Teamweek نامیده می شد)، می توانید کارهای نامحدودی را برای خود یا همکاران خود برنامه ریزی و مدیریت کنید. میتوانید ضربالاجلها و نقاط عطف را برای پروژهها تعیین کنید، جدولهای زمانی پروژه را مشاهده کنید تا گردش کار خود را بهتر تجسم کنید و همکاران را به تیمها یا بخشهای درون برنامه اختصاص دهید. Toggl Plan همچنین به شما امکان می دهد پیوندهای جدول زمانی پروژه را با مشتریان، مشاوران خارجی و سایر سهامداران مهم به اشتراک بگذارید. حتی می توانید فایل ها و وظایف را به برنامه وارد کنید تا در زمان صرفه جویی کنید.
۲۰. Trello
با ترلو میتوانید پروژههایی را با استفاده از کارتها برنامهریزی کنید، جایی که میتوانید تاریخهای مقرر را اعمال کنید، نظرات خود یا اعضای تیم را اضافه کنید و فایلها را پیوست کنید. نسخه رایگان Trello از حداکثر ۱۰ برد پشتیبانی می کند که هر کدام می تواند شامل کارت ها و لیست های نامحدود باشد. همچنین میتوانید با اعمال دستوراتی در فهرست کارهای خود، مانند افزودن دکمهها، راهاندازهای تقویم و اتوماسیون مهلت، بهرهوری را بهبود بخشید.
۲۱. Wrike
Wrike یک پلت فرم مدیریت کار است که فضای کاری تیمی قابل تنظیم را ارائه می دهد. با این نرم افزار می توانید به راحتی وظایف را اولویت بندی کنید، تقویم ها را به اشتراک بگذارید و پیشرفت همکاران را با چند کلیک ارزیابی کنید. Wrike به شما امکان مشاهده کامل هر پروژه را می دهد و به شما امکان می دهد همکاران را برای ارائه به روز رسانی های کارآمد برچسب گذاری کنید. همچنین میتوانید Wrike را با راهکارهای ذخیرهسازی ابری ادغام کنید تا اشتراکگذاری فایلها را سادهتر کنید.
۲۲. Yodiz
با Yodiz، میتوانید به ابزار مدیریت پروژه Agile و یک ردیاب مشکل دسترسی داشته باشید که برای تیمهای توسعه ایدهآل است. میتوانید از نقشه راه پروژه برای برنامهریزی، تخته سرعت برای نگه داشتن تیم خود در برنامه و نمودارهای گانت برای ترسیم جدول زمانی استفاده کنید. جدول زمانی به شما امکان میدهد ساعتهایی را که هر یک از اعضای تیم به هر پروژه اختصاص میدهند، ردیابی کنید و ادغامهای نرمافزاری به شما امکان میدهند عملکردهای بیشتری را به ابزار اضافه کنید. نسخه رایگان Yodiz از حداکثر سه کاربر پشتیبانی می کند و آن را به یک انتخاب معقول برای تیم های کوچک تبدیل می کند.
۲۳. Zenkit
زنکیت یک پلت فرم بهره وری با بردهای داخلی Kanban و نمودارهای گانت است. با Zenkit میتوانید پروژهها را برنامهریزی کنید، وظایف را تعیین کنید و همه دادههای خود را به هم متصل کنید. شما می توانید همه چیز را از طراحی گردش کار گرفته تا صورتحساب مشتریان و به اشتراک گذاری فایل ها در یک داشبورد مرکزی انجام دهید. Zenkit همچنین دارای Zenchat است، یک برنامه پیام رسان که مدیریت کار و ارتباطات تیمی را حتی کارآمدتر می کند.
۲۴. Zoho Projects
Zoho Projects یک برنامه رایگان مدیریت پروژه است که به شما امکان می دهد پروژه هایی را با وظایف وابسته تنظیم کنید و آنها را در نمودارهای گانت سازماندهی کنید. با نسخه رایگان این ابزار، میتوانید فایلهای پروژه را بارگذاری کنید تا به تیم خود دسترسی آسانی داشته باشید، برچسبهایی را برای سازماندهی وظایف و ادغام برنامههای Google اضافه کنید.
مطلب مرتبط: ۱۰ مورد از بهترین نرم افزار برای افزایش بهره وری
آیا گوگل ابزار مدیریت پروژه رایگان دارد؟
از آنجایی که گوگل در محیط کار بسیار رایج است، مدیران پروژه اغلب ابتدا به گوگل نگاه می کنند تا ببینند آیا نرم افزار مدیریت پروژه خود را ارائه می دهد یا خیر. در حالی که Google نرم افزار، برنامه یا افزونه ای بومی ندارد که به طور خاص برای مدیریت پروژه طراحی شده باشد، اما جایگزین خود را ارائه می دهد که می توانید از آن برای ایجاد طرح های پروژه، لیست های کارها و نمودارهای گانت استفاده کنید: Google Sheets . یک صفحه گسترده مشترک می تواند مدیریت پروژه را با اجازه دادن به یک تیم برای تقسیم کار، اختصاص وظایف، پیگیری تاریخ های سررسید و دریافت به روز رسانی وضعیت پروژه، ساده کند.