نماد سایت ایوسی

۱۵ مهارت برتر برای یک متخصص بازاریابی دیجیتال

مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال

مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال

یک حرفه موفق در زمینه بازاریابی دیجیتال اغلب مستلزم ایجاد مهارت های خاصی است که به شما در ارتقای محصولات و خدمات کمک می کند. اگر به دنبال شغلی به عنوان یک بازاریاب دیجیتال هستید، درک این مهارت ها و نحوه استفاده موثر از آنها مفید است.

در این مقاله از ایوسی، به اهمیت مهارت های دیجیتال مارکتینگ می پردازیم و ۱۵ مهارت ارزشمند دیجیتال مارکتینگ را برای حرفه ای ها مرور می کنیم.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال

چرا مهارت های دیجیتال مارکتینگ مهم هستند؟

مهارت‌های بازاریابی دیجیتال مهم هستند زیرا کسب‌وکارها می‌توانند این مهارت‌ها را برای حفظ حضور دیجیتالی خود و ایجاد استراتژی‌های بازاریابی آنلاین برای تبلیغ برند، محصولات یا خدمات خود به کار ببرند. استراتژی های دیجیتال مارکتینگ می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از مرورگرهای وب، شبکه های اجتماعی و خبرنامه های ایمیل به مخاطبان هدف خود برسید. مهارت های بازاریابی آنلاین همچنین به شما این امکان را می دهد که رویکردهایی را برای ارزیابی اثربخشی استراتژی های خود ایجاد کنید تا مشخص کنید کدام کمپین ها موفق ترین هستند.

مطالب مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

۱۵ مهارت بازاریابی دیجیتال

در اینجا لیستی از ۱۵ مهارت بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

۱. بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) روشی برای بهینه سازی محتوای دیجیتالی است به طوری که وقتی کاربر در مورد موضوعات یا کلمات کلیدی خاص با استفاده از موتور جستجو تحقیق می کند، رتبه بالایی در نتایج جستجو کسب کند. داشتن این مهارت در صنعت رسانه دیجیتال بسیار ارزشمند است زیرا کسب و کارها و سازمان ها اغلب استراتژی های سئو را برای ایجاد ترافیک به وب سایت ها و فروش محصولات یا خدمات ترکیب می کنند. سئو شامل انجام ارزیابی های تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل محتوای وب سایت و انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای توسعه تکنیک هایی برای بهینه سازی محتوای آنلاین برای موتورهای جستجو است. مهارت های بازاریابی دیجیتال برای سئو ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مرتبط: ۵ تست A/B برای اجرا در صفحه پرداخت برای بهینه سازی نرخ تبدیل

۲. توسعه وب سایت

توسعه وب سایت یک مهارت ارزشمند برای متخصصان بازاریابی رسانه های دیجیتال است زیرا به آنها اجازه می دهد تا وب سایت هایی کاربردی، شیک و جذاب برای مشاغل طراحی کنند. وب سایت ها می توانند به یک کسب و کار کمک کنند تا برند خود را توسعه دهد و اطلاعات را به مشتریان منتقل کند. مهارت های بازاریابی دیجیتال برای توسعه وب ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مرتبط: راهنمای درک HTML در مقابل CSS (به اضافه تفاوت ها)

۳. تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها

متخصصان بازاریابی داده ها را برای ارزیابی اثربخشی کمپین های دیجیتال و بهبود استراتژی های بازاریابی خود تجزیه و تحلیل می کنند. تجزیه و تحلیل داده ها و مهارت های پژوهشی برای چندین فرآیند مانند جمع آوری و ارزیابی داده های رضایت مصرف کننده مفید است. این مهارت‌ها همچنین می‌توانند به شما در ایجاد تفاسیر و نتیجه‌گیری دقیق درباره نتایج داده‌ها کمک کنند. مهارت های تحقیق و تجزیه و تحلیل برای بازاریابی دیجیتال ممکن است شامل موارد زیر باشد:

۴. کپی رایتینگ

متخصصان دیجیتال مارکتینگ اغلب از مهارت های کپی رایتینگ برای ایجاد نوشتن دقیق، جذاب و بدون خطا برای کانال های رسانه های مختلف استفاده می کنند. می‌توانید محتوای وب آنلاین بنویسید، برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی زیرنویس بسازید یا برای SEO نسخه‌ای از رسانه تولید کنید. مهارت‌های رسانه‌های دیجیتال می‌توانند به شما کمک کنند کپی‌نویسی مداومی را توسعه دهید که منعکس‌کننده زبان برند برای ترویج محصولات و ایجاد اعتماد مشتری از طریق تداعی برند است. مهارت‌های کپی‌نویسی دیجیتال ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مرتبط: درباره شغل کپی رایتر بیاموزید

۵. بازاریابی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی می توانند روشی خلاقانه و خلاقانه برای استفاده از مهارت های بازاریابی دیجیتال باشند. این شامل شخصی سازی پلت فرم های اجتماعی برای تناسب با ایده آل ها و احساسات یک جمعیت هدف و ایجاد اشکال مختلف محتوا، مانند گرافیک و عکاسی است. مهارت های رسانه های اجتماعی زمانی مفید هستند که هدف آنها ایجاد روابط با مشتری و گسترش آگاهی از برند باشد. مهارت‌های بازاریابی دیجیتال برای رسانه‌های اجتماعی ممکن است به شما کمک کند تا یک پلتفرم آنلاین جذاب ایجاد کنید تا بتوانید دنبال‌کنندگانی ایجاد کنید و مشتریان جدید و موجود را به صفحه وب خود هدایت کنید. مهارت های بازاریابی دیجیتال رسانه های اجتماعی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

۶. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیل دیجیتال یک استراتژی بازاریابی تعاملی است که شامل شخصی سازی خبرنامه های الکترونیکی برای حفظ و گسترش پایگاه مشتری می شود. این می تواند منجر به ایجاد سرنخ و افزایش خرید مشتری شود. تحقیقات بازاریابی ممکن است به شما کمک کند تعیین کنید چه نوع محتوایی می تواند مشتریان را جذب کند. برای مثال، در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، می‌توانید نظرسنجی‌های رضایت مشتری را برای شناسایی زمینه‌های بهبود و ایجاد کمپین‌های جدید برای ارتقای شناخت و فروش برند بگنجانید. بازاریابی ایمیلی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

۷. طراحی گرافیکی

بازاریابی دیجیتال در یک شرکت اغلب شامل طراحی گرافیکی است. طراحی گرافیک دیجیتال شکلی از ارتباطات آنلاین است که هم به خلاقیت و هم برنامه ریزی استراتژیک برای افزایش ترافیک در کانال های بازاریابی دیجیتال و جذب مشتریان جدید نیاز دارد. این مهارت دیجیتال مارکتینگ می تواند به ایجاد یک برند جذاب و ایجاد علاقه مندی مشتریان جدید و موجود کمک کند. مهارت های بازاریابی دیجیتال برای طراحی گرافیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مرتبط: در مورد طراح گرافیک بیاموزید

۸. بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدیویی می تواند تصویر برند را نشان دهد، بر ادراک مشتری تأثیر بگذارد و تعامل ارگانیک کاربر را افزایش دهد. می توانید با استفاده از ابزارها و تجهیزات نرم افزاری مختلف، کلیپ های ویدیویی خلاقانه و اطلاعاتی طراحی کنید تا مشتریان را درگیر خود کنید. بازاریابی ویدیویی موثر شامل توسعه و ارسال محتوای ویدیویی منحصر به فرد به طور مداوم برای حفظ دنبال کنندگان قوی و دستیابی به مشتریان جدید برای ایجاد فروش است. شما می توانید بازاریابی ویدئویی را در زمینه های زیر پیاده سازی کنید:

۹. طراحی تجربه کاربری

مهارت های طراحی تجربه کاربری اغلب هنگام ایجاد وب سایت ها و برنامه ها مفید است. این مهارت‌ها می‌تواند به یک حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ کمک کند تا استراتژی‌هایی را توسعه دهد تا در هنگام تعامل با یک برند یا شرکت آنلاین، تجربه‌ای عالی به کاربران بدهد. بازاریابی دیجیتال تجربه کاربری با هدف افزایش وفاداری مشتری، ایجاد تعامل و ارتقای رشد شرکت است. اگر یک شرکت طراحی تجربه کاربری موفقی را در پلتفرم های دیجیتال خود پیاده کند، کاربران ممکن است از نظر احساسی به برند و محصولات متصل شوند. مهارت های تجربه کاربری ممکن است به شما کمک کند:

مرتبط: درباره طراح UX بیاموزید

۱۰. تولید محتوا

یک متخصص بازاریابی محتوای حرفه ای معمولاً استراتژی های بازاریابی دیجیتال را برای گسترش پایگاه مشتریان شرکت و حفظ مشتریان فعلی طراحی و توسعه می دهد. استفاده از محتوای خلاقانه و بصری جذاب می تواند یک تجربه کاربری آنلاین عالی برای مشتریان فراهم کند. می‌توانید از مهارت‌های تولید محتوا برای تولید ویدیوهای جذاب، محتوای نوشتاری و تصاویر برای بهبود تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. مهارت های تولید محتوا ممکن است برای ایجاد مفید باشد:

مرتبط: تولید محتوا: تعریف و مراحل توسعه یک استراتژی عالی

۱۱. زبان های برنامه نویسی

مهارت های برنامه نویسی تکنیک هایی هستند که از زبان های کدنویسی برای اطمینان از عملکرد رایانه ها، برنامه ها یا صفحات وب استفاده می کنند. زبان های برنامه نویسی تجهیزات دیجیتال، فناوری و نرم افزار را کد می کنند. این زبان‌ها می‌توانند به طراحی عملکردهای یک وب‌سایت، ایجاد ظاهر برنامه‌های تلفن همراه و سازماندهی داده‌ها برای شناسایی مناطق برای بهبود تجربیات کاربر یا ارتقاء برنامه‌های موجود کمک کنند. مهارت های زبان برنامه نویسی برای بازاریابی دیجیتال ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مرتبط: ۹ مورد از پرتقاضاترین زبان های برنامه نویسی (با نکات)

۱۲. برنامه ریزی محتوای استراتژیک

مهارت های برنامه ریزی محتوای استراتژیک می تواند به متخصصان بازاریابی دیجیتال کمک کند تا برنامه هایی برای ایجاد محتوا برای کمپین های بازاریابی ایجاد کنند. برنامه ریزی استراتژیک محتوا برای بازاریابی دیجیتال می تواند حضور آنلاین کسب و کار را بهبود بخشد و آگاهی از برند را ارتقا دهد. مهارت های برنامه ریزی محتوای استراتژیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مرتبط: مدیریت محتوا چیست؟ چگونه این کار را انجام دهیم و چرا مهم است

۱۳. اتوماسیون

درک نحوه استفاده از مهارت‌های اتوماسیون بازاریابی می‌تواند به یک حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ کمک کند تا فرآیندهای بازاریابی را که اغلب اجرا می‌کنند ساده کند. مهارت‌های اتوماسیون شامل دانستن نحوه هدایت صحیح برنامه‌های نرم‌افزاری برای خودکار کردن پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ارائه کمپین‌های ایمیل و ردیابی تعامل مخاطبان است. نرم افزار اتوماسیون ممکن است شامل موارد زیر نیز باشد:

مرتبط: اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چیست؟ – راهنما

۱۴. توسعه برند

یک حرفه ای دیجیتال مارکتینگ ممکن است مهارت های برندسازی را در استراتژی های بازاریابی خود بگنجاند تا به یک کسب و کار کمک کند تا یک برند را شناسایی، توسعه و ایجاد کند. بازاریابی دیجیتال می تواند از توسعه برند برای ایجاد آگاهی از محصول و افزایش دسترسی مخاطبان خود استفاده کند. مهارت های برندسازی ممکن است شامل ایجاد موارد زیر باشد:

مرتبط: چگونه یک استراتژی موقعیت یابی در بازار برای برند خود ایجاد کنیم

۱۵. ویرایش عکس

مهارت های ویرایش عکس هنگام ایجاد محتوای بازاریابی برای وب سایت ها و پست های پلت فرم اجتماعی مفید است. درک چگونگی ارتقاء حرفه ای تصاویر بسیار مهم است تا یک کسب و کار بتواند نمایشی با کیفیت از محصولات، خدمات و ارزش های خود ارائه دهد. مهارت های ویرایش عکس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مرتبط: آدوب فتوشاپ و کاربرد آن در زندگی روزمره

نکاتی برای بهبود مهارت های دیجیتال مارکتینگ

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را بهبود بخشید:

استراتژی های جدید بازاریابی دیجیتال را آزمایش کنید

آزمایش استراتژی های مختلف بازاریابی رسانه های دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا مهارت های خود را بهبود بخشید و تعیین کنید کدام استراتژی موثرتر است. برای مثال، اگر در حال اجرای یک استراتژی جدید کمپین رسانه‌های اجتماعی برای افزایش تعامل مخاطب هستید، می‌توانید بینش یا تحلیل‌هایی را برای سنجش موفقیت‌آمیز بودن استراتژی جدید ثبت کنید. اگر متوجه شدید که کمپین جدید شما بی اثر است، از بینش خود برای شناسایی زمینه های بهبود و آزمایش یک کمپین جدید استفاده کنید.

در دوره های آنلاین شرکت کنید

شما می توانید دوره های آنلاینی را بگذرانید که بر تخصص ها یا مهارت ها در رسانه های دیجیتال تمرکز دارند تا مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را بیشتر توسعه دهید. تخصص ها می تواند شامل سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی و طراحی گرافیک باشد. دوره های آموزشی می تواند به شما فرصتی بدهد تا مهارت های فعلی خود را افزایش دهید، دانش خود را در مورد رسانه های دیجیتال گسترش دهید و به طور بالقوه علایق جدیدی در سایر جنبه های بازاریابی دیجیتال پیدا کنید.

تحقیقات بازار انجام دهید

انجام تحقیقات بازار می تواند به شما در بهبود مهارت های تحقیق و تجزیه و تحلیل و در عین حال جمع آوری داده های مربوطه در مورد تکنیک های بازاریابی سازمان های دیگر کمک کند. گرایش های جدید بازاریابی دیجیتال ممکن است در هر زمانی رخ دهد که ممکن است به پیشرفت های فناوری و پلت فرم های رسانه های اجتماعی مربوط باشد. این می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که چگونه روندهای دیجیتال و فناوری می تواند بر فروش و رقابت سازمان شما در بازار تأثیر بگذارد، و همچنین به شما کمک می کند تا تحقیقات خود را برای بهبود استراتژی های بازاریابی خود به کار ببرید.

مرتبط: راهنمای انجام تحقیقات بازار

خروج از نسخه موبایل