مدیریت محتوا یک استراتژی ارزشمند برای انتشار منظم محتوا است و در عین حال خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود قرار می دهید. این به شما امکان می دهد در منابع تولید محتوا صرفه جویی کنید و همچنان برای مخاطبان خود ارزش ایجاد کنید. در این مقاله، به این موضوع می پردازیم که مدیریت محتوا چیست، چرا مهم است و چگونه می توانید محتوا را برای کسب و کار خود مدیریت کنید. ما همچنین برخی از ابزارها را به اشتراک می گذاریم تا به شما کمک کند محتوا را راحت تر مدیریت کنید.
مدیریت محتوا چیست؟
مدیریت محتوا، عمل جمع آوری محتوای ارزشمند از منابع مختلف و انتشار آنلاین آن برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان است. یک متصدی محتوا مسئول یافتن محتوای مرتبط مربوط به یک دسته خاص و به اشتراک گذاری آن اطلاعات هدفمند با خوانندگان است.
مدیریت محتوا در همه اشکال وجود دارد، از جمله:
-
فیدهای RSS
-
لینک های ارسال شده در وبلاگ ها
-
فیدهای رسانه های اجتماعی
-
سایت های خبری آنلاین
بیشتر بخوانید: تولید محتوا: تعریف و مراحل توسعه یک استراتژی محتوای عالی
چرا مدیریت محتوا مهم است؟
یافتن و به اشتراک گذاری محتوای مفید با مخاطبان به شما این امکان را می دهد که به منبعی ارزشمند برای فالوورهای آنلاین خود تبدیل شوید. مدیریت محتوا به شما امکان می دهد:
در جایگاه خود یک متخصص شوید
مدیریت محتوا به شما این امکان را می دهد که در میان فالوورهای خود به عنوان منبعی ارزشمند از اطلاعات در اولویت باشید و شما را به عنوان یک رهبر در جایگاه خود قرار دهید. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که افکار یا موقعیت خود را به محتوایی که به اشتراک می گذارید اضافه کنید.
صرفه جویی در زمان
با اشتراکگذاری محتوایی که دیگران ایجاد میکنند، میتوانید مکالمه را با مخاطبان آنلاین خود ادامه دهید، اما با عدم نیاز به ایجاد تمام محتوا، در وقت ارزشمند خود و تیمتان صرفهجویی کنید.
ارتباطات گسترده صنعت را ایجاد می کند
با به اشتراک گذاری منظم محتوای رهبران و تأثیرگذاران در صنعت خود، می توانید ارتباطات جدیدی با آن افراد ایجاد کنید. آنها ممکن است به نوبه خود محتوای شما را به دلیل قدردانی از حمایت شما به اشتراک بگذارند.
کسب و کار خود را توسعه دهید
هرچه محتوای بیشتری را به اشتراک بگذارید، افراد بیشتری محتوای شما را خواهند دید. هرچه بیشتر ببینند که شما مرتباً ارزش افزوده ای دارید، احتمال اینکه از وب سایت شما بازدید کنند، به لیست ایمیل شما بپیوندند یا از شما خرید کنند بیشتر می شود.
در جریان باشید
غربال کردن و خواندن آخرین اخبار و روندهای صنعت خود به شما امکان می دهد دانش فعلی صنعت خود را حفظ کنید.
مطالب مرتبط: چگونه در ۹ مرحله یک تولید کننده محتوا موفق باشیم
چگونه محتوا را برای کسب و کار خود مدیریت کنید
در اینجا مراحلی برای شروع مدیریت محتوا برای کسب و کار خود آورده شده است.
۱. تصمیم بگیرید که چه مقدار محتوا را مدیریت خواهید کرد
تعیین کنید که چند درصد از محتوا را ایجاد و مدیریت کنید. حتی ممکن است بخواهید درصد محتوای مورد استفاده از هر شبکه را تعیین کنید. به عنوان مثال، ممکن است قصد داشته باشید ۷۰ درصد محتوای خود را مدیریت کنید و از ۷۰ درصد، ۶۰ درصد از توییتر و ۴۰ درصد از اینستاگرام باشد. هیچ پاسخ واحدی در مورد اینکه چه درصدی برای کیوریتورینگ بهتر است وجود ندارد. درصدهای مختلف را تست کنید و ببینید چه ترکیبی بیشترین تعامل را از سوی مخاطبان شما و از کدام منابع دریافت می کند.
۲. موضوعات را مشخص کنید
موضوعات مختلفی را برای محتوایی که قصد دارید مدیریت کنید، شناسایی کنید. این کار جستجوی محتوا را آسان تر می کند و طیف گسترده ای از محتوای مصرفی را برای مخاطبان خود به دست می آورد. می توانید موضوعاتی را انتخاب کنید که کاملاً به صنعت شما مرتبط هستند یا می توانید رویکرد گسترده تری داشته باشید و موضوعات مرتبط با برند خود را پیدا کنید.
۳. منابع خود را پیدا کنید
منابع متنوعی را بیابید، هم برای افزایش تعداد مخاطبان و هم برای سرگرم نگه داشتن آنها.
در اینجا چند مورد از محبوب ترین استراتژی ها برای منبع یابی محتوا آورده شده است:
- اشتراکگذاری مجدد محتوای رسانههای اجتماعی: میتوانید محتوای سایتهای اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام یا توییتر را دوباره به اشتراک بگذارید. فهرستی از هشتگهای مرتبط با صنعت را تهیه کنید و به دنبال محتوای قابل اجرا باشید که با آن برچسبها پست شده است. بسته به صنعت شما، لینکدین همچنین ممکن است محتوای ارزشمندی برای مدیریت ارائه دهد.
- تحقیق دستی: نشریات آنلاین مرتبط با صنعت را بخوانید تا در مورد آخرین روندها یا استراتژیها در جایگاه خود بیاموزید.
- ابزارهای تنظیم محتوا: از جمعآوریکنندههای محتوا استفاده کنید که به شما امکان میدهد به راحتی پستهای وبسایتهایی را که انتخاب میکنید مشاهده کنید.
۴. با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید
محتوایی را که پیدا کرده اید منتشر کنید تا با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. برای به حداکثر رساندن زمان، بهتر است از یک ابزار زمان بندی استفاده کنید و محتوا را به صورت انبوه برای روزها یا حتی یک هفته در یک زمان برنامه ریزی کنید. ممکن است بخواهید به دنبال ابزاری بگردید که دارای پسوند مرورگر باشد که به شما امکان می دهد به راحتی محتوای مرورگر وب خود را در حین تحقیق زمان بندی کنید.
۵. نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید
بر میزان درگیر شدن مخاطبان خود با محتوای انتخاب شده خود نظارت کنید تا مشخص کنید چه چیزی را در آینده پست کنید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که مخاطبان شما بیشترین تعامل را با محتوایی که در یک موضوع خاص به اشتراک می گذارید، دارند. در این صورت، میخواهید برنامه محتوایی خود را طوری تنظیم کنید که درصد بیشتری از محتوای آن موضوع را شامل شود.
مطالب مرتبط: چگونه برای وب سایت خود محتوا ایجاد کنیم
برای مشاهده و ارسال فرم به برگه کامل بروید. |
ابزارهای تنظیم محتوا
در اینجا برخی از ابزارهای برتر وجود دارد که می توانید برای کمک به تهیه محتوای موفق استفاده کنید:
- Feedly: Feedly به شما کمک میکند از جدیدترین موضوعات پرطرفدار مطلع شوید و محتوای وبلاگ را برای استفاده در پستها تنظیم کنید یا برای محتوایی که خودتان میتوانید ایجاد کنید ایدههایی به شما بدهد.
- Pinterest: Pinterest ابزاری عالی برای پیگیری ترفندها و نکات مفیدی است که می توانید هنگام ایجاد محتوای خود از آنها استفاده کنید. می توانید ایده ها را در تابلوهای خصوصی ذخیره کنید تا بعداً به آنها مراجعه کنید. این همچنین یک راه عالی برای یافتن محتوای وبلاگ برای اشتراکگذاری است، به خصوص که میتوانید تعداد دفعات پین شدن آن در Pinterest را ببینید و میتوانید حدس بزنید که آیا مورد استقبال مخاطبان خود قرار میگیرد یا خیر.
- Trap!t: این یک ابزار “هوشمند” است که هر چه بیشتر از آن برای مدیریت محتوا استفاده کنید هوشمندتر می شود. می توانید محتوای انتخاب شده خود را در تمام پلتفرم های اجتماعی توزیع کنید.
- ScoopI: این ابزار به شما این امکان را می دهد که محتوا را با کلمه کلیدی جستجو کرده و مستقیماً در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
- BuzzSumo : این ابزار شما را در جریان آخرین موضوعات پرطرفدار قرار می دهد و به شما امکان می دهد محتوا را بر اساس موضوع پیدا کنید و مستقیماً از داشبورد به اشتراک بگذارید.
- فهرستهای توییتر: فهرستهای توییتر به شما امکان میدهند تأثیرگذاران، وبسایتهای خبری و شرکتها را به فهرست اضافه کنید تا بتوانید به سرعت هر محتوایی را که توسط هر کسی در لیست به اشتراک گذاشته شده است مرور کنید.