یک کپی رایتر چه می کند؟
یک کپیرایتر محتوای واضح، جذاب و متقاعدکنندهای ایجاد میکند که هدف آن ترغیب افراد به اقدام، معمولاً برای خرید یک محصول یا اشتراک در یک سرویس است. آنها راه های خلاقانه ای برای تبدیل ایده های انتزاعی مشتریان خود به محتوای جذاب و مناسب برای تبلیغات پیدا می کنند. کپی رایترها می توانند برای مجلات، وب سایت ها، وبلاگ ها، برنامه های تلویزیونی یا سایر رسانه ها محتوا تولید کنند.
به غیر از تولید کپی فروش، کپی رایترها ممکن است اشکال زیر را نیز تولید کنند:
- گزارش های فنی، راهنمای کاربر، کتابچه راهنمای آموزشی و هر گونه مستندات علمی دیگر
- محتوای رسانه های اجتماعی
- سخنرانی های متقاعد کننده
- مواد روابط عمومی مانند بیانیه های مطبوعاتی، مقالات ویژه، به روز رسانی محصولات و یادداشت ها
- ایمیل های بازاریابی
- ارائه ایده های محتوا به سازمان های علاقه مند
میانگین درامد
دستمزد یک کپی رایتر بر اساس تجربه، تحصیلات و کارفرما می تواند بسیار متفاوت باشد. شغل آزاد یا تمام وقت نیز می تواند بر حقوق تأثیر بگذارد.
- حقوق رایج ملی: ۱۳۹۹۶۱۳۹۰ تومان در سال
- برخی از حقوق ها از ۳۱۷۸۰۰۰۰ تا ۲۵۸۷۸۰۰۰۰ تومان در سال متغیر است.
الزامات کپی رایتر
ممکن است به کپی رایترها نیاز باشد که دارای طیف وسیعی از مهارت ها، آموزش، آموزش و گواهینامه ها باشند، از جمله:
تحصیلات
کپی رایترها معمولاً دارای حداقل مدرک لیسانس در زبان انگلیسی، روزنامه نگاری یا سایر رشته های مرتبط هستند. برخی از کارفرمایان ممکن است کپی رایترهایی را با مدرک دیپلم دبیرستان یا گواهی GED، یک نمونه کار جذاب و تجربه استخدام کنند. در مدرسه، دانش آموزان باید بر دروسی مانند نوشتن، رسانه، ارتباطات و بازاریابی تمرکز کنند.
کسانی که در زمینه خاصی از کپی رایتینگ تخصص دارند ممکن است مدرکی در این موضوع داشته باشند. به عنوان مثال، کپی رایترهای نرم افزار ممکن است دارای مدرک علوم کامپیوتر یا مهندسی باشند. این کپی رایترها معمولاً با گذراندن دوره های فوق برنامه یا انجام مطالعات فردی یاد می گیرند که چگونه کپی رایت کنند.
آموزش
کپی رایترها معمولاً بخش بزرگی از آموزش های آموزشی را دریافت می کنند. در طول تحصیل، آنها اصول املا و دستور زبان را یاد می گیرند. وقتی به نیروی کار میپیوندند، شرکت یا آژانسی که در آن کار میکنند معمولاً آموزشهایی را برای توسعه سبکها و مفاهیم خاص نوشتن ارائه میدهند.
کپیرایترها معمولاً تحت آموزشهای مستمر قرار میگیرند تا از آخرین روندهای کپی بهروز بمانند. آنها باید بدانند که چگونه در مورد موضوعات خاص تحقیق کنند و چگونه برای بهترین شیوه های سئو کپی ایجاد کنند.
گواهینامه ها
اگرچه کپیرایترها برای کار کردن نیازی به گواهینامه ندارند، اما همچنان میتوانند برای نشان دادن تعهد خود به نقش و افزایش احتمال پتانسیل درآمد بالاتر، آنها را به دست آورند. در اینجا دو گواهینامه کپی رایتر وجود دارد:
- گواهی سئو کپینویسی: ارائه شده توسط SuccessWorks، گواهینامه SEO Copywriting توانایی نویسنده را در استفاده از بهترین شیوههای بهینهسازی موتور جستجو در مقالات خود نشان میدهد. برای کسب این گواهینامه، داوطلبان باید یک دوره آموزشی را بگذرانند که به آنها آموزش می دهد چگونه نیازهای مشتری را درک کنند، کلمات کلیدی را هدف قرار دهند و محتوا را به نتایج برتر یک صفحه جستجو ارتقا دهند. همچنین داوطلبان باید پس از دوره آموزشی در امتحان نهایی شرکت کنند.
- متخصص کپینویسی با پاسخ مستقیم: ارائه شده توسط DigitalMarketer، متخصص کپینویسی با پاسخ مستقیم برای کپینویسانی که میخواهند درباره بازاریابی و بهینهسازی موتورهای جستجو بیشتر بیاموزند، در دسترس است. برای کسب این گواهینامه، داوطلبان باید یک دوره آموزشی را بگذرانند و یک امتحان را پشت سر بگذارند.
مهارت ها
کپیرایترها برای ایجاد محتوای موفقی که خواندن و درک آن آسان باشد، به مجموعهای از مهارتها نیاز دارند:
- مهارت های تحقیق: کپی رایترها اغلب در مورد موضوعات مختلف می نویسند و باید بتوانند اطلاعات مربوط به موضوعات را با عبارات واضح منتقل کنند. تحقیق در مورد هر موضوعی که در مورد آنها می نویسند و چگونگی هدف قرار دادن بهترین شیوه های سئو می تواند به آنها کمک کند تا یک نسخه موثر برای مشتریان ایجاد کنند.
- مهارت های سئو: این مهارت ها به کپی رایترها اجازه می دهد محتوایی تولید کنند که به مشتریانشان کمک می کند تا ترافیک وب سایت هایشان را جذب کنند. مهارت های SEO در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از کپی آنلاین هستند.
- خلاقیت: تکالیف مختلف نیازمند رویکردهای منحصر به فرد هستند. کپیرایترهای خوب میتوانند ایدههای جدید و تازهای برای محتوای رایج ایجاد کنند.
- مدیریت زمان: کپی رایترها اغلب چندین قطعه در روز برای مشتریان می نویسند. توانایی مدیریت موثر زمان به آنها کمک می کند تا تمام محتوای خود را به موقع ارسال کنند. مدیریت زمان می تواند به ایجاد یک برنامه زمانی برای هر قطعه ای که نیاز به نوشتن، تصحیح و ارسال دارد کمک کند.
- ارتباطات: کپی رایترها اغلب با مشتریان و مدیران برای درک الزامات و راهنمای سبک کار می کنند. آنها باید بتوانند ارتباطات نوشتاری را بخوانند و دستورالعمل های دقیق را برای ایجاد نسخه رضایت بخش دنبال کنند.
محیط کار کپی رایتر
محیط کار یک کپی رایتر بر اساس نقش آنها متفاوت است. اکثر کپیرایترها مدتهای طولانی را پشت میز مینشینند و روی رایانه کار میکنند. بسیاری از کپی رایترها هنوز از یک دفترچه یادداشت و خودکار برای کار خود استفاده می کنند. کپی رایترهای آزاد یا قراردادی ممکن است بتوانند از خانه یا مکان دور دیگری مانند یک محل کار مشترک کار کنند. کپی رایترهایی که به طور انحصاری برای یک شرکت کار می کنند می توانند در یک محیط اداری با دیگر کپی رایترها، ویراستاران و تیم های خلاق کار کنند. آنها ممکن است پاره وقت یا تمام وقت کار کنند.
کپی رایترها می توانند در صنایع زیر کار کنند:
- رسانه و پخش
- تحصیلات
- دولت
- فن آوری
- شرکت ها
چگونه یک کپی رایتر شویم
راه های زیادی برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر وجود دارد. در اینجا یکی از رایج ترین راه ها برای تبدیل شدن به یکی آمده است:
- مدرک لیسانس بگیرید. اگرچه همیشه لازم نیست، اما مدرک لیسانس می تواند به شما کمک کند برای بسیاری از مشاغل کاندیدای رقابتی تر شوید و در برخی موارد، حداقل نیاز است. روی گذراندن دوره هایی مانند ترکیب، ارتباطات، بازاریابی و روزنامه نگاری تمرکز کنید.
- یک نمونه کار بسازید. بسیاری از کارفرمایان یا مشاغل قراردادی به یک کپی رایتر برای ارسال نمونه کار نیاز دارند. ساختن مجموعه ای از کارهای مرتبط می تواند به شما کمک کند نسخه ای ارسال کنید که مدیران استخدام را تحت تاثیر قرار دهد. برای کمک به ساختن نمونه کارها، ایجاد یک وبلاگ یا نوشتن نمونه کار بر اساس یک درخواست را در نظر بگیرید.
- تجربه به دست آوردن. تجربه می تواند به شما کمک کند تا نرخ های بالاتری را برای مشاغل قراردادی یا آزاد دریافت کنید و برای یک موقعیت تمام وقت حقوق بیشتری دریافت کنید. شما می توانید با کارآموزی در دانشکده یا داوطلب شدن در آژانس های محلی، تجربه کسب کنید. اطمینان حاصل کنید که هر کاری را که تکمیل کرده اید در نمونه کار خود اضافه کنید.
- برای مشاغل درخواست دهید. بسته به اولویتها و علایق برنامهریزی خود، میتوانید برای انواع مختلفی از مشاغل کپینویسی درخواست دهید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که فرصت های محلی کمی دارد، می توانید موقعیت های کپی رایتینگ از راه دور را جستجو کنید. هنگام درخواست شغل، مطمئن شوید که دستورالعمل های ارسال درخواست را به دقت بخوانید. بسیاری از کارفرمایان ممکن است از شما بخواهند که کار ارسال کنید یا یک قطعه تست نوشتن را تکمیل کنید. دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید تا مطمئن شوید بهترین کار شما را می بینند.
مثال شرح شغل کپی رایتر
آژانس بازاریابی دیجیتال JORA به دنبال یک کپی رایتر برای کمک به توسعه استراتژی های دیجیتال برای بخش اروپایی خود است. کپی رایتر به تیم رو به رشدی از کارشناسان بازاریابی دیجیتال خواهد پیوست که از بیش از ۲۰۰ شرکت مطرح در سراسر جهان پشتیبانی می کنند. نامزد منتخب باید مسئولیت های زیر را انجام دهد:
- تحت نظارت کلی مدیر محتوا، آنها به نمایندگی از مشتریان ما و سایر مشتریان احتمالی، کپی با کیفیت را برای پست مستقیم، دیجیتال، ایمیل، چاپ، پخش و سایر پروژه های تبلیغاتی در فضای باز هماهنگ و می نویسند.
- آنها مفاهیم اصلی را برای کمپینهای تبلیغاتی توسعه میدهند و هم بهعنوان یک فرد و هم به عنوان عضوی از تیم خلاق ما کار میکنند.
- آنها با مشتریان ما در مورد الزامات پروژه خاص، جدول زمانی و هرگونه هزینه های ناشی از آن مشورت و مشاوره خواهند داد.
- آنها با محصول مشتری، بازار هدف، جمعیت شناسی مخاطبان و فعالیت های رقیب در بازار آشنا می شوند.
- آنها نتایج را ارزیابی کرده و اقدامات مناسب را برای کمپین های بازاریابی توصیه می کنند.
-
آنها محتوای اصلی را برای پروژه های درخواستی مشتریان، همکاران بازاریابی و سایر بازیکنان می نویسند، تصحیح و ویرایش می کنند.