بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

وفاداری مشتری در مقابل وفاداری به برند: تفاوت چیست؟

وفاداری به برند در مقابل وفاداری مشتری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

وفاداری مشتری و وفاداری به برند فاکتورهای مهمی هستند که باید هنگام تلاش برای افزایش نرخ حفظ مشتری در نظر بگیرید. در حالی که آنها به نظر شبیه هستند، تفاوت های مهمی بین این دو وجود دارد. در این مقاله از ایوسی، توضیح می دهیم که وفاداری مشتری چیست، وفاداری به برند چیست و تفاوت بین آنها چیست.

وفاداری مشتری چیست؟

وفاداری مشتری به تعهدی که مشتریان برای حمایت از کسب و کار و انجام خریدهای مکرر می دهند اشاره دارد. شرکتی که وفاداری مشتری را حفظ می‌کند، استراتژی‌هایی را به کار می‌گیرد تا مشتریان را تشویق کند تا به طور منظم با آن تجارت کنند، معمولاً از طریق تجربیات مثبت و مفید و پیشنهادات با کیفیت. علاوه بر این، کسب‌وکارها اغلب با ایجاد روابط قوی در بازار و با ایجاد مزایای منحصربه‌فرد که مشتریان را به خریدهای تکراری ترغیب می‌کند، وفاداری مشتری را تشویق می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش برای ایجاد وفاداری مشتری

وفاداری به برند چیست؟

وفاداری به برند تعهد مشتری به حمایت از ماموریت، ایده ها یا ارزش های یک برند خاص است. مشتریان زمانی وفاداری به برند را تمرین می کنند که با یک برند خاص شناسایی شوند و به کیفیت و مزایای محصولات آن برند اعتماد کنند. ایجاد وفاداری به برند شامل انگیزه دادن به یک ایده، تصور یا باور در مورد ماموریت یا ارزش های سازمان شما، تقویت اعتماد در بازارهای مشتریان شما است. در حالی که وفاداری مشتری بر انگیزه رفتارها یا اقدامات خرید مشتری متمرکز است، وفاداری به برند بر ایجاد اعتماد با مشتریان و ایجاد درک مثبت از برند شرکت شما متمرکز است.

مطالب مرتبط: آگاهی از برند چیست؟

وفاداری مشتری در مقابل وفاداری به برند

در حالی که وفاداری مشتری و برند هر دو به یک اندازه برای نرخ حفظ مشتری یک کسب و کار مهم هستند، از چند جهت کلیدی متفاوت هستند:

اهداف

کسب و کارها ممکن است از وفاداری مشتری و وفاداری به برند برای دستیابی به اهداف مختلف استفاده کنند. اگر آنها در تلاش برای به دست آوردن وفاداری مشتری هستند، هدف آنها معمولاً انگیزه دادن به اقدامات و رفتار خرید مشتریان است. آنها می توانند این کار را با ارائه قیمت های منصفانه به مشتریان خود انجام دهند تا نشان دهند که به بودجه مشتریان خود اهمیت می دهند.

در مقابل، کسب‌وکارها می‌توانند وفاداری به برند را با هدف شکل‌دهی ایده‌های مشتری درباره برندشان ایجاد کنند. کسب‌وکارها ممکن است ارزش‌های خاصی از نام تجاری مانند اخلاق و پایداری را بیان کنند تا مشتریان بتوانند در مورد خرید محصولات خود احساس عمدی کنند. به عنوان مثال، اگر یک مشتری به حفاظت از محیط زیست اهمیت می دهد و می داند که یک شرکت آرایشی از مواد کاملاً سازگار با محیط زیست برای محصولات خود استفاده می کند، ممکن است به احتمال زیاد محصولاتی را فقط از آن برند خریداری کند زیرا احساس می کند در حال انجام انتخابی است که با آنها مطابقت دارد. هویت.

استراتژی های بازاریابی

یکی از تفاوت‌های کلیدی بین ایجاد وفاداری مشتری در مقابل وفاداری به برند، استراتژی بازاریابی است که کسب‌وکارها برای ترویج محصولات و خدمات اجرا می‌کنند. به عنوان مثال، استراتژی‌های بازاریابی برای ایجاد وفاداری مشتری می‌تواند شامل مشوق‌هایی باشد که مشتریان را برای ادامه خرید پیشنهادات از یک کسب‌وکار تشویق می‌کند، مانند فروش و تخفیف، روندهای فصلی و قیمت‌گذاری دسته‌بندی شده.

برعکس، ترویج وفاداری به برند شامل گسترش آگاهی از هدف، مأموریت یا ارزش های یک برند با ایجاد پیشنهادهای منحصر به فرد است که از این اهداف پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، برای درگیر کردن بازار هدف خود و تقویت اعتماد به برند شرکت، استراتژی های بازاریابی مانند رویدادهای اجتماعی را در نظر بگیرید، بخشی از درآمد حاصل از فروش خود را به خیریه ها اختصاص دهید و آگاهی در مورد ارزش های شرکت خود را گسترش دهید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ استراتژی بازاریابی برای جذب و حفظ مشتریان

استراتژی های تبلیغات احساسی

هنگام توسعه وفاداری مشتری، کسب‌وکارها می‌توانند با ایجاد احساس خوش‌آمدگویی و ابراز احساس اجتماعی، احساسات مشتری را جذب کنند. به عنوان مثال، هنگامی که یک مشتری معمولی به کسب و کار باز می گردد، مدیران و کارمندان می توانند با نام آنها را خطاب قرار دهند و در مورد زندگی آنها بپرسند. این می تواند باعث شود که مشتری در یک محیط تجاری احساس راحتی و ارزش داشته باشد و آنها را تشویق به بازگشت کند.

کسب‌وکارها می‌توانند از احساسات مشتریان برای ایجاد وفاداری به برند استفاده کنند، اما این کار را کمی متفاوت انجام می‌دهند. بسته به برند، کسب و کار ممکن است از الهام بخشیدن به مشتری برای احساس شادی، خونسردی یا هوشمندی سود ببرد. برای مثال، یک ارائه‌دهنده خودرو می‌تواند از آگهی‌های بازرگانی استفاده کند تا مشتریان را به این باور برساند که اگر خودرویی را از یک برند خریداری کنند، به دلیل طراحی شیک و ویژگی‌های پیشرفته آن، احساس شیک و شیک بودن خواهند داشت.

استراتژی های حفظ مشتری

حفظ مشتری توانایی یک شرکت برای حفظ مشتریان خود در یک دوره زمانی است که برای یک تجارت مهم است، زیرا افزایش حفظ مشتری می تواند هزینه های بازاریابی و تبلیغات را کاهش دهد. زمانی که یک کسب‌وکار استراتژی‌های حفظ و نگهداری را برای ایجاد وفاداری مشتری پیاده‌سازی می‌کند، معمولاً مشوق‌هایی مانند قیمت‌های رقابتی، تخفیف‌ها، تبلیغات و برنامه‌های پاداش را در خود جای می‌دهد. با استراتژی هایی که مشتریان را برای خریدهای تکراری ترغیب می کند، شرکت شما به احتمال زیاد حفظ مشتری خود را افزایش می دهد.

در مقابل، استراتژی‌های حفظ که وفاداری به برند را تقویت می‌کنند، بیشتر بر ارزش‌ها یا مأموریت یک کسب‌وکار و کیفیت محصول آن تمرکز دارند تا فروش، تبلیغات یا پاداش‌های مشتری. استراتژی‌های حفظ مشتری به کسب‌وکارها کمک می‌کند پیامی را از طریق پیشنهادات یا رویدادهای منحصربه‌فرد، از جمله رویدادهایی که محصولات یا خدمات جدید یک برند را در حمایت از یک نتیجه مثبت برای اعضای جامعه معرفی می‌کنند، تبلیغ کنند.

مطالب مرتبط: درک حفظ مشتری با استراتژی ها

تصاویر بصری تبلیغاتی

وفاداری مشتری و وفاداری به برند می‌تواند بر حسب اینکه کسب‌وکارها از چه چیزی برای تبلیغات محصولات خود استفاده می‌کنند، متفاوت است. به منظور تقویت وفاداری مشتری، کسب‌وکارها سعی می‌کنند با تأکید بر معاملات و تخفیف‌های ویژه، توجه مشتریان را به خود جلب کنند. این می تواند به معنای استفاده از حروف روشن، پررنگ و تصاویر فریبنده در علائم و تبلیغات وب سایت آنلاین باشد.

برای الهام بخشیدن به وفاداری به برند، ایجاد گرافیک تبلیغاتی قابل تشخیص و نمادین برای یک تجارت مهم تر است. کسب و کارها باید تصویری مثبت، به یاد ماندنی و منحصر به فرد را در ذهن مشتریان القا کنند تا آنها را در مورد برند فکر کنند. ایجاد یک لوگو برای برند خود، یک نماد سفارشی یا طرحی که محصولات و خدمات یک برند را مشخص می کند، در نظر بگیرید. اطمینان از اینکه تصاویر برند شما هنری و از نظر بصری خوشایند هستند، می تواند مفید باشد تا مشتریان را هیجان زده و حفظ کند.

نیازهای بازار

برای به دست آوردن وفاداری مشتری، یک کسب و کار بازارهای خود را مطالعه می کند تا قدرت خرج کردن مشتریان بالقوه خود را بیابد. این به معنای کشف سطح درآمد متوسط ​​مشتریان هدف آنها و میزان پولی است که آنها می توانند خرج کنند. برای یک کسب و کار ایده خوبی است که کالاها و خدمات را با قیمت هایی بفروشد که نیازهای مالی و بودجه بازار آنها را برآورده کند.

در مقابل، به منظور افزایش وفاداری به برند، یک شرکت می تواند بازارهای خود را مطالعه کند تا ویژگی هایی را که مشتریان بالقوه خود می خواهند در محصولات ببینند، بیابند. آنها می توانند در مورد صنعت و رقبای خود تحقیق کنند تا اجزای اساسی محصولات را ببینند و سعی کنند محصولات خود را حتی بهتر کنند. مشتریان بیشتر از برندهایی حمایت می کنند که محصولاتی را ارائه می دهند که نیازهای آنها را برآورده می کند.

مرتبط: چگونه یک بازار هدف را شناسایی کنیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *