بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بینش مشتری: تعریف، مزایا و مراحل

چگونه یک برنامه تجربه مشتری و یک تیم بازاریابی برنده ایجاد کنیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کسب و کارها به اقدامات، وفاداری و رضایت مصرف کنندگان بستگی دارند. داشتن توانایی مشاهده و تجزیه و تحلیل عادات مصرف کننده به سازمان درک بهتری از نحوه برآورده کردن نیازهای مشتریان و نحوه بازاریابی موثر برای آنها ارائه می دهد. حرفه ای هایی که در بازاریابی، روابط عمومی و توسعه محصول کار می کنند از بینش مشتری برای بهبود فروش و حفظ مشتریان استفاده می کنند.

در این مقاله از ایوسی، تعریف، اهمیت، مزایا و فرآیند جمع آوری و استفاده از بینش مشتری برای توسعه محصول و بهبود کلی کسب و کار را مورد بحث قرار می دهیم.

مرتبط: راهنمای تحقیقات مصرف کننده (به علاوه نکاتی برای انجام آن)

بینش مشتری چیست؟

بینش مشتری به گزارش و تحلیل رفتارها، داده ها و بازخورد مصرف کنندگان اشاره دارد. درک و تجزیه و تحلیل این بینش ها به توسعه محصول و تغییرات در سیستم های پشتیبانی مشتری کمک می کند. سازمان‌ها از ابزارهایی مانند نظرسنجی مصرف‌کننده، داده‌ها، بررسی‌ها و گروه‌های متمرکز برای جمع‌آوری مجموعه‌ای از بازخوردها برای توضیح علل و نگرش‌های اساسی الگوهای مصرف‌کننده و فرآیندهای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند. بینش مشتری به سازمان این امکان را می دهد که مدل های کسب و کار و ویژگی های محصول را شناسایی کند که هم بازخورد مثبت و هم منفی ایجاد می کند و روی زمینه های بهبود تمرکز می کند.

اهمیت بینش مشتری چیست؟

بینش مشتری اطلاعات مهمی در مورد بازار مصرف کننده، عملکرد محصول و رفتارهای خرید ارائه می دهد. این اطلاعات به کسب و کارها اجازه می دهد تا عواملی را که بر فروش و سود آنها تأثیر می گذارد، شناسایی، پیش بینی و رسیدگی کنند. بینش مشتری همچنین داده هایی را در مورد جمعیت شناسی مخاطبان هدف و نحوه ایجاد پیام های مؤثر برای دستیابی به مصرف کنندگان بالقوه به تیم های بازاریابی ارائه می دهد. برخی از اشکال بینش، مانند تاریخچه خرید و داده های کاربران وب سایت، شواهد آماری و پیش بینی عادات و روند مصرف کنندگان را ارائه می دهند.

مطالب مرتبط: نظرسنجی های رضایت مشتری: مثال ها و نحوه ایجاد یک

مزایای استفاده از بینش مشتری

تجزیه و تحلیل و اجرای تغییرات بر اساس داده های بینش مشتری می تواند مزایای زیادی برای یک کسب و کار فراهم کند. بینش مشتری می تواند با کمک به سازمان به آن کمک کند:

  • وفاداری مشتری را به دست آورید: شرکت هایی که برای بازخورد مصرف کننده ارزش قائل هستند، درک می کنند و به آنها رسیدگی می کنند، روابط مثبت با مشتریان را تقویت می کنند. این رابطه وفاداری مصرف کننده را تقویت می کند زیرا آنها احساس ارزشمندی می کنند و به توانایی شرکت برای برآوردن نیازهای مصرف کننده اعتماد دارند.

  • بهبود کیفیت محصول: انجام و به کارگیری تحقیقات جامع بینش مشتری، پیشنهادات مربوطه را برای بهبود و توسعه محصولات ارائه می دهد. مصرف کنندگانی که به طور منظم از محصولات استفاده می کنند می توانند بینش های متفکرانه ای در مورد عملکرد، عیوب و پتانسیل خود ارائه دهند و بازخورد آنها می تواند محصولات با کیفیت بالا تولید کند که نیازهای آنها را برآورده کند.

  • مشتریان بالقوه را هدف قرار دهید: ردیابی اطلاعات جمعیتی مانند سن، درآمد، جنسیت و مکان مشتریان به سازمان کمک می کند تا ویژگی های مشترک موجود در بازار هدف خود را شناسایی کند. متخصصان بازاریابی می‌توانند از این اطلاعات برای توسعه کمپین‌هایی استفاده کنند که برای افراد جمعیت‌شناسی جذاب باشد.

  • فروش و موجودی پروژه: تجزیه و تحلیل الگوهای فروش و روند بازار برای محصولات و مصرف کنندگان به سازمان ها اجازه می دهد تا پیش بینی هایی از تقاضای آتی ایجاد کرده و سفارشات موجودی را بر اساس آن تنظیم کنند. خرید یا تولید موجودی دقیق، هزینه ها و زیان های مرتبط با تولید بیش از حد را کاهش می دهد.

  • مقایسه با رقبا: بسیاری از نظرسنجی ها و ابزارهای داده های تحقیقاتی مصرف کننده، محصولات را با محصولات رقبا مقایسه می کنند. مقایسه شناخت برند، شهرت و کیفیت کلی، اطلاعاتی را در مورد رقبا و تهدیدات بالقوه در بازار و جمعیت آنها به سازمان ارائه می دهد.

مطالب مرتبط: داده های مشتری چیست؟

نحوه استفاده از بینش مشتری

در اینجا شش مرحله وجود دارد که می توانید برای جمع آوری، اعمال و بهره مندی از بینش مشتری از آنها استفاده کنید:

۱. اهداف خود را تعیین کنید

تحقیق معمولاً با مجموعه ای از سؤالات و اهداف آغاز می شود. قبل از جستجوی بازخورد، مطمئن شوید که نوع داده های مورد نیاز برای تکمیل تجزیه و تحلیل خود را شناسایی کرده اید. برای بینش مصرف کننده، اهداف ممکن است شامل داده هایی در مورد جمعیت شناسی مصرف کننده، شهرت شرکت، شناخت برند، نگرانی های محصول، رقبای بازار و برنامه های خدمات مشتری باشد. این اهداف و انواع داده ها می توانند هنگام ایجاد نظرسنجی یا برنامه ریزی روش های تحقیق به شما کمک کنند.

۲. روش تحقیق را انتخاب کنید

پس از تعیین هدف تحقیق خود، روش تحقیقی را انتخاب کنید که بهترین نتایج را ارائه می دهد. روش های تحقیق می تواند بر اساس داده ها و نتایج مورد نظر شما متفاوت باشد. گروه های کانونی و نظرسنجی های مشتریان می توانند اطلاعاتی در مورد جمعیت شناسی مصرف کننده و روابط عمومی ارائه دهند. تحقیقات دیگری مانند تاریخچه خرید و وفاداری مشتری می تواند داده های سایت شرکت یا سوابق فروش را ردیابی کند. توصیه‌ها و نگرانی‌هایی در مورد محصولات، ویژگی‌ها و پشتیبانی مشتری ممکن است در بررسی‌ها و نظرسنجی‌های مشتریان رخ دهد. روشی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با هدف تحقیق شما مطابقت داشته باشد و مؤثرترین نتایج را به همراه داشته باشد.

۳. تحقیق را انجام دهید

هنگامی که اهداف و روش های خود را مشخص کردید، می توانید تحقیق را شروع کنید. شرکت کنندگان را جمع آوری کنید و از آنها بخواهید که بینش و نظرات خود را ارائه دهند یا سیستم های جمع آوری داده ها را برای جمع آوری اطلاعات از فرآیندهای فروش و بازدیدکنندگان وب سایت پیاده سازی کنند. سازمان ها اغلب مشوق هایی را برای مشتریانی که نظرسنجی ها را تکمیل می کنند و بازخورد ارائه می دهند، ارائه می دهند. از بینش مصرف کننده بخواهید و ثبت کنید تا داده هایی برای تجزیه و تحلیل و سنجش رضایت مصرف کننده ارائه کنید.

مطالب مرتبط: نحوه جمع آوری بازخورد مشتریان

۴. نتایج را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل نتایج داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید به شما این امکان را می‌دهد تا نگرانی‌ها، الگوها و عوامل مشترکی را که در بین مصرف‌کنندگان ظاهر می‌شوند شناسایی و تجسم کنید. یک نمودار یا گزارش مکتوب برای خلاصه کردن داده های مصرف کننده و مشاهده روندهایی مانند جمعیت شناسی، عادات مصرف کننده و نگرانی های محصول ایجاد کنید. عوامل و پاسخ‌هایی که اغلب رخ می‌دهند، بینشی در مورد بهبودها و تغییراتی که چالش‌ها و بازخوردهای رایج را برطرف می‌کنند، ارائه می‌دهند.

۵. اعمال تغییرات

هدف اولیه بینش مصرف کننده و تحقیقات بازار شامل توسعه و بهبود برای برآوردن نیازهای مصرف کننده است. پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل نتایج، تیم های توسعه محصول و بازاریابی راه حل هایی ایجاد می کنند و برای رفع نگرانی های مصرف کننده کار می کنند. به کارگیری این پیشرفت ها نشان می دهد که سازمان می داند چگونه برای مشتریان خود فراهم کند.

۶. فرآیند را تکرار کنید

توسعه و تحقیق به عنوان یک چرخه پیوسته عمل می کند. کسب و کارها به طور مداوم برای یافتن و بهبود داده های مشتری و عوامل فروش کار می کنند. پس از اعمال تغییرات یا استفاده از داده ها، می توانید با انجام فرآیندهای تحقیقاتی جدید و کسب بازخورد بیشتر، درک خود را بهبود ببخشید. اهداف تحقیق خود را مجدداً ارزیابی کنید و برای شناسایی سایر زمینه های دارای پتانسیل بهبود، جمع آوری داده های جدید را انجام دهید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

    1. سلام

      بله، ایجاد بینش مشتری با نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) امکان پذیره. سیستم‌های CRM داده‌ها، تعاملات و رفتار مشتری رو ذخیره و تجزیه و تحلیل می‌کنند و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا بینش‌های ارزشمندی در مورد ترجیحات، نیازها و انگیزه‌های مشتریانشون به دست بیارند. با استفاده از ابزارهای CRM مثل تقسیم بندی مشتری، تجزیه و تحلیل و گزارش، کسب و کارها می تونند مشتریانشون رو بهتر درک کنند و تصمیمات آگاهانه ای برای بهبود روابط با مشتری و افزایش رشد بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *