ارزش مشتری در عملیات تجاری ضروری است زیرا نشان می دهد که شرکت ها برای حمایت از نیازهای مشتری گام هایی برای بهبود و ارتقای فرآیندها برمی دارند. حرفه ای هایی که در نقش های بازاریابی، فروش و خدمات مشتری کار می کنند، اغلب برای یافتن رویکردهایی که در کسب و کار ارزش ایجاد می کند، همکاری می کنند.
اگر علاقه مند به کمک به شرکت خود در دستیابی به مشتریان جدید، بهبود خروجی ها و توسعه محصولاتی هستید که برای مشتریان ارزش ایجاد می کند، استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید برای تشویق خلق ارزش از آنها استفاده کنید.
در این مقاله از ایوسی، معنای ایجاد ارزش در کار، اهمیت ارزش مشتری برای کسب و کار و ۱۰ نکته برای کمک به ایجاد ارزش در کسب و کار را بررسی می کنیم.
مطالب مرتبط: ۸ روش برای افزودن ارزش به شرکت شما
ایجاد ارزش در کار به چه معناست؟
ایجاد ارزش در محل کار شما بر به کارگیری استراتژی هایی تمرکز دارد که پیشنهادات شرکت شما را برای بازار مشتری ارزشمندتر و مطلوب تر می کند. ایجاد ارزش بیشتر برای مشتری در یک تجارت مستلزم برنامه ریزی، تحقیق در مورد جمعیت شناسی مشتری و تجزیه و تحلیل روش های مناسب برای برآوردن نیازهای مشتری و دستیابی به اهداف درآمدی است. متخصصان بازاریابی، فروش و خدمات مشتری اغلب با هم کار می کنند تا رویکردهایی را برای ایجاد ارزش بالا برای مشتریان پیاده سازی کنند که باعث ایجاد تعامل با مشتری و دستیابی به فروش بیشتر می شود.
مطالب مرتبط: ارزش مشتری: تعریف و نحوه استفاده از آن
اهمیت ایجاد ارزش برای مشتری
ایجاد ارزش مشتری در یک کسب و کار برای رشد و افزایش درآمد ضروری است. ارزش مشتری به کسب و کارها کمک می کند تا خواسته های بازار را برآورده کنند، استراتژی های سودآور را ادغام کنند و روابط پایدار با مشتریان را حفظ کنند. علاوه بر این، مشاغلی که با موفقیت ارزش مشتری را افزایش می دهند، اغلب می توانند به بازارهای بیشتری گسترش یابند، پیشنهادات نوآورانه را توسعه دهند و مزیت رقابتی در صنایع خود ایجاد کنند. چندین مزیت مهم دیگر ایجاد ارزش در یک کسب و کار را در نظر بگیرید:
-
به رشد و موفقیت بلند مدت کسب و کار می افزاید
-
از طریق سرمایه گذاری در رشد، رضایت کارکنان را افزایش می دهد
-
دارایی های تجاری و رشد مالی را افزایش می دهد
-
یک شهرت تجاری مثبت در بازار ایجاد می کند
مطالب مرتبط: رضایت مشتری چیست و چرا اهمیت دارد؟
نکاتی برای ایجاد ارزش مشتری در کسب و کار
چه در زمینه خدمات مشتری، فروش یا بازاریابی باشید، ایجاد و حفظ ارزش مشتری در محل کار مهم است. نکات زیر می تواند به شما در ارائه ایده هایی کمک کند که از افزایش ارزش در یک تجارت حمایت می کنند:
پشتیبانی مشتری را بهبود بخشید
مشتریان برای کسبوکارها و سازمانهایی که بر ارائه خدمات و پشتیبانی استثنایی تمرکز دارند، ارزش قائل هستند. فرآیندهای پشتیبانی مشتری فعلی سازمان خود را ارزیابی کنید و با تیم ها در مورد راه هایی برای بهبود این جنبه های تجربه مشتری همکاری کنید. به عنوان مثال، بسیاری از شرکتها خدمات پشتیبانی خودکار و حرفهای را اجرا میکنند که به مشتریان امکان میدهد در مورد محصولات سؤال کنند، مشکلات را عیبیابی کنند و با مشاغل ارتباط برقرار کنند.
ویژگی های راحتی را افزایش دهید
روشهای راحتتری برای مشتریان ایجاد کنید تا با کسبوکار شما درگیر شوند، خرید کنند و راحتتر از محصولات سازمانتان استفاده کنند. برای مثال، سادهسازی روشهای پرداخت در یک پلتفرم خرید آنلاین یا ایجاد پیشنهادات همراه برای محصولات مرتبط، دو روشی هستند که میتوانند تجربه مشتری را راحتتر کنند.
گزاره های ارزشی را تبلیغ کنید
ارزش پیشنهادی شرکت خود را برای مشتریانش شناسایی کنید. ارزش پیشنهادی ارزشی را که مشتریان در یک محصول یا خدمات مییابند منهای هزینههای خرید پیشنهاد را نشان میدهد. به عنوان مثال، ارزش یک پیشنهاد ممکن است برای مشتریان بالاتر باشد، اگر آنها بدانند که می توانند در درازمدت به پیشنهاد اعتماد کنند، و در نتیجه تمایل به پرداخت هزینه بالاتر برای کیفیتی که دریافت می کنند، می شود. ایجاد و ترویج ارزشهای پیشنهادی ذاتی محصولات شرکت شما میتواند به جذب مشتریان و تشویق آنها برای خرید کمک کند.
مطالب مرتبط: پیشنهاد فروش منحصر به فرد چیست (USP): تعریف و مثال
از تکنولوژی بهره ببرید
از رویکردهای فناورانه برای مدیریت تجربه مشتری، روابط با مشتری و پشتیبانی مشتری استفاده کنید. برای مثال، بسیاری از کسبوکارها نرمافزار یا سایر برنامههای فنی را برای ردیابی و نگهداری حسابها و اطلاعات مشتری یکپارچه میکنند. خودکارسازی فرآیندهای مختلف برای کمک به سادهسازی خدمات مشتری نیز میتواند به شما در ایجاد ارزش در کسبوکارتان کمک کند.
از ابزار و منابع مناسب استفاده کنید
برای تعیین اینکه کدام منابع و ابزارها می توانند ارزش کلی مشتری را افزایش دهند، با اعضای تیم همکاری کنید. به عنوان مثال، نظرسنجی مشتریان می تواند بینش مهمی در مورد رفتار خرید، نیازهای محصول و پیشنهادات بهبود به سازمان شما بدهد. ابزارهایی مانند نظرسنجی و تجزیه و تحلیل بازار می توانند به کسب و کار شما کمک کنند تا ارزشی را که به مشتریان ارائه می دهد افزایش دهد و کسب و کاری پایدار ایجاد کند که منجر به رشد و موفقیت شود.
توسعه محصول را بهبود بخشید
در فرآیندهای توسعه محصول شرکت خود بهبودهایی ایجاد کنید. از داده های تجزیه و تحلیل بازار و ارزیابی جمعیت شناسی مشتری برای حمایت از طراحی و برنامه ریزی محصولات جدید که خواسته ها را برآورده می کنند استفاده کنید. به نگرانیها و ورودیهای مشتری رسیدگی کنید تا روشهای توسعهای را بیابید که پیشنهادات باکیفیت تولید میکند که مشتریان مایل به خرید هستند. با بهبود چرخه توسعه محصول، می توانید پیشنهاداتی ایجاد کنید که ارزش بیشتری به مشتریان بدهد.
سرمایه گذاری های سودمند انجام دهید
بیاموزید که برای حمایت از رشد و ارزش افزودن به کسب و کار، سرمایه های شرکت را کجا سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال، ارزیابی کنید که کدام استراتژی های بازاریابی در ارائه بازده قابل توجه سرمایه (ROI) موفق ترین هستند تا بتوانید درک کنید که چه روش هایی به طور مؤثرتری به مشتریان دسترسی پیدا می کنند. به طور مشابه، سرمایهگذاری در آموزش فروش و خدمات مشتری برای تیمهای شما نیز میتواند ارزش بیشتری را به سازمان شما اضافه کند.
مطالب مرتبط: نحوه محاسبه بازده سرمایه گذاری (ROI) با فرمول و مثال
نیازهای مشتری را درک کنید
تجزیه و تحلیل بازار را انجام دهید و در مورد آنچه مشتریان سازمان شما هنگام خرید به دنبال آن هستند، بیاموزید. راه هایی برای برآورده کردن نیازهای منحصر به فرد مشتری و ایجاد ارزش پایدار با پیشنهادات کسب و کار خود بیابید. با درک عمیقتر از نیازهای بازار سازمان، احتمال ایجاد ارزش از طریق ارائه محصول و ایجاد روابط با مشتری بیشتر است. علاوه بر این، مشاغلی که برای برآورده کردن نیازهای مشتری تلاش می کنند، بهتر می توانند اعتماد و ارتباط را در بازار ایجاد کنند که منجر به تکرار تجارت و افزایش درآمد می شود.
تقلید از قیمت ها و پیشنهادات رقابتی
سازمانهای رقیب را ارزیابی کنید تا مشخص کنید چه روشها و محصولاتی بیشترین ارزش را برای بازارهای مشتری دارند. سپس، راه هایی برای ایجاد پیشنهادات مشابه که منحصر به سازمان شما هستند، بیابید. یکی دیگر از استراتژیهای افزایش ارزش از طریق پیشنهادات مشابه، تجزیه و تحلیل قیمتهای مشابه و تغییر قیمتهای فروش برای منعکس کردن میانگینهای موجود در بازار شما است. ایجاد گزینههای جایگزین برای رقبا میتواند مشتریان جدید را تشویق به خرید از سازمان شما کند، ارزش کسبوکار شما را افزایش داده و به مشتریانش ارزش بخشد.
به تیم ها کمک کنید تا به طور موثر توسعه پیدا کنند
اطمینان حاصل کنید که تیم های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری از مهارت های لازم برای افزایش ارزش و دستیابی به مشتریان برخوردار هستند. آموزش فروش، توسعه حرفهای برای خدمات مشتری و کارگاههای مهارتسازی همگی نمونههایی از سرمایهگذاری کسبوکارها بر روی کارکنان خود برای افزایش ارزش مشتری هستند. با تیمهای مجرب و ماهر، شرکتها بهتر میتوانند نیازهای مشتریان را برآورده کنند و پیشنهاداتی ارائه کنند که ارزش پایداری برای مشتری ایجاد کند.