نماد سایت ایوسی

۲۱ شغل علوم کامپیوتر بدون کدنویسی

مهارت های کامپیوتری

مهارت های کامپیوتری

کسب مدرک در رشته علوم کامپیوتر می تواند فرصت های زیادی را برای مشاغل پردرآمد و پرتقاضا ایجاد کند که شامل مهارت های کدنویسی قابل توجهی نمی شود. اگر علایق و مهارت‌های شما با موقعیت‌های مشتری یا مشتری، مانند فروش و خدمات، هماهنگی بیشتری داشته باشد، فرصت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد. علاوه بر این، ممکن است شغل خود را در نقشی آغاز کنید که شامل برنامه نویسی است، اما در آینده به یک موقعیت مدیریتی تبدیل شوید.

در این مقاله از ایوسی، مشاغل علوم کامپیوتر بدون کدنویسی و چندین شغل مرتبط با فناوری اطلاعات با اطلاعات متوسط ​​حقوق و وظایف اولیه برای هر کدام مورد بحث قرار می‌دهیم.

مشاغل علوم کامپیوتر بدون کدنویسی چیست؟

مشاغل علوم رایانه بدون کدنویسی مشاغلی در بخش فناوری اطلاعات هستند که شامل کار با رایانه یا محصولات مرتبط است که به مهارت های برنامه نویسی عمیق نیاز ندارند. درک اولیه از کدنویسی در مشاغل علوم کامپیوتر مفید است، اما موقعیت های زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد بدون استفاده از زبان های برنامه نویسی مستقیماً با فناوری، مشتریان و سیستم ها کار کنید. اینها شامل سمت‌های نظارتی، نقش‌های پشتیبانی و موقعیت‌های جانبی مانند نویسندگان فنی و روزنامه‌نگاران است.

۲۱ شغل در علوم کامپیوتر بدون برنامه نویسی

در اینجا ۲۱ شغل علوم کامپیوتر که شامل برنامه نویسی نمی شوند آورده شده است:

۱. تستر بازی

وظایف اصلی: تستر بازی با بازی های رایانه ای یا نرم افزارهای دیگر آزمایش می کند تا سناریوهای متفاوت را آزمایش کند و اطمینان حاصل کند که برنامه به درستی پاسخ می دهد. سپس تسترهای بازی هرگونه کد خطا یا مشکل را به توسعه دهندگان گزارش می دهند.

۲. روزنامه نگار فناوری

وظایف اصلی: روزنامه نگاران فناوری درباره موضوعات مرتبط با فناوری تحقیق و گزارش می کنند. آنها می توانند برای نشریات خصوصی، مجلات آنلاین یا سازمان های حرفه ای کار کنند. روزنامه نگاران فناوری روندهای صنعت را رصد می کنند، در کنفرانس ها و رویدادها شرکت می کنند و مصاحبه انجام می دهند.

مرتبط: مهارت های روزنامه نگاری چند رسانه ای: تعریف و مثال

۳. متخصص پشتیبانی IT

وظایف اصلی: متخصصان فناوری اطلاعات به مسائل فنی پاسخ می دهند. آن‌ها می‌توانند با بخش‌های فناوری اطلاعات، مراکز خرده‌فروشی و تولیدکنندگان رایانه کار کنند تا به کارمندان و مشتریان در مشکلات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و شبکه کمک کنند.

۴. طراح گرافیک

وظایف اصلی: طراحان گرافیک از نرم افزارهای طراحی ویژه برای ایجاد تصاویر و سایر نمایش های بصری برای شرکت ها و مشتریان استفاده می کنند. آنها ممکن است لوگو، بنر، صفحات وب و تبلیغات ایجاد کنند.

مرتبط: در مورد طراح گرافیک بیاموزید

۵. متخصص سئو

وظایف اصلی: سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، متخصصان برای ایجاد ترافیک به وب سایت های مشتری کار می کنند. آنها از رفتارها و الگوریتم های موتورهای جستجو آگاه هستند و از استراتژی هایی مانند کلمات کلیدی، ابرداده ها و برچسب ها برای افزایش رتبه جستجو استفاده می کنند.

مرتبط: متخصص سئو چیست؟ (با وظایف و حقوق)

۶. استخدام کننده فنی

وظایف اصلی: استخدام کنندگان فنی، نامزدهای پست های فناوری اطلاعات را کشف، مصاحبه و ارائه می کنند. آنها باید درک اساسی از موقعیت های فناوری اطلاعات و مسئولیت های خود و همچنین مهارت های مصاحبه و ارتباط قوی داشته باشند.

۷. نویسنده فنی

وظایف اصلی: نویسندگان فنی برای مواد فنی مانند کتابچه راهنمای کاربر، کاغذهای سفید، راهنماهای منابع و انتشارات صنعتی رونوشتی می نویسند. آنها باید دانش عمیقی از صنعت خود، دستورالعمل های سبک نوشتن و املا و دستور زبان مناسب داشته باشند. نویسندگان فنی می توانند برای سازمان ها کار کنند یا مشتریانی را به صورت آزاد پیدا کنند.

۸. هکر رشد

وظایف اصلی: هکرهای رشد استراتژی هایی را برای افزایش تعداد مشتریان یک کسب و کار توسعه و ارزیابی می کنند. اغلب توسط استارت‌آپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، آنها روندهای بازار، رفتار مشتری، ترافیک اینترنتی و سایر معیارها را مطالعه می‌کنند تا شروع‌های متمرکز برای رشد کسب‌وکار طراحی کنند. هکرهای رشد به طور منظم روش های خود را برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن آنها نظارت می کنند و جایگزین های احتمالی را در نظر می گیرند.

۹. مدیر بازاریابی محتوا

وظایف اصلی: مدیران بازاریابی محتوا مسئول محتوای آنلاین سازمان از جمله ایمیل ها، وبلاگ ها، صفحات فرود و تبلیغات رسانه های اجتماعی هستند. آنها تست A/B را برای تعیین موثرترین استراتژی ها، شناسایی پروفایل های کاربر و نظارت بر اعضای تیم بخش مانند طراحان گرافیک، کپی رایترها و ویراستاران انجام می دهند.

مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

۱۰. تحلیلگر داده

وظایف اصلی: تحلیلگران داده با تجزیه و تحلیل مجموعه داده های خاص، روندهای شرکت یا بخش را شناسایی می کنند. آنها باید دانش عمیقی از نرم افزار داده، آمار و تحقیقات بازار داشته باشند. تحلیلگران داده یافته ها و پیش بینی های خود را به مدیران اجرایی و سهامداران گزارش می دهند تا به تصمیم گیری و برنامه ریزی آینده کمک کنند.

بیشتر بخوانید: درباره تحلیلگر داده بودن بیاموزید

۱۱. تحلیلگر کسب و کار

وظایف اصلی: تحلیلگران کسب و کار در مورد سیستم ها، فرآیندها، محصولات و خدمات شرکت تحقیق می کنند و به ارائه توصیه هایی برای راه حل های تکنولوژیک کمک می کنند. آنها همچنین تعیین می کنند که چه عناصری برای تکمیل پروژه لازم است و اطمینان حاصل می کنند که کارکنان منابع مناسب را در اختیار دارند. تحلیلگران کسب و کار به کسب و کارها کمک می کنند تا استراتژی های کارآمدتر و صرفه جویی در هزینه ها را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: درباره تحلیلگر کسب و کار بودن بیاموزید

۱۲. مشاور فروش نرم افزار

وظایف اصلی: مشاوران فروش نرم افزار در زمینه فروش SaaS (نرم افزار به عنوان خدمات) کار می کنند. مانند سایر موقعیت های فروش، آنها مسئول تولید سرنخ ها، مذاکره در مورد قراردادها و بستن معاملات هستند. مشاوران فروش نرم افزار روابط با مشتریان و فروشندگان را مدیریت می کنند و اغلب در یک محیط رقابتی و کمیسیون محور کار می کنند.

۱۳. مدیر پروژه

مدیر پروژه: مدیران پروژه بر برنامه ریزی، اجرا و تکمیل یک پروژه خاص نظارت می کنند. آنها اطمینان حاصل می کنند که همه اعضای تیم به اندازه کافی عمل می کنند، معیارهای پروژه با ضرب الاجل های خود مطابقت دارند و کار مطابق با استانداردهای شرکت و نظارتی است.

بیشتر بخوانید: درباره مدیر پروژه بیاموزید

۱۴. مدیر سیستم

وظایف اصلی: مدیران سیستم، اجزای فیزیکی شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری را مدیریت می‌کنند و اغلب روترها، کابل‌ها و لوازم جانبی شبکه را نصب و نگهداری می‌کنند. آنها همچنین به کارمندان یا مشتریان در عیب یابی و رفع مشکلات فنی کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: با مدیر سیستم آشنا شوید

۱۵. مشاور SAP

وظایف اصلی: مشاوران SAP (سیستم ها، برنامه ها و محصولات) با کسب و کارها برای ایجاد راه حل های سفارشی برای نیازها و اهداف آنها کار می کنند. آنها در مورد شرکت و فرآیندهای فعلی آن تحقیق می کنند، آنچه را که می توان بهبود بخشید شناسایی می کنند و بر اساس ساختارهای کارکنان، مالی و تکنولوژیکی توصیه هایی ارائه می کنند.

۱۶. طراح رابط کاربری

وظایف اصلی: طراحان رابط کاربری عناصر برنامه ها، برنامه ها و بازی ها را ایجاد می کنند که کاربران می بینند و دستکاری می کنند. آنها با رعایت بهترین شیوه ها و اعمال بازخورد کاربر به کاربرپسند شدن محصولات کمک می کنند.

۱۷. مهندس تست نرم افزار

وظایف اصلی: مهندسان تست نرم افزار روش های مورد استفاده برای آزمایش برنامه های نرم افزار را ایجاد می کنند. پس از انجام تست‌های خودکار و دستی برای شناسایی باگ‌ها و تعیین پاسخ‌های نرم‌افزاری، آنها گزارش‌ها را اجرا می‌کنند، نتایج آزمایش را تجزیه و تحلیل می‌کنند و توصیه‌هایی برای بهبود ارائه می‌کنند.

۱۸. طراح UX

وظایف اصلی: طراحان UX (تجربه کاربر) مسئول به کارگیری اصول علوم کامپیوتر، روانشناسی، بازاریابی و فناوری برای روش هایی هستند که برنامه های کامپیوتری، برنامه های کاربردی و سایر موارد کار می کنند. آنها به دنبال این هستند که این خدمات را جذاب، آسان برای استفاده و تا حد امکان بصری کنند.

بیشتر بخوانید: درباره طراح UX بیاموزید

۱۹. مدیر محصول

وظایف اصلی: مدیران محصول بر کل چرخه عمر یک محصول جدید، از زمان تصور تا عرضه، نظارت دارند. آنها از نزدیک با همه بخش ها، از جمله توسعه، طراحی، بازاریابی و مدیران کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که یک محصول خاص نیاز مشتری خاص را برآورده می کند، استانداردهای کیفیت را برآورده می کند و طبق برنامه باقی می ماند.

مرتبط: درباره مدیر بازاریابی محصول بیاموزید

۲۰. مدیر تجزیه و تحلیل وب

وظایف اصلی: مدیران تجزیه و تحلیل وب به طور مداوم بر عملکرد حضور آنلاین سازمان نظارت و تجزیه و تحلیل می کنند. این می تواند شامل ترافیک وب سایت، نرخ کلیک در ایمیل ها، تعامل در رسانه های اجتماعی و محتوای وبلاگ باشد. مدیران تجزیه و تحلیل وب استراتژی هایی را برای افزایش تعامل آنلاین و ایجاد فروش بیشتر توسعه می دهند.

۲۱. معمار اطلاعات

وظایف اصلی: معماران اطلاعات بخشی از تیم تجربه کاربر هستند و نظم و ارائه اطلاعاتی را که در وب سایت ها، اپ‌ها و برنامه های کاربردی ارائه می شود، توسعه می دهند. آنها ساختار اطلاعات را با استفاده از تست های قابلیت استفاده، تحقیقات بازار و روندهای رفتاری ایجاد می کنند.

مرتبط: معماری اطلاعات: راهنمای قطعی برای مبتدیان


مشاغل مرتبط:

خروج از نسخه موبایل