در دنیای تجارت امروز، توانایی متمایز شدن از دیگران امری حیاتی است که تنها با ایجاد و حفظ تصویر برند قوی امکان پذیر است. تصویر یک برند به عنوان نمایانگر محصولات، خدمات و شهرت برند در صنعت آن است. درک اینکه چه چیزی یک تصویر برند را تشکیل می دهد و چرا برای یک تجارت مهم است می تواند به شما کمک کند شرکت خود را به یک سازمان مشتری مدار و حرفه ای تبدیل کنید.
در این مقاله از ایوسی، توضیح می دهیم که تصویر برند چیست، چرا اهمیت دارد و چه تفاوتی با هویت برند دارد و چند نمونه از تصاویر برند را ارائه می دهیم.
تصویر برند چیست؟
تصویر برند، تفسیر مصرف کننده از شرکت شما و محصولات و خدمات آن است. بر اساس تجربیات و تعاملات مصرف کننده و همچنین درک آنها از ماموریت و ارزش های شرکت شما، در ذهن مصرف کننده شکل می گیرد. یک تصویر قوی از برند می تواند باعث شناخت برند شود و تشکیل یک پایگاه مشتری وفادار را تشویق کند که می تواند برای سال های آینده سودی برای شرکت فراهم کند.
مرتبط: برندینگ چیست و چرا مهم است
چرا تصویر برند مهم است؟
وقتی مصرف کنندگان محصول یا خدمات شما را می خرند، همان چیزی را می خرند که برند شما نشان می دهد. تصویر برند خوب به دلایل مختلفی مهم است، از جمله:
اعتبار ایجاد می کند
یک تصویر برند خوب می تواند به یک شرکت کمک کند تا در صنعت خود اعتبار ایجاد کند. این امر مستلزم کسب احترام مصرف کنندگان و رقبا از طریق کیفیت، ثبات و صداقت است. راه های زیادی برای ایجاد اعتبار وجود دارد، مانند:
-
صادق بودن با مصرف کنندگان
-
ارائه گواهی متخصص در مورد محصولات یا خدمات
-
پاسخگویی به نظرات مشتریان
-
رسیدگی سریع به مسائل
-
مقایسه محصولات و خدمات با رقبا
-
تبدیل شدن به یک رهبر فکری در صنعت
-
حفاظت از اطلاعات مشتریان
-
تمرکز بر کیفیت
-
موضع گیری در مورد مسائل اجتماعی
مصرف کنندگان ممکن است به برندهایی که اعتبار بیشتری دارند و در مورد فعالیت های خود بازتر هستند اعتماد کنند. هنگامی که آنها یک نام تجاری را معتبرترین گزینه در صنعت می دانند، ممکن است مصرف کنندگان به احتمال زیاد از برند در مقابل رقابت آن حمایت کنند.
مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند
تاثیر خوبی می گذارد
ایجاد یک تاثیر اولیه خوب به خصوص در تجارت مهم است. مصرفکنندگان بر اساس عواملی مانند پیامها و ارزشهایی که از طریق وبسایت، خدمات مشتری، پستهای رسانههای اجتماعی و حتی لوگوی شرکت شما منتقل میشوند، تصور یا تصویری از برند شما ایجاد میکنند. اینکه مصرف کنندگان چگونه شرکت شما را حتی در سطحی سطحی می بینند، تأثیری بر جای می گذارد. شما می خواهید که تمام نقاط تماس با مشتریان بالقوه تاثیر مثبتی بر جای بگذارند.
مطالب مرتبط: چگونه یک برداشت اولیه بد را برطرف کنیم (با نکات و استراتژی ها)
ارجاعات را افزایش می دهد
هنگامی که مشتریان تصویر مثبتی از نام تجاری یک شرکت دارند، ممکن است به احتمال زیاد خدمات یا محصولات آن را به دیگران ارجاع دهند. ارجاعات بخش مهمی از رشد مخاطبان برند هستند و دوستان و خانواده قابل اعتماد می توانند به عنوان منبع اطلاعاتی معتبر برای بسیاری از افراد باشند. گاهی اوقات، یک مشتری بالقوه برای تصمیم گیری برای حمایت از یک شرکت، به سادگی نیاز به ذکر مثبت از یک دوست قابل اعتماد دارد.
مطالب مرتبط: ارجاع مشتری چیست؟ (به علاوه اهمیت و نحوه بدست آوردن یکی)
شناخت ایجاد می کند
یک برند قابل تشخیص می تواند مشتریان جدیدی را جذب کند و خود را به عنوان یک جزء کلیدی از یک صنعت خاص تثبیت کند. به عنوان مثال، اگر مشتریان برند شما را صادقانه، حامی و نوآور میدانند، این ویژگیهایی است که با هر یک از محصولات یا خدمات شما مرتبط میشوند. آنها ممکن است هنگام بحث در مورد آن با دیگران یا نوشتن نقد، برند را صادقانه، حمایتگر و نوآور توصیف کنند. نظرات مثبت آنها در مورد شرکت شما نیز معرفی محصولات جدید با همان برند را آسان تر می کند. اقلام جدید بلافاصله تصویر خوبی دارند زیرا به برند قوی شما وابسته هستند.
مطالب مرتبط: ۱۵ نکته برند شخصی برای کمک به شغل شما (به علاوه مزایا)
حرفه ای بودن را ایجاد می کند
تصویر یک برند نیز می تواند به حرفه ای و سازماندهی شدن آن کمک کند. اگر تصویر یک برند تمیز، ثابت و سازماندهی شده باشد، مشتریان ممکن است فکر کنند که برند تجسم حرفه ای بودن است. در کنار اعتبار، حرفه ای بودن ممکن است به مشتریان کمک کند به برند اعتماد کنند و انتظاراتی برای خدمات و محصولات ایجاد کنند. این انتظارات، زمانی که توسط برند برآورده شود، می تواند به افزایش اعتماد مشتری و به طور بالقوه وفاداری آنها به شرکت کمک کند.
مرتبط: مهارت های حرفه ای: تعریف و مثال
نمونه هایی از تصویر برند
در اینجا چند نمونه از تصاویر برند آورده شده است تا ایده بهتری در مورد اینکه چگونه می توانند بر رضایت مشتری و شهرت برند تأثیر بگذارند:
مثال ۱
در اینجا نمونه ای از تصویر برند برای یک شرکت نوشیدنی های ورزشی آمده است:
لوگوی نوشیدنیهای ورزشی Greenwater مستقر در فلوریدا یک موج سبز است که موجسواری روی آن نوشیدنی در دست دارد که به تجسم هویت شرکت در سرگرمی، آرامش و طراوت کمک میکند. Greenwater با اولین بسته بندی نوشیدنی انرژی زا زیست تخریب پذیر، نوشیدنی های انرژی زا منحصر به فرد را از مواد اولیه پایدار تولید می کند. مشتریان Greenwater را به عنوان یک شرکت مسئول می بینند که سلامت سیاره را جدی می گیرد، اما همچنین با مواد طبیعی سرگرمی و آرامش را تشویق می کند.
این شرکت از چندین صندوق امداد زیستگاه محلی و پروژه های زیست شناسی دریایی حمایت می کند که به بهبود سلامت و کیفیت حیات دریایی و اکوسیستم های محلی کمک می کند. این به تقویت تعهد برند به پایداری و عشق به زمین کمک می کند و بین مشتری و برند اعتماد ایجاد می کند. از زمان جدیدترین تلاشهای این شرکت برای احیای زیستگاه دریایی، فروش با ۱۰۰۰۰ سفارش جدید از افراد و فروشگاههای مواد غذایی محلی، ۵۰ درصد در یک فصل افزایش یافت.
مطالب مرتبط: ۱۰ مهارت ضروری استراتژیست برند (با نکات)
مثال ۲
در اینجا نمونه ای از تصویر برند برای یک شرکت ساعت سازی رده بالا آورده شده است:
شرکت ساعت گلدستون ساعتهای باکیفیت و درجه یک با فلزات و سنگهای قیمتی تولید میکند. ساعت های دست ساز نمادی از ثروت و موقعیت هستند و تصویری از موفقیت را برای دارنده آن به نمایش می گذارند. این شرکت تنها از مواد اولیه با کیفیت بالا استفاده می کند تا خود را از رقبا متمایز کند و جایگاهی برای محصولات خود ایجاد کند.
مشتریان ساعتهای گلدستون را اوج لوازم شخصی و ساعتهای باکیفیت میدانند. با این شهرت، این برند یک پایگاه مشتری مستحکم دارد و با مدل های جدید ساخته شده از مواد عجیب و غریب و کمیاب که به صورت دست ساز ساخته شده اند، فروش را ادامه می دهد تا از تعهد شرکت به کیفیت و ثبات پشتیبانی کند.
مطالب مرتبط: درک کیفیت محصول: چیست و چرا اهمیت دارد
مثال ۳
در اینجا نمونه ای از تصویر برند برای یک شرکت پوشاک آمده است:
برند پوشاک آرو اعتبار خود را به عنوان اولین شرکت پوشاک پایداری که از کنف در تمام محصولات خود استفاده می کند، تثبیت کرد. کنف یک ماده اولیه سازگار با محیط زیست و پایدارتر از پنبه، پلی استر یا سایر الیاف است. این شرکت رشد و کشت کنف خود را کنترل می کند و تنها شاهدانه ارگانیک برای قوی ترین و بادوام ترین الیاف تولید می کند. مشتریان به لباس های Arrow اعتماد دارند که با پارگی یا پارگی کمتر نسبت به رقبا دوام بیشتری دارند.
این برند این تصویر از پایداری و دوام را با تحقیق در مورد روشهای جدید برای بافتن نخ کنفی برای لباسهای قویتر با ویژگیهای اضافی مانند ضد آب و الیاف مقاوم در برابر پارگی تقویت میکند. این شرکت که به چندین طرح جنگل های بارانی کمک می کند، از لوگویی استفاده می کند که دارای یک فلش از طریق نماد بی نهایت است، که مشتریان از آن برای شناسایی شرکت و تعهد آن برای پیشبرد پایدار برای همیشه استفاده می کنند.
مطالب مرتبط: گواهینامه ISO چیست و چرا مهم است؟
تصویر برند در مقابل هویت برند
تصویر برند یک شرکت با هویت برند آن متفاوت است. در جایی که تصویر برند نحوه درک مشتری از برند و خدمات آن است، هویت برند این است که برند چگونه می خواهد مشتری، رقبا و کارشناسان صنعت آن را ببینند. به عنوان مثال، اگر شرکتی بخواهد هویت برندی با صداقت و کیفیت ایجاد کند، ممکن است روشهای تولید و نحوه تهیه مواد خام را آشکار کند تا مشتریان باور کنند که هویت برند واقعی است.
مطالب مرتبط: چگونه در ۹ مرحله هویت برند خود را بسازیم
۵ نکته برای افزایش تصویر برند
تقویت تصویر برند قوی از جانب شما کار می کند. در اینجا چند نکته برای در نظر گرفتن وجود دارد:
۱. یک هویت برند قوی ایجاد کنید
اگر می خواهید تصویر برند خوبی داشته باشید، هویت برند شما نقطه شروع است. اغلب اولین فرصت شما برای تشویق مشتریان بالقوه است. از همان ابتدا روی یک هویت برند خوب، از جمله صدای برند، لوگو یا رنگ ها سرمایه گذاری کنید و به بازخوردها توجه زیادی داشته باشید.
مطالب مرتبط: نحوه برگزاری کمپین آگاهی از برند
۲. یک وب سایت جذاب ایجاد کنید
یک وب سایت خوب طراحی شده و فعلی می تواند به ایجاد تأثیر ماندگار در مصرف کنندگان کمک کند. از آن برای گفتن درباره شرکت، ماموریت و ارزش های آن، اطلاعات تماس و فروشگاه آنلاین استفاده کنید. اگر برای ایجاد یک وبسایت که ظاهر خوبی دارد و به خوبی کار میکند، وقت بگذارید، میتوانید در بین مصرفکنندگان تأثیر بگذارید، بازدیدکنندگان جدید را جذب کنید و برند خود را تبلیغ کنید.
مطالب مرتبط: نحوه برنامه ریزی یک وب سایت کاربردی
۳. از استراتژی های بازاریابی استفاده کنید
قدرت بازاریابی و توانایی آن در شکل دادن به ادراکات مشتریان را برای برند خود قرار دهید. کمپین های بازاریابی، اینفلوئنسر مارکتینگ و کمپین های رسانه های اجتماعی برخی از راه های ارتباط با مشتریان شما هستند.
مطالب مرتبط: ۱۰ استراتژی بازاریابی برای جذب و حفظ مشتریان
۴. از مشتریان بازخورد دریافت کنید
توصیفات آنلاین، تعاملات حضوری و نظراتی که در وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی شما گذاشته می شود، همه راه هایی هستند که می توانید تصویر برند خود را ارزیابی کنید. اگر بازخورد مشتری منفی است، در مورد موضوع تحقیق کنید و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنید. بازخورد مثبت فرصتی را برای تعیین اینکه چه روش هایی برای برند شما بهتر کار می کنند ارائه می دهد.
مطالب مرتبط: نحوه جمع آوری بازخورد مشتریان
۵. تصویر بتن خود را بهبود بخشید
تصاویر برند می توانند از تجربیات آنلاین و همچنین از تعامل حضوری تشکیل شوند. درگیر شدن با جامعه خود از طریق شرکت در فعالیت های جمع آوری کمک های مالی، میزبانی رویدادها و حمایت از رویدادها همه راه هایی برای انسانی کردن برند شما و بهبود تصویر آن هستند.
اگر کسب و کار شما شامل تجربیات رو در رو مانند فروش مستقیم یا خدمات تعمیر است، هر تعاملی می تواند درک برند شما را تغییر دهد. خدمات عالی به مشتریان را تقویت کنید و مطمئن شوید که کارمندان شما برند شما را به خوبی معرفی می کنند.