نماد سایت ایوسی

۹ گام برای ساختن یک هویت برند قوی (با نکات)

مبانی هویت برند

مبانی هویت برند

نحوه مشاهده مشتریان از یک شرکت، سازمان یا محصول خاص می تواند بر روند خرید و وفاداری مشتری تأثیر بگذارد. شرکتی که در آن کار می‌کنید، با هویت برندینگ قوی که از طریق پیاده‌سازی بازاریابی و پیام‌رسانی منسجم ایجاد شده است، ممکن است الهام بخش فروش اخبار و وفاداری مشتریان باشد. درک مراحل و استراتژی‌های مختلفی که می‌توانید برای توسعه هویت یک برند استفاده کنید، می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام تکنیک ممکن است بیشترین سود را برای تیم شما داشته باشد.

در این مقاله از ایوسی، هویت برند را مورد بحث قرار می‌دهیم، نحوه ساختن آن را توضیح می‌دهیم و روش‌ها و نکات مختلفی را بررسی می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای پرورش یک برند قوی‌تر استفاده کنید.

هویت برند چیست؟

هویت برند تمام عناصر سبکی یک برند است، از جمله طرح، رنگ، لوگو، شخصیت و فونت که آن را در ذهن مصرف کنندگان متمایز می کند. هویت برند یک شرکت برای حواس جذاب است و هدف آن ایجاد شناسایی فوری برند از طریق تداعی های دیداری، شنیداری، شفاهی یا لامسه است. هویت برند برای ایجاد و حفظ ارتباط برند در ذهن مصرف کنندگان بسیار مهم است.

مرتبط:  ۲۱ نوع برند (با تعاریف)

چگونه هویت برند بسازیم

ایجاد هویت برند منطبق با ارزش ها و ویژگی های شرکت و محصول، گامی ضروری برای موفقیت است. در حالت ایده آل، تمام جزئیات برندسازی شرکت به طور منسجم به سمت یک معنای مرکزی کار می کنند. در اینجا ۹ مرحله وجود دارد که می توانید برای کمک به ایجاد یک هویت برند موثر بردارید:

۱. انجام تحقیق

با تجزیه و تحلیل بازار و شناسایی نقاط قوت، فرصت ها و ضعف ها شروع کنید. درک کنید که به عنوان یک شرکت چه کسی هستید و نقطه تمایز شما. عناصری را مشخص کنید که شما را از سایر برندها متمایز می کند.

مطالب مرتبط:  برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ تعریف، تکنیک ها و مثال ها

۲. اهداف تجاری را تعیین کنید

بیانیه ماموریت خود را بر اساس قابلیت های برند خود و دلیل نام تجاری خود شکل دهید. مشخص کنید کدام عناصر شرکتی را که برای آن کار می کنید متمایز می کند و چرا به محصولات یا خدمات شما نیاز است. اگر برای سازمانی کار می کنید که ماموریت مشخصی دارد، به این فکر کنید که چه  اهداف تبلیغاتی  می تواند به بهترین وجه نیازهای شرکت و مشتری شما را پشتیبانی کند.

موارد مرتبط: اهداف تجاری چیست؟ تعریف، مراحل و مثال ها

۳. مشتریان را شناسایی کنید

انجام نظرسنجی، گروه های متمرکز و مصاحبه برای شناسایی گروه مصرف کننده. درک نیازها و انتظارات مشتری می تواند به شکل گیری هویت برند برای ایجاد بهترین وفاداری مشتری کمک کند. این ممکن است شامل انجام تقسیم بندی مخاطبان و کشف زیرگروه های متعدد در بین مخاطبان کلی شما باشد. ممکن است این زیرگروه ها را بر اساس عوامل مختلفی از جمله محدوده سنی مشتری، موقعیت جغرافیایی یا عادات خرید دسته بندی کنید.

مطالب مرتبط: تعریف مخاطب هدف: چیست و چرا مهم است

۴. شخصیت و پیام را تعیین کنید

با در نظر گرفتن اینکه آیا نام تجاری شما بر سرگرمی یا حل مشکلات مصرف کننده تمرکز می کند، شخصیت برند را ایجاد یا دوباره تعریف کنید. صدای برند هویتی است که در طول فرآیند برندسازی ثابت می ماند و از طریق انتخاب های روشمند در هویت برند به وضوح ارتباط برقرار می کند. همه عناصر برند، از نام گرفته تا انتخاب رنگ و تایپوگرافی، برای ایجاد یک هویت منسجم، همسو می شوند.

مرتبط: ارزش‌های اصلی: مرور کلی و مثال‌ها

۵. یک لوگو بسازید

لوگوی خود را بسازید یا دوباره طراحی کنید. لوگو یک علامت تجاری یا نماد بصری است که برند را شناسایی می کند. مشابه یک طلسم تیم ورزشی، لوگو به صورت بصری نشان دهنده برند و ایده آل هایی است که تجسم می کند.

مطالب مرتبط: نحوه طراحی لوگو در ۱۲ مرحله

۶. سایر عناصر بصری را در نظر بگیرید

به این فکر کنید که چگونه سایر عناصر بصری دخیل در لوگو، بسته بندی، تبلیغات یا وب سایت شما می توانند برند شما را مجسم کنند. این ممکن است شامل در نظر گرفتن جنبه های بصری زیر باشد:

مطالب مرتبط: رقیق سازی برند چیست؟ (با تعریف و مثال)

۷. شعار خود را بسازید

شعار برند را بنویسید یا اصلاح کنید. این به سادگی موقعیت یک برند است که به صورت به یاد ماندنی بیان شده است. در حالت ایده آل، یک شعار مختصر و به یاد ماندنی است به طوری که یادآوری آن برای مشتریان آسان باشد. به عنوان مثال، بسیاری از برندها از شعارهایی با همخوانی یا قافیه استفاده می کنند.

مطالب مرتبط: نمونه هایی از شعارهای شرکت (به علاوه نحوه نوشتن یکی)

۸. در مورد لحن خود تصمیم بگیرید

سبک یا لحن برند خود را مشخص کنید. واژه گزینی خاص یا «دیکشن» واژگانی است که در ارتباط با نام تجاری استفاده می شود و به شکل گیری لحن و نگرش برند کمک می کند. نوع زبانی که برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان استفاده می شود می تواند نوع مشتری را که برند جذب می کند دیکته کند.

لحن برند شما معمولاً به شخصیت آن مرتبط است. برای مثال، برندی که بر سرگرمی متمرکز است ممکن است از لحن معمولی‌تری استفاده کند، در حالی که برندی که دستگاه‌های پزشکی ارائه می‌کند ممکن است ترجیح دهد همدلی را پرورش دهد.

۹. به حواس دیگر مخاطب خود فکر کنید

در نظر بگیرید که چگونه می توانید حواس دیگر مصرف کنندگان خود را از طریق نام تجاری خود در صورت لزوم بیدار کنید. این نوع بازاریابی که به نام تجاری حسی نیز گفته می شود، ممکن است برای هر پنج حواس مشتری بالقوه جذاب باشد.

در اینجا توضیح مختصری در مورد اینکه چگونه می توانید سه حس دیگر را در برندسازی خود بگنجانید آورده شده است:

نکاتی برای ساختن هویت برند

در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما در توسعه بیشتر هویت برندتان کمک کند:

برند خود را به طور مداوم زیر نظر داشته باشید

به طور مداوم داده های مربوط به برند خود را پیگیری کنید. پیگیری جنبه‌های مختلف عملکرد برندتان می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید این عناصر متنوع چقدر بر عواملی مانند آگاهی عمومی و وفاداری مشتری تأثیر مثبت دارند. همچنین می تواند به شما در تعیین راه هایی که ممکن است جنبه های مختلف برند خود را بهینه کنید کمک کند.

مشتریان خود را به داستان خود متصل کنید

با به اشتراک گذاشتن داستان های مرتبط با برند، به مشتریان خود دلیلی برای اهمیت دادن به شرکتی که در آن کار می کنید، بدهید. به عنوان مثال، ممکن است داستان تاسیس برند خود یا داستانی در مورد طراحی ماموریت جدید برند را به صورت عمومی به اشتراک بگذارید. گفتن داستان در مورد برند شما ممکن است همدلی مشتری را نسبت به شرکت افزایش دهد و وفاداری به برند را افزایش دهد.

مطالب مرتبط: داستان سرایی: عناصر یک داستان خوب و چگونگی توسعه فرآیند

درباره رقبای خود تحقیق کنید

درباره رقبای اصلی خود تحقیق کنید تا مشخص کنید چه چیزی برند شما را از آنها متمایز می کند. این ممکن است شامل تحقیق در مورد بیانیه های ماموریت رقبا، ارزش ها، ابتکارات تبلیغاتی و ویژگی های محصولات یا خدمات آنها باشد. ایجاد درک عمیق تر از رقبای خود می تواند به شما کمک کند تا بینشی در مورد عناصر منحصر به فرد محصول یا خدمات ارائه شده، مأموریت و شخصیت برند خود کسب کنید.

مطالب مرتبط: تحلیل رقابتی چیست؟

اجازه دهید کسب و کار پیشرفت کند

اطمینان حاصل کنید که استراتژی های برندسازی شما دارای انعطاف کافی هستند که می توانند در طول زمان تغییر کنند. اگرچه ایجاد یک هویت برند خاص و به یاد ماندنی مهم است، اما دادن فضایی برای توسعه برند نیز می تواند مفید باشد. این تاکتیک می تواند به برند کمک کند تا با تغییرات مختلف در بازار یا نظر مصرف کننده سازگار شود.

در دسترس مخاطبان خود باشید

کشف و ارتباط با نام تجاری خود را برای مخاطبان خود آسان کنید. این ممکن است شامل توسعه حضور در رسانه های اجتماعی، راه اندازی یک فروشگاه آنلاین یا ایجاد یک وب سایت سازگار با سیستم عامل های مختلف باشد. دسترسی بسیار بالا برای مخاطبان هدف می تواند ایجاد آگاهی عمومی را آسان تر کند.

خروج از نسخه موبایل