در حالی که جذب مشتریان جدید بخش مهمی از رشد نام تجاری شما است، حفظ مشتریان فعلی نیز اهمیت دارد. با تشویق مشتریان برای ادامه خرید محصولات و خدمات شما، می توانید جریان درآمد ثابتی را حفظ کنید. یکی از راههای بازگشت مشتریان، ارائه برنامههای وفاداری مشتری است.
در این مقاله از ایوسی، برنامههای وفاداری چیست و چندین مزیت استفاده از آنها را توضیح میدهیم.
مطالب مرتبط: ۱۰ استراتژی انگیزشی برای افزایش بهره وری کارکنان
برنامه های وفاداری مشتری چیست؟
برنامههای وفاداری مشتری مشوقهایی هستند که شرکتها برای وادار کردن مردم به بازگشت به فروشگاه یا وبسایت خود استفاده میکنند. به جای جذب مشتریان جدید، می توانید برنامه های وفاداری مشتری برای پاداش دادن به مشتریان فعلی خود ایجاد کنید. اگرچه، اگر مصرف کنندگان جدید در مورد برنامه شما بشنوند، ممکن است علاقه مند به بررسی برند شما باشند. چه به عنوان یک فروشنده، چه حرفه ای بازاریابی یا در هر نقش توسعه کسب و کار کار کنید، دیدن اینکه آیا شرکت شما می تواند یکی از این برنامه ها را اجرا کند می تواند به شما در ایجاد پایگاه مشتری قوی تری کمک کند.
هر برنامه وفاداری کمی متفاوت عمل می کند. برخی از شرکت ها از سیستم امتیاز استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر بر اساس میزان پولی که به مشتریان خرج می کنند پاداش می دهند. مشوق های دیگر با برنامه های وفاداری شامل معاملات ویژه و تبلیغات برای اعضا است. اغلب، شرکتها از فهرستهای پستی استفاده میکنند تا مشتریان وفادار خود را از فروش ویژه مطلع کنند و مشتریان را به خرید ادامه دهند.
مطالب مرتبط: ۱۰ بهترین برنامه وفاداری مشتری که کار می کنند (با مثال)
مزایای برنامه های وفاداری
در اینجا ۱۱ مزیت اصلی برنامه های وفاداری آورده شده است:
به مشتریان فعلی پاداش دهید
اگر می خواهید مشتریان فعلی شما احساس خوبی در مورد حمایت از برند شما داشته باشند، یک برنامه وفاداری می تواند به شما کمک کند. با پاداش دادن به آنها برای خریدشان، به آنها نشان می دهید که از کسب و کارشان قدردانی می کنید. جوایز می تواند به مشتریان کمک کند احساس کنند در حال پس انداز پول هستند و به آنها کمک می کند تمایل بیشتری به حمایت از برند شما داشته باشند.
مطالب مرتبط: ۱۱ روش برای ایجاد وفاداری مشتری
فصل های کند را کاهش دهید
بسته به صنعت شما، ممکن است فصل های کندی برای برند شما وجود داشته باشد. یک برنامه وفاداری می تواند با ارائه دلیلی برای خرید به مشتریان، در این فصول کندتر به شما کمک کند تا تجارت را تقویت کنید. شرکتها ممکن است تصمیم بگیرند در طول فصلهای آهسته، جوایز بیشتری بدهند و تاریخ انقضا را درج کنند تا مشتریان در یک بازه زمانی خاص به فروشگاه یا وبسایت برسند.
کاهش هزینه های
بازاریابی برای مشتریان جدید و تماس کارکنان فروش با آنها می تواند زمان و هزینه زیادی را به خود اختصاص دهد. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که به سرنخهای جدیدی دسترسی پیدا میکنید که ممکن است از جای دیگری خرید کنند. وقتی برند شما بر ایجاد یک برنامه وفاداری با کیفیت تمرکز می کند، می توانید هزینه های مرتبط با یافتن مشتریان جدید را کاهش دهید.
ایجاد لیست های پستی
وقتی افراد برای برنامه وفاداری شما ثبت نام می کنند، می توانید اطلاعات تماس آنها را در لیست پستی جمع آوری کنید. این کار ارسال ایمیلها و ایمیلهای شما به مشتریان تکراری را آسانتر میکند. با ارسال اطلاعات در مورد فروش و تبلیغات مختلف در حال انجام، می توانید آنها را متقاعد کنید که با نام تجاری خود خرید کنند. لیست های پستی همچنین به شما کمک می کند تا مشتریان را پرورش دهید و برند خود را برای آنها برجسته نگه دارید.
افزایش سود
البته، یکی از دلایل اصلی ایجاد یک برنامه وفاداری این است که میزان درآمد ثابتی را که وارد کسب و کار شما می شود، حفظ کنید. با دادن جوایز، کوپن ها و معاملات ویژه به مشتریان وفادار، ممکن است تمایل بیشتری به خرید با برند شما داشته باشند. حتی اگر مردم در حال صرفهجویی در هزینه محصولات و خدمات شما هستند، تخفیفهای شما ممکن است بر آنها تأثیر بگذارد تا بیشتر از آنچه در غیر این صورت میخواستند خرید کنند. به سادگی وارد کردن افراد به فروشگاه یا وب سایت شما می تواند شانس شما را برای فروش افزایش دهد.
مرتبط: ۱۲ نوع رایج تخفیف
مشتریان جدید پیدا کنید
در حالی که این برنامه ها به مشتریان فعلی پاسخ می دهند، می توانند به شما در جذب مشتریان جدید نیز کمک کنند. وقتی مردم در مورد برنامه وفاداری استثنایی شما می شنوند، ممکن است بخواهند از پس انداز شما استفاده کنند. برخی از برندها حتی از برنامه های ارجاع استفاده می کنند تا مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهند تا بر دوستان و اعضای خانواده خود برای خرید با نام تجاری تأثیر بگذارند. مشتریان فعلی برای هر فردی که به آنها مراجعه می کنند، معاملات ویژه ای دریافت می کنند و مشتریان جدید نیز یک پیشنهاد ویژه دریافت می کنند.
شهرت برند را بهبود بخشید
ایجاد یک برنامه وفاداری مشتری که به مشتریان معاملات و پاداش های عالی می دهد، می تواند به شما در بهبود شهرت برندتان کمک کند. می توانید افرادی را که برای پس انداز خرید می کنند هدف قرار دهید و به آنها نشان دهید که برای حمایت آنها ارزش قائل هستید. وقتی مشتریان احساس می کنند که برند شما ارزش زیادی به آنها ارائه می دهد، ممکن است نسبت به آن احساس رضایت بیشتری داشته باشند. ایجاد این ارتباطات مثبت در ذهن افراد می تواند حس خوبی در هنگام خرید از شما ایجاد کند.
از رقبا پیشی بگیرید
یک برنامه وفاداری ممکن است باعث شود مشتریان این احساس را داشته باشند که میتوانند در خرید با نام تجاری شما صرفه جویی کنند تا با برند دیگری. به عنوان مثال، بسیاری از فروشگاههای مواد غذایی از کارتهای جایزه استفاده میکنند تا مشتریان را تحت تأثیر قرار دهند تا در هر سفر خواربارفروشی با آنها خرید کنند. با داشتن یک سیستم پاداش بهتر از رقبای خود، می توانید مشتریانی را هدف قرار دهید که ترجیح می دهند در پول خود صرفه جویی کنند.
معیارهای ساخت
ایجاد یک برنامه وفاداری، پیگیری خریدها و عادات خرج کردن مشتریان را آسان تر می کند. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا ایده های بازاریابی و تبلیغات بهتری داشته باشید. اطلاعاتی که جمع آوری می کنید همچنین می تواند به شما کمک کند تا در مورد مخاطب هدف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. به عنوان مثال، درخواست از مشتریان برای پر کردن آدرس و تاریخ تولد می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام مکان و سن را باید هدف قرار دهید.
انگیزه خرید بیشتر
برندها اغلب از سطوح مختلف برای اعضای پاداش خود استفاده می کنند که این امر مشتریان را تشویق می کند که پول بیشتری خرج کنند. ایده این است که وقتی بیشتر خرید می کنید، می توانید بیشتر پس انداز کنید. به عنوان مثال، هنگامی که مشتریان به مقدار دلاری خاصی میرسند، میتوانند قفل پاداشها و مزایای اضافی را باز کنند. میتوانید چیزهایی مانند ارسال و برگشت رایگان، کارتهای هدیه و هزینههای اضافی را ارائه دهید.
ارتباط برند را افزایش دهید
در حالی که بازاریابی مداوم می تواند به حفظ برند شما کمک کند، برنامه وفاداری نیز می تواند به شما کمک کند. با ارائه بهروزرسانیهایی در مورد وضعیت پاداش فعلی مشتریان، میتوانید به آنها یادآوری کنید که با شما خرید کنند. به همین ترتیب، هنگامی که یک مشتری جدید با شما خرید می کند، درخواست از آنها برای ثبت نام در یک برنامه پاداش، آنها را در قیف فروش شما نگه می دارد. این کار دسترسی به آنها و یادآوری تمام محصولات یا خدمات عالی که ارائه میدهید را آسانتر میکند.
مقالات مرتبط بیشتر:
- وفاداری مشتری در مقابل وفاداری به برند: تفاوت چیست؟
- راهنمای برای کمک به شما برای خوشحال کردن مشتریان و ایجاد وفاداری
- بازاریابی مشتری: تعریف، انواع و مزایا
- چسبندگی مشتری چیست و چگونه سودمند است؟
- رضایت مشتری چیست؟ (همراه با مزایا و نکات)
- بازاریابی ارجاعی: تعریف، مزایا و استراتژی ها
- ۱۲ مثال مزیت رقابتی (به علاوه تعریف)